Print side | Luk vindue

B&O og DVB T

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Indstillinger af TV
Forumbeskrivelse: Brugerindstillinger og kalibrering af TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94159
Udskrevet den: 22-Maj-2024 kl. 21:31


Emne: B&O og DVB T
Skrevet af: zeuner
Emne: B&O og DVB T
Skrevet den: 02-Marts-2011 kl. 17:19
Hej
 
Har lige fået et gammelt B&O fjernsyn (MX8000) og har en Thomson DVB-T boks men jeg kan ikke få det til at snakke sammen. Nogen der kan hjælpe mig??
 
 
Kim Zeuner
 



Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 02-Marts-2011 kl. 17:49
hvordan sætter du det sammen ?

Scart fra Thomson boksen til scart indgang i TV.

Vælg indgangen på TV'et


Skrevet af: zeuner
Skrevet den: 02-Marts-2011 kl. 19:23
jo tak det er jeg med på. Det er sådan jeg har sat det sammen... men... hvordan får jeg indstillet TVét rigtigt?
 
Kim
 


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 02-Marts-2011 kl. 19:28
 
 Når det er en extern enhed, så skal der jo ikke stilles noget på TVet, der skal bare vælges det AV In hvortil enheden er tilsluttet.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 02-Marts-2011 kl. 19:30
Boxen skal derimod indstilles rigtigt. 4:3 TV og 576i i output Smile
 
Og så siger i nok at det kommer der automatisk via scart. Men det gør det ikke på alle boxeTongue


Skrevet af: michael79
Skrevet den: 02-Marts-2011 kl. 19:43
hej du kan nok køber noget du kan sæt på scart kabelet så du kan styre den med B & o fjernbetjening i mellem tv og boxen. noget som dem her på linken http://www.tektronik.dk/catalog/da/b-o-kompatibelt-211/oneremote-b-o-214/?osCsid=8a78983afc660394163e36e2f76c8340 - http://www.tektronik.dk/catalog/da/b-o-kompatibelt-211/oneremote-b-o-214/?osCsid=8a78983afc660394163e36e2f76c8340


Skrevet af: moho
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af zeuner zeuner skrev:

jo tak det er jeg med på. Det er sådan jeg har sat det sammen... men... hvordan får jeg indstillet TVét rigtigt?
 
Kim
 
Der er to ting, den ene er lade boxen outputte i formatet 16:9 så får man blus på hele sin B og O skærm, og blæse på proportionerne.  Wink
 
Nu ved jeg ikke om Dit B og O kan gøre billeder lavere, fordi når man sætter en boks til outputte i Letterboks 4:3  får man forringet sit billede betragteligt. Hvilket måske også er hvad nogen udbyder/sælger direkte ønsker.
Og man kan ikke altid stole på Scart kablerne, jeg mener hvis der er problemer da være v a r s o m  med ikke trykke for hårdt ind i Jeres TV.  Embarrassed  Alternativ prøve afmontere skærmflangen hvis denne hindrer nogen ben i komme ind i selve fatningen på ens Tv eller modtageboks.


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: moho
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 11:34
Zeuner
Når man optager på gammeldags facon, VHS, er det klart man får at vide der skal være sorte bjælker i stedet for fuldskærm og forkerte proportioner. I stedet for sætte en box til outputte 16:9, og ændringer til billedet skal ske på ens TV.
Ja og det er skrevet ironisk.


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?



Print side | Luk vindue