Print side | Luk vindue

LG PK950N dårlig start... og spørgsmål

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=96678
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 22:47


Emne: LG PK950N dårlig start... og spørgsmål
Skrevet af: iceman24
Emne: LG PK950N dårlig start... og spørgsmål
Skrevet den: 29-April-2011 kl. 22:07
så fik jeg leveret mit Pk950N fra Komplett.dk og spændingen var stor da jeg fik den hængt op her efter arbejde...

først fik jeg pillet det folie der sad rundt om kanten af...

Men så kom problemet så selve glas fronten af skærmen i øverste hjørne var der som om der var et kraftig folie lag som var løsnet i begge øverste hjørner...

det begyndte vi så at tage af, det sad dog så skide godt fast at det tog flere timer at få det af ??

er det virkelig normalt, eller var det noget der skulle side der og det så var en fejl det var løsnet i hjørnerne ??

nogen der har nogle fif til opsætning af billedet ?? jeg har gået efter de indstillinger på flatpanels.dk men synes der var så meget at opsætte i forhold til min px80 så ved ikke om jeg har overset noget ??



Svar:
Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 29-April-2011 kl. 22:14
Hm.. Jeg har stadigt det folie på min skærm stadigt. Ved faktisk ikke om det er meningen det skal af..


Skrevet af: iceman24
Skrevet den: 29-April-2011 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Hm.. Jeg har stadigt det folie på min skærm stadigt. Ved faktisk ikke om det er meningen det skal af..


 må nok indrømme JEG TROR IKKE DET SKAL AF.. den eneste grund til vi gjorde det var fordi det allerede var løs i hjørnerne, siger jer det var svært.

når vi trak forsigtigt i det kunne man se glasset gi sig lidt... IKKE SJOVT...

men nøøøøøjjj hvor er den lækker i forhold til min Gamle Pana PX80....


Skrevet af: kena
Skrevet den: 29-April-2011 kl. 23:28
Har selv haft Pana PX80 og nu Pana X20. Hvordan synes du genskin er på PK950 i forhold til PX80? I følge Flatpanels skulle genskin være værre på PK950 end Pana X20, og jeg synes i forvejen at X20 var et tilbageskridt mht. genskin i forhold til PX80. Har ellers kig på PK950 for at få et større TV til stuen. Har vinduer over for TV, så genskin kan være et problem selv med gardin for.


Skrevet af: iceman24
Skrevet den: 30-April-2011 kl. 01:14
genskin har jeg ikke problemer med i forhold til px80, kan ikke se forskel. jeg har store vinduer på begge side væge som kan genere i dagslys, men det er faktisk bedre end px80, er specielt glad for THX bright om dagen.

har ikke problemer med retention selv efter 2 timer NFS: shift 2 var rentation væk meget kort efter. dirthy screen har jeg heller ikke set endnu...

Er der slet ingen der kan sige om det meget kraftige plast folie der dækkede hele skærmen, var noget der skulle side der eller det skulle tages af ??? mit var nemlig løst i hjørnerne, og var sikker på glasset ville knække da vi tog det af. det var en GYSER..


Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 30-April-2011 kl. 09:04
Altså, hvis det tog en time at tage af, synes jeg du skrev, det er ikke meningen. Om det så var meningen at det skulle blive siddende, eller de har brugt en forkert lim, ved jeg  ikke. Men står der ikke noget i din brugermanual?

-------------
mvh Christian


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 30-April-2011 kl. 09:16
det skal ikke af, det er som sagt den antireflektive film der sidder oven på pladen.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 30-April-2011 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

det skal ikke af, det er som sagt den antireflektive film der sidder oven på pladen.
Jo men hvis det sidder så løst i hjørnerne, så må det være en bytter Confused


Skrevet af: iceman24
Skrevet den: 30-April-2011 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

det skal ikke af, det er som sagt den antireflektive film der sidder oven på pladen.
Jo men hvis det sidder så løst i hjørnerne, så må det være en bytter Confused


vil også tage kontakt til LG på mandag og lige høre hvad der skal ske, hvis det dog kun er det de kalder Protection Glass Screen der er taget af så gør det mig ikke så meget..

det eneste jeg har bemærket på skærmen ellers er de streger der kommer langs underteksterne, har dog nogle få gange oplevet de skygger/streger også hvis baggrunden var ensfarvet og noget bevægede sig kan jeg enkelte gange ane skygger ved det også, dog kun få gange...

ellers super lækker skærm noget bedre end min gamle Pana 42" PX80..

men tegner en forsikring hos FullCare Securator.dk så er jeg gaderet ind...


Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 30-April-2011 kl. 22:00
Det er ikke meningen at folien/filteret skal af. Tror det er modellens "TruBlack" filter, du har fjernet Ouch

Det er en sikker bytter.


-------------

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.


Skrevet af: iceman24
Skrevet den: 30-April-2011 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Det er ikke meningen at folien/filteret skal af. Tror det er modellens "TruBlack" filter, du har fjernet Ouch

Det er en sikker bytter.


det er seriøst skod at lave det på den måde

men håber på det "kun" er det protektion glass screen de reklamere med kæmpe skrift på kassen...


Skrevet af: iceman24
Skrevet den: 30-April-2011 kl. 22:18
kan man være så heldig at lg kommer med en bytter når jeg kontakter dem. eller skal jeg igennem komplett..


Skrevet af: iceman24
Skrevet den: 01-Maj-2011 kl. 17:11
nu har jeg så været ude og kikke på min søsters PK760N og den havde også foliet på.. det vil sige det er ikke X-black filter og hendes havde samme reflektion som min, altså heller ikke anti-refleks folie... så det eneste jeg kan komme frem til er det er Protektion glass filter.
så jeg skal nok ikke kaste noget mod skærmen :D


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 03-Maj-2011 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af iceman24 iceman24 skrev:

nu har jeg så været ude og kikke på min søsters PK760N og den havde også foliet på.. det vil sige det er ikke X-black filter og hendes havde samme reflektion som min, altså heller ikke anti-refleks folie... så det eneste jeg kan komme frem til er det er Protektion glass filter.
så jeg skal nok ikke kaste noget mod skærmen :D
Hej
 
Er du ellers tilfreds med billedet og hvordan ser det ud med retention.....
Så nemlig skærmen til 6990 kr hos komplett idag og det må man sige er en go pris Tongue


Skrevet af: iceman24
Skrevet den: 03-Maj-2011 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Oprindeligt skrevet af iceman24 iceman24 skrev:

nu har jeg så været ude og kikke på min søsters PK760N og den havde også foliet på.. det vil sige det er ikke X-black filter og hendes havde samme reflektion som min, altså heller ikke anti-refleks folie... så det eneste jeg kan komme frem til er det er Protektion glass filter.
så jeg skal nok ikke kaste noget mod skærmen :D
Hej
 
Er du ellers tilfreds med billedet og hvordan ser det ud med retention.....
Så nemlig skærmen til 6990 kr hos komplett idag og det må man sige er en go pris Tongue


jeg er meget tilfreds, er sikker på jeg ikke kan få bedre 50" til prisen.

billedet står framragende, super lækkert skarpt og med en dejlig dybde, den slår min gamle 42" px80 med flere længder... og designet MUMS..

retention... ja det er der men aldrig til gene, sidder 3 meter væk og kan meget sjældent lige se det er der, selv med sort skærm er det ikke vildt.. det er værrer end min PX80 var i starten og det kunne ses tydligere på den...

det eneste der små genere mig er Linebleed, men nu har min Pk950 kørt 60-70 timer og det er allerede blevet meget bedre, så ser frem til de omkring 250 timer :D

købte også selv min på Komplett.dk sidste onsdag og havde den fredag, rigtig fin service dog ikke så vild med budstikken de ville ringe en time før de kom, men da de ringede var de der allerede 10 min efter og buddet gad knap hjælpe min kæreste med at bære det de 4 meter ind i huset...


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 03-Maj-2011 kl. 23:47
linebleed bliver væsentligt bedre, de gamles har kørt godt 300 timer, det er næsten ikke eksisterende, dog kan man se det ved PC input, og hvis du har et helt hvidt vindue, du kører på en mørkere baggrund.. 

men seriøst ikke slemt, har set det slemmere i mange andre, men det er tilstedeværende.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio


Skrevet af: blinxdk
Skrevet den: 04-Maj-2011 kl. 07:58
Jeg har både et 50PK550N og et 50PK750 og har før haft et 42PM3MV- ja jeg kan godt lide LG plasma :) Den samme folie sidder også på mit 50PK750.

Angående retention så havde jeg det også lidt i starten på 550'eren, men det blev hurtigt bedre. Det var lidt værre på det gamle 42", men det er ikke noget jeg tænker over i daglig dagen og de er ellers alle kun blevet brugt med et mediecenter, så der er menuer og logoer osv. der går igen. 50PK750'eren er helt ny, men det er mit indtryk det er på linie med 550'eren. Mit gæt vil være at det er det samme med 50PK950.



Skrevet af: iceman24
Skrevet den: 05-Juni-2011 kl. 23:35
det endte med jeg kontaktede Securator.dk ang. den havde 1 enkelt pixel fejl og det generede mig med det folie..

efter ca. 1 uge blev jeg så kontaktet og fik afvide at Komplett.dk ville kontakte mig angående levering af 1 stk nyt pk950 tv...
Dog skulle mit held vise sig der selvfølgelig ikke var flere Pk950 på lager og ikke kom det igen. (havde jeg nu heller ikke regnet med)
jeg blev tilbudt et samsung 51D555 istedet men var meget i tvivl om den da det er en "start" model.

Jeg valgte derfor at gå lidt ned og tog en PK760N som dog var noget billigere end min PK950N dog fik jeg pengene som var forskel retur...

Jeg valgte egentlig PK760 da jeg syntes at ha læst der ikke var den synderlige forskel på 950 og 760 og jeg har fået lov til at beholde wifi donglen fra min gamle 950...

bliver nød til at spørge om i synes der er den vilde forskel på 950 og 760 ??


Skrevet af: mbmahs
Skrevet den: 07-Juni-2011 kl. 11:06
PK950 (Har jeg selv) og PK760 er meget tæt på ens.
Samme panel, forskellen ligger i truBlack filteret som fungerer rigtig fint for mig, men det er kun rigtig et issue hvis man har en meget lys stue eller har direkte lys ind på skærmen..

Jeg havde gjort det sammen som dig :) Samsungs D555 har jeg set nogen gange og er alt andet end imponeret :)


Skrevet af: s0ad
Skrevet den: 07-Juni-2011 kl. 20:13
Mener da netop at 760 ikke har samme panel? jeg står faktisk i sammen situation, er merprisen på 950 pengene værd eller kan jeg med sindsro vælge 750/760 istedet for?


Skrevet af: iceman24
Skrevet den: 07-Juni-2011 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af s0ad s0ad skrev:

Mener da netop at 760 ikke har samme panel? jeg står faktisk i sammen situation, er merprisen på 950 pengene værd eller kan jeg med sindsro vælge 750/760 istedet for?


Ved faktisk selv ikke helt om det er samme panel...

jeg har læst side op og ned om de forskellige modeller PK550/760/950 og mange steder skrives der det er det samme panel med forbedringer af features osv.... andre steder siges der det er samme panel i 760 og 950 men har aldrig fået det helt konkret af vide..

men det hele startede egentlig med min søster fik PK760N og jeg blev overrasket over kvaliteten, bestemte mig derfor jeg ville ha en også valget faldt dog den gang på PK950 da den ikke var så dyr og 760 var ikke på lager dengang, kun 750 hvilket jeg ikke var vild med...

jeg synes ikke jeg kan se så meget forskel på 760N og 950N men har jo heller ikke den ved siden af hinanden..

men får leveret min 760N på torsdag så må jeg jo se hvordan den er i min stue :) kan mørklægge total så ingen lys problemer, man er vel plasma mand...

har levet med en 32" phillips 450 et eller andet siden Securator hentede mit tv.. og må sige den har clouding der er værer end mit dirty screen, hvilket egentlig var mit irretations punkt og ikke den micro pixel fejl jeg havde fundet som endte med at kassere tvet, så er sgu klar på noget big tv igen, det er jo ligefør man skal ha en LUP


Skrevet af: s0ad
Skrevet den: 08-Juni-2011 kl. 19:48
Så har jeg bestilt et pk950 dog ikke den nordiske udgave. Glæder mig meget, håber springet fra et pana px70e til lg'en er stort.


Skrevet af: iceman24
Skrevet den: 08-Juni-2011 kl. 21:18
ja så var det i morgen jeg havde aftalt med budstikken de skulle levere mit tv... dog kan de åbenbart ikke finde ud af dagene...

idag mit på arbejde kl 10.30 ringede min tlf. det var et bud fra budstikken, han ville lige sige han var på min adresse om ca. 45 min... tror lige jeg blev overrasket...

heldigvis var der sket ændringer i min kærestes arbejdsdag så hun skulle møde lidt senere så hun blev lige og ventede på budet...

så nu står mit nye PK760N i stuen og venter på at komme op, sker i morgen tidlig da en kammerat kommer og hjælper med at hænge den op...

er der nogen der kan sige om de skruer der sidder i de huller til væg beslag er gode nok til at holde beslagene de er nemlig ikke så store...


Skrevet af: iceman24
Skrevet den: 09-Juni-2011 kl. 10:49
så kom den nye PK760 op og hænge...

Indtil videre meget tilfreds pt. kan jeg ikke se om der er den store forskel fra PK950, bruger samme indstillinger fra flatpanels test af 950.

f.eks. Linebleed som min PK950 led meget af, er da også på PK760 men bare slet ikke i samme grad, så det er jeg tilfreds med..

i mellemtiden mellem skift fra PK950 til PK760 har jeg fået Home Trio og er en lille smule skuffet, synes ikke billedet er bedre en min parabol der kører over scart..



Print side | Luk vindue