Print side | Luk vindue

TDC-fibernet og udbydere?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=90992
Udskrevet den: 29-Maj-2024 kl. 22:25


Emne: TDC-fibernet og udbydere?
Skrevet af: MartinT
Emne: TDC-fibernet og udbydere?
Skrevet den: 30-December-2010 kl. 18:26
Hej alle

Vi har siden vi fik lagt fibernet ind til huset haft Dansk Bredbånd igennem Dongs fiberkabler. Nu er TDC fibernet så ejere kablerne og vi har fået papir tilsendt om at vi automatisk overgår til Fast-Tv. Jeg forsøger at finde ud af hvilke andre udbydere der egentligt er i TDCs område i københavn.

På TDC-fibernets hjemmeside henviser de både til b.la. Waoo og yousee, men ifølge disses hjemmesider kan de ikke tilbyde tjenester i mit område. Hvad har jeg egentligt at vælge imellem af udbydere så? Er fast-tv eneste udbyder som tilbyder internet og tv? Synes Fast-tv ser forfærdeligt dyrt  ud hvis man skal ud og leje flere tv-bokse samtidigt med at man også skal betale 99 kr i leje for kablerne. Kan man egentligt bruge sine eksisterende motorola bokse(uden harddisk) som jeg har igennem dansk bredbånd?

Og hvad med Viasat kanalerne. Er det nogen der ved om der er forhandlinger igang således at de kan komme ind på TDCs fiberkabler igen?



Svar:
Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 30-December-2010 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af MartinT MartinT skrev:

Hej alle

Vi har siden vi fik lagt fibernet ind til huset haft Dansk Bredbånd igennem Dongs fiberkabler. Nu er TDC fibernet så ejere kablerne og vi har fået papir tilsendt om at vi automatisk overgår til Fast-Tv. Jeg forsøger at finde ud af hvilke andre udbydere der egentligt er i TDCs område i københavn.

På TDC-fibernets hjemmeside henviser de både til b.la. Waoo og yousee, men ifølge disses hjemmesider kan de ikke tilbyde tjenester i mit område. Hvad har jeg egentligt at vælge imellem af udbydere så? Er fast-tv eneste udbyder som tilbyder internet og tv? Synes Fast-tv ser forfærdeligt dyrt  ud hvis man skal ud og leje flere tv-bokse samtidigt med at man også skal betale 99 kr i leje for kablerne. Kan man egentligt bruge sine eksisterende motorola bokse(uden harddisk) som jeg har igennem dansk bredbånd?

Og hvad med Viasat kanalerne. Er det nogen der ved om der er forhandlinger igang således at de kan komme ind på TDCs fiberkabler igen?
Øhm, Dansk Bredbånd står da også som leverandør hos TDC Fibernets hjemmeside: http://tdc.dk/fibernet/element.php?dogtag=f5_ms_fiber_tv - http://tdc.dk/fibernet/element.php?dogtag=f5_ms_fiber_tv
Så der må da være en chance for at beholde dem ?


-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: MartinT
Skrevet den: 30-December-2010 kl. 20:23
ja, dansk bredbånd står der men er netop opkøbt af waoo, men waoo leverer åbentbart ikke i TDC-fiber område. Derfor er der lavet en aftale om at kunder fortsætter hos Fast-tv hvis man ikke vælger noget andet selv.

Er der nogen der har svar på mine spørgsmål i første indlæg?


Skrevet af: danq
Skrevet den: 30-December-2010 kl. 22:06
Yousee leverer også på TDC's fibernet. Dog ikke i et særlig bredt område endnu.


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 30-December-2010 kl. 22:44
Waoo's overtagelse af Dansk Bredbånd skulle ikke påvirke dit kundeforhold. Det står der i alle fald her:  http://dbnet.dk/935.aspx - http://dbnet.dk/935.aspx
Jeg ville kontakte Waoo!

Tilføjelse 1. jan. 2011: Det fremgår af denne http://www.waoo.dk/om-waoo/presse/pressemeddelelse-waoo-styrker-forretningen - pressemeddelelse fra Waoo! 3. dec. 2010 at
Waoo! har besluttet at sælge kunderne i vores gamle brands, Dansk Bredbånd og Smile Content, i København og Nordsjælland til TDC.
....
De kunder, vi sælger, er de kunder i de gamle brands, Dansk Bredbånd og Smile Content, som forsynes via TDCs Fibernet i Nordsjælland (det tidligere DONG Fibernet. Vi mener også at kunderne bliver håndteret på en for kunderne god og forsvarlig måde hos TDC,” siger Anders Christjansen, administrerende direktør i Waoo!
 
”Waoo! bliver uforandret på TDC's fibernet, og nye kunder i København og Nordsjælland er meget velkomne. Logikken i, at vi sælger vores kunder i Dansk Bredbånd og Smile Content og samtidig satser på at opbygge en ny kundebase i Waoo!-regi er, at vi på den måde får nogle penge i kassen her og nu” tilføjer Anders Christjansen.
Er der nogen der kan begribe hvad der menes med at  Waoo! sælger kunderne til TDC og samtidig siger at man bliver uforandret på TDC's fibernet, og at nye kunder er velkomne???
Det lyder jo selvmodsigende.



-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: thun
Skrevet den: 03-Januar-2011 kl. 06:43
Som jeg har skrevet andetsteds her, havde jeg smile contenr, som blev til waoo, og siden til Fasttv, og nu kan jeg vælge mellem Fasttv.
Var der nogen der sagde monopol? Jeg fatter at  det er lovligt, at et firma kan sidde på hele marked
Vh. Jesper.


Skrevet af: sorhol
Skrevet den: 03-Januar-2011 kl. 16:36
Jeg er i samme situation som dig Martin. Surt, ærgeligt og slet ikke det jeg havde regnet med. Lurer lidt på at droppe TV via Fiber og gå til Jay.net. Men det bliver så bøvlet for mig og det virker jo fuldkommen latterligt at skulle have flere udbydere og løsninger, nu når man HAR investeret i Fibernet, diverse bokse og Infrastruktur i hjemmet. Desuden er det vel også bare et spørgsmål om tid for hvornår det også kun er TDC der leverere bredbånd+telefoni på deres net.

SUK!


Skrevet af: thun
Skrevet den: 04-Januar-2011 kl. 06:00
Vi får nye bokse i januar, med eet stik, således at der kun kan vælge een indholdsudbyder, til alle tre ting, såfremt man vil have det hele via fiber. Smart, bare ikke for forbrugeren.
vi har så så mange råd og styrelser her i landet, og så kan dette alligevel lade sig gøre. Pengenes magt er stor.
Vh. Jesper


Skrevet af: sorhol
Skrevet den: 04-Januar-2011 kl. 09:14
@Jesper.

Tak. Jeg håbede dog på at telestyrelsens afgørelse fra November ville stoppe dette. Men sådan er det åbenbart ikke.

Dobbelt SUK. 


Skrevet af: moho
Skrevet den: 04-Januar-2011 kl. 11:34
Så er der jo ingen anden mulighed end at undvære ting  Cry, jeg mener når nogen priser bliver mere og mere ublu ______ 

-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: MartinT
Skrevet den: 05-Januar-2011 kl. 15:29
ja, det er nogle vanvittige priser de tager for deres produkter, og hvis vi er fastlåst til fast-tv så er der da noget galt med den frie konkurrence.

Jeg synes også prisen stiger væsentligt ved fast-tv ift. dansk bredbånd. Vi nærmer os da hastigt 1000 kr/md hvis der udover pakke med tv/internet/telefoni, fiberleje, samt leje af 2 ekstra harddisk-bokse ...og så er der ikke engang mulighed for at få viasat kanaler over fiber....utroligt!

Gid jeg dog bare havde kabel-tv istedet...suk!


Skrevet af: sorhol
Skrevet den: 05-Januar-2011 kl. 16:45
HØRT!


Skrevet af: mystal
Skrevet den: 05-Januar-2011 kl. 21:36
Hejsa,
 
Ja, vi er MANGE andre i samme situation.. Plus der debateres livligt på andre forum også..
Det er mig meget uforstående at Waoo vælger at sælge kunderne.. og ikke giver dem mulighed for at blive og "opjusterer prisen" en smule så de får dækket for TDC's forhøjet lejepris for multicast til TV.
 
Undskyld mig.. men FastTV er sgu ikke et lige så godt produkt.. De har begrænset upload hastigheder, ingen fast ip addresse mulighed, ingen mulighed for IPTV til mediacenter, dyrer en Waoo, osv..
 
Nu er fiber eget af TDC, eneste udbyder er FastTV som også ejes af TDC (igennem YouSee), og TDC har stoppet gravearbejdet med fiber.. Det net som vi troede skulle danne grundlag for fremtidens internet er faldet i de forkerte hænder og sætter en stopper for fremtiden..
 
TDC satser jo på kobber der kun er 100 år gammelt og sagtens kan levere en møg ustabil 20/1mbit hvor du knap kun kan se 1 HD kanal samtidig med at ungerne spiller WOW..!
 
Tænk at vi er i 2011 og skal døje med monopol-TDC på fibernet.. det havde jeg sgu ikke regnet med da Dong skød fiberen ind i 2008.. ÆV..!!!


Skrevet af: thun
Skrevet den: 06-Januar-2011 kl. 05:48
Ja man føler sig i den grad røvrendt. først investerer man en masse penge i fremtidens informationsmotorvej, med masser af valgmuligeder, for så et par år at finde ud af, af TDC overtager det hele, og banker det tilbage til stenalderen.
Hvor fanden er vores politikere?
Bondefangeri i fuld skala
Tdc burde overtages af et firma med visioner.


Skrevet af: moho
Skrevet den: 06-Januar-2011 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af thun thun skrev:

Ja man føler sig i den grad røvrendt. først investerer man en masse penge i fremtidens informationsmotorvej, med masser af valgmuligeder, for så et par år at finde ud af, af TDC overtager det hele, og banker det tilbage til stenalderen.
Hvor fanden er vores politikere?
Bondefangeri i fuld skala
Tdc burde overtages af et firma med visioner.
Når man hos sin udbyder kun har en Basispakke ____ Da ville det være teknisk muligt have et separat Coax tilslutning, selvfølgelig sker dette aldrig, men det betyder så samtidig at ordet konkurrence indenfor Kablerne, kun er blålys.
Mit ønske går mere på at man kan framelde Fibrene, for som sagt her løber priserne vel for alvor løbsk.
Mit problem med TDC er at der aldrig blev tilbudt flatrate for fastnet telefonien, eller denne kom alt for sent.
TDC og YouSee's grådighed må vel stoppe på et tidspunkt, vi stemmer med fødderne/frameldinger.


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: MartinT
Skrevet den: 06-Januar-2011 kl. 12:53
It- og telestyrelsen synes åbentbart ikke at TDC er for grådige.

http://www.computerworld.dk/art/113182?cid=4&q=tdc&sm=search&a=cid&i=4&o=4&pos=5 - http://www.computerworld.dk/art/113182?cid=4&q=tdc&sm=search&a=cid&i=4&o=4&pos=5

Vi må da håbe at priserne bliver reguleret når LRAIC-modellen de referer til træder i kraft. 


Skrevet af: PlasmaFreak
Skrevet den: 06-Januar-2011 kl. 19:02
Spørgsmålet er jo også hvorfor har Sverige kunne lever 100 m/bit for et par hunrede kr.? i flere år. Det burde også være muligt herhjemme.


-------------
Mit Hjemmebio projekt http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=116463&PN=1&title=start-p-biograf-opbygning - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=116463&PN=1&title=start-p-biograf-opbygning


Skrevet af: thun
Skrevet den: 08-Januar-2011 kl. 17:43
vores størreste problem, er at TDC kun skal konkurrere med sig selv, derfor får vi det de syntes vi skal, til de priser de mener er rigtige. og det indhold de mener vi har brug for. der er kun den produktudvikling som de har lyst til. Det burde være ulovligt at et firma sidder på hele marked. mem vi har jo også Arla, Carlsberg og Danish crown, så det er ikke kun dette område der er ramt.
Suk. Jesper.


Skrevet af: fpe123
Skrevet den: 08-Januar-2011 kl. 20:47
Jeg har snakke både med Fasttv og Waoo på TDC fibernet. Jeg ikke ønske at kommer over på fasttv. Hvis jeg skal bruge fasttv kommer jeg op på over 1200,- Kr pr. månend i mod 800,- Kr jeg betaler hos Waoo, som er bedre end noget fasttv kan tilbyde.
Svaret jeg fik hos Waoo, at man kunne oprette sig igen. Det er også rigtig i følgende deres hjemmeside med det er uden TV-delen. Har skrevet til dem igen om dette, venter på svar.
Har fortalt Fasttv at jeg ikke ønsker at være kund hos dem, men efter en uge sender de bare deres tv-boksen i TDC-navnet. (Venter noget andet fra TDC). Så nu skal jeg bruge tid igen på noget, jeg ikke kan bruge. Sidst gang tog det mere end ½ dag at kommer igennem.
I følgende TDC-hjemmeside angående fibernet, kan man kun få tv-signal fra yousee og fasttv.
I følgende Yousee komme de på fibernet, og skulle være for et ½ siden på min vej. I dag kan de ikke giv mig en dato, eller fortælle i hvilken område det virker i dag. Er der nogle som har yousee igennem fibernet.
I forbindelse med mit arbejde, har jeg snakke med TDC, og vi kom til at snakke om TDC og yousee  på fibernet. Det regner han ikke med, for så skulle ""de jo konkurre med sig selv".
 
Flemming


Skrevet af: mhv_omjk
Skrevet den: 10-Januar-2011 kl. 10:20
- Jamen hvorfor kommer det bag på jer at Total Dårlig Communikation har indset at de har tabt kampen og så tager kunderne som gidsler? - jeg siger bare at gør de samme nummer for dem som har DB-net i Nordvestsjælland, så går jeg i protest til Boxer!

-------------
mhv_omjk alias Michael Hvidberg


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 10-Januar-2011 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af fpe123 fpe123 skrev:

....
Svaret jeg fik hos Waoo, at man kunne oprette sig igen. Det er også rigtig i følgende deres hjemmeside med det er uden TV-delen. Har skrevet til dem igen om dette, venter på svar. ...Flemming

Min søster er også havnet i kløerne på TDC og FastTV. Hun har længe haft bredbånd over Dongs Fibernet (nu ejet af TDC). Hun har haft bredbånd fra Dansk Bredbånd, men har ikke haft tv-abonnement på fibernettet.  I december fik hun brev fra Dansk Bredbånd, der skriver at hun er solgt til TDC/FastTV.

Fra FastTV har hun fået faktura-opkrævninger for bredbånd og fiberleje og et brev om at hun inden 1. febr. skal give besked om hvilket FastTV-abonnement hun ønsker. Ellers får hun et abonnement både med bredbånd og tv-pakke! Kan man virkelig tillade sig at ændre et eksisterende kundeforhold og inkludere en dyr og uønsket tv-pakke uden kundens aktive medvirken? Inden hun har svaret, har hun med posten fået en IPTV-boks fra TDC. Jeg begriber ikke at man uopfordret sender boksen med posten, når installatøren i givet fald kunne tage den med når den eksisterende fiberboks skal udskiftes med den FastTV bruger. Og hun vil slet have nogen tv-pakke fra FastTV.

Jeg skal hilse og sige at breve og boks opleves som særdeles ubehagelig markedsføring!

FastTV eller Dansk Bredbånd har overhovedet ikke nævnt Waoo! i deres breve til hende. Men går man ind på Waoo!'s hjemmeside og søger på hendes adresse, fremgår det at hun højst sandsynligt kan blive kunde hos Waoo!

Ifølge det Flemming skriver ovenfor, skulle det være muligt at gå fra FastTV til Waoo! Men det forekommer da bizart hvis man først skal tegne abonnement hos FastTV og få installeret deres fiberboks, før man kan skifte til Waoo! Har hun ikke mulighed for helt at afvise FastTV og gå direkte til Waoo! med det samme? Hvis Flemming eller andre sidder inde med flere oplysninger eller bemærkninger, er de meget velkomne!


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: thun
Skrevet den: 10-Januar-2011 kl. 19:38
Jeg fik også uopfordret en Cisco hdboks tra Fasttv, jeg er siden decemper, blevet tæppebombet med tilbud fra Waoo Fasttv og Tdc. Tilbudet gælder indtil Dato xx og hvis ikke for man noget andet efter Dato xx, man vil få en opsætning der minder mest muligt om det man havde i forvejen hvis ikke man bestiller inden Dato xx Jeg har pt 4 tvbokse, og kan læse mig til at jeg kun får een ny boks uden beregning? Kan det mon passe, i så fald kan de få hele pivetøjet retur. Overgangen fra Smile til Waoo til Tdc til Fasttv, er rodet, uoverskueligt, og fremfor alt man ved ikke hvad man får, og langt mindere hvad det kommer til at kost, og sidst men ikke mindst, hvornår det løber af stablen, mine tvpakker er allerede blevet barberet for flere programmer.
Meget utilfredsstillende, men typisk, når TDC er med i billedet
Vh. Jesper.


Skrevet af: fpe123
Skrevet den: 10-Januar-2011 kl. 20:16
Hej Igen
 
Efter mere end 1 time vente, fik jeg fat i fasttv. De kune godt se at jeg havede afmeld hos dem, og de vil sende en return label. Jeg tror, at de tænke, at de flest nok ikke gider alt det bøvl.
Jeg venter stadigvæk på svar fra Waoo. Jeg har bestem mig at vælge bolignet og boxertv, hvilken jeg kan så til 600,- Kr. Jeg har ikke brug for TV-boksen, da jeg tag signal ind i med Mediacenter, som fordele det til reste af huset.
Er der ingen som har yousee igennem fibernet?
 


-------------
/Flemming


Skrevet af: MrCandy
Skrevet den: 10-Januar-2011 kl. 21:18
Yousee er en del af Fasttv, det står der på trustpilot.


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 10-Januar-2011 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af MrCandy MrCandy skrev:

Yousee er en del af Fasttv, det står der på trustpilot.

Det er forkert! YouSee (tidligere TDC Kabel-tv)  er ejet af TDC koncernen. Ligeså FastTV der blev købt af TDC koncernen i 2009.


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: zczc
Skrevet den: 11-Januar-2011 kl. 00:05
Oprindeligt skrevet af thun thun skrev:

...
Hvor fanden er vores politikere?
Bondefangeri i fuld skala
...
Spørg hr. Lykketoft og den daværende fru Lykketoft.


Skrevet af: thun
Skrevet den: 11-Januar-2011 kl. 06:01
De løber fra et hvert form for ansvar, de har alle politikere altid gjort, de er altid kø ved håndvasken, og nu står vi som brugere med lorten (læs Tdc) Det er ligemeget om man vælger fiber eller kobber, så stikker Tdc sit grimme fjæs frem  øv.


Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 12-Januar-2011 kl. 11:17
Bolignet er et alternativ.

-------------
Kuro


Skrevet af: moho
Skrevet den: 12-Januar-2011 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Bolignet er et alternativ.
Ja men hvem leverer signalerne til samme Bolignet? Og samme Net føler vel en slags tilsvarende forpligtelse, til aftage programmer efter eet eller andet konspiratorisk skema!  Det med hvorfor skulle nogen programleverandør levere noget billigere til Bolignet end til "Andre Antenne operatører".

-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 12-Januar-2011 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Bolignet er et alternativ.

Tak for oplysningen. Det er jeg ved at kigge på. Kan Bolignet mon levere til alle tidligere kunder på TDC's fibernet (tidligere Dansk Bredbånd- og Smile Content-kunder, der er solgt til FastTV)?




-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 12-Januar-2011 kl. 12:20

Bolignet kan ihvertfald levere internet og telefoni på tidligere Dong/TDC fiber i København. Det vil overraske mig, hvis de ikke kan levere TV.

Jeg ved ikke noget om pris og kvalitet på TV siden, men deres internet virker fint.


-------------
Kuro


Skrevet af: sorhol
Skrevet den: 12-Januar-2011 kl. 12:22
Jeg mener IKKE de leverer TV. De har istedet et samarbejde med Boxer


Skrevet af: fpe123
Skrevet den: 12-Januar-2011 kl. 14:11
Har snakke med bolignet, og de leverer ikke TV via fibernet, men har et samarbejde med boxer.
 
De eneste som leverer TV på TDC-fibernet er TDC, igennem Yousee og fasttv.
 
Man kunne jo tror at TDC har lukke som TV, ligesom på deres kabelnet (yousee).
 
/Flemming 


-------------
/Flemming


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 12-Januar-2011 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Bolignet kan ihvertfald levere internet og telefoni på tidligere Dong/TDC fiber i København. Det vil overraske mig, hvis de ikke kan levere TV. Jeg ved ikke noget om pris og kvalitet på TV siden, men deres internet virker fint.

Jeg har talt med Bolignet. De kan sagtens levere internet og telefoni til tidligere Dansk Bredbånd-kunde i Nordsjælland (Fredensborg). De er kun forhandlere for Boxer TV (antenne-tv).

Jeg har også talt med FastTV. Kunden skal blot snarest sende en e-mail eller et brev om at hun ikke ønsker FastTV som leverandør, men vælger Bolignet.

Det ser ud til at Bolignet prismæssigt ligger under FastTV. Min søster ønsker 10/10 Mbit/s + fastnettelefoni, hvilket hos FastTV koster 299 kr./md., mens det hos Bolignet fås for 199 kr./md. Bolignet skal dog have 499 kr. for installation af deres fiberboks, mens FastTV installerer deres fiberboks uden beregning.

Der skal uanset leverandør yderligere betales 99 kr./md. for TDC Fiberleje.

Vil man have fri telefoni til fastnetnumre i Danmark (i stedet for samtale-afregning), koster det 49 kr./md. hos Bolignet og 54 kr./md. hos FastTV.  Begge udbydere skal have 25 øre pr. telefonopkald.

Andre forskelle har jeg ikke studeret endnu.


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 17-Januar-2011 kl. 16:11
Som det ses af mit overstående indlæg, kan http://bolignet.dk/ - Bolignet.dk levere internet og telefoni på TDC's Fibernet til nogle interessante priser. Bolignet kan i øvrigt også levere internet og telefoni på kobber.

Jeg er interesseret i at høre om erfaringer med Bolignet på fiber og kobber.
http://bolignet.dk/ -

-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Watergate
Skrevet den: 25-Januar-2011 kl. 20:14
Hej alle,
 
Jeg har været kunde hos Dansk Bredbånd i nogle år nu på fiber før DONG nu TDC fiber.
Vi er som Dansk Bredbånd kunde overgået til Fast TV og som en konsekvens af handlen tidligere mellem DONG of TDC og deraf følgende problemstilligner ( waoo mm. i TDC fiberområde )
 
I december fik vi ligesom så mange andre info fra Fast Tv, at vi skulle have besøg af tekniker, men det aflyste jeg, da jeg ikke skal have Fast tv , og endvidere skulle vi vælge en fremtidig løsning INDEN d. 01.02.2011. Det har vi så gjort, men vi har ikke valgt Fast tv, men Bolig Net bl.a fordi Fast tv ikke kan tilbyde 2 numre indenfor samme hustand.
 
Vi har så opsagt telefoni med vores 2 numre pr. 18.01.2011 og det skulle så være effektiviseret med udgangen af februar. I dag d. 25.01.2011 melder min telefon så lige pludselig død. Kun det ene af vores numre ( hovednummeret ). Det viser sig så, at Dansk Bredbånd har porteret vores hovednummer over til Fast tv UDEN min fuldmagt og UDEN at give os besked.
 
Nu ved jeg ikke hvem og hvorfor de porteret mit hovednummer, men jeg synes det enormt frækt.
Jeg er selvstændig erhvervsdrivende og har nu ikke telefon indtil sagerne kommer i orden.
 
Sidst men ikke mindst har jeg kontaktet Fast tv 2 gange og begge gange har jeg siddet i telefon kø i mere end 1 time og 15 min. Helt skandaløst og utilfredsstillende. Har også sendt email til Fast tv kundeservice og nu er der gået 3 uger og de har stadig ikke svaret. Hvad ligner det?
 
Har nogle haft lignende problemer hører jeg gerne?
 
Hilsen
Watergate


-------------
Philips Aurea Ambilight 42

Onkyo 607

Eltax 5-1

PS3 320 GB

Fibernet - Internet 50/50 mbit + Ip telefoni

Samsung 3126 Yousee



Skrevet af: fpe123
Skrevet den: 25-Januar-2011 kl. 21:19
Det kender jeg alt for godt.
 
Men skal sætte meget tid ad, når man skal snakke med fasttv. Efter jeg har snakke med dem sidst gang, og jeg ikke ønske deres TV-boks, og jeg ikke vil betalt for at sætte den tilbage. Sendt de en returnseddel.
Derefter en uge komme en nye pakke fra Fasttv. hvilken jeg nægtet at modtager. Fasttv har bekræfte jeg ikke er kunde mere.
Fiberboks skal skiftes, ellers vil fibernet ikke virke mere i følgende TDC.
Jeg bliver hos Waoo, men kun på internet og telefon til 169,-  de første 6 måneder og derefter 269,- for 30/30.
 
 


-------------
/Flemming


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 25-Januar-2011 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af Watergate Watergate skrev:

... Vi har så opsagt telefoni med vores 2 numre pr. 18.01.2011 og det skulle så være effektiviseret med udgangen af februar. I dag d. 25.01.2011 melder min telefon så lige pludselig død. ...  Sidst men ikke mindst har jeg kontaktet Fast tv 2 gange og begge gange har jeg siddet i telefon kø i mere end 1 time og 15 min. Helt skandaløst og utilfredsstillende. Hilsen Watergate
Ja, det er skandaløst. Det er ønskeligt at Forbrugerombudsmanden ser på denne sag.

Min søster fik et brev fra FastTV, hvor hun blev påduttet tv-pakke, hvis hun ikke reagerede inden 1. febr., skønt hun aldrig har haft tv på fibernettet; og inden hun havde svaret, fik hun tilsendt en tv-boks hun ikke skulle eller ville bruge.
Brevet indeholdt intet om at der er alternative udbydere på TDC Fibernet, og hvordan man kunne opsige kundeforholdet til FastTV. Heller intet om hvad man skulle gøre, hvis man slet ikke ønsker at have fibernet fremover.

Du nævner at du har opsagt telefoni hos FastTV. Det forstår jeg ikke rigtigt. Hvorfor har du ikke blot meddelt FastTV at du opsiger hele kundeforholdet med udgangen af fx februar 2011 fordi du har valgt Bolignet. Så kunne du tilmelde dig Bolignet og give dem fuldmagt til at portere dine telefonnumre.

Jeg har også selv siddet 5 kvarter i telefonkø hos FastTV og mere ser ud til at være i vente. Spændt på hvad de siger til at min søster helt har opsagt fibernettet og sagt at de gerne må fjerne installationen.


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 25-Januar-2011 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af fpe123 fpe123 skrev:

... Fiberboks skal skiftes, ellers vil fibernet ikke virke mere i følgende TDC.
Jeg bliver hos Waoo, men kun på internet og telefon til 169,-  de første 6 måneder og derefter 269,- for 30/30. ...

Sikke et cirkus. Dansk Bredbånd overgår til Waoo!, som sælger dig til FastTV, hvorefter du vælger Waoo! og får rabat i 6 måneder! og en rimelig pris, dog skal der lægger 100 kr. oveni for "Fiberleje" til TDC.


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: musher
Skrevet den: 26-Januar-2011 kl. 00:44
Man skal i hvert fald ikke tilmelde sig fasttv for servicens skyld. Desværre hænger jeg nok på dem de næste 6 mdr. Skulle overflyttes fra Dansk Bredbånd pr. 1.1.2011. Den første fuldmagt til portering af fastnet tlf. blev smidt væk og i skrivende stund har jeg været uden mit fastnetnummer i 3 uger. Kundeservice er ikke til at få fat på, og de svarer ikke på mails. Jeg har end ikke fået et velkomstbrev endnu. Tv-bokser fungerer med en fin brugerflade, men billedkvaliteten ligger langt under den, jeg havde hos DB.

-------------
Torben


Skrevet af: root
Skrevet den: 26-Januar-2011 kl. 01:44
FYI: BoligNet tager ekstra betaling for det de kalder en "Global IP-adresse": Uden ekstra betaling (40 kr/måned) får man ikke en rigtig IP-adresse hos BoligNet, men bliver spærret inde på et lukket net bag en NAT-router.


Skrevet af: moho
Skrevet den: 26-Januar-2011 kl. 16:06
Samarbejde med Boxer!   LOL Hvordan kan nogen undvære Viasat? Bare skud fra hoften

-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: Ole Pihl
Skrevet den: 26-Januar-2011 kl. 22:33
Viasat kan sagtens undværes .
Det er alligevel reklamer det meste .
En 90 minutters film , varer jo 150 minutter hos Viasat .


Skrevet af: Watergate
Skrevet den: 27-Januar-2011 kl. 12:00
Vilhelm::  Du nævner at du har opsagt telefoni hos FastTV. Det forstår jeg ikke rigtigt. Hvorfor har du ikke blot meddelt FastTV at du opsiger hele kundeforholdet med udgangen af fx februar 2011 fordi du har valgt Bolignet. Så kunne du tilmelde dig Bolignet og give dem fuldmagt til at portere dine telefonnumre.

Jeg har opsagt mit internet hos Dansk Bredbånd og sendt fuldmagt til Bolig Net med mine 2 numre.
I mellemtiden overfører ( porterer ) Dansk Bredbånd mit hovednummer til Fast TV UDEN min samtykke og UDEN fuldmagt. Jeg kontakter Fast Tv og de annullerer over ovenstående portering og henviser mig til Dansk Kabel TV med et nummer som identificerer mit hovednummer, som nu ligger hos Dansk Kabel TV, da de varetager porteringer for Fast TV. Dette har jeg meddelt Bolig Net, som nu arbejder på sagen. Det må og skal være en sag for dem som varetager kundernes sag. Mit hovednummer er også mit firmas hovedtelefonnummer. Heldigvis virker min sekundære nummer stadig, som jeg bruger til fax, hvilket også er ret vitalt.
 
Jeg orker ikke at gå videre med sagen, da jeg har alt for meget omkring ørerne for tiden.
 
Hilsen
Watergate


-------------
Philips Aurea Ambilight 42

Onkyo 607

Eltax 5-1

PS3 320 GB

Fibernet - Internet 50/50 mbit + Ip telefoni

Samsung 3126 Yousee



Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 27-Januar-2011 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af Watergate Watergate skrev:

Jeg har opsagt mit internet hos Dansk Bredbånd og sendt fuldmagt til Bolig Net med mine 2 numre.

Der er kun at håbe at Bolignet hurtigt får porteret dine telefonnumre.

Egentlig forstår jeg ikke at det er kundeforholdet til Dansk Bredbånd du har opsagt.
Da Dansk Bredbånd har solgt dit kundeforhold til FastTV, synes jeg at det er FastTV der skal have din opsigelse.


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Watergate
Skrevet den: 27-Januar-2011 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af Watergate Watergate skrev:

Jeg har opsagt mit internet hos Dansk Bredbånd og sendt fuldmagt til Bolig Net med mine 2 numre.

Der er kun at håbe at Bolignet hurtigt får porteret dine telefonnumre.

Egentlig forstår jeg ikke at det er kundeforholdet til Dansk Bredbånd du har opsagt.
Da Dansk Bredbånd har solgt dit kundeforhold til FastTV, synes jeg at det er FastTV der skal have din opsigelse.
Det er fordi jeg ikke har haft besøg af den tekniker, der skulle installere den nye fiberbox altså signalet ind i huset. Jeg aflyste det selv netop for at undgå Fast Tv`s indtog her. Endvidere henviste Fast Tv`s kundeservice mig til at opsige mit internet hos Dansk Bredbånd mens jeg sendte min fuldmagt til portering af mine numre til Bolig Net. 


-------------
Philips Aurea Ambilight 42

Onkyo 607

Eltax 5-1

PS3 320 GB

Fibernet - Internet 50/50 mbit + Ip telefoni

Samsung 3126 Yousee



Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 28-Januar-2011 kl. 00:40
Oprindeligt skrevet af Watergate Watergate skrev:

... Endvidere henviste Fast Tv`s kundeservice mig til at opsige mit internet hos Dansk Bredbånd mens jeg sendte min fuldmagt til portering af mine numre til Bolig Net.
Ok!


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: mhv_omjk
Skrevet den: 01-Februar-2011 kl. 09:02
- Nogen der har hørt videre om de laver samme nummer på Nordvestsjælland (GYYYS - tør ikke tænke tanken færdig Pinch ) eller om der sker andet?

-------------
mhv_omjk alias Michael Hvidberg


Skrevet af: Watergate
Skrevet den: 01-Februar-2011 kl. 13:26
Jeg tror du skal gøre alt for at undgå, at de laver samme nummer. Jeg har nu været uden hovedtelefon i én uge og det bliver nok først løst til den 14/2. Surt show

-------------
Philips Aurea Ambilight 42

Onkyo 607

Eltax 5-1

PS3 320 GB

Fibernet - Internet 50/50 mbit + Ip telefoni

Samsung 3126 Yousee



Skrevet af: nghngh
Skrevet den: 03-Februar-2011 kl. 01:51
Er også havnet i "TDC/FastTV" fælden efter, at have været kunde hos Dansk Bredbånd.
So far skræmmende ringe....på trods af tæppebombardement af tilsendt materiale op til overgangen.
Modtog bla. en ekstra Cisco TV boks, for så efterfølgende at få brev om at det var en fejl,og man blot skulle nægte at modtage den....æh god timing.
 
Mailede til kundeservice....der ikke har svaret efter snart 14 dage....
 
Nå så kom teknikeren (og jeg måtte holde en fridag) for at stille om til TDC/FastTV fra Dong fibernet med ny boks...TV delen ku' han ikke få til at virke,blev lovet et opkald fra TDC senere på dagen, der også kom...Jeg blev instrueret i diverse resets, tænd sluk etc....lige meget hjalp det, og den flinke mand i røret ku' heller ikke "se ind" i vores system , som han burde..Lovede ,at sende en teknikker ud igen....Ham har vi ikke set eller hørt noget til endnu...
 
Internet delen kører dog, men med en forbløffende lav hastighed (5 MB  ned 3 MB op mod de lovede 30/10) resulatet er at rigtig mange sider bliver "timet out"...Skønt når man har 2 studerende i huset ,der er afhængige af ,at kunne få opgave/skema og andet relevant over nettet (lectio & KU) på daglig basis.
 
Har selvfølgelig testet de omtalte sider andetsteds, og de kører fint, ligesom de gjorde indtil skiftet.
 
Nu ved jeg ikke hvad Fast TV betyder...."Fast" som i fast forbindelse eller som hurtig på engelsk ...uanset hvad passer ingen af delene.
 
Og  som andre er vi noget skuffede over ,at det mest hypede og avancerede net ikke kan tilbyde TV3 i hovedstaden, hvor man dog må ku' forvnte en del kunder.
 
beklager ,hvis jeg lyder en anelse negativ :-)


Skrevet af: mdande
Skrevet den: 05-Februar-2011 kl. 16:01
Jeg er også røget i fælden... Men kunne ikke rigtig finde en anden udbyder. Jeg fik monteret min nye HomeBox igår og ifg. deres fine brev ,går de ikke før det virker !!!
Men internettet virkede ikke da de gik. Jeg havde koblet min egen router på som jeg plejer. hvilket installatøren godt var klar over... Men fik bare at vide at det nok var min router som skulle konfigureres om... ! Så det gik jeg igang med,men den var sgu sat op som den skulle men det virkede stadig ikke. Så der var sgu ingen hjælp at hente. Men farvel og god weekend sagde han !
Nu har jeg kigget lidt på det og kan se at man ikke kan sætte sin egen router til................Det kunne han sgu da godt ha fortalt mig,jeg nægter at tro at jeg er den første som har haft en trådløs router sat til. Dårlig service  ik. Jeg har også prøvet at maile til fasttv fordi jeg ikke havde fået mine bokse. Har dog fået boksene nu men har stadig ikke fået en svar mail fra dem og det er ca 10 dg siden. Håber ikke det bliver sådan fremover


-------------


Sony BDP-S570

Harmony 1000+IR/RF

Orbaudio mod2 5.1 speakers

Xtreamer/Squeezebox duet


Skrevet af: thun
Skrevet den: 05-Februar-2011 kl. 16:37
Fasttv har en svartid på lidt over et måned!! Når du så hører fra dem svarer de ikke på alt hvad du har sprugt omm men situationen har også ændret sig i mellemtiden. Jeg har 4 tv og trådløs net i huset. Tekniker kommer 7/2 og jeg har stadigvæk kun fået 2! Ja 2 Ciscobokse, jeg skal bruge een og så 3 tatung, til gængælg har jeg fået en trådløs bredsbåndboks fra Yoosee, og en Linksys tlf. modem, som jeg havde i forvejen. Jeg frygter det værste her på mandag. Hvis man googler fasttv, er det skræmmende læsning. At ringe til er en umulighed, kommer man endelig igennem, er det en der ikke ved noget, og man skal ringe igen.


Skrevet af: musher
Skrevet den: 06-Februar-2011 kl. 00:09
Oprindeligt skrevet af thun thun skrev:

Fasttv har en svartid på lidt over et måned!! Når du så hører fra dem svarer de ikke på alt hvad du har sprugt omm men situationen har også ændret sig i mellemtiden. At ringe til er en umulighed, kommer man endelig igennem, er det en der ikke ved noget, og man skal ringe igen.
 
+1


-------------
Torben


Skrevet af: Willer
Skrevet den: 07-Februar-2011 kl. 10:04
Er også en af de uheldige der ufrivilligt er blevet kunde hos Fast TV. Dead Måden alt dette byttebyttekøbmand er forgået er stærkt kritisabel. Her er lidt om mine erfaringer so far.
 
Mht. TDC HomeTrio boksen som FastTV benytter, kan man ikke erstatte denne med sin egen. Jeg har forsøgt mange ting for at få forbindelsen til at virke med min egen router i stedet for HomeTrio boksen, men uanset hvad jeg gjorde (fast IP, MAC spoofing etc.) kom der ikke hul igenem.
 
"Løsningen", ifølge TDCs hjemmeside, er at sætte sin egen router bag HomeTrio boksen og sætte HomeTrio boksen til at DMZ peger på ens egen router.
 
2 gange på de 14 dage jeg har været kunde, har min forbindelse været gået ned. Hver gang har jeg været ude og slukke fiberkonverteren og HomeTrio boksen og små 10 minutter senere er der kommet forbindelse igen.
 
Det trådløse i HomeTrio boksen har også haft drillet. Pludselig fik jeg ingen DHCP IP adresser når jeg var på trådløst. Igen, genstart af boksen, og det virkede igen.
 
Mht. hastigheden, så har jeg ca 30 Mbit download på min 50 mbit linje. Undre mig at der er "svind" på en fiberlinje. Hos Waoo havde jeg omkring 56 Mbit på en 60 mbit linje.
 
TV hos Fast TV - hvis du benyttede IPTV direkte i mediacenter via f.eks. DVBLink, kan du umiddelbart godt vinke farvel til dette. Hos Waoo kunne jeg tage mine kanaler direkte i min mediacenter så jeg slap for STB. Det virker ikke rigtigt hos FastTV. Jeg har kunne få én kanal (DR1) ind i min mediacenter. Ved resten af kanalerne er der blot sort skærm som om de er krypterede. Ud fra wireshark virker det som om at FastTV-Cisco-boksen aktivt kommunikerer med en Microsoft MediaRoom server. I hvertfald foregår der trafik begge veje til/fra forskellige IP adresser. Det er ikke lykkedes mig at få andre kanaler til at virke end DR (og jeg har forsøgt rigtigt meget). Uden at kende teknikken i Microsoft MediaRoom, vil jeg gætte på at man skal have en klient på sin mediacenter eller en eller anden form for certificat/krypteringsnøgle som kan kommunikere med serveren hos FastTV/TDC. Tvivler nu på at FastTV ønsker at tilbyde dette.
 
Ser man bort fra MediaCenter syntes jeg at Cisco-TV-Boksen skal have ros. Den virker hurtig til kanalskifte og almindelige funktioner som guide og optagelser virker fint. Har dog kun brugt den få timer så røg den på hylden, da jeg ikke gider have en ekstra STB stående.
 
Mht. manglende kundeservice hos FastTV. Jeg har haft fat i dem 2 gange over de 14 dage jeg har været kunde hos dem. Man skal have tålmodighed. Det tager omkring 1½ time at komme igennem selv om man starter som nummer 5 køen. Clap
 
for over en uge siden skrev jeg en mail om min utilfredshed til deres kundeservice og nogle spørgsmål til deres produkter - den har de ikke svaret på endnu. Ikke så meget som et "tak for din henvendelse" autosvar.
 
Jeg har nu bestilt en Waoo 2 pakke med en 90 Mbit linje i stedet for. Vil hellere have en god udbyder med en gid forbindelse og så undvære TV, end at havne hos FastTV. Det koster mig så lige et teknikerbesøg til en endnu ukendt pris for at få skiftet FastTV boksene om til nogen nye Waoo bokse, samt 300,- for at få mit telefonnummer porteret tilbage til Waoo, hvor jeg indtil for 14 dage siden var kunde. Helt vildt utilfredsstillende at man skal betale penge for at beholde sin udbyder, når man på intet tidspunkt har accepteret at forbindelsen blev skiftet ud. Tænker om det overhovedet er lovlig praksis FastTV/TDC er ude i her?! Trode "slavehandel" var afskaffet! Ouch
 
Mandagshilsner
 
Kristian
 
 
 


-------------
Kristian


Skrevet af: mdande
Skrevet den: 07-Februar-2011 kl. 11:22

.....og jeg som troede det kun var mig der havde problemerWink. vores tlf virker stadig ikke og her til morgen fik min hustru kontakt med dem der installere boksene og beskeden var :  du skal kontakte fasttv... Ja daw tænkter jeg !! meget mærkeligt men jeg tror kun deres telefon kø går til nummer 5 for det var jeg også da jeg sad i kø i 51 minutterWink. Har stadig også problemer med det trådløse net.Den mister forbindelsen ligepludselig.. men kommer så igen ca 20 sek senere. Mega belastende når man er i fuld gang med Black OpsOuch



-------------


Sony BDP-S570

Harmony 1000+IR/RF

Orbaudio mod2 5.1 speakers

Xtreamer/Squeezebox duet


Skrevet af: musher
Skrevet den: 07-Februar-2011 kl. 12:22
Efter 1,5 måned virker tlf. stadig ikke her. De lovede for en uge siden, melde tilbage om status, men har ikke gjort det endnu. De svarer ikke på e-mails.
TV-boksens menu er fin, overskuelig og hurtigt kanalskift. Desværre er TV-signalet ikke så godt, som det var hos Dansk Bredbånd. Om dette skyldes boksens tuner eller at Fasttv sender med lavere bitrate, ved jeg ikke.
Jeg mener da, at man er låst i 6 måneder.


-------------
Torben


Skrevet af: mystal
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 17:59
Ja, tak.. i er ikke alene.. vi er mange i samme sure suppedas..
 
Jeg tror også at jeg afbestiller lige inden teknikker besøg og bliver hos Waoo.. der er i det midste service og en kanon internet forbindelse.. og skulle betale godt 300,- mere om måneden hos FastTV for et dårligere produkt er no-go for mig..!
 
TV, ja det må tiden vise.. Nogle nye IPTV providers der kan levere til TDC Fiber og til Mediacenter?? Eller er man mon ude i en Boxer til DVBLink TVSource med Network Pack??
 
Jeg spår en sort fremtid for TDC Fiberet hvis det ikke bliver mere åbent med lavere multicast afgifter.
 
Hørte at FastTV's backbone ikke er skaleret til de antal brugere de har fået, derfor den ringe internet hastighed i oplever?? - troede de brugte TDC's backbone.. men det er vel kobber basseret ikke?? Thumbs Up


Skrevet af: sbndk
Skrevet den: 10-Februar-2011 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af mdande mdande skrev:

Jeg er også røget i fælden... Men kunne ikke rigtig finde en anden udbyder. Jeg fik monteret min nye HomeBox igår og ifg. deres fine brev ,går de ikke før det virker !!!
Men internettet virkede ikke da de gik. Jeg havde koblet min egen router på som jeg plejer. hvilket installatøren godt var klar over... Men fik bare at vide at det nok var min router som skulle konfigureres om... ! Så det gik jeg igang med,men den var sgu sat op som den skulle men det virkede stadig ikke. Så der var sgu ingen hjælp at hente. Men farvel og god weekend sagde han !
Nu har jeg kigget lidt på det og kan se at man ikke kan sætte sin egen router til................Det kunne han sgu da godt ha fortalt mig,jeg nægter at tro at jeg er den første som har haft en trådløs router sat til. Dårlig service  ik. Jeg har også prøvet at maile til fasttv fordi jeg ikke havde fået mine bokse. Har dog fået boksene nu men har stadig ikke fået en svar mail fra dem og det er ca 10 dg siden. Håber ikke det bliver sådan fremover
 
Dette svar skal tages med et forbehold, da det i princippet 'kun' gælder for TDC TV, men så vidt jeg er orienteret så kører TDC TV og Fast TV på samme platform og derfor bør det fungere.

Kan du ikke aktivere DMZ i din HomeBox og på dén måde koble din egen router bag? Det fungerer gnidningsløst på TDCs løsning og med mindre Fast TV har fået en anden firmware i deres HomeBox, så skulle du også have muligheden for at kunne bruge DMZ.
 
I stand corrected hvis nogen nu fortæller man slet ikke selv kan ændre i konfigurationen på Fast TVs HomeBox :D


Skrevet af: mhv_omjk
Skrevet den: 11-Februar-2011 kl. 10:11
- hvis jeg var indblandet i den skandale med Total Dårlig Communikations overtagelse af det der fibernet, så ville jeg snarest tage kontakt til alle andre implicerede som er herinde og så sætte en sag op i forbrugerklagenævnet, det kan ikke være meningen at i skal have Total dårlig Communikations dårlige tv og netforbindelser trukket ned over hovedet nu når i lige har fået fremtiden ind i husene, jeg synes det lyder så forrykt som noget kan være, jeg var gået total rådden skråt for 14 dage siden og taget ind på Borups alle i kbh og afleveret deres skrammel og bedt dem om at holde sig så langt væk som over-hele-hovedet muligt!

-------------
mhv_omjk alias Michael Hvidberg


Skrevet af: Willer
Skrevet den: 17-Februar-2011 kl. 09:54
En update her fra.
 
Jeg talte i går med Waoo for at høre hvordan det gik med min Waoo 2 bestilling. Svaret var at der sansynligvis gå 1½ måned eller mere, før de får afklaret om de overhovedet kommer til at udbyde internet i TDC's område. Lyder som om forhandlingerne imellem dem slet ikke er afsluttet.
 
Tænkte som en udvej at jeg ville ringe til Jay.Net i stedet. Her kunne jeg godt bestille internet. Men der er 5-7 ugers leveringstid på skiftet af udbyder på TDC's FiberNet (en leveringstid sat af TDC selv).
 
Ringer så til FastTV/TDC her til morgen for at høre hvad der sker med min forbindelse, hvis jeg vælger en anden udbyder end dem, men som tidligst kan få oprettet forbindelsen om 5-7 uger fordi deres eget firma (TDC) er så længe om at ændre forbindelsen. FastTV gav mig følgende muligheder: 1) Bestille et FastTV abonnement med 6 måneders binding 2) Undlade at bestille FastTV hvor efter de så vil afbryde min forbindelse hos dem 1. marts. Fede valgmuligheder.
 
Spurgte om der var en anden hos FastTV jeg kunne tale med om det. Det var der ikke. Ringede efterfølgende til TDC for at høre om man kunne komme i kontakt med personer der inde som har med Fibernet at gøre. Først stillede de om til FastTV. Anden gang stillede de om til TDC privat kundeservice. Her kunne han sælge mig en almindelig HomeTrio hvis jeg ønskede det, Men vedr. Fibernet kunne han intet gøre, på trods af at jeg spurgte om det ikke var i deres egen interesse at få tilfredse kunder på deres nyinvesterede Fibernet. Intet at gøre den vej.
 
Så Hvis ikke man vil have FastTV som leverandør, gælder det om at få lavet en aftale med en ny leverandør a.s.a.p. og så holde FastTVs elektriker væk fra ens installation så man ikke får en tvungen FastTV forbindelse. HVor længe man kan trække skiftet ud, ved jeg ikke. Men har man først skiftet, bliver man inddirekte låst til FastTV i minimum 6 måneder medmindre man vil undvære sin forbindelse i en periode.
 
Spændt på om jeg skal betale X tusinde kroner til genåbning af min Fiber, hvis FastTV afbryder den 1. marts selvom jeg har en bestilling hos en anden udbyder der afventer TDCs leveringstid?
 
Har kontaktet YouSee (som godt nok også er TDC) som trods alt har en bedre kundeservice om de kan levere på min adresse. Første svar var at det kunne de ikke, men deres system er heller ikke helt uptodate, så han ville sende en mail til en anden afdeling for at høre om mulighederne. Burde få svar senere i dag. Krydser fingre. Alt for at slippe for FastTV. Så hellere en "3" router i en periode.
 
Sjældent jeg gider spilde energi på dårlige leverandører, men gør gerne en undtagelse med FastTV - det er under lavmålet, det de har gang i.
 
Angry


-------------
Kristian


Skrevet af: mhv_omjk
Skrevet den: 17-Februar-2011 kl. 23:08
- Hvis jeg var dig vil jeg se at komme så langt væk fra Total dårlig communikation, you´dont´see og fesen TV og home træls (TDC,Yousee, fast TV og Home Trio) jeg over hele hovedet kan, de burde ikke kunne holde Waoo væk fra jer, jeg kan ikke begripe at det kan være lovligt, det er et frit land vi lever i og ingen skal diktere hvad forbrugeren skal modtage af signaler.
 
Jeg kunne godt tænke mig at der var nogen der fik prøvet en sådan sag i Kontant eller Operation X, NOVRA - der vil blive ballade og falde brænde ned.


-------------
mhv_omjk alias Michael Hvidberg


Skrevet af: moho
Skrevet den: 18-Februar-2011 kl. 11:51
Ret at træde varsomt.
Når nu tingene har fungeret med geografisk adskillelse imellem TDC/Yousee og så Stofa med tilkoblede Antenneforeninger, her sender man jo også kun sine egne signaler.
Mit indtryk var og bliver, alle involverede parter i Fibre var indstillede på YouSee og TDC "Alle andre skulle udelukkes". Om dette ville kunne skrives ind i en lov, og her også bive gennemtrumfet, tjah!
TDC's indtægter regnet ud for hver enkelt borger her i Danmark. x kroner gange 5,5 mio på årsbasi; tænk hvad SKAT får af Moms. Så klart mange stritter imod overhovedet blive koblet på fibre.
 
Hvorledes skal det gå de som "Nu begynder sprælle for komme fri af hvad TDC med videre har af kroge!" Hvem samme TDC/YouSee leverer til af FIBRE udlejereCensored


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: viggo_olsen
Skrevet den: 18-Februar-2011 kl. 12:00
Her er en som lider af det samme.

http://blog.ttchome.net/category/teknik-gadgets/fiber-teknik-gadgets/ - http://blog.ttchome.net/category/teknik-gadgets/fiber-teknik-gadgets/




Skrevet af: henrik15
Skrevet den: 24-Februar-2011 kl. 19:39
Jeg er en tilfreds bruger af Waoo/Smile content og er nu tvangsforflyttet til FastTV. Eller er jeg?
Har søgt om diverse svar alle steder og har nu fået denne besked fra FastTV. MEN svaret hænger desværre ikke sammen med andre informationer.
Nu er jeg mere forvirret.
HJÆÆÆÆLP: Hvad er sandheden?
VH Henrik Cry
 
Kære Henrik,

Størstedelen af din spørgsmål kan besvares ved, at gå ind på hjemmesiden: http://fasttv.dk/dk/TDC-Fibernet/Smile---DB - http://fasttv.dk/dk/TDC-Fibernet/Smile---DB

Jeg har uddybet i din mail nedenfor.

Med venlig hilsen

Niels

(Henriks kommentar: Niels er direktør i FastTV)

Fra: henrik@
Sendt: 23. februar 2011 18:37
Til: direktionen
Emne: Henrik  - 2840 Holte

Kære Niels

Jeg skriver til dig for ingen vil tage ansvar hos jer.....

Jeg er i lighed med mange andre brugere kastet ud i et tvunget skift fra Smile Content til Fast TV og informationerne har været langt fra tilfredsstillende. 

Ingen kan eller vil svare på disse spørgsmål:

1)      Er man tvunget til at skifte til Fast TV?

Nej, du kan frit vælge mellem YouSee, Bolignet, Waoo samt JayNet

2)      Er der nogle alternative udbydere?

Se ovenfor

3)      Kan bokse købt indenfor 2 måneder hos Smile  ikke fortsat anvendes?

Nej, det kan de ikke. Vi kompenserer med 354,- kr. på købte bokse udover den første som er inkluderet i abonnementet..

Men det skal ses i sammenhæng med, at vi foruden ovenstående også giver dig TV og Internet første måned til 0,- kr. Her sparer du 849,- kr. samt 6 mdr. plusabonnement til 0,- kr. Besparelse 414,- kr.

En besparelse på i alt 1.617,- kr. I tillæg hertil, har du sparet lejeprisen hos din tidligere udbyder i den periode du har haft boksen.

Der skal heller ikke betales oprettelsesgebyr på boksen.

Sidst men ikke mindst, så skal vi ikke have din boks retur. Du har derfor mulighed for at sælge den på DBA , og derigennem få en del af dine penge igen for din udgift til boksen.

http://www.dba.dk/tv-boks-motorola-til-fibe/id-71359829/ - http://www.dba.dk/tv-boks-motorola-til-fibe/id-71359829/

Det eneste vi beder om, er dokumentation for, at boksen er købt efter 1. januar 2009.

4)      Hvad gør man med disse bokse?

Sælger dem.

5)      Har fået tilsendt 1 ny boks fra FastTv. Den er større end nuværende leverandør og det er meget uheldigt når eksisterende boks er indbygget i et rum på væggen. Kan man få mindre bokse?

Ja, boks nummer 2 og derefter er mindre. Du kan frit placere boksene i dit hjem.

6)      Jeg køber kun standard tv-pakke fra nuværende leverandør. Jeres tilsvarende omfatter internet og telefon. Det har jeg ikke brug for. Jeg ønsker kun TV.

Det kan du godt. Du kan bestille din pakke her: http://fasttv.dk/dk/Kundeservice/Bestilling - http://fasttv.dk/dk/Kundeservice/Bestilling

7)      Hvis Fast TV er eneste leverandør  - Hvornår kommer der andre muligheder?

Vi er ikke eneste leverandør

Jeg synes ikke lige at I snakker i øjenhøjde med jeres kunder!!!

Det er jeg ked af, vi ringer samtlige kunder op inden ombygning/overgang for at sikre, at de bliver godt informeret.

Der skal ske mange tilpasninger hvis jeres kunder skal snakke positivt om jer.

Jeg håber, at du bliver glad for din nye løsning

Jeg håber at du kan få en medarbejder til at besvare ovenstående. Og det kunne være fint hvis man kunne få svar på dette og tilsvarende på jeres hjemmeside.

Som tidligere nævnt, så kan du finde svar på næsten alle dine spørgsmål på hjemmesiden. Dog reklamerer vi ikke for vore konkurrenter.

Venlig hilsen

Henrik top.updatecursor(); function ToggleBar() { if(parent.MenuBar.document.readyState == "complete") { if(top.FramePage.MenuBar.ButtonStatus["opendraft"] != "Off") { top.FramePage.MenuBar.ButtonToggle("opendraft", "Off"); top.FramePage.MenuBar.ButtonToggle("reply", "On"); top.FramePage.MenuBar.ButtonToggle("replyall", "On"); top.FramePage.MenuBar.ButtonToggle("forward", "On"); } } else { setTimeout("ToggleBar()",400) } }



Skrevet af: henrik15
Skrevet den: 25-Februar-2011 kl. 19:11
Farcen fortsætter.......Vi bliver tvangsforflyttet til FastTV..... Og hvorfor var det lige at man troede at man valgte fibernet som det nyeste, hurtigste og bedste mulighed .......  
 
Hej Henrik,

Hvis du udelukkende ønsker TV, og YouSee ikke kan/vil levere i dit område.

Så er der kun FastTV tilbage p.t.

De andre udbydere leverer udelukkende Internet og telefoni. Jeg havde ikke fanget i din første mail at du kun  ønskede TV.

Med venlig hilsen

Niels (kommentar: Niels er direktør i Fast TV)

 

Fra: henrik@

Sendt: 24. februar 2011 21:16
Til: Niels Jørgen N Skov
Emne: Re: SV: Henrik  

Kære Niels

Jeg er ikke sikker på at du fik læst min adresse: Freder........ Holte:

Waoo oplyser følgende:

"Bindingsperioden er 6 mdr. Min. pris indeholder: Oprettelse: 499,-. Abonnement: 6x89,- pr. md. – i alt 534,-. Halvårligt http://www.waoo.dk/kundeservice/spoergsmaal-og-svar/dit-abonnement - TV Servicegebyr : 399,-. Forsendelse af TV boks: 79,-. Forudsætter adgang til fibernet. Aktiveringsomkostninger samt produktudbud kan variere hos den enkelte fibernetudbyder. Bor du i TDC Fibernets område, kan du IKKE få Waoo! TV."

Bolignet og YouSee tilsvarende og Jaynet leverer ikke TV.

Giver det anledning til at du vil ændre dit svar?

Har jeg mulighed for at få TV (og jeg er kun interesseret i TV) via andre udbydere end FastTV eller er jeg tvunget over til FastTV.

Du er velkommen til at ringe til mig på 29xxxxxx.

Venlig hilsen

Henrik xxxx



Skrevet af: Sulaco
Skrevet den: 16-Marts-2011 kl. 18:09
Er der nogen herinde der bruger TDCs fibernet og har valgt en anden udbyder end Fasttv eller Yousee?
 
Jeg er selvfølgelig også blevet flyttet fra Smile/Waoo til Fasttv, men har meddelt Fasttv (inden 1 feb.) at jeg ikke ønsker at være kunde hos dem, hvilket de accepterede. Samtidig ringer jeg til Waoo og siger jeg gerne vil være kunde hos dem (som jeg egentlig er i forvejen). Det kan de ikke, da de ikke har adgang til TDCs system, men prøv igen om en måned.
Jrg ringer i dag til Waoo og får nu at vide at nu kan de godt oprette mig, men men men nu koster det et tekniker besøg med en eller converter som gør at andre udbydere kan bruge TDCs fiber, pris 2500,- for oprettelse og det er TDC som kræver det, monopol eller hvad.
Jeg er godt klar over at de ikke kan tilbyde tv, men det er ok med mig, men 2500,- der blev jeg sgu sur.
Vores fibernet switch er iøvrigt aldrig blevet skiftet og jeg kører stadig på et Smile abonnoment, men det ryger jo nok på et eller andet tidspunkt.
 
Vores tlf nummer har ikke virket i 2 måneder, da waoo har porteret det til fasttv, men da jeg ikke er kunde der og ikke kunde hos waoo er nummeret i limbo i øjeblikket.
 
Jeg er ultratæt på bare droppe hele fiber eventyret og blive adsl kunde
 
Er der andre der har forsøgt ikke at blive TDC kunde (Fasttv, Yousee) og stadig kæmper?
 
Jeg synes det er utroligt at TDC får lov til dette monopol, de gør alt for at forhindre andre udbydere på deres net. (same old story).
 
Overvejer også at skrive til forbrugerombudsmanden.
 
Mvh
Sulaco


-------------
Panasonic TX-65GZ960
Panasonic DP-UB820

OPPO BDP-103

Yamaha RX-V3800


Skrevet af: ilu-dazed
Skrevet den: 26-Marts-2011 kl. 22:45

Jeg er i den situation hvor jeg godt kan få yousee, waoo osv. via fiber (har dog ikke fiber endnu) men men Vælger jeg yousee for jeg alle de kanaler jeg ønsker, men har ikke mulighed for en rigtig fiber forbindelse feks. 50/50mbit. Vælger jeg waoo kan jeg ikke få viasats kanaler.

Det er jo simpelthen en skandale at man skal nøjes.....
 
De må simpelthen stramme op og nogle politikere må sætte en stopper for TDC's show, de burde aldrig have fået lov at købe dongs fibernet. Faktisk burde staten eller kommunerne eje skidtet og lade forbrugeren vælge frit.


Skrevet af: sorhol
Skrevet den: 27-Marts-2011 kl. 00:40
Jeg er nu kunde hos Jay.net og jeg vælger en parabol løsning til TV. For mig blev det en principsag IKKE at ville være kunde hos TDC (FastTV eller YouSee).
Sikke et cirkus, utroligt at TDC for/fik lov til dette.


Skrevet af: Kiddo
Skrevet den: 03-Maj-2011 kl. 10:31
Ohh hvor kan jeg genkende det meste af det der er skrevet i tråden. Og det gør ondt at høre og mærke hvad der er sket efter at Dong/Nesa fibernettet blev "givet" til TDC.

Jeg har haft kontaktet Monopoltilsynet og som de sagde var de rigtigt kede af at de ikke kunne gøre noget fordi de meget gerne ville, men der var ikke noget juridisk kunne gøre.

Så var det videre til Forbrugerklagenævnet, de var meget imødekommende og ville meget gerne prøve og overgav sagen til deres politiske del. Det var specielt alle omkostningerne ifm. medie-konvertere og tvungne skift til forskellige routere med meget forskellige priser alt efter om det var FastTV, Waoo etc. de var interesseret i.

Så jeg kan kun opfordre jer til at kontakte Forbrugerklagenævnet og få jeres sag ind så det kan ses i mængden af sager hvor utilfredse vi er.

Open-garden, Open-source, Open-mind, Open-tunities


Skrevet af: MaDah
Skrevet den: 10-Maj-2011 kl. 09:11
Nogen som ved hvordan det står til med hensyn til, at de skulle have ombygget nettet inden d. 1 maj?

Jeg kører fortsat hos Waoo gennem TDC's net, og modsatte mig at blive overflyttet til FastTV. Så indtil videre har det bare kørt, og fungerer stadig og har da også bare modtaget en ny faktura fra Waoo løbende. Jeg under mig alligevel bare over jeg intet har hørt siden angående ombygningen, da jeg trods alt forventede de en dag stod med den nye fiberkonverter, så TV-delen ville ryge.

Men det passer mig, da helt fint det stadig fungerer, og må meget gerne bare blive ved med det Smile


Skrevet af: fpe123
Skrevet den: 10-Maj-2011 kl. 09:17
Hej
 
JEg blev kontakt at dem som skulle ombygge net om, em 1 dag varsling. hvilken jeg ikke kunne godtage. Jeg har også fortalt FASTTV, at jeg ikke ønsker at være kunde hos dem flere gang.
 
Har fået en ny regning fra Waoo som gælder til 1.6.2011.  JEg intet hørt fra TDC efterfølgende, om ombygning at min fiber. JEg få stadigvæk mit TV fra Waoo.
 
/Flemming


-------------
/Flemming


Skrevet af: thun
Skrevet den: 11-Maj-2011 kl. 06:16
Jeg blev i marts flyttet fra Waoo, til Fasttv, af nød mere end af lyst. Nu er jeg på vej ud igen ,og forlader fibernettet helt, det er for dyrt, og Fasttv må da være bundskraberen på markedet. Jeg har aldrig været kunde i et firma som fungerer så elendigt. Vælg fiberen fra, da der ikke er noget reelt at vælge imellem i Dongs tidligere område
Jesper


Skrevet af: GiZzZa
Skrevet den: 27-November-2011 kl. 22:34
Vækker lige denne gamle tråd.

Jeg har også været på udkig efter en fiberudbyder.

For dem som bor i København, Vesterbro vil jeg anbefale http://%20fiberby.dk - http://fiberby.dk

Jeg ved at de også udbygger deres fibernet yderligere i København. Ring til dem for at høre nærmere.
http://fiberby.dk - http://fiberby.dk



Print side | Luk vindue