Print side | Luk vindue

Ingen kanaler fundet

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=91398
Udskrevet den: 21-Maj-2024 kl. 01:55


Emne: Ingen kanaler fundet
Skrevet af: -Ace
Emne: Ingen kanaler fundet
Skrevet den: 06-Januar-2011 kl. 23:52
Hey guys ! Smile

Har Prøvet at sætte noget tv op herhjemme, men lige meget hvad jeg gør eller prøver, kan den bare ikke finde nogle kanaler ! Udstyret jeg har prøvet med er en Greentek DTV-8 antenne, og så som reciver, modtager boks eller hvad de nu hedder har jeg prøvet både en Denver DVBT-13 og en Strong SRT 8110.
Som sagt, ingen af dem kan finde nogle kanaler når man søger, og den ene kommer frem når boksen bare er tændt og siger "No Signal", selvom antennen er forbundet.

Er der nogle der kan guide mig i den rigtige retning med hvad man kan prøve, gøre eller andet, så det forhåbentligt kan komme til at virke ?Clap



Svar:
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 07-Januar-2011 kl. 06:13
Oprindeligt skrevet af -Ace -Ace skrev:

Er der nogle der kan guide mig i den rigtige retning med hvad man kan prøve, gøre eller andet, så det forhåbentligt kan komme til at virke ?


Du kan prøve at kigge på et dækningskort, for at se om du overhovedet har dækning indendørs.

Er det en aktiv antenne?
Hvis ja, har du så seperat strøm til den?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: -Ace
Skrevet den: 07-Januar-2011 kl. 11:23
Tak for svaret Klaus Smile
Har kigget på dækningskort nu, adressen ligger et sted der er godt blandet mellem acceptabel, reduceret og på kanten til god dækning - det er nok pga dette vi ikk finder nogle kanaler. Er der noget man kan gøre med den lille antenne, for måske at kunne hive et signal ned med den ??

Antennen er aktiv, og har prøvet både med og uden strøm, der er ingen ændring ved det, den finder intet.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 07-Januar-2011 kl. 11:28
 
 Så kan der jo næsten kun forsøges med en bedre antenne og en anden placering, eller udendørs placering, som også er det bedste.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: moho
Skrevet den: 07-Januar-2011 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Så kan der jo næsten kun forsøges med en bedre antenne og en anden placering, eller udendørs placering, som også er det bedste.
Nu ved jeg godt dette her ikke gælder.
Det er derfor man ved Satellit modtagelse har brug for kende signaltyrke. Ved Digitalt mastebaseret Tv er det for nogen åbenbart ligegyldigt lade os have denne mulighed.


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: moho
Skrevet den: 07-Januar-2011 kl. 12:25
Til   Niels Radiomanden
Engang for lang lang tid siden så jeg faktisk demonstreret hvad "Staggertuning" er for noget. Dette var via en Radiokæde link på de der ca 450MHz. Også hørbart demonstreret noget toneleje fra Vejrsatellit, 137MHz det med Dopplereffekten ved dennes passage, (også ambulancer og den slags).


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: moho
Skrevet den: 07-Januar-2011 kl. 12:28
Niels
 
Det som virkeligt piner mig er at ved denne manglende signalstyrke indikation, da kan jeg heller ikke få (blive mig tilladt), justere noget efter Minimum, og jeg gentager efter noget Minimum.


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 07-Januar-2011 kl. 12:29
 
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Så kan der jo næsten kun forsøges med en bedre antenne og en anden placering, eller udendørs placering, som også er det bedste.
Nu ved jeg godt dette her ikke gælder.
Det er derfor man ved Satellit modtagelse har brug for kende signaltyrke. Ved Digitalt mastebaseret Tv er det for nogen åbenbart ligegyldigt lade os have denne mulighed.
 
 Signal styrke og kvalitet hænger lige så meget samme ved Terrestisk modtagelse som det gør med Sattelit.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Lytro
Skrevet den: 07-Januar-2011 kl. 14:02
Nu er der den forskeld:
 
Fra satellit 1´ vest og 5´øst er der "EN" sender og vi ved hvor stor en skærm vi skal bruge for at få en god signalstyrke  Big smile
 
Fra jordsender (terrestisk) er der flere sendere, og forskellige modtageforhold, derfor skal vi ikke bruge samme størrelse antenne.
OG dem som tror vi kan bruge "digital" antenner alle vejene -- de har et problem.
Signalstyrken skal være omkring 55 dBuV ved modtageren og en god signalkvalitet.
 
Lynge Smile 


Skrevet af: mhv_omjk
Skrevet den: 19-Januar-2011 kl. 09:06
@Lynge: må jeg ikke godt bede om din forklaring (fornuftig) på en Digital antenne?!?! Confused
 
- Det der er gør sig gældende for god modtagelse er signalstyrken og polariteten, modtager du et lodret signal med en antenne der er placeret vandret mister du 20 dB i signalstyrke.
 


-------------
mhv_omjk alias Michael Hvidberg


Skrevet af: Lytro
Skrevet den: 19-Januar-2011 kl. 11:56
Det jeg kalder DIGITAL antenner er de små aktive antenner, som har en størrelse som en A4/A5 blok.
Du ved hvilken sender du vil modtage fra Big smile så ved du også polariteten og den ændre sig jo ikke.
 
Så skal du have en antenne størrelse så du har et godt signal og hvis ikke du ødelægger signalet (med en forstærker), vil du have en god kvalitet.
 
Lynge Smile 
 


Skrevet af: mhv_omjk
Skrevet den: 20-Januar-2011 kl. 08:29
- Jamen er det ikke bare en aktiv antenne så - for jeg ser ikke hvor det digtale kommer ind i billedet omkring antenner, det er jo kun (alt efter størrelse) kun en dipol og måske en reflektor, det er der ikke meget digital teknik i. (jeg ved godt at jeg måske er lidt træls nu, men lad os nu droppe begrepet en digital antenne ikke!- begrebet en aktiv/passiv antenne kan jeg gå med til, men den bliver aldrig Digital)
 
 


-------------
mhv_omjk alias Michael Hvidberg


Skrevet af: Lytro
Skrevet den: 20-Januar-2011 kl. 09:17
Det er Okay  Big smile
 
Begrebet -Digital antenne- kom da man begyndte at sælge små aktive antenner som ikke var retningsbestemt. På det analoge system kunne det give en masse skygger.
Nogen troede i starten, at vis man bare havde et signal, skulle det bare forstærkes, for det digitale system kunne klare det hele.
 
Som du sikkert også ved, så er alle bærebølger analoge og så kan indholdet være digitalt.
Antenner vil altid "se" signalet som analogt.
 
Lynge Smile


Skrevet af: mhv_omjk
Skrevet den: 24-Januar-2011 kl. 09:04
- Okay godt så Big smile - så begraver vi Stridsøksen her.
 
 


-------------
mhv_omjk alias Michael Hvidberg


Skrevet af: moho
Skrevet den: 24-Januar-2011 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af Lytro Lytro skrev:

Det er Okay  Big smile
 
Begrebet -Digital antenne- kom da man begyndte at sælge små aktive antenner som ikke var retningsbestemt. På det analoge system kunne det give en masse skygger.
Nogen troede i starten, at vis man bare havde et signal, skulle det bare forstærkes, for det digitale system kunne klare det hele.
 
Som du sikkert også ved, så er alle bærebølger analoge og så kan indholdet være digitalt.
Antenner vil altid "se" signalet som analogt.
 
Lynge Smile
I et andet Forum blev der anvendt et ordvalg om da et emne havde kørt et stykke tid.
Nogen havde skrevet at man skulle bremse lidt eller helt stoppe. Svaret kom med et blink i øjet Wink  "Så kender I ikke det her Forum".
Personer som er inde i hvorfor man sender digitalt over rigtig lange strækninger, inklusive forstærkerenheder (blot eks. her fra en Jordstation op til en Satellit og ned igen til modtagerne.)


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?



Print side | Luk vindue