Print side | Luk vindue

Opgrade og fremtid ??

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94734
Udskrevet den: 24-April-2024 kl. 18:25


Emne: Opgrade og fremtid ??
Skrevet af: M!NGO
Emne: Opgrade og fremtid ??
Skrevet den: 14-Marts-2011 kl. 19:49

Jeg har i øjeblikket en HFX Mini med en Atlon 3800+ og 1gb ram den har kørt upåklageligt de sidste 1½ år, som et media center, den kører med 7MC og MyMovies, hvor alle ungerne/kones film ligger på en NAS og de kan helt selv finde ud af at starte dem op Smile

Så langt så godt,
 
1.
Nu er der så sket det at grafikkortet er brændt af (WinFast PX7300 med 256Mb ram), og skal udskiftes, men hva skal det være ?
Det nuværende var passivt kølet via heatpipes, og ville gerne have et støjsvagt mediacenter igen
 
2.
Både sønnen og konen er begyndt at efterspørge at kunne se film på eget værelse/soveværelse og vi skal i den forbindelse også have nuget der kan klare det, hva' kan i anbefale der ?
 
3.
Jeg går med planer om at smide en Windows Home server på loftet og så lave tilgang dertil fremover med er det vejen frem ?
 
4. Vigtigs er at ungerne/konen selv kan finde rundt i det, lige nu bruger de en Ipad til at starte filmene fra mediacenteren eller den alm. Mediacenter fjjnbetjening
 
Mange spørgsmål, og der kommer sikkert flere
men håber i kan guide alligevel !
 
 
M!NGO
 


-------------
M!NGO
- Imac 27" - 2x aTV2 - Iphone5 - Ipad2 - Ipad Mini -

- 2xWDTV Live 3g - QNAP TS-509 5x3TB -



Svar:
Skrevet af: vacDK
Skrevet den: 14-Marts-2011 kl. 20:01
1, Du kan starte med at købe det samme, hvis du synes at det har kørt godt.  http://www.dba.dk/winfast-px7300-gs-tdh-leadtek/id-72205711/ - http://www.dba.dk/winfast-px7300-gs-tdh-leadtek/id-72205711/

2. man kan enten bruge exetndere, såsom xbox m.m til at videregive media centret. eller man kan bygge 2 mere media center til hvert rum.

3. Whs er kun godt hvis du ved hvad du vil bruge den til, ellers er Nas fint til deling af vido og musik og backup.

4. ved ikke hvad spørgsmålet er her, men de kan blive ved med at bruge media center, da de kender til dette.


-------------
Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1


Skrevet af: M!NGO
Skrevet den: 14-Marts-2011 kl. 20:24
1: jammen kortet har sådan set aldrig drillet mig, og har fungeret fint til det, det blev brugt til, men der er vel kommet noget nyere og snartere (mindre strøm, hurtigere osv.)
 
2. Xbox er ikke vejen, konen vil helt sikkert ikke have sådan en i soveværelset, og med tiden skal vi også have vores TV til at køre ind over således at der kan optages
 
Vi har også kikket på bl. SageTV og HD homerum men kan ikke helt finde +er og minuser ved hver af dem
 
3. Vores Nas er efterhånden for lille og skal alligevel udskiftes, og i forbindelse med MyMovies har jeg set flere der bruger WHS og så lader de forskellige klienter køre den vej igennem
 
4. det var mere tænk på hvis der kom forlags så XMBC, eller andre løsninger


-------------
M!NGO
- Imac 27" - 2x aTV2 - Iphone5 - Ipad2 - Ipad Mini -

- 2xWDTV Live 3g - QNAP TS-509 5x3TB -


Skrevet af: avh
Skrevet den: 14-Marts-2011 kl. 21:36
Der er vel ikke så meget udvikling på HTPC området pt...
 
Du er selv inde på andre muligheder for klient/server løsninger end windows mediacenter...
Sagetv, dvbviewer og mediaportal.
 
TV-et  bliver forsynet med player muligheder (DLNA) og der findes en række mediaafspillere som kunne bruges..
 
Der synes at være en udvikling på online-indhold, VOD m.v. som ikke uden videre passer ind i HTPC løsninger..
Forskellige TV-mærker laver aftaler med enkelte udbydere, meget uhensigtmæssigt udvikling...
 
Og bliver Google TV til noget og tilbyder det afgørende nyt, især i relation til danske forhold, for her kunne måske være en vej frem??
 
Jeg synes ikke, der er de helt store åbenlyse upgraderingsmuligheder...
 
Men et klient/server setup kunne måske løse nogle ting.
 
Hvad er der forøvrigt i vejen med Xbox, den laver en fuldstændig uafhængig extender enhed til optagelse og visning?
Samme funktionalitet på extender som på hoved mediacenter, trækker på fælles tunere dog...
 
(hvis kassen er grim kan den vel gemmes  af vejen)


-------------
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2


Skrevet af: M!NGO
Skrevet den: 15-Marts-2011 kl. 18:29
Men hvilke nye GFX kort kan anbefales ?
 
Mht. til andre Medieafspillere, så har jeg en WDTV (v.1), som jeg ikke er synderligt imponeret af
.
 
Xboxen kunne måske være et alternativ på sønnens værelse, men vil de fungere ved afspilning af DVD ISO'er igennem My Movies ?
Og så skal jeg stadig ha fundet en løsning til sove værelset, evt en brugt LinkSys 2200 ??
Vores Tv sider på væggen og er helt uden synlige kabler, og skal helst forsat være sådan
 
Der er pt. ingen af vores tv der understøtter DNLA
 
Men hvis nu der skal ses TV (yousee clear) igennem hva er så det optimale
 


-------------
M!NGO
- Imac 27" - 2x aTV2 - Iphone5 - Ipad2 - Ipad Mini -

- 2xWDTV Live 3g - QNAP TS-509 5x3TB -


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 16-Marts-2011 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af M!NGO M!NGO skrev:

 
1.
Nu er der så sket det at grafikkortet er brændt af (WinFast PX7300 med 256Mb ram), og skal udskiftes, men hva skal det være ?
Det nuværende var passivt kølet via heatpipes, og ville gerne have et støjsvagt mediacenter igen


Køb et magen til, hvis du har været tilfreds med det.
Ellers gå efter et Nvidia GT220 og opefter. GT430, så får du et gfx kort som er rimelig uptodate. Men det koster og kan ikke fåes passivt kølet. GT220 er rigeligt til almindeligt brug. GT430 er hvis du skal bruge TrueHD/DTS-HD lyd.
 
Oprindeligt skrevet af M!NGO M!NGO skrev:

2.
Både sønnen og konen er begyndt at efterspørge at kunne se film på eget værelse/soveværelse og vi skal i den forbindelse også have nuget der kan klare det, hva' kan i anbefale der ?
 
3.
Jeg går med planer om at smide en Windows Home server på loftet og så lave tilgang dertil fremover med er det vejen frem ?


Jeg svare lige på 2 og 3 samtidig, da de i allerhøjeste grad hænger sammen.
Min personlige mening er, at det eneste rigtige er flere HTPCére/computere. Een i hvert rum, som dels kan aggere almindelig computer, men som også er koblet til tv/skærm, så den kan bruges som afspiller. Du skal bare have kablet forbindelse i dit lokale net. (Hvilket kan være en kunst i sig selv for rigtig mange).
Derefter samles hele familiens medie samling i en server/nas et centralt sted. Og du behøver ikke bryde dine små grå med at rykke eller rode rundt med alskens ting, andet end opsætning.

WHS og MyMovies, det er efter min mening den eneste rigtige løsning pt. En NAS er afhængig af størrelse (resourcemæssigt) enormt følsom for prisen, set i forhold til, hvad en WHS kan præstere. Jeg er slet ikke i tvivl om, at WHS overgår en NAS mange gange. Jeg har selv begge dele, men bruger efterhånden kun WHS til alt medie/afspilning, og NAS får lov at stå og knurre med noget BT eller div. test/leg. NASén en synology 207+ er simpelthen for langsom i forhold til min tålmodighed. Jeg orker ikke at skal vente alt for mange minutter, når jeg f.eks skal flytte rundt på film. 4 minutter for en 4GB film, det er for meget. Jeg flytter data ca. 3-4 gange hurtigere til/fra min WHS.
WHS har samtidig den MEGET interessante detalje, at den laver automatisk backup af hjemmets computere. Den er integreret i samtlige computere i hjemmet, og det hele foregår uden at jeg overhovedet behøver at bekymre mig om noget. WHS serveren "vækker" selv maskinerne og laver backup. Selv de 3 bærbare maskiner som dog er koblet op trådløst, er sat til daglig backup. De vækkes dog ikke automatisk.
 
Oprindeligt skrevet af M!NGO M!NGO skrev:

4. Vigtigs er at ungerne/konen selv kan finde rundt i det, lige nu bruger de en Ipad til at starte filmene fra mediacenteren eller den alm. Mediacenter fjjnbetjening


Bliv hvor du er, og udvid med det du ved der virker for jer. Det giver langt mere ro til at nyde tingene, når de bare fungerer.



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Patriarken
Skrevet den: 16-Marts-2011 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af M!NGO M!NGO skrev:

 
1.
Nu er der så sket det at grafikkortet er brændt af (WinFast PX7300 med 256Mb ram), og skal udskiftes, men hva skal det være ?
Det nuværende var passivt kølet via heatpipes, og ville gerne have et støjsvagt mediacenter igen


Køb et magen til, hvis du har været tilfreds med det.
Ellers gå efter et Nvidia GT220 og opefter. GT430, så får du et gfx kort som er rimelig uptodate. Men det koster og kan ikke fåes passivt kølet. GT220 er rigeligt til almindeligt brug. GT430 er hvis du skal bruge TrueHD/DTS-HD lyd.
 
Oprindeligt skrevet af M!NGO M!NGO skrev:

2.
Både sønnen og konen er begyndt at efterspørge at kunne se film på eget værelse/soveværelse og vi skal i den forbindelse også have nuget der kan klare det, hva' kan i anbefale der ?
 
3.
Jeg går med planer om at smide en Windows Home server på loftet og så lave tilgang dertil fremover med er det vejen frem ?


Jeg svare lige på 2 og 3 samtidig, da de i allerhøjeste grad hænger sammen.
Min personlige mening er, at det eneste rigtige er flere HTPCére/computere. Een i hvert rum, som dels kan aggere almindelig computer, men som også er koblet til tv/skærm, så den kan bruges som afspiller. Du skal bare have kablet forbindelse i dit lokale net. (Hvilket kan være en kunst i sig selv for rigtig mange).
Derefter samles hele familiens medie samling i en server/nas et centralt sted. Og du behøver ikke bryde dine små grå med at rykke eller rode rundt med alskens ting, andet end opsætning.

WHS og MyMovies, det er efter min mening den eneste rigtige løsning pt. En NAS er afhængig af størrelse (resourcemæssigt) enormt følsom for prisen, set i forhold til, hvad en WHS kan præstere. Jeg er slet ikke i tvivl om, at WHS overgår en NAS mange gange. Jeg har selv begge dele, men bruger efterhånden kun WHS til alt medie/afspilning, og NAS får lov at stå og knurre med noget BT eller div. test/leg. NASén en synology 207+ er simpelthen for langsom i forhold til min tålmodighed. Jeg orker ikke at skal vente alt for mange minutter, når jeg f.eks skal flytte rundt på film. 4 minutter for en 4GB film, det er for meget. Jeg flytter data ca. 3-4 gange hurtigere til/fra min WHS.
WHS har samtidig den MEGET interessante detalje, at den laver automatisk backup af hjemmets computere. Den er integreret i samtlige computere i hjemmet, og det hele foregår uden at jeg overhovedet behøver at bekymre mig om noget. WHS serveren "vækker" selv maskinerne og laver backup. Selv de 3 bærbare maskiner som dog er koblet op trådløst, er sat til daglig backup. De vækkes dog ikke automatisk.
 
Oprindeligt skrevet af M!NGO M!NGO skrev:

4. Vigtigs er at ungerne/konen selv kan finde rundt i det, lige nu bruger de en Ipad til at starte filmene fra mediacenteren eller den alm. Mediacenter fjjnbetjening


Bliv hvor du er, og udvid med det du ved der virker for jer. Det giver langt mere ro til at nyde tingene, når de bare fungerer.



Jeg er enig med Kim. Dog findes der en http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4321905 - passiv GT430 ....



-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88114&title=mit-system-opdateret - Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!


Skrevet af: Pseudodeth
Skrevet den: 16-Marts-2011 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af M!NGO M!NGO skrev:


2.
Både sønnen og konen er begyndt at efterspørge at kunne se film på eget værelse/soveværelse og vi skal i den forbindelse også have nuget der kan klare det, hva' kan i anbefale der ?
 
 

Kig efter de nye AMD E-350 Zacate APU'er. De kommer snart i en god pris og er perfekte til HTPC. 


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 16-Marts-2011 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:


Jeg er enig med Kim. Dog findes der en http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4321905 - passiv GT430 ....



Ahh jeg vidste jeg skulle have varet min mund her LOL Kender faktisk godt kortet, men fordi det fylder som det gør, så er jeg fløjet let og elegant hen over det i min søgen efter et GT430 til mig selv.
Prisen er også lige i overkanten af, hvad jeg synes et GT430 burde koste. Men det er helt sikkert et 430 jeg skal have, og meget snart.



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 16-Marts-2011 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af M!NGO M!NGO skrev:

Jeg har i øjeblikket en HFX Mini med en Atlon 3800+ og 1gb ram den har kørt upåklageligt de sidste 1½ år, som et media center, den kører med 7MC og MyMovies, hvor alle ungerne/kones film ligger på en NAS og de kan helt selv finde ud af at starte dem op Smile

Så langt så godt,
 
1.
Nu er der så sket det at grafikkortet er brændt af (WinFast PX7300 med 256Mb ram), og skal udskiftes, men hva skal det være ?
Det nuværende var passivt kølet via heatpipes, og ville gerne have et støjsvagt mediacenter igen
GT210 hvis det skal være billigt og lige så godt som det du havde - GT430 hvis du ønsker HD lyd 
2.
Både sønnen og konen er begyndt at efterspørge at kunne se film på eget værelse/soveværelse og vi skal i den forbindelse også have nuget der kan klare det, hva' kan i anbefale der ?
W7MC - er kun fornuftigt med Xbox 360 som ekstender.
Skal der være W7MC er der mulighed for at lave en lille HTPC til dem også.
Optagelse kan så flyttes til Serveren automatisk ved at bruge et lille program til formålet.
Skal det være med Ekstender er SageTV og deres HD300 et kig værd.
3.
Jeg går med planer om at smide en Windows Home server på loftet og så lave tilgang dertil fremover med er det vejen frem ?
Udemærket idé - tildaglig behøver man ikke at kunne se den.
Gør dog så meget plads at den er nem at tage ned ved uheld.
 
4. Vigtigs er at ungerne/konen selv kan finde rundt i det, lige nu bruger de en Ipad til at starte filmene fra mediacenteren eller den alm. Mediacenter fjjnbetjening
De fleste HTPC systemmer er nemme at bruge når de sat rigtig op
 
Mange spørgsmål, og der kommer sikkert flere
men håber i kan guide alligevel !
 
 
M!NGO
 


-------------
.....


Skrevet af: Patriarken
Skrevet den: 16-Marts-2011 kl. 16:46
W7MC - er kun fornuftigt med Xbox 360 som ekstender.

Hvad i alverden er dette for en håbløs påstand?


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88114&title=mit-system-opdateret - Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!


Skrevet af: M!NGO
Skrevet den: 16-Marts-2011 kl. 21:20
Nu har jeg kikket på flere GT430 og de fleste er godt nok "store" (med blæser på). Ville den passive køler der er i sådan et HFx kabinet kunne køle sådan et GT430 ?, jeg kan jo se at der allere findes et passivt kølet ?
 
Og ville det være fornuftigt at pågradere CPU i samme ombæring eller der der bedre at smide mere ram i den ?
 
Hvis nu vi vælger at blive på W7MC ville det være fornuftigt at bruge en Linksys 2200 ? til soveværelset
har en på hånden til 400,- og ville den kunne afspille DVD-ISO filer samt TV fra WHS ?
 


-------------
M!NGO
- Imac 27" - 2x aTV2 - Iphone5 - Ipad2 - Ipad Mini -

- 2xWDTV Live 3g - QNAP TS-509 5x3TB -


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 16-Marts-2011 kl. 21:35
Jeg kan ikke huske om Linksys 2200 kan tage DVD ISO. Men TV optagelserne burde den kunne tage.
Du burde kunne køle gt430 fra hfx kabinettet, hvis du kan finde et kølehoved til det.
 
Din cpu ville jeg nok overveje at opgrader, men hvis du kun skal afspille tv optagelser og dvd, så kan den snildt forblive.


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: M!NGO
Skrevet den: 16-Marts-2011 kl. 22:02

Kølehovdet har jeg allerede, og lige umiddelbart ser det ud til at huller kan passe, så den tror jeg jeg går efter. ;-)

 
Mht. Linksys, er dette et dumt valg ?, tænker mere på erfaringer med den ?
Ud fra hvad jeg kan læse på My Movies forum, så under støtter den DVD ISO, men der kan man få en trasncoder til My Movies der gør.
 
Nogle der ved om den vil kunne afspille live tv ? via WHS


-------------
M!NGO
- Imac 27" - 2x aTV2 - Iphone5 - Ipad2 - Ipad Mini -

- 2xWDTV Live 3g - QNAP TS-509 5x3TB -


Skrevet af: Patriarken
Skrevet den: 16-Marts-2011 kl. 22:23
En dma kan IKKE tage ISO....Det er i øvrigt rent teknisk tåbeligt at tale om om noget kan tage en ISO...Jeg tror ikke en multistreamer som WDlive vil kunne tage en en ISO af Dragon Age IIConfused

Du skal have computerklienter med 7MC til dine "iso'er..."( Som jeg går udfra er BD eller DVD)

Du kan rippe dine DVD'ere BD'ere til M2TS, WTV eller lignende og så kan du nøjes med en Xbox360 som klient...

En WHS er en filserver....Det er ikke en renderer....Den bygger på XP/Windows2003 og DX9....Dette egner sig rent teknisk ikke længere ikke til Multimedia sammenlignet med Vista/W7...

Jeg fornemmer at du vil en helt masse, men mangler en del viden førend at du kan lave et setup som du ønsker det.

Hvis jeg var dig ville jeg:

Bygge en Clarkdale backend....Med DVB-C tunere i.
Hoppe en en tur ind på DVBlogics hjemmeside og købe deres connected edition.

Dernæst ville jeg overveje om jeg vil centralisere eller decentralisere datalager.
Dernæst om SageTV er noget for mig(Tvivler, det er ulideligt at sætte op.....Specielt for en NooB)eller om jeg skal satse på W7MC eller MP eller noget jeg kalder miskmask...XMBC+DVBviewer+Recording Service eller noget i samme stil(Dette er IKKE skrevet for at genere nogen!!....)

Hvis ikke du fatter hvad jeg snakker om, så stil gerne spørgsmål....Men overvej så også at bruge et par timer om dagen de næste par uger til at sætte dig selv ind i hvad du vil hvad du har af behov, hvad din pengepung kan....osv.

Enhver kan bygge en PC efterhånden....Dette bliver dit mindste problem...


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88114&title=mit-system-opdateret - Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 16-Marts-2011 kl. 22:33
Du kan godt få render server til WHS som plugin. Men det er ikke noget jeg har erfaring med, og ikke noget jeg vil anbefale, da det kræver rimelig meget processorkraft.

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Patriarken
Skrevet den: 16-Marts-2011 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Du kan godt få render server til WHS som plugin. Men det er ikke noget jeg har erfaring med, og ikke noget jeg vil anbefale, da det kræver rimelig meget processorkraft.


Nej, det giver absolut ingen mening at have en WHS til andet end det den er designet til...Filserver, Webserver, DNLA server, Media Server, Backup eller andet der ikke måtte kræve nogen form for direkte bruger interaktion.

Den er designet til at være headless....dvs uden skærm men tilgang fra console sessions.

Bevares, det er en 2003/SMB og kan essentielt det samme som man kan på en XP box. Dvs du kan jo godt installere ting og sager på den så som Twonky og fx laver SageTV en platform til WHS(Hvilket jeg personligt synes er ok....Hvis bare ikke WHS var dx9, hvis bare ikke jeg skulle losse Java på osv osv..., men vi har alle vores præferencer) Stadigvæk....selv med Sage på er det headless....




-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88114&title=mit-system-opdateret - Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!


Skrevet af: M!NGO
Skrevet den: 16-Marts-2011 kl. 23:36
Ahh ja jeg har massere af ideer til hvad jeg gerne vil ha', ved bare ikke hvad der er smartest på lang sigt, og vil helst gerne lave det rigtigt første gang (eller 2. gang )
 
Og da jeg læste andet sted at en nem/billig løsning på en xtra afspiller var en mediacenter extender som Linksys, kikkede jeg lidt nærmere på denne.
Dette er klippet fra MyMovies hjemmeside:
Internal Transcoder (1250 points)

Media Center extenders, such as the Xbox 360 and Linksys DMA-2100 and 2200 are great and cheap add-ons to extend your Windows Media Center to other rooms, but unfortunately the media playback functionalities of the extenders are limited, meaning that they do not support various media types, such as online stored DVD's in image files or VIDEO_TS file structures. The transcoder built-in to My Movies allows you to on-the-fly convert the movie you would like to playback to a format that the extender can play. This allows you to not have to store multiple media types to view your movies on extenders
.

Men hvis det ikke er en god løsning er, så glemmer vi bare den ;-)
 
Et ønske setup ville være følgende:
 
1.   En central maskine der kan placeres oppe på vores loft, så støj, kabler osv er gemt væk.
      På den skal alle vores: DVD'er, BD'er, musik, billeder og dokumenter ligge
      ( ligesom vores NAS, har idag )
 
2.   Et mediacenter i stuen, der kan afspille dette, som den gør idag
      ( Windows media center med MyMovies )
      Og så kunne jeg rigtig godt tænke mig at alt kunne styres fra f.eks min Ipad eller anden  AIO betjening
 
3.   Have mulighed for at kunne optage et TV program fra YouSee Clear
 
4.   Konen vi nu gerne have mulighed for at kunne se vores film i soveværelset, samt optaget programmer
     ( her er det vigtigt at der ingen synlige kabler eller lign. er, da fjernsynet hænger "indbygget" på en ellers stor  bar væg )
 
5.   Sønnen skal have mulighed for at kunne se hans film/ høre musik på hans værelse og skal kunne finde ud af det selv (6 år)
 
6.   Med tiden skal det kunne udbygges så der kan komme flere brugere på, da vores datter helt sikkert også skal have muligheden, når hun blir lidt ældrere
 
7.   Have mulighed for at kunne afspille musik via Apple Airplay
 
 


-------------
M!NGO
- Imac 27" - 2x aTV2 - Iphone5 - Ipad2 - Ipad Mini -

- 2xWDTV Live 3g - QNAP TS-509 5x3TB -


Skrevet af: Sæderup
Skrevet den: 17-Marts-2011 kl. 09:21
Hej
 
Jeg vil foreslå dig at kigge lidt på DVBviewer (koster hvis 150kr.) og lave et setup sådan her:
 
En WHS som du udstyre med to tunere og programet DVBviewer recordingservice, Serveren vil herefter kunne fordele tv signalet ud til resten af huset og varetage alle optagelser også fra yousee.
 
Opgrader din nuværende HTPC med et GT430 og installer xbmc + DVBviewer, (mismask skriver Pratriarken godt nok men det virkere)
 
Hvis jeres fjensyn i soveværelset har mulighed for at tilgå netværket i jeres hjem kan i tilgå DVBviewers recordingservice og afspille optagelserne derfra, hvis ikke er en HTPC til soveværelset vejen frem.

Til sønnike vil en lille Atom/ion maskine udstyret med xbmc live være en god ide, xbmc har en nem bruger flade og der er ikke så mange ting han kan pille vedWink med tiden kan der laves samme løsning med DVBviewer + Xbmc og samme løsning vil kunne bruges til jeres datter.

Jeg bruger selv denne løsning se mere her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=83517&title=sderups-htpc-hjemmebiograf-setup-nu-med-3d - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=83517&title=sderups-htpc-hjemmebiograf-setup-nu-med-3d
 
MVH
Sæderup
 
 

 

 



-------------
Panasonic CXC725

Pioneer SC-LX73

Elac 247, Elac cc 241 og monitor audio c265-fx

Nvidia Shield


Skrevet af: confused
Skrevet den: 18-Marts-2011 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af M!NGO M!NGO skrev:

 
Vi har også kikket på bl. SageTV og HD homerum men kan ikke helt finde +er og minuser ved hver af dem
 
 
Jeg faldt lige over denne - det er jo som at sammenligne rumskibe og elefanter ;-)
 
En HD Homerun er "bare" en tuner, som man kan koble på netværket, og dermed benytte den fra flere pc'ere.
 
SageTV er mange ting, men i bund og grund er det et stykke software, som netop kan bruge en HD Homerun. SageTV er dog nok det mediecenter produkt, der giver flest muligheder for fleksibilitet.
 
Når vi nu (åbenbart) hver især er igang med at remse vores yndlings mediecenter software op, vil jeg da skynde mig at slå et slag for Mediaportal - dens store styrke ligger i håndteringen af samtlige former for tv (jeg modtager både via antenne, satellit, IPTV og kabel) - den kan køre klient / server, så du med mindre htpc'ere rundt omkring, kan bruge disse som extendere.
 
 


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: M!NGO
Skrevet den: 20-Marts-2011 kl. 17:25
Det jeg mente var om SageTV og HD Homerun er en bedre lønsning end at køre en WHS med en eller flere dvb-c tuner (f.ex HD homerun) og så W7MC+My Movies, og så nogle HTPC-klienter, ved hvert rum ?
 
Kan godt se jeg har glemt noget af teksten, men den var inde i hoved Embarrassed
 
 
Hvis nu man vælger nogle htpc-klienter hvad ville så være fornuftigt der ?


-------------
M!NGO
- Imac 27" - 2x aTV2 - Iphone5 - Ipad2 - Ipad Mini -

- 2xWDTV Live 3g - QNAP TS-509 5x3TB -


Skrevet af: confused
Skrevet den: 20-Marts-2011 kl. 18:05
Oki Smile
 
Hvis du vil have en klient / server løsning, ville jeg vælge mellem DVBViewer, SageTV, eller Mediaportal. Hvis du skal have en rigtig klient / server til 7MC, kræver det en hardware extender som xbox360 eller en linksys.
 
SageTV er den eneste leverandør, der tilbyder valget mellem en htpc, eller deres egen boks, som extender.


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....



Print side | Luk vindue