Print side | Luk vindue

1½ værelses BIO! Nu uden ONKYO, med Pioneer LX81

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=92936
Udskrevet den: 21-Maj-2024 kl. 12:48


Emne: 1½ værelses BIO! Nu uden ONKYO, med Pioneer LX81
Skrevet af: mkirkelund
Emne: 1½ værelses BIO! Nu uden ONKYO, med Pioneer LX81
Skrevet den: 06-Februar-2011 kl. 15:21
Hej Recordere!

Jeg har efterhånden været på siden et godt stykke tid med en blandet omgang udstyr, på trods af jeg kun er 19 år, synes jeg at have fået mig god erfaring med hifi. :-)

Nu har jeg dog endeligt fået købt mig et "rigtigt" anlæg og fladskærm! :-)

Udstyr består af:

TV
LG 50PK950N

Surround reciever
Onkyo TX-NR808 
Pioneer SC-LX81

Front højtaler
XTZ 99.36 
Weight: 28,0 kg/pc

Center højtaler
XTZ 99.25
Weight: 10,0 kg/pc

Bag højtaler
XTZ 93.22
Weight: 11,7 kg/pc 

Subwoofer
XTZ 99 W10.16
10" långslagit element
300W förstärkare
Weight: 27,0 kg/pc 

Kabler
Supra Classic 2.5 til alle højtalere
Vincent subwoofer kabel
No-name, men rigtigt lækre fleksible HDMI kabler.

TV-møbel
Ikea Linnarp


Men nok snak. Nu er det tid til billeder!



Sweetspot


Den gode sofa.


Den ene baghøjtaler, samt fjernbetjeninger. Jeg skal have fundet en måde at hænge dem op på. Men som I kan se ovenfor, vejer de 11,7 kg/stykket.


Her kan man lige ane den anden baghøjtaler. Håndklæderne er til, vidst de nu skulle tippe forover.


Subwooferen og lidt af den ene front. Har taget den ene plug ud i subwooferen, men kan ikke helt finde ud af hvad der lyder bedst.


TV-møbel og udstyr. Her kan man se surround recieveren, samt center højtaleren. Skal have hængt TV'et op, så centeren kan komme op i en bedre position.


Her kan man se PS3'en som desværre ikke bruges så ofte som jeg troede jeg ville. Samt min CD-afspiller jeg har arvet efter min far.


Og her kan man så se det hele fra siden. MASSER af kabler.

Resten af bare lidt billeder for god ordens skyld





Det var så det! Ris, ros, råd og vejledning modtages gerne. :-)

Mvh. Michael Kirkelund




Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 06-Februar-2011 kl. 15:32
Lækkkert lækkert Michael - så må I i givet fald finde et passende rum til det setupTongue  LOL

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 06-Februar-2011 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Lækkkert lækkert Michael - så må I i givet fald finde et passende rum til det setupTongue  LOL

Mange tak John. Jeg er også glad for det.Big smile


Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 06-Februar-2011 kl. 15:53
Det ser sgu lækkert ud! 
Fedt TV-møbel, jeg mener at have set det et sted før? WinkLOL

-------------
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 06-Februar-2011 kl. 16:11

Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Det ser sgu lækkert ud! 
Fedt TV-møbel, jeg mener at have set det et sted før? WinkLOL

Haha. Hvordan kan du tro det?LOL

Valget stod mellem dét og så det her. Men det andet blev blev bare for stort.Confused

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20104737 - http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20104737


Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 06-Februar-2011 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:


Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Det ser sgu lækkert ud! 
Fedt TV-møbel, jeg mener at have set det et sted før? WinkLOL

Haha. Hvordan kan du tro det?LOL

Valget stod mellem dét og så det her. Men det andet blev blev bare for stort.Confused

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20104737 - http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20104737

Ja okay, den du linker til er nu heller ikke den flotteste IMO. 
Så skidt godt valg! LOLThumbs Up


-------------
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3


Skrevet af: Irenicus
Skrevet den: 06-Februar-2011 kl. 16:46
Cool setup!
Hvis du ikke får brugt den PS3 nok, er det da vist fordi du ikke køber de rigtige spil og film Tongue


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 24-Februar-2011 kl. 18:33
Jeg har som overskriften antyder købt mig nogle bodyshakers. 3 stk. for at være helt præcis.
Der er tale om de versioner hvor man slipper for afstandstykker, dette har gjort montering pærelet. Har faktisk 
kun skruet dem med fast med 2 stk. skruer. En i toppen og en bunden. 

Har tilsluttet dem hver sin udgang på min Pioneer VSX-915-S 7.1 Surorund reciever som jeg bruger til at trække dem, og så koblet den til sub-udgangen til 
min onkyo. Det fungerer bare vildt godt. 

Hvis nogen har læst Off-Couse's biotråd på Hifi4all er min oplevelse meget som hans. Det er en ekstra dimension både til film og musik. Til en pris af 400 kr. for 3 
stk. er det nok den billigste fede tilføjelse man kan lave!!!  

Desuden har jeg lægget mine baghøjtalere op på armlænene i stedet for den tidligere placering. Det er stadigt ikke optimalt men lyden er klart bedre. 
Derudover har jeg flyttet min subwoofer hen i hjørnet ved sofaen. Jeg kan ikke helt finde ud af om lyden er bedre eller værre. Men WAF er det bestemt. 

Derudover har jeg bestilt en WD TV live, samt nogle nye phono kabler så kan jeg få tilsluttet min CD-afspiller til anlægget. Samt en BenQ 24" skærm til 
computeren i hjørnet, det skal nok blive rart i stedet for den gamle 15" Dell.  

Nå, det var alt nyt fra mig. Smid en kommentar.   


Skrevet af: BigRaj
Skrevet den: 26-Februar-2011 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Jeg har som overskriften antyder købt mig nogle bodyshakers. 3 stk. for at være helt præcis.
Der er tale om de versioner hvor man slipper for afstandstykker, dette har gjort montering pærelet. Har faktisk 
kun skruet dem med fast med 2 stk. skruer. En i toppen og en bunden. 

Har tilsluttet dem hver sin udgang på min Pioneer VSX-915-S 7.1 Surorund reciever som jeg bruger til at trække dem, og så koblet den til sub-udgangen til 
min onkyo. Det fungerer bare vildt godt. 

Hvis nogen har læst Off-Couse's biotråd på Hifi4all er min oplevelse meget som hans. Det er en ekstra dimension både til film og musik. Til en pris af 400 kr. for 3 
stk. er det nok den billigste fede tilføjelse man kan lave!!!  

Desuden har jeg lægget mine baghøjtalere op på armlænene i stedet for den tidligere placering. Det er stadigt ikke optimalt men lyden er klart bedre. 
Derudover har jeg flyttet min subwoofer hen i hjørnet ved sofaen. Jeg kan ikke helt finde ud af om lyden er bedre eller værre. Men WAF er det bestemt. 

Derudover har jeg bestilt en WD TV live, samt nogle nye phono kabler så kan jeg få tilsluttet min CD-afspiller til anlægget. Samt en BenQ 24" skærm til 
computeren i hjørnet, det skal nok blive rart i stedet for den gamle 15" Dell.  

Nå, det var alt nyt fra mig. Smid en kommentar.   
Hvor har du købt de bodyshakers? 400 for 3 stk? Hr du link til dem du har købt. JEg er selv ved at planlægge en bio i kælderen og får 10 siddepladser der. Kunne være fedt med den extra dimention. Skal man have extra forstærkere til at driv dem. Hvordan virker sådan nogle?
 
vh
BigRaj


-------------
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul


Skrevet af: bclaus
Skrevet den: 26-Februar-2011 kl. 14:35
Fedt setup. Men syntes personlig at du skulle få ryddet op i dit kabelrod. Der har du vist ikke lagt så meget arbejde? Se det er noget som giver WAF!!


-------------
· Pioneer SC-LX72 · Pioneer BDP-LX52 · Miller & Kreisel K "White edition" (5.1) · Samsung PS50C7705
· Samsung SMT-H3126 · Logitech Harmony One · NAS - Qnap 219p · Clic møbel ·


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 26-Februar-2011 kl. 21:27
BigRaj @ Jeg købte dem brugt igennem en her på siden. Jeg har også søgt efter hvor man kan finde dem fra nye, men uden held desværre. :-(
De kræver en forstærker til at trække dem, og så kobler man dén på SUB-Pre-Out på ens reciever.
De virker sådan set ved at der en masse inden i dem som bevæger som op og ned og derved skaber vibrationer. Det fungerer VIRKELIG godt. Har bare fortrudt jeg ikke gjorde det før.

BClaus @ Tusind tak. Ja det skal der helt sikkert. Jeg skal også have hænge fladskærmen op på væggen, men da jeg stadigt mangler en del småting hist og her vender jeg med det. Skal også have fundet nogle andre kabler til fronterne.
Men nej, der har jeg sprunget over hvor gærdet er lavest. LOL
Men tak for input. Tongue


Skrevet af: Niels
Skrevet den: 26-Februar-2011 kl. 22:34
Hej!
 
Hvor er det dejligt enkelt og stilrent du har indrettet dig og et imponerende udstyr, din alder taget i betragtning!
 
Men ville det ikke være bedre at placere din sub til venstre, så den komme ud af hjørnet?
 
Men ellers super! Har du iøvrigt spikes under sub´en?
 
Øh, hvad er bodyshakers?
 
MVH


-------------
Panasonic 50VT30 Panasonic BDT 300
Panasonic DMR E67
Teufel LT6 THX Select
Denon AVR-3311
Pioneer CD S602
Samsung 3126


Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 07-April-2011 kl. 21:31
Hvaa Michael, fik du nogensinde hængt din skærm op? Cool

-------------
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 07-April-2011 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Hvaa Michael, fik du nogensinde hængt din skærm op? Cool

Nopes! Mig og en boremaskine er ikke just bedste venner, så skal lige have en til at hjælpe mig. :-p


Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 07-April-2011 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Nopes! Mig og en boremaskine er ikke just bedste venner, så skal lige have en til at hjælpe mig. :-p

Det er jo piece of cake, hvis du ikke har en boremaskine så kan jeg tage min med, når jeg kigger forbi. Tongue


-------------
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 07-April-2011 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Nopes! Mig og en boremaskine er ikke just bedste venner, så skal lige have en til at hjælpe mig. :-p

Det er jo piece of cake, hvis du ikke har en boremaskine så kan jeg tage min med, når jeg kigger forbi. Tongue

DEAL! Jeg fatter hat af sådan noget. Big smile


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 07-April-2011 kl. 22:09
Michael, du skal bare trykke på den knap på skæftet.. så siger det bzzzzzzz... bare husk at bruge et bor, ellers sker det ikke så meget.

Bare spis sundt, tro på dig selv.. YEAH!


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 07-April-2011 kl. 22:13
Hahaha.. Så langt kan jeg godt nå, men kan ikke engang save en MDF plade lige. :-D


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 07-April-2011 kl. 22:30
heh, det tror jeg de færreste kan uden en skinne..

Heldigvis kan silvan og Bauhaus klare skærene når man selv har ti tommelfingre.. det kommer jeg til at blive glad for.. jeg har prøvet at skære mdf ud uden maskine.. det tager tid og bliver skævt hvis ikke man har rutinenSmile


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 12-April-2011 kl. 20:28
Så er der sgu sket noget nyt!

Onkyoen er røget ud til fordel for at prøve noget nyt.

I mellemtiden er min aldrende Pioneer 915-S røget på som hoved-forstærker og er faktisk ret overrasket over godt den klarer det. I forhold til musik/stereo synes jeg faktisk den klarer det bedre end Onkyo'en. Dead

Nå det bliver spændende hvad der så skal komme.Big smile


Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 12-April-2011 kl. 21:02
Bliver det så en marantz eller Anthem? Tongue

-------------
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 12-April-2011 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Bliver det så en marantz eller Anthem? Tongue

Jamen det er jo dét som bliver det spændende. Pt har jeg aftale med en om en Pioneer LX81, så hvis alt går godt, så er bliver det sådan en.Big smile

Synes ikke helt jeg kan finde noget marantz brugt som jeg gider, og anthem koster knaster.Tongue


Skrevet af: Brasch
Skrevet den: 12-April-2011 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Nopes! Mig og en boremaskine er ikke just bedste venner, så skal lige have en til at hjælpe mig. :-p

Det er jo piece of cake, hvis du ikke har en boremaskine så kan jeg tage min med, når jeg kigger forbi. Tongue
det kommer godt nok an på hvad væggen er lavet af. Min erfaring med vægge i lejligheder i kbh er at de er lavet af ca. 9cm smulder og derefter noget der minder om hærdet stål = det første kan man ikke sætte noget fast i og det sidste kan man ikke bore ind i. Jeg endte med at skrælle maling og tapet af bagved mit tv på en ydermur for at find 2 steder med fuge. Hvis der er nogen der har nogle tricks er de meget velkomne.


Skrevet af: Brasch
Skrevet den: 12-April-2011 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Bliver det så en marantz eller Anthem? Tongue

Jamen det er jo dét som bliver det spændende. Pt har jeg aftale med en om en Pioneer LX81, så hvis alt går godt, så er bliver det sådan en.Big smile

Synes ikke helt jeg kan finde noget marantz brugt som jeg gider, og anthem koster knaster.Tongue
jeg ville da klart anbefale en marantz, om ikke andet så for at prøve noget andet end du har haft indtil nu - hvis du ikke kan lide den og den er købt brugt kan du få det samme (eller en smule mere) for den end du har givet. Den er lidt mørkere/blødere i lyden end onkyo/pio.


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 12-April-2011 kl. 23:39
Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Bliver det så en marantz eller Anthem? Tongue

Jamen det er jo dét som bliver det spændende. Pt har jeg aftale med en om en Pioneer LX81, så hvis alt går godt, så er bliver det sådan en.Big smile

Synes ikke helt jeg kan finde noget marantz brugt som jeg gider, og anthem koster knaster.Tongue
jeg ville da klart anbefale en marantz, om ikke andet så for at prøve noget andet end du har haft indtil nu - hvis du ikke kan lide den og den er købt brugt kan du få det samme (eller en smule mere) for den end du har givet. Den er lidt mørkere/blødere i lyden end onkyo/pio.

Har lidt erfaring med Marantz faktisk, og det er bestemt positivt. Men ved ikke helt endnu, hvis den pio går i vasken, hopper jeg i hvert fald på marantz :=)


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 16-April-2011 kl. 20:44
Så skete der noget nyt igen!

Har fået købt mig en Pioneer SC-LX81!


Har ikke fået lyttet så meget endnu, men skal nok komme med nogle betragtninger og sammenligner med Onkyo 808 når jeg får lyttet noget mere.

Stay Tuned!Big smile


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 16-April-2011 kl. 20:57

bliver spændende og hører

kommer selv fra en Onkyo 806 til pio sc lx 83
men har ikke været utilfreds med min Onkyo
stereo var dog ikke noget håbe hurra for
det klare min pio noget bedre
 


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 16-April-2011 kl. 21:43
Nå har siddet og lyttet lidt nu her.

Lyden har klart fået et løft i forhold til Onkyo, men for pokker hvor er den svær at indstille! 
Det irriterer mig at man ikke kan lege med EQ mens man hører musik så man ligesom har noget at høre det mod i stedet for den skide støj. Den kan jeg jo ikke bruge til en dyt uden en målemikrofon!

Det irriterer mig lidt at Crossover springer så meget i intervallet, går fra 50hz til 80 hz. Vil gerne have mine speakers på 60 hz...

Men det skal nok blive sjovt at rigtigt få mig sat ind i den, men det bliver ikke i aften! 


Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 17-April-2011 kl. 20:35
Tillykke med den 'lille' nye, Michael! 

Kom endelig med lidt mere info omkring den, når du har hørt/pillet/testet mere med den Tongue


Go' søndag. 


-------------
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 17-April-2011 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Tillykke med den 'lille' nye, Michael! 

Kom endelig med lidt mere info omkring den, når du har hørt/pillet/testet mere med den Tongue


Go' søndag. 

Mange tak ThorBig smile

Men f¤%# hvor er den umulig at indstille...... Angry

Udover det mere end tilfreds. Den er KLASSER bedre en Onkyo - godt jeg kom af med den!Embarrassed


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 17-April-2011 kl. 22:15
Ah! Skip alt det med EQ og kør Pure Direct. Så spiller den guddommeligt Smile


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-April-2011 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Tillykke med den 'lille' nye, Michael! 

Kom endelig med lidt mere info omkring den, når du har hørt/pillet/testet mere med den Tongue


Go' søndag. 

Mange tak ThorBig smile

Men f¤%# hvor er den umulig at indstille...... Angry

Udover det mere end tilfreds. Den er KLASSER bedre en Onkyo - godt jeg kom af med den!Embarrassed
Visse vasse kom hjem til mig - så kigger vi på sagen, og så kan du høre en næsten optimalt indstillet PioTongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 17-April-2011 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ah! Skip alt det med EQ og kør Pure Direct. Så spiller den guddommeligt Smile

Nah. Så spiller den bedre med Auto Setup. Der er ikke rigtigt noget "liv" i højtalerne når det bare er Pure Direct. 


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 17-April-2011 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Tillykke med den 'lille' nye, Michael! 

Kom endelig med lidt mere info omkring den, når du har hørt/pillet/testet mere med den Tongue


Go' søndag. 

Mange tak ThorBig smile

Men f¤%# hvor er den umulig at indstille...... Angry

Udover det mere end tilfreds. Den er KLASSER bedre en Onkyo - godt jeg kom af med den!Embarrassed
Visse vasse kom hjem til mig - så kigger vi på sagen, og så kan du høre en næsten optimalt indstillet PioTongue

Jamen jeg har været hjemme hos dig John.Big smile Du må kigge forbi Ordrup og give en hånd med at indstille min Pioneer, nu har du jo talt så godt om dem.Embarrassed Så kan du også høre nogle LÆKRE XTZ højtalere.Big smile


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-April-2011 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Tillykke med den 'lille' nye, Michael! 

Kom endelig med lidt mere info omkring den, når du har hørt/pillet/testet mere med den Tongue


Go' søndag. 

Mange tak ThorBig smile

Men f¤%# hvor er den umulig at indstille...... Angry

Udover det mere end tilfreds. Den er KLASSER bedre en Onkyo - godt jeg kom af med den!Embarrassed
Visse vasse kom hjem til mig - så kigger vi på sagen, og så kan du høre en næsten optimalt indstillet PioTongue

Jamen jeg har været hjemme hos dig John.Big smile Du må kigge forbi Ordrup og give en hånd med at indstille min Pioneer, nu har du jo talt så godt om dem.Embarrassed Så kan du også høre nogle LÆKRE XTZ højtalere.Big smile
Jovist, men ikke med mit nuværende setup har du været hos migEmbarrassed Og jeg er ikke god til at forlade "Øen" - med mindre at det er en anden ø......MaltaLOL

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 17-April-2011 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ah! Skip alt det med EQ og kør Pure Direct. Så spiller den guddommeligt Smile

Nah. Så spiller den bedre med Auto Setup. Der er ikke rigtigt noget "liv" i højtalerne når det bare er Pure Direct. 
Naturligvis! Du kører en Autosetup for at kalibrere højttalerne. - og herefter stiller du den på Pure Direct LOL


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 17-April-2011 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jovist, men ikke med mit nuværende setup har du været hos migEmbarrassed Og jeg er ikke god til at forlade "Øen" - med mindre at det er en anden ø......MaltaLOL

Det er rigtigt ;-)

Men så må du lave en undtagelse John!Big smile


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 17-April-2011 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ah! Skip alt det med EQ og kør Pure Direct. Så spiller den guddommeligt Smile

Nah. Så spiller den bedre med Auto Setup. Der er ikke rigtigt noget "liv" i højtalerne når det bare er Pure Direct. 
Naturligvis! Du kører en Autosetup for at kalibrere højttalerne. - og herefter stiller du den på Pure Direct LOL

Men.... Det giver jo ingen mening. Pure Direct burde vel betyde at alle "dynamiske" kredsløb bliver afkoblet?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-April-2011 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ah! Skip alt det med EQ og kør Pure Direct. Så spiller den guddommeligt Smile

Nah. Så spiller den bedre med Auto Setup. Der er ikke rigtigt noget "liv" i højtalerne når det bare er Pure Direct. 
Naturligvis! Du kører en Autosetup for at kalibrere højttalerne. - og herefter stiller du den på Pure Direct LOL
Altså, jeg vil give Kampus ret derhen, at en korrekt indstillet autokalibrering giver en lyd, som er ret tæt på Pure - men med en hel del mere dynamik i lydenBig smile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-April-2011 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jovist, men ikke med mit nuværende setup har du været hos migEmbarrassed Og jeg er ikke god til at forlade "Øen" - med mindre at det er en anden ø......MaltaLOL

Det er rigtigt ;-)

Men så må du lave en undtagelse John!Big smile
Altså hos mig kan du høre, hvordan din Pio "Kan" lyde, så har du noget at holde din egen lyd op i modBig smile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 17-April-2011 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ah! Skip alt det med EQ og kør Pure Direct. Så spiller den guddommeligt Smile

Nah. Så spiller den bedre med Auto Setup. Der er ikke rigtigt noget "liv" i højtalerne når det bare er Pure Direct. 
Naturligvis! Du kører en Autosetup for at kalibrere højttalerne. - og herefter stiller du den på Pure Direct LOL

Men.... Det giver jo ingen mening. Pure Direct burde vel betyde at alle "dynamiske" kredsløb bliver afkoblet?
Hvad mener du med at dynamiske kredsløb er afkoblet? Du får den rene og uforfalskede lyd i både stereo og surround med Pure Direct. Og lyden er sq dynamisk nokLOL



Print side | Luk vindue