Print side | Luk vindue

Enormt imponeret over Humac

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=91768
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 14:48


Emne: Enormt imponeret over Humac
Skrevet af: ojr5896
Emne: Enormt imponeret over Humac
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 18:13
Hej,

Så har jeg lige pakket en helt ny Macbook Pro til 11299,- og hvad er der en pixelfejl lige midt i skærmen, hvordan skal jeg forholde mig??Cry


Hvad skal jeg gøre, den er købt hos Humac ( Butik)

Heldigvis har jeg betalt den med Mastercard, så jeg kan vel tvinge dem til at bytte den eller hvad??


-------------
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D



Svar:
Skrevet af: TiXe
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 18:33
du kan ikke tvinge nogen fysisk butik til at bytte eller tage en vare retur ,
men mon ikke de har en ordenlig retur politik og kan forstå at du ikke er tilfreds ,
kommer an på hvad apples pixel regler er selvfølgelig


Skrevet af: TiXe
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 18:34
her står der lidt
http://macnation.newz.dk/her-er-apples-hemmelige-pixelfejl-politik


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 18:42

Du går ned i butikken og klager! Hvis ikke sælgeren syntes den skal byttes, HÆVER du stemmen og bliver HØJLYDT vred (det kan de ikke lide...) og forlanger at tale med chefen. Så sker der nok noget. Good luck Thumbs Up

Ps. du lyder dælme li´som dit profilbilled LOL


Skrevet af: ojr5896
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 18:55

Oprindeligt skrevet af TiXe TiXe skrev:

du kan ikke tvinge nogen fysisk butik til at bytte eller tage en vare retur ,
men mon ikke de har en ordenlig retur politik og kan forstå at du ikke er tilfreds ,
kommer an på hvad apples pixel regler er selvfølgelig

Det er nemlig ligenøjagtig Apple der bekymrer mig, de behandler deres kunder som svin, fordi der desværre bare er ny at tage afAngry

Så jeg frygter de ikke er så samarbejdsvillige.


-------------
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af ojr5896 ojr5896 skrev:


Oprindeligt skrevet af TiXe TiXe skrev:

du kan ikke tvinge nogen fysisk butik til at bytte eller tage en vare retur , men mon ikke de har en ordenlig retur politik og kan forstå at du ikke er tilfreds , kommer an på hvad apples pixel regler er selvfølgelig

Det er nemlig ligenøjagtig Apple der bekymrer mig, de behandler deres kunder som svin, fordi der desværre bare er ny at tage afAngry
Så jeg frygter de ikke er så samarbejdsvillige.


Jeg tænker, hvorfor har du så handlet der?

-------------
.....


Skrevet af: ojr5896
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af ojr5896 ojr5896 skrev:


Oprindeligt skrevet af TiXe TiXe skrev:

du kan ikke tvinge nogen fysisk butik til at bytte eller tage en vare retur , men mon ikke de har en ordenlig retur politik og kan forstå at du ikke er tilfreds , kommer an på hvad apples pixel regler er selvfølgelig

Det er nemlig ligenøjagtig Apple der bekymrer mig, de behandler deres kunder som svin, fordi der desværre bare er ny at tage afAngry
Så jeg frygter de ikke er så samarbejdsvillige.


Jeg tænker, hvorfor har du så handlet der?

Det er ikke Humac, men Apple jeg mener, nu skulle vi have en bærbar, konen ville gerne have en Apple, så jeg overgav mig.


-------------
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Du går ned i butikken og klager! Hvis ikke sælgeren syntes den skal byttes, HÆVER du stemmen og bliver HØJLYDT vred (det kan de ikke lide...) og forlanger at tale med chefen. Så sker der nok noget. Good luck Thumbs Up


Hvad skulle det hjælpe? Da jeg stod i butik blev den slags kunder puttet bagerst i "god service" køen, og jo mere de råbte og skreg jo mindre service fik de LOL  Det kan godt være lønnen var lav, men der var optræden hver dag... LOL

En god kommunikation hjælper altid.. de der kunder der tror de kan få  det som de vil have det bare de hæver stemmen, de er ikke til at tage seriøse. 90% af dem aner ikke engang hvilke rettigheder de har og man står bare og krummer tæerne så de næsten er længere bagude end hælen til sidst Dead

Men ja, ned og klag på en sober måde med mindre du er klar til at tabe det hele på gulvet.



Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Du går ned i butikken og klager! Hvis ikke sælgeren syntes den skal byttes, HÆVER du stemmen og bliver HØJLYDT vred (det kan de ikke lide...) og forlanger at tale med chefen. Så sker der nok noget. Good luck Thumbs Up

Jeg er ikke bange for at sige, at hvis du udviser dén opførsel overfor mig i min butik, så kommer du med sikkerhed bagerst i køen. EDIT Som MJ så rigtigt siger...


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af ojr5896 ojr5896 skrev:


Oprindeligt skrevet af TiXe TiXe skrev:

du kan ikke tvinge nogen fysisk butik til at bytte eller tage en vare retur , men mon ikke de har en ordenlig retur politik og kan forstå at du ikke er tilfreds , kommer an på hvad apples pixel regler er selvfølgelig

Det er nemlig ligenøjagtig Apple der bekymrer mig, de behandler deres kunder som svin, fordi der desværre bare er ny at tage afAngry
Så jeg frygter de ikke er så samarbejdsvillige.


Deres pixelpolitik er ikke meget anderledes end andres, og derudover tror jeg nu nok at 9 ud af 10 oplever ganske god service fra deres side af.


Skrevet af: ojr5896
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 20:19
Jeg håber det bedste, og vil selvfølgelig opføre mig pænt.



-------------
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Du går ned i butikken og klager! Hvis ikke sælgeren syntes den skal byttes, HÆVER du stemmen og bliver HØJLYDT vred (det kan de ikke lide...) og forlanger at tale med chefen. Så sker der nok noget. Good luck Thumbs Up

Jeg er ikke bange for at sige, at hvis du udviser dén opførsel overfor mig i min butik, så kommer du med sikkerhed bagerst i køen. EDIT Som MJ så rigtigt siger...
Nu kender jeg ikke hele baggrunden for sagen, og hvad forhandleren siger til fejlen. Men én ting tiden har lært mig gennem adskellige handler er helt bestemt, at vil en forhandler ikke være seriøs, og yde service og forståelse, så skal man dæleme ikke glide på røven for en forhandler, i bar ydmyghedDead

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu kender jeg ikke hele baggrunden for sagen, og hvad forhandleren siger til fejlen. Men én ting tiden har lært mig gennem adskellige handler er helt bestemt, at vil en forhandler ikke være seriøs, og yde service og forståelse, så skal man dæleme ikke glide på røven for en forhandler, i bar ydmyghedDead
 
Der er da også _ret_ stor forskel på at "glide på røven", og at lade være med at råbe. Man kan godt være insisterende og vedholdende, uden at RÅBE.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 20:42
Skal vi ikke lige vente lidt - og høre hvad Humac siger til ojr5896, inden vi laver den helt store diskussion ud af det.


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af ojr5896 ojr5896 skrev:

Jeg håber det bedste, og vil selvfølgelig opføre mig pænt.

 
Pæn opførsel er også vejen frem. Min erfaring siger mig, at man kommer meget længere med assertiv kommunikation ansigt til ansigt. Argumentér problemet på en saglig og proper måde; uden at bruge mindre pæne gloser. Hvis ellers sælger er fornuftig vil han lytte, og træffe det rigtige valg. Folk der skaber sig i offentlighed kan man ikke andet end grine af.
 
Held og lykke.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu kender jeg ikke hele baggrunden for sagen, og hvad forhandleren siger til fejlen. Men én ting tiden har lært mig gennem adskellige handler er helt bestemt, at vil en forhandler ikke være seriøs, og yde service og forståelse, så skal man dæleme ikke glide på røven for en forhandler, i bar ydmyghedDead
 
Der er da også _ret_ stor forskel på at "glide på røven", og at lade være med at råbe. Man kan godt være insisterende og vedholdende, uden at RÅBE.
Nu har jeg nu heller ikke skrevet at man skulle råbe, men for mig er forhandlere eller ekspedienter altså intet uden deres kunder.Smile Så de har minsandten bare at yde service.
 
  


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: betho
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 20:49
Er jeg den eneste, der forholder mig til reklamtionsret osv? Uanset hvordan Apple forholder sig til pixelfejl, så har Humac bare af at rette fejlen, idet de er reklamationspligtige i 24 mdr... (første 6 har butikken bevisbyrden) Så - jeg forstår ikke problemet?


Skrevet af: david79
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 20:53
Fordi een pixel fejl ikke altid bliver regnet som en fejl, men derimod en acceptable produktions unøjagtighed eller noget i den stil. Det vigtige er at det ikke er en "fejl" ved produktet.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 20:56
En pixelfejl er ikke en fejl ved produktet i egentlig forstand. Du har ikke krav på at få det kompenseret. Det samme gælder de fleste TV og de fleste monitors. Enkelte producenter tilbyder garanti mod visse typer pixelfejl, men det er typisk lysende fejl. På skærme med bedre paneler (VA og IPS) vil en (sub)pixel oftere dø og blive sort, da disses slukkede tilstand lukker for lyset. På billige paneler af TN typen bliver en død (sub)pixel lys, da den er åben i slukket tilstand.

Pixelfejl er ærgelige, ja, men det er ikke noget man som udgangspunkt kan klage over med mindre der er mange af slagsen. Der findes ISO-standarder der beskriver reglerne, som producenterne ofte refererer til.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu har jeg nu heller ikke skrevet at man skulle råbe, men for mig er forhandlere eller ekspedienter altså intet uden deres kunder.Smile Så de har minsandten bare at yde service.
 
  
 
Nej, men det er jo dét diskussionen gik ud på... Der er vel forskel på at "yde service", og på at finde sig i at kunderne beslutter sig for at råbe for at få sin vilje.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: betho
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 21:03

Tja, der kan man bare se... Ermm Så meget for købeloven.



Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 21:16
Nu er det jo ikke købelovens formål at være urimelig over for hvad teknologien kan yde.

Alternativet ville være at du ikke kunne købe en skærm.

PS: Gad vide om folk forventede samme 100% fejlfrihed ved CRT skærme? Jeg har ikke set en uden geometrifejl.


Skrevet af: ojr5896
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 21:16
Jeg mener bare en Macbook til 11 af de lange bør være 100% ok!

Det er jo ikke ligefrem en bilka bærbar jeg har købt.


-------------
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D


Skrevet af: lbjensen
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 21:25
Tag da ned og snak med dem i butikken. Der er ingen grund til at male fanden på vægen endnu.

Kom engang hjem fra hifi klubben med nogle hifi møbler der slet ikke passede til den forstærker jeg havde, og nævnt for ekspedienten. Jeg var ved at gå i koma da jeg vidste at de ikke havde returret på butik køb. Så natten gik med være helt rund på gulvet over den snak jeg skulle ind og have i butikken. 

Dagen efter stod jeg der i butikken helt oppe og køre. Sagde til butiks chefen at jeg lige så godt kunne have ringet til et jord og beton firma for hifi råd!!..  Det var lige før at han smed mig ud for han blev sgu sur over den overfusning. 

Det endte heldigvis med at vi prøvede forfra. Og jeg fik det ombyttet til en passende størrelse. 


-------------
Music Fidelity M6PRX, M6PRE, M1DAC; Sony VPL-HW55ES Panasonic TX-P50VT30; Monitor Audio PL-300, PLC150, PLW-15; OPPO 103D; Anthem MRX 500.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 21:26
Hvad du har råd til og hvad man deraf pr definition kan kræve af kvaliteten er måske ikke 100% korreleret. Hvorfor tror du at du får fejlfrie produkter blot fordi de er 10-15% dyrere?

Jeg kan sagtens forstå din frustration, men det ændrer ikke ved at man heller ikke får pixelgaranti på alt muligt andet. Apple køber ikke premium paneler med 0-fejls garanti fra deres leverandør, så derfor giver de heller ikke dig en sådan garanti.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af ojr5896 ojr5896 skrev:

Jeg mener bare en Macbook til 11 af de lange bør være 100% ok!

Det er jo ikke ligefrem en bilka bærbar jeg har købt.
 
Jo, det er det rent faktisk. Blot puttet i et pænere kabinet, og så lige hævet 30% i pris....  LOL
 
M.v.h.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 21:43
Kan du ikke snart holde dig og dine forudindtagede meninger væk fra tråde der nævner Apple et eller andet sted?

Du tilfører absolut nada!


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Kan du ikke snart holde dig og dine forudindtagede meninger væk fra tråde der nævner Apple et eller andet sted?

Du tilfører absolut nada!
 
Manden er på vildspor når det gælder opfattelsen af Apple's "kvalitet". Det er i mine øjne helt okay at påpege. At der så er nogle mennesker som ikke vil forholde sig til virkeligheden er jo en helt anden sag. Det handler ikke om at være "forudindtaget"!. Jeg forstår udemærket hvad folk tænder på hos Apple's produkter, og hvor det "lækre" er i dem. Men det ændrer ikke på, at det mekaniske indhold er ganske gennemsnitligt.
 
Har du et problem med mine indlæg, er du hjertelig velkommen til at ignorere dem.  Wink
 
M.v.h.


Skrevet af: wipeout
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 21:54
Du har vel altid 14 dages returret?

Brug dog den.


-------------
Panasonic PX-80EA
Denon AVR + DVD
Dali Concept 5.1
PS3


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af wipeout wipeout skrev:

Du har vel altid 14 dages returret?

Brug dog den.


Hvis man køber i en butik, så har man ikke nogle returret, kun netkøb giver returret.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af ojr5896 ojr5896 skrev:

Jeg mener bare en Macbook til 11 af de lange bør være 100% ok!

Det er jo ikke ligefrem en bilka bærbar jeg har købt.
 
11 af de lange har nok desværre meget lidt med sagen at gøre . . . Det er jo reelt også peanuts ved siden af min kammerats Toshiba bærbar tilbage i 1992 = 35 af de lange . Og dengang var pixelfejl forøvrigt slet ikke opfundet Wink Men man kunne sgu håbe på,at der gik konkurrence i at sikre slutkunden mod pixelfejl - allerhelst med en måske etårig garanti ?


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 22:21
nå vil lige blande mig en lille bitte smule - trådstarter skriver et sted at han forventer at til 11K så har det bare at være en perfekt maskine - VÅS. Det er sg ligegyldigt om du har betalt 200000 eller 2000000 for en bil. der vil altid være udfordringer og problemer. (har du nogensinde set topgear?) henrik B aner ikke et klap om hvad han snakker om - En macbook pro er IKKE et bilkaprodukt som er lavet i 30000000 eksemplarer (eller rettere det er de jo faktisk snart!) og kan findes i 100 forskellige "producentudgaver" - Nej indmaden er ganske vist en intel cpu og et nvidia gfx - men for ham og alle andre uvidende er det nok til at klassificere en computer. MEN bundkortene er specialudviklet og en del af løsningerne er rent faktisk temmelig geniale - Tager man en mac pro (deres workstation) så findes der ganske enkelt ikke en maskine på markedet hos nogen producent som tilnærmelsesvis kommer i nærheden af den byggekvalitet og genialitet der ligger bag det indre design. Den eneste der kommer i nærheden er en HP z800, og den mangler stadig en del - men den koster faktisk præcis det samme som apple's maskine. JA du betaler noget for at få et specialfræset alukabinet som ikke er lavet i en plasticpresse, et specialt designet bundkort og nogle temmelig gennemførte løsninger - fx lydstikket hvor apple var de første til at have både lyd ind og ud i samme minijack! - noget Lenovo nu har kopieret og sat i deres maskiner. Men der er altid nogen man elsker at hade! Og netop på grund af apple's måde at være på er de et let mål.
Men for at vende tilbage til den oprindelige problemstillng. Så har apple en pixelpolitik, og den skal man selvfølgelig kigge igennem. I dette tilfælde er det en pixel der ikke kan undgås at ses da den er lige i ansigtet på en og det ER selvfølgelig et problem, men snak roligt og bestemt til dem, så er jeg sikker på det nok skal løse sig. Men der er INGEN der gider høre på en idiot der råber og skriger om at nu vil han fandme have fat i chefen og så vil han ellers ringe til kontant og alt det er. - det er den forkerte måde at opføre sig på, og vil under ingen omstændigheder hjælpe sagen.
du kunne fx sige det var dybt frustrerende når du sidder i imovie og skal lave noget film som du primært skal bruge den til. Dette program har en mørk baggrund, det vil sige selvom det kun er 1 pixel vil den "lyse" et større område op midt i. og det er ganske enkelt vildt frustrerende. De er selvfølgelig også interesseret i en kunde der kommer igen og køber mere.


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 22:34
jups ved i applestore i USA har de 7 dages tilfredsheds garanti på alt de sælger, så man kan gå tilbage i butikken..

var nervøs for IPAD pixelfejl, så jeg fik pænt muligheden for at sætte mig hen i hjørnet, så ville de komme med indpakkede IPADS som jeg kunne pakke op og tjekke for pixelfejl, til jeg fandt en uden..

Apple laver et genialt produkt, desværre er der PROBLEMER med selve måde man laver fladskærme på, det er dog desværre godkendt som acceptabel tolerance. ligesom alt andet du har nok heller ikke er samlet perfekt i midten af det mål det skulle. det bliver du bare ikke så opmærksom på. 

synes faktisk det er totalt sindssygt der er 1 pixelfejls garanti på en IPhone 4 RETINA hvor du næsten ikke kan skælne pixelfejl..

derved siger jeg ikke jeg selv ville acceptere det.. det vil jeg netop ikke. men desværre er det godkendt af markedet, så personligt har jeg 2 muligheder, forsikre mig imod det, eller købe mine produkter et sted med retur ret, eller som jeg har gjort. lave en aftale med stedet jeg køber produktet om at jeg IKKE køber det hvis der er pixelfejl, og hvis de ikke kan acceptere det, så køber jeg bare ikke et produkt hos dem.

bliver ikke sur hvis de siger nej, det er de i deres fulde ret til.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

... henrik B aner ikke et klap om hvad han snakker om - En macbook pro er IKKE et bilkaprodukt som er lavet i 30000000 eksemplarer (eller rettere det er de jo faktisk snart!) og kan findes i 100 forskellige "producentudgaver"
 
Et produceret antal siger absolut intet om kvalitet. Rent faktisk vil jeg være mere tilbøjelig til at tro at en masse produceret vare, ofte vil være mere fejlfir. For at henføre det til bilbranchen, hvor børnesygdommene er i de første modelår, men rettes derefter. 
 
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

...
- Nej indmaden er ganske vist en intel cpu og et nvidia gfx - men for ham og alle andre uvidende er det nok til at klassificere en computer.
 
Det ér en computer!  Wink
Og du har åbenbart heller ikke fattet en bønne af, hvad jeg mener. At man benytter samme CPU og GFX betyder ikke at bundkortet er lavet ordentligt - ej heller at rammen er i fin alu. Det giver blot et "kvalitetsindtryk" i form af lækker finish.
 
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

 MEN bundkortene er specialudviklet og en del af løsningerne er rent faktisk temmelig geniale - Tager man en mac pro (deres workstation) så findes der ganske enkelt ikke en maskine på markedet hos nogen producent som tilnærmelsesvis kommer i nærheden af den byggekvalitet og genialitet der ligger bag det indre design.
 
Et specifikt bundkortdesign siger heller intet om, hvordan byggekvaliteten er...
Det er producenten som stiller krav til underleverandøren - også ud fra pris! Som når du køber et "original" Intel bundkort, så er det produceret af ASUS, p.g.a. ASUS' høje produktionskvalitet.
 
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

...temmelig gennemførte løsninger - fx lydstikket hvor apple var de første til at have både lyd ind og ud i samme minijack!
 
Undskyld mig, men hvad er der genialt i det? Det er et spørgsmål om opsætning i lyd-kredsen - intet andet. Og hvad skulle formålet egentlig være med kun det éne stik?
 
M.v.h.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 22:42
Eller som det også nævnes: "Jeg kan sagtens forstå din frustration, men det ændrer ikke ved at man heller ikke får pixelgaranti på alt muligt andet. Apple køber ikke premium paneler med 0-fejls garanti fra deres leverandør, så derfor giver de heller ikke dig en sådan garanti. "
 
Hmmmm.....betaler man så for den bedst mulige kvalitet? Og havde man nu den bedst mulige kvalitet - og frem for alt stod ved den - ville der aldrig være utilfredse Apple-brugere, som var nødt til at slås for at få defekte produkter lavet/ombyttet...
 
M.v.h.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

synes faktisk det er totalt sindssygt der er 1 pixelfejls garanti på en IPhone 4 RETINA hvor du næsten ikke kan skælne pixelfejl..
 
Til det kan man kun sige:  Clap  Clap  Clap
 
Så mangler de bare resten af deres fejl/produkter...
 
M.v.h.


Skrevet af: ojr5896
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 22:48
Det er helt ok at der fejl på produktet, det kan der være på alt, men hvis de ikke vil gøre noget ved det, synes jeg, som jeg forøvrigt mener Apple gør i mange tilfælde - Pisser på kunderne!

Jeg ved da godt at jeg kunne have fået en anden til måske 6-7000,- der kunne nøjagtig det samme, nu ville vi bare gerne give det ekstra og få en rigtig flot og kvalitetspræget notebook.


-------------
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Så mangler de bare resten af deres fejl/produkter...


Det aner du jo så tydeligvis ikke en klap om.


Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 22:51
Hvis du gerne ville have returret, hvorfor har du så ikke bare købt den over nettet, fx hos Apple selv?


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af ojr5896 ojr5896 skrev:

Det er helt ok at der fejl på produktet, det kan der være på alt, men hvis de ikke vil gøre noget ved det, synes jeg, som jeg forøvrigt mener Apple gør i mange tilfælde - Pisser på kunderne!


Du hører bare mere om det når det sker, fordi det åbenbart er mere interessant.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af ojr5896 ojr5896 skrev:

Det er helt ok at der fejl på produktet, det kan der være på alt, men hvis de ikke vil gøre noget ved det, synes jeg, som jeg forøvrigt mener Apple gør i mange tilfælde - Pisser på kunderne!
 
Lige nøjagtig dét er også min anke mod Apple - deres meget arrogante holdning til service, overfor deres kunder...

Oprindeligt skrevet af ojr5896 ojr5896 skrev:

Jeg ved da godt at jeg kunne have fået en anden til måske 6-7000,- der kunne nøjagtig det samme, nu ville vi bare gerne give det ekstra og få en rigtig flot og kvalitetspræget notebook.
 
Det er fuldt forståeligt.  Smile
 
M.v.h.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Så mangler de bare resten af deres fejl/produkter...


Det aner du jo så tydeligvis ikke en klap om.
 
Så siger vi det!
Hvorfor er der så ikke én pixelfejlgaranti på skærme over 22"? Hvorfor ville Apple ikke udskifte tastaturerne på de hvide MacBooks, hvor bogstaverne forsvandt indenfor garantiperioden? Hvorfor henholder Apple sig ofte til at "fugtindikatoren er udløst", på iPhones, og nægter herefter at rep'e uanset hvad fejlen er? Og der kan nævnes mere....
 
M.v.h.


Skrevet af: xozzi
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

...
- Nej indmaden er ganske vist en intel cpu og et nvidia gfx - men for ham og alle andre uvidende er det nok til at klassificere en computer.
 
Det ér en computer!  Wink
Og du har åbenbart heller ikke fattet en bønne af, hvad jeg mener. At man benytter samme CPU og GFX betyder ikke at bundkortet er lavet ordentligt - ej heller at rammen er i fin alu. Det giver blot et "kvalitetsindtryk" i form af lækker finish.

 
Korrekt at man når ikke sige at bundkortet er ordentligt lavet ud fra CPU og GFX.

Nu er det dden bedste ramme jeg nogen sinde har oplevet. Hvis du lukker skærmen kan du tabe den fra 2-3m højde og der sker intet. en enkelt ris. (måske) Men prøv at tage 98% af alle andre plastic rammer så flækker de hele vejen igennem og du står med noget ubrugeligt l..t. Så blot et kvalitetsindtryk, næppe, det er kvalitet.

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

 MEN bundkortene er specialudviklet og en del af løsningerne er rent faktisk temmelig geniale - Tager man en mac pro (deres workstation) så findes der ganske enkelt ikke en maskine på markedet hos nogen producent som tilnærmelsesvis kommer i nærheden af den byggekvalitet og genialitet der ligger bag det indre design.
 
Et specifikt bundkortdesign siger heller intet om, hvordan byggekvaliteten er...
Det er producenten som stiller krav til underleverandøren - også ud fra pris! Som når du køber et "original" Intel bundkort, så er det produceret af ASUS, p.g.a. ASUS' høje produktionskvalitet.


En et specifikt design af bundkortet siger intet. Men ved test af bundkortet så viser det sig jo at det er noget af det bedste på markedet. Det på dette område de har brugt kræfter på udvikling.

Kan godt være at intel bundkort er produceret af ASUS, men hvem outsourcer ikke? Det er jo dumt at lade være hvis andre kan gøre det bedre og evt. billigere????


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Så mangler de bare resten af deres fejl/produkter...

Det aner du jo så tydeligvis ikke en klap om.

Udfra sagligheden af dine vs. HenrikB's indlæg virker det som om Henrik ved mere om tingene end du gør.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Så mangler de bare resten af deres fejl/produkter...
Det aner du jo så tydeligvis ikke en klap om.

Så siger vi det!

Hvorfor er der så ikke én pixelfejlgaranti på skærme over 22"? Hvorfor ville Apple ikke udskifte tastaturerne på de hvide MacBooks, hvor bogstaverne forsvandt indenfor garantiperioden? Hvorfor henholder Apple sig ofte til at "fugtindikatoren er udløst", på iPhones, og nægter herefter at rep'e uanset hvad fejlen er? Og der kan nævnes mere....

M.v.h.


Lad os bare sige at jeg nok har et større indblik i deres kundeservice-historik end du har.

Jeg bevæger mig i den virkelige verden og ikke i EB artikler, men jeg kan da nævne at der er fugtindikatorer på alle mobiler, og reglerne fra producenterne er stort set ens.


Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 23:02
Et par ting..

Hvorfor skal sådan en tråd her forvandles til anti-Apple og "åh hvor er de forfærdelige" når det ikke er det der er pointen? OP har et problem med en pixel fejl, en fejl der forekommer på just about alle produkter med en skærm indbygget. Ingen her har endnu nogen idé om hvordan Humac og Apple har tænkt sig at håndtere den sag, før OP har været nede i butikken.

Alt det andet Apple hateri hører jo ingen steder hjemme, så er det da kun folk der har ondt i røven over et eller andet og opsøger tråde for at gøre andre opmærksomme på det.

Desuden, det hænger ikke helt sammen at Apple åbenbart har så utroligt ringe kvalitet og service, og så samtidig næsten konsekvent ender i toppen af surveys som den her: http://www.pcworld.com/article/211074/the_tech_brands_you_can_trust.html


Skrevet af: McNiklas
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 23:04
Da jeg købte min iMac havde den også en pixel fejl.. så den først efter 10 dage, men der var ikke noget problem at få en ny.. men det var også i fona så ved ikke men humacEmbarrassed  Men mon ikke du bare får en ny med det sammeThumbs Up


Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Så mangler de bare resten af deres fejl/produkter...
Det aner du jo så tydeligvis ikke en klap om.



 

Så siger vi det!

Hvorfor er der så ikke én pixelfejlgaranti på skærme over 22"? Hvorfor ville Apple ikke udskifte tastaturerne på de hvide MacBooks, hvor bogstaverne forsvandt indenfor garantiperioden? Hvorfor henholder Apple sig ofte til at "fugtindikatoren er udløst", på iPhones, og nægter herefter at rep'e uanset hvad fejlen er? Og der kan nævnes mere....

 

M.v.h.


Jeg tror ikke der er nogen, der bestrider, at sager som disse ikke er problematiske. Sagerne er bare stadigvæk meget få ift. hvor mange produkter de rent faktisk sælger (Apple har mig bekendt det højeste niveau af brugertilfredshed, også med rep.). Desuden - hvorfor skulle man tro, at det er bedre hos Dell, HP el. andet?


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Så mangler de bare resten af deres fejl/produkter...

Det aner du jo så tydeligvis ikke en klap om.

Udfra sagligheden af dine vs. HenrikB's indlæg virker det som om Henrik ved mere om tingene end du gør.


Du kender så ikke det generelle indhold af Henriks indlæg kan jeg se. Han kan jo ikke holde sig fra at tale nedlandende om Apple i diverse tråde, og han har da indtil videre ikke givet udtryk for at han overhovedet har haft et Apple produkt på noget som helst tidspunkt.

Men jeg kan da fortælle at jeg har 18 års erfaring med Apple-udstyr og har haft et 4-cifret antal Mac'er under min administration, så jeg kan da godt fortælle dig hvilke af deres produkter der har været problematiske.


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af ojr5896 ojr5896 skrev:

Det er helt ok at der fejl på produktet, det kan der være på alt, men hvis de ikke vil gøre noget ved det, synes jeg, som jeg forøvrigt mener Apple gør i mange tilfælde - Pisser på kunderne!

Du hører bare mere om det når det sker, fordi det åbenbart er mere interessant.
Apple og Humac er blandt de selskaber der er i søgelyset hos Forbrugerstyrelsen, da der i forhold til markedsandelen er en større andel af klagesager end normalt i branchen. Derudover har Forbrugerstyrelsen ofte haft tommeskruerne på Apple for at få dem til at erkende fejl på deres produkter eller opfylde deres garantiforpligtelser - så ja de skiller sig desværre negativt ud på denne front, hvilket jo ER interessant da det står i skærende kontrast til det image Apple gerne vil etablere med produkter der design- og kvalitetsmæssigt er i top.

Mon ikke der kan findes en løsning i sagen med Humac - prøv da at tage en snak med dem og så er dén nok ikke længere! Hvis du så ikke får den (ekstraordinære?) service du forventer ved du bare at en netbutik måske er et bedre bud end Humac næste gang der skal indkøbes en bærbar!


Skrevet af: Jakabov
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 23:08
Apple ligger ikke toppen mht. rep men de ligger da over gennemsnittet:

http://www.squaretrade.com/htm/pdf/SquareTrade_laptop_reliability_1109.pdf - http://www.squaretrade.com/htm/pdf/SquareTrade_laptop_reliability_1109.pdf


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Så mangler de bare resten af deres fejl/produkter...

Det aner du jo så tydeligvis ikke en klap om.

Udfra sagligheden af dine vs. HenrikB's indlæg virker det som om Henrik ved mere om tingene end du gør.

Du kender så ikke det generelle indhold af Henriks indlæg kan jeg se.

Men jeg kan da fortælle at jeg har 18 års erfaring med Apple-udstyr og har haft et 4-cifret antal Mac'er under min administration.
Jeg forstår ikke hvad mener med "det generelle indhold af Henriks indlæg" - jeg forholder mig indlæggene i denne tråd og der synes jeg at sagligheden var størst fra HenrikB's side, men med din erfaring kunne jeg da have en formodning om at du også kunne komme med et sagligt indlæg.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af xozzi xozzi skrev:

Kan godt være at intel bundkort er produceret af ASUS, men hvem outsourcer ikke? Det er jo dumt at lade være hvis andre kan gøre det bedre og evt. billigere????


Hvis ikke de stadigvæk gør, så har Asus faktisk produceret en stor del af Apples bærbare.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 23:13
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

jeg forholder mig indlæggene i denne tråd og der synes jeg at sagligheden var størst fra HenrikB's side.


Jeg ser nu ikke noget sagligt i "Så mangler de bare resten af deres fejl/produkter." hvorfor jeg reagerede.

Han laver jo bare et sammenkog af ting han har læst.

Men nu synes jeg at vi er gået rigeligt off topic her.


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Desuden, det hænger ikke helt sammen at Apple åbenbart har så utroligt ringe kvalitet og service, og så samtidig næsten konsekvent ender i toppen af surveys som den her: http://www.pcworld.com/article/211074/the_tech_brands_you_can_trust.html
Apple får rigtig god kritik mht support i USA, men det er langt fra tilfældet i Danmark (og andre europæiske lande) - om det er tilfældigt, uheldigt eller bevidst prioritering ved jeg ikke.


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 23:17
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Men nu synes jeg at vi er gået rigeligt off topic her.
Agreed - det væsentlige må være om trådstarter kan få held med at ombytte sin pixel-fejl-ramte bærbare hos Humac - og det finder vi sikkert ud af i morgen - held og lykke med projektet :-)


Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 23:17
Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

Apple ligger ikke toppen mht. rep men de ligger da over gennemsnittet:
http://www.squaretrade.com/htm/pdf/SquareTrade_laptop_reliability_1109.pdf - http://www.squaretrade.com/htm/pdf/SquareTrade_laptop_reliability_1109.pdf


Nej, ok, jeg tror jeg tænkte på målinger af købertilfredshed som fx denne:

http://www.appleinsider.com/articles/09/02/18/apple_leads_2009_customer_satisfaction_survey.html

Synes også at have set en, der handlede om tilfredshed med deres support, men kan ikke lige finde den


Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 23:28



Skrevet af: Jens Thomsen
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 23:32
Jeg har selv aldrig oplevet problemer ved at ringe direkte til Apples kundeservice. Noget helt andet er så Humac, som jeg ikke har den store fidus til. 

Mit ene forsøg på at købe hos Humac endte med et sejt tovtrækkeri om at få dem til at anerkende en fejl og udbedre den. Som konsekvens har jeg siden købt mine Apple-produkter hos enten Fona eller direkte hos Apple selv. Begge steder har jeg aldrig oplevet mangel på service, når der har været noget galt.

Håber da, at OP får byttet sin maskine. Én pixelfejl kan efter min erfaring sagtens man leve med - men ikke hvis den er så centralt placeret, som hans indlæg beskriver.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 00:43
I mange tilfælde er det også Apple selv i Fona, men ja, bl.a. Humac har tit haft problemer med at indse at det er dem som forhandler der har ansvaret over for kunden og ikke producenten.


Skrevet af: petrucci
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 08:41
Iflg. mine erfariner med pixelfejl på skærme generelt, så bør Humac tage maskinen tilbage og bytte den, ellers ligger de i bunden af servicelisten i forhold til alle andre butikker i DK. Det er rigtigt at der er nogen specielle "pixelregler" der omhandler pixels, subpixels, farven på pixels osv. men hvis der sidder en pixel midt på skærmen og lyser kraftigt så det helt sikkert virker generende...så bør der altså ikke være et problem at tage den tilbage. En pixelfejl på en Macbook Pro er nok lige så sandsynlig som en pixelfejl på alle andre skærme.

Mht. off-topic debatten, så har der været massive produktions- og designfejl ved næsten alle Apple produkter de sidste par år. Skærmfejl, macbooks der revner i siden osv. osv.   Men jeg synes faktisk at deres software-problemer er værst. Mener de lå i toppen af listen over antal softwarebugs i 1. halvår 2010.


Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af ojr5896 ojr5896 skrev:


Oprindeligt skrevet af TiXe TiXe skrev:

du kan ikke tvinge nogen fysisk butik til at bytte eller tage en vare retur ,
men mon ikke de har en ordenlig retur politik og kan forstå at du ikke er tilfreds ,
kommer an på hvad apples pixel regler er selvfølgelig

Det er nemlig ligenøjagtig Apple der bekymrer mig, de behandler deres kunder som svin, fordi der desværre bare er ny at tage afAngry

Så jeg frygter de ikke er så samarbejdsvillige.
 
Som svin? Jeg modtog en Macbook Pro (købt på Apple Store), og der var der noget bleeding på skærmen jeg ikke var tilfreds med. Den sendte jeg bare retur (dvs. de sendte en fragtmand ud til mig og hentede den) og fik pengene igen og bestilte en ny.
 
Hvorfor bestiller du ikke fra deres online store, når du ved, du har 14 dages returret der....??
 


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 10:19
jeg syntes også det er en ufattelig ringe udtalelse om apple der citeres ovenfor, jeg havde købt en iphone 3GS som havde problemer med dårlig modtagelse hvor andre tilsvarende 3GS ingen problemer havde.. den sørgede de for afhentning af, og de leverede en ny inden den anden var afhentet.. så jeg kan kun sige min oplevelse med apple er fin service Thumbs Up

-------------
Mvh

René


Skrevet af: Aim
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 10:49
Jeg har også været igennem Apple / Humac møllen. Apple sagde fint det burde blive lavet via forhandler og var generalt flinke, desvære kan man ikke sige det samme om Humac. Humac er en af de værste butikker man kan handle i og jeg begriber ikke hvorfor apple lader dem forhandle deres udstyr. De er super flinke i Humac når man er dernede for at købe noget, men ligeså snart dankortet er kørt igennem stopper al venlighed. Ved godt dette indlæg ikke hjælper trådstarter, men hvergang muligheden er der for at gør opmærksom på Humac dårlige service så benytter jeg den, blot for at advare andre. Tjek plot Trustpilot http://www.trustpilot.dk/review/www.humac.dk - http://www.trustpilot.dk/review/www.humac.dk


Skrevet af: ojr5896
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Oprindeligt skrevet af ojr5896 ojr5896 skrev:


Oprindeligt skrevet af TiXe TiXe skrev:

du kan ikke tvinge nogen fysisk butik til at bytte eller tage en vare retur ,
men mon ikke de har en ordenlig retur politik og kan forstå at du ikke er tilfreds ,
kommer an på hvad apples pixel regler er selvfølgelig

Det er nemlig ligenøjagtig Apple der bekymrer mig, de behandler deres kunder som svin, fordi der desværre bare er ny at tage afAngry

Så jeg frygter de ikke er så samarbejdsvillige.
 
Som svin? Jeg modtog en Macbook Pro (købt på Apple Store), og der var der noget bleeding på skærmen jeg ikke var tilfreds med. Den sendte jeg bare retur (dvs. de sendte en fragtmand ud til mig og hentede den) og fik pengene igen og bestilte en ny.
 
Hvorfor bestiller du ikke fra deres online store, når du ved, du har 14 dages returret der....??
 

Det skulle jeg også have gjort, men forstår du jeg ligger med en brækket hofte, er lige kommet hjem fra sygehuset, og så skulle der bare ske noget i spændende i en fart, hvis du forstår..

Jeg har så talt med dem til morgen, min kone skulle komme over med den, så vil de kigge på det, så jeg håber det løser sig selv.


-------------
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D


Skrevet af: ojr5896
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 11:32
Hvorfor jeg skriver at Apple ikke opfører sig pænt, er fordi der har været mange sager netop omkring reklamationer, jeg ved godt det er et stort selskab med rigtig mange solgt enheder og derfor vil der også være mere støj.

Jeg håber at sagen løser sig selv, og alle bliver glade.


-------------
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af ojr5896 ojr5896 skrev:

Hvorfor jeg skriver at Apple ikke opfører sig pænt, er fordi der har været mange sager netop omkring reklamationer, jeg ved godt det er et stort selskab med rigtig mange solgt enheder og derfor vil der også være mere støj.

Jeg håber at sagen løser sig selv, og alle bliver glade.
well du skriver om apple fra første side "de behandler deres kunder som svin, fordi der desværre bare er ny at tage afAngry"
 
Apple sælger mange enheder, og selvfølgelig er der også reklamationer, berettigede/uberettigede og nogle løses tilfredsstillende og andre gøres ikke, men at generalisere som du gør også sige at de behandler deres kunder som svin er efter min mening dybt useriøst, og har intet hold i virkeligheden... jeg tror at apple som alle andre producenter er klar over de også gerne skal leve af at sælge en ny enhed til kunden når den gamle er slidt op.. og det gør man da ikke hvis man ikke relativt generelt opfører sig pænt.
 
Så vil der altid være sager der ryger udenfor kategori, men dermed behøves det jo ikke være udtryk for standarden som du siger.
Men som andre også er inde på Humac er IKKE = med apple.. men dermed kan det da godt være at apple tolker pixelfejl som stort set alle andre skærmproducenter, nemlig at vi forbrugere hvad enten vi kan lide det eller ej af og til må acceptere pixelfejl.. endda selv på helt nyt.
 
Når det så er sagt så forstår jeg godt din vrede.. det er fanme surt at sidde med helt nyt udstyr også opdage en fejl midt på skærmen.. og håber da problemet bliver løst for dig på den ene eller anden måde Smile


-------------
Mvh

René


Skrevet af: ojr5896
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 12:18
Det kan godt være min udtalelse ikke var så pæn, men der skal ikke så meget til at slå mig ud i disse dage, brækket hofte sygemeldt i lang tid, og til sidst uvist om jeg undgår varige men.
 
Havde den døde pixel bare været i siden, men den er lige midt i skærmen, allerede ved opstart når æblet kommer kan man se den, prøv at forstille jer at sidde og udpakke den nye baby - første opstart resulterer i en dyb skuffelse.
 
Derudover viker det til at være en fed notebook, jeg har aldig før haft mac, så det er også lidt et stilskifte for mig.
 


-------------
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 12:20
ahem.. for at sige det på jysk.. "op på hesten" men ok.. med en brækket hofte... surt... god bedring


-------------
Mvh

René


Skrevet af: ojr5896
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 14:47
Jeg ændrer overskriften nu, jeg er enormt imponeret over Humacs service, de har ombyttet uden nogle problemer overhovedet - så jeg er meget gladSmile

-------------
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 14:48
Super!  Smile  Thumbs Up
 
M.v.h.


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 14:56
Super - og god fornøjelse med den nye bærbare :-)


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 14:58
Ind i mellem går sådan noget bare som man gerne vil have det :-) Der findes stadig service hist og her. 

Det var trods alt også sådan jeg fik mit 50G20 :)


-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 15:57
det var da en lykkelig udgang, så mangler du kun hoften Wink

-------------
Mvh

René


Skrevet af: MaXer
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af ojr5896 ojr5896 skrev:

Jeg ændrer overskriften nu, jeg er enormt imponeret over Humacs service, de har ombyttet uden nogle problemer overhovedet - så jeg er meget gladSmile
Måske du skulle opdatere dit første indlæg, det passer ikke helt sammen når man kommer ind. Wink


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=41328" rel="nofollow - Bio á la MaX

Tæller nu film i K!


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 16:19
Har også selv altid  fået en super duper service fra apple's side, måske jeg har/ eller har haft en lidt anden indgangsvinkel iform af mine apple certificeringer, men senest havde jeg dog en gammel G5 Power PC QUAD "den sidste og krafigeste power pc inden intel maskinerne kom på banen" Den kørte varm på den ene CPU hvor hver af de 2 dioder lå på henholdvis 98 og 103 grader celcius , den anden lå på henholdvis 38 og 42 grader celcius.
Her blev hele vandkølingen udskiftede sammen med vandpumperne, logicboard og  cpu'erne uden omkostninger, på en 4 år gammel maskine hvor garantien var udløbet 2 år tidligere, det kan man da kalde for god apple serviceSmile Maskinen køre den dag i dag, men bare som Server og Cluster for Final Cut Pro Studio rendering og fejler absolut intet.


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: Jens Thomsen
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af ojr5896 ojr5896 skrev:

Jeg ændrer overskriften nu, jeg er enormt imponeret over Humacs service, de har ombyttet uden nogle problemer overhovedet - så jeg er meget gladSmile

Det var dejligt at høre. Jamen, så tillykke med "den lille ny"! Jeg håber, at du bliver glad for den. Smile

Hvis det er din første Mac, så kan det efter min egen erfaring godt lige tage lidt tid at vænne sig til, at man skal gøre tingene en smule anderledes end i Windows. Til gengæld er det svært at leve uden, når man først har fundet ud af tingene - eller sådan har jeg det i hvert fald. Smile




Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Skal vi ikke lige vente lidt - og høre hvad Humac siger til ojr5896, inden vi laver den helt store diskussion ud af det.


Tja, så blev det alligevel en stor diskussion ud af det, til ingen verdens nytte.
Næste gang, skulle du ojr5896 nok give butikken en chance, inden du går helt i panik.
Men godt, at den blev byttet. Smile



Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 17:49
Generelt skulle alle, der sviner forhandlere og producenter inden disse overhovedet er blevet kontaktet, lære at tage en dyb indånding før der trykkes på send-knappen.

Så slap man for en hel del mudderkastning.


Skrevet af: ojr5896
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 18:02
Jeg er ked af jeg farerede i flint med det samme, men jeg var bare så bange, da jeg har hørt så mange dårlige oplevelse om netop Apple, så derfor greb panikken mig, men jeg kan kun undskylde og alt har fået lykkelig udgang, og det er bestemt ikke sidste gang jeg besøger Humac.

Jeg er mægtig glad fo min nye Mac, jeg finder ud af mere og mere og bliver egentlig også imponeret over hvor let forskellige ting er i forhold til PC, jeg har allerede problemer med at bruge musen på min gamle notebook, den på Mac'en er bare så nem.


-------------
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D


Skrevet af: Simon, TC
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Du går ned i butikken og klager! Hvis ikke sælgeren syntes den skal byttes, HÆVER du stemmen og bliver HØJLYDT vred (det kan de ikke lide...) og forlanger at tale med chefen. Så sker der nok noget. Good luck Thumbs Up

Ps. du lyder dælme li´som dit profilbilled LOL


Det er ikke helt ulig små børn der ikke får lov til at få en pose slik, når de står i supermarkedet med moaar.
Først skriger de og så spørger de Far.


-------------
Tape Connection MKII


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 19:16
Ja,man skal lade være med at tage sorger på forskud Clap Tillykke med den nye lille....
Og held & lykke med hoften.


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af Simon, TC Simon, TC skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Du går ned i butikken og klager! Hvis ikke sælgeren syntes den skal byttes, HÆVER du stemmen og bliver HØJLYDT vred (det kan de ikke lide...) og forlanger at tale med chefen. Så sker der nok noget. Good luck Thumbs Up

Ps. du lyder dælme li´som dit profilbilled LOL


Det er ikke helt ulig små børn der ikke får lov til at få en pose slik, når de står i supermarkedet med moaar.
Først skriger de og så spørger de Far.
 
Jeg har selv været i butik, så jeg har set MANGE gange hvad der virker. Selvfølgelig afhænger det lidt af firma, chef og holdninger... Og jo først når man har mødt en negativ udmelding.
Og man skal jo ikke SKRIGE men absolut skrue alvors tonen på, og ikke lyde som om man opgiver sin saldo nede i banken... men hæve stemmen så de ansatte ( de nærmeste) kan høre dig.
Bare min erfaring.....


Skrevet af: ClausJ
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 19:39
Så moralen må være: Har du et potentielt problem, blæs det op i forum, og sats på at forhandleren læser det og efterfølgende leverer super-service, og dermed får god omtale Tongue 

-------------
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af ClausJ ClausJ skrev:

Så moralen må være: Har du et potentielt problem, blæs det op i forum, og sats på at forhandleren læser det og efterfølgende leverer super-service, og dermed får god omtale Tongue 
ha ha ha... ja, netop! Men også historien om hvad god omtale betyder kontra negativ.
Jeg er en af dem som endnu ikke har købt en Ip4 pga det firma´s kundeservice OG deres monopol-agtig opførsel. Så gode service historier giver dem måske en kunde i mig en dag....
(eller en anden der laver en lækker god android tlf Wink


Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Oprindeligt skrevet af ClausJ ClausJ skrev:

Så moralen må være: Har du et potentielt problem, blæs det op i forum, og sats på at forhandleren læser det og efterfølgende leverer super-service, og dermed får god omtale Tongue 
ha ha ha... ja, netop! Men også historien om hvad god omtale betyder kontra negativ.
Jeg er en af dem som endnu ikke har købt en Ip4 pga det firma´s kundeservice OG deres monopol-agtig opførsel. Så gode service historier giver dem måske en kunde i mig en dag....
(eller en anden der laver en lækker god android tlf Wink


Nu handler historien her så egentlig om Humac og ikke Apple. Apple har efter min mening god service - Humac har jeg hørt meget skidt om - også derfor jeg aldrig kunne drømme om at købe større ting hos dem... Heller ikke efter den her solstrålehistorie.


Skrevet af: ojr5896
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 23:28
Ja, nu mangler jeg bare at genoptræne den nye hofte, eller rettere genoptræne mine muskler, så jeg rigtig kan komme til at nyde denne lille skønhed, den er sgu lækkerSmile

-------------
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D


Skrevet af: RuzzFrog
Skrevet den: 15-Januar-2011 kl. 01:52
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Generelt skulle alle, der sviner forhandlere og producenter inden disse overhovedet er blevet kontaktet, lære at tage en dyb indånding før der trykkes på send-knappen.

Så slap man for en hel del mudderkastning.
 
Helt enig..
 
"Enormt imponeret over Humic", ja men med hvilken begrundelse. En fejl som jeg lige forstår, de kunne havde afvist "under fejlrate".
At de ikke udemærket kender denne tråd,  hehe ja er vel lige så sikkert som "den fede må svede"..Wink
 
Problemet i mine øjne med mange butikker er, at servicen leveres på bekostning af købers fremtoning og sproglige kunnen. Det er det der pisser mig helt af..
 
Når det er sagt, må jeg dog sige at omtalen på nette om Humac giver stof til eftertanke.
 
  
 
 


Skrevet af: Jakobii
Skrevet den: 15-Januar-2011 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af ClausJ ClausJ skrev:

Så moralen må være: Har du et potentielt problem, blæs det op i forum, og sats på at forhandleren læser det og efterfølgende leverer super-service, og dermed får god omtale Tongue 


Den tanke havde også strejfet mig inden svaret fra Humac.
Så trådstarter skylder vel egentligt også en tak til jer der har været med til projektet..


-------------
Panasonic TX-P50G30Y - Onkyo TX-SR605 - Kef KHT-3005 - Sony PS3 Slim - Apple Mac mini i5



Print side | Luk vindue