Print side | Luk vindue

Zone 2 problem - onkyo forstærker

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94739
Udskrevet den: 17-Maj-2024 kl. 12:21


Emne: Zone 2 problem - onkyo forstærker
Skrevet af: KNY
Emne: Zone 2 problem - onkyo forstærker
Skrevet den: 14-Marts-2011 kl. 21:46
Hej derude...

Jeg har problemer med min Onkyo TX-SR608 reciever...

Jeg kan ikke få zone 2 til at fungere... Nogen der kan hjælpe?
Jeg har læst vejledningen igennem, men det virker alligevel....

- K



Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 14-Marts-2011 kl. 21:58
Hvad har sat til i zone 2 ?


Skrevet af: Tonedøv
Skrevet den: 14-Marts-2011 kl. 22:21
Det kan skyldes, at den kan ikke sende digitalt input ud i zone 2.

Så du må fx. køre gammeldaws stik (hvad hedder de?) i stedet for hdmi-stik, hvis du fx vil spille CD'ere via en DVD/BD afspiller.

Til gengæld er der så input muligheder nok til at køre parallelt, så du kan køre digitalt, hvis du kun skal bruge zone 1 (altså have begge stik siddende i hele tiden).



Skrevet af: KNY
Skrevet den: 15-Marts-2011 kl. 13:49
Altså..
lyden der skal ud i zone 2, kommer fra en computer som er sat til med både hdmi stik og alm. mini jack stik.....




Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 15-Marts-2011 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af KNY KNY skrev:

Altså..
lyden der skal ud i zone 2, kommer fra en computer som er sat til med både hdmi stik og alm. mini jack stik.....



ØHH, Zone 2 er kun UDgang. Dvs. du skal tilkoble yderligere højtalere til denne terminal. PC-lyd skal i AUX-INDgangen.


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 15-Marts-2011 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af KNY KNY skrev:

lyden der skal ud i zone 2, kommer fra en computer som er sat til med både hdmi stik og alm. mini jack stik.....
Hvis der både er lyd analog og i HDMI stik vælger Onkyo automatisk HDMI. Prøv evt. med TV/CD.


-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: KNY
Skrevet den: 15-Marts-2011 kl. 21:32
Kan man ikke lave om på det... Så den vælger analog??
Computeren skulle til tider også gerne spille i zone 1 nemlig,,, sammen med skærmen...


Skrevet af: Tonedøv
Skrevet den: 16-Marts-2011 kl. 08:34
Hvis du vælger forskellige indgange til HDMI og lille Jack – fx henholdsvis DVD/BD og CD (eller hvad der nu er ledigt) – så kan du jo vælge med source-knapperne, om der skal digitalt eller analogt signal ind i den aktuelle situation. Uden at rode med ledninger hver gang... Wink


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 16-Marts-2011 kl. 08:45
Der kan ikke komme digital ud i Zone 2, kun analog.
 
Hvis man sætter både digital og analog til samme source, så vil Onkyo spille digital i Zone 1 og analog i Zone 2.
 
Min Squeezebox er koblet både til analog og digitalt til CD indgangen. Så når jeg spiller CD i Zone 1, så tages der fra Digital og i Zone 2 tages det analoge signal.


Skrevet af: KNY
Skrevet den: 16-Marts-2011 kl. 14:09
Er ikke helt sikker på om jeg har forstået måden ordentlig... Men....
 
Problemet er jo bare at HDMI stikket ikke sender lyd... KUN billede, hvor man derfor skal bruge et jack stik til at overføre lyd...


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 16-Marts-2011 kl. 16:12
Jamen så er det ikke et Zone2 problem???
 
Hvis der ikke kommer lyd via HDMI, men kun analog, så har man et problem. Onkyo vil altid tage digital lyd frem for analog og når du vælger en HDMI indgang kan receiveren ikke"se" at der ikke er lyd på HDMI stikket.
 
Du kan så på receiveren vælge at den skal bruge analog lyd. Jeg mener det skal vælges hver gang. Du skal klikke på "Receiver" for at styre receiveren med fjernbetjeningen. Herefter klikker du  på Audio knappen på fjernbetjeningen. Herefter kan du med pil ned, vælge forskeliige indstillinger. Her i bland er der en hvor du kan skifte mellem digital og analog lyd.


Skrevet af: KNY
Skrevet den: 20-Marts-2011 kl. 15:03
Nå... Nu har jeg så fundet ud af at der rent faktisk kommer lyd gennem HDMI stikket.. så nu skal jeg egentlig bare have lyd gennem hdmi stikket OG mini jack stikket.. Hvordan gør man lige det??

Altså får computeren til at smide lyd både gennem hdmi og mini jackstikket.. :)

jeg har forsøgt at sætte minijack stikket i TV/CD indgangen på recieveren, men der kommer ingen lyd.. er det ikke fordi computeren KUN kører lyd ud af HDMI??


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 20-Marts-2011 kl. 18:35
Er du sikker på at der kommer lyd ud. Hvis du er sikker på at der kommer lyd ud af pc, så skal du vælge analog lyd som jeg har beskrevet tidl.


Skrevet af: KNY
Skrevet den: 21-Marts-2011 kl. 17:30
Ja der er lyd igennem hdmi stikket nu... Jeg kan se film fra computeren via min fladskærm, med lyd fra anlægget, uden at skulle have minijack sat til...

Mit problem er at jeg ikke kan finde ud af at trække lyd ud fra både hdmi og mini jack stik....

har windows vista home premium, hvis det kan hjælpe.. :)


Skrevet af: KNY
Skrevet den: 21-Marts-2011 kl. 18:02
Så fik jeg lyd ud til zone 2!! Endelig..

MEN MEN MEN!!!

Det er ved at lave test på lydsystemet... Det ændrer stadig ikke ved at jeg ikke kan få computeren til at køre lyd ud både på hdmi stikket og minijack stikket på samme tid.. altså muligheden for at kunne vælge begge enheder som standard er ikke muligt.....
Håber i forstår hvad jeg mener???

Når jeg går ind i kontrolpanal og trykker på lyde, så kan man vælge forskellige lydenheder... Her har jeg 3 muligheder...
HDMI
og to minijack stik udgange...
Jeg kan se på hdmi enheden at lyden bliver sendt den vej.. Men jeg kan ikke finde ud af at sende lyden ud gennem den ene af minijack stikkene på samme tid......

Nogen der ved hvordan?

Jeg kan selvfølgelig trække hdmi stikket ud, men der må da være en nemmere løsning??

Til Per..
Jeg har smidt zone 2 over på tv/cd udgangen....



Print side | Luk vindue