Print side | Luk vindue

JBL LS Hometheater (nye billeder)

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97110
Udskrevet den: 02-Maj-2024 kl. 16:30


Emne: JBL LS Hometheater (nye billeder)
Skrevet af: martin_p
Emne: JBL LS Hometheater (nye billeder)
Skrevet den: 11-Maj-2011 kl. 18:25
Update af bioen
 
Højttalere
Front:
JBL LS80 3-vejs 2stk 8" med støbt chassis. 2" Rent titanium kompressionsdriver, Bi-Radial Horn. 3/4" Polyester-film ring-radiator, afskærmet;neodymium magnet, EOS waveguide
 
Center:
JBL LS center 6", 3 vejs Mahogny
 
Surround:
Infinity C255ES Bi-pol/ Di-pol/Direct
 
Subwoofer:
2 Stk. Jbl ls 120P
 
Reciever:
Pioneer Sc-lx 57
 
Effekt til fronter
Sansui 9090

Blue-ray
Pioneer
 
Projektor
Panasonic AE4000 1080P 16:9/ 2.35:1
 
Lærred
Lissau 2.35:1 LS frame fastramme lærred med True Color, ISF cert. mathvid dug, gain 1.0, 120'', 280 x 119 cm.

Høretelefoner:
Stax SR-X Mark 3 (SRX-III)
(1975-1979)
 
 
Kabler til front og center højttalere
Hjemmelavet 10,0 mm2 kabel til begge front højtalere Bi-amp
 
Signal kabel fra reciever til effektrin
Monster Cable M850I Interconnect
 
Hdmi kabler
Supra High-End HDMI kabler
 
Rødt Biograf tæppe fra garant







 







Svar:
Skrevet af: p.las
Skrevet den: 11-Maj-2011 kl. 19:29
Fedt.
Hvodan håndtere du 16:9 på dit lærred?

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 11-Maj-2011 kl. 19:41
Velkommen på recordereSmile
 
Det er bare en flot biograf du har fået banket ned der (i kælderen)LOL
 
Hvilken film stammer det første billede fra


Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 11-Maj-2011 kl. 19:43
Fed fed fed hjemmebio!!Clap

Hvad med at smide nogle billeder ind af dine surround HT, samt siddepladserne? 

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 
Hvilken film stammer det første billede fra

Inception Star


-------------
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 11-Maj-2011 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Fed fed fed hjemmebio!!Clap

Hvad med at smide nogle billeder ind af dine surround HT, samt siddepladserne? 

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 
Hvilken film stammer det første billede fra

Inception Star
Synes nok der var noget bekendt ved de personer og så Paris. Har selv filmen, og tror da liiige den skal ses snart igenLOL
 
Siddepladser! Det er da de to puder på gulvetTongue


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 11-Maj-2011 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Fedt.
Hvodan håndtere du 16:9 på dit lærred?
 
Det klare jeg uden problemer, man ser ikke de hvide kanter af lærredet når først der er helt mørkt og filmen spiller :)
og jeg elsker den zoom funktion panasonicen har, det er et must synes jeg.


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 11-Maj-2011 kl. 21:07
Jeg lover lige at smide lidt flere billeder ind i morgen aften, da jeg lige skal have taget lidt flere.


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 11-Maj-2011 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af martin_p martin_p skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Fedt.
Hvodan håndtere du 16:9 på dit lærred?


 

Det klare jeg uden problemer, man ser ikke de hvide kanter af lærredet når først der er helt mørkt og filmen spiller :)

og jeg elsker den zoom funktion panasonicen har, det er et must synes jeg.


Hvad så ved 2,35:1.......hvor er de sorte bjælker så

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: McNiklas
Skrevet den: 11-Maj-2011 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af martin_p martin_p skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Fedt.
Hvodan håndtere du 16:9 på dit lærred?


 

Det klare jeg uden problemer, man ser ikke de hvide kanter af lærredet når først der er helt mørkt og filmen spiller :)

og jeg elsker den zoom funktion panasonicen har, det er et must synes jeg.


Hvad så ved 2,35:1.......hvor er de sorte bjælker så

Jeg vil tro de slet ikke er der. da det godt kunne se ud som en panasonic, og sådan en panasonic kan lave et 2.35:1 billedeSmile 


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 11-Maj-2011 kl. 22:56
Ligger det i optikken?

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 11-Maj-2011 kl. 23:56
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Ligger det i optikken?


Det er Zoom funktionen, så den zoomer ud så det passer til 2.35, man får så ikke det samme resultat som med anamorfisk linse, men det er nu en meget smart feature.


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 12-Maj-2011 kl. 06:14
Nej man ser slet ikke de sorte bjælker :) det er nemlig en rigtig lækker feature


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 12-Maj-2011 kl. 07:27
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:


Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Ligger det i optikken?


Det er Zoom funktionen, så den zoomer ud så det passer til 2.35, man får så ikke det samme resultat som med anamorfisk linse, men det er nu en meget smart feature.


lidt det samme som et masking lærred gør - man kaster black bars over og under lærredet.?

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 12-Maj-2011 kl. 08:31
Jeg har sagt det før: Fed bio! Smile Er så misundelig på dit cinemascope lærred - det ser bare bedre ud!


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 12-Maj-2011 kl. 13:14
Mangler vi ikke en liste over udstyret Tongue


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 12-Maj-2011 kl. 15:24
Jeg laver en liste i aften hvilke jeg også skrev tidligere, jeg fik først oprettet mig i går aften, men skal nok få det gjort.Wink


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 12-Maj-2011 kl. 21:01
Så kom der lidt tekst på :) sig lige til hvis jeg mangler noget info omkring de forskellige ting


Skrevet af: J.Skovgaard
Skrevet den: 14-Maj-2011 kl. 02:36
Rigtig flot hjemmebio. Clap

Ville også godt selv have en stor kælder, med højt til loftet, men jeg må nøjes med et værelse, men det går så også endda. Smile


-------------
::::::::
J.Skovgaard


Skrevet af: gullip
Skrevet den: 23-Maj-2011 kl. 22:01
Über lækker bio :)!
Hvor ofte ser du film? Det må da være fristende med sådan et lækkert setup.


Skrevet af: Bruger udmeldt 6
Skrevet den: 23-Maj-2011 kl. 22:04
Godt gået Hug Jeg vil gerne snart ud at se din bio.
 
Er den kalibreret din Panasonic?
 
Hilsen Ole


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 06:15
Oprindeligt skrevet af gullip gullip skrev:

Über lækker bio :)!
Hvor ofte ser du film? Det må da være fristende med sådan et lækkert setup.
Jeg ser film et par gange om ugen hvis jeg kan komme til det, hvis du forstår :) og ellers hører jeg også en del musik  Tongue
Jeg har lige bestilt Molton scenetæppe, så der kommer forhåbentligt snart nye billeder :)
 
Og tak for ros :)


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 06:18
Oprindeligt skrevet af Lexicon forever Lexicon forever skrev:

Godt gået Hug Jeg vil gerne snart ud at se din bio.
 
Er den kalibreret din Panasonic?
 
Hilsen Ole
Hey Ole
 
Nej den er ikke kalibreret, da jeg fik afvide det ikke var nødvendigt. Det siges at hvis man kører biograf profilen som ligger i pannyen, så skulle den være tæt på optimal Smile men hvad ved jeg ?
Det ville da være rart hvis billedet kunne blive bedre Wink
Jamen Ole du kommer bare forbi, du skal endelig bare sige til Wink


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 20:52
Så fik jeg endelig bestilt Molton scenetæppe i rød, der skal sidde i hver sin side af lærredet Smile


Skrevet af: Bruger udmeldt 6
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af martin_p martin_p skrev:

Så fik jeg endelig bestilt Molton scenetæppe i rød, der skal sidde i hver sin side af lærredet Smile
Samme som mig. Mit skal bare være i sort Smile


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 06:24

Wink Mit passer bare bedst i farven rød, da gulvtæppet også er rødt. fandt lidt inspiration på cso's hjemmeside Tongue  http://www.cso.dk/00219/00694/00698/ - http://www.cso.dk/00219/00694/00698/



Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 17:54

Findes der en færdig kalibrering af Panasonic AE4000 på nettet, man eventuelt kunne prøve at kalibrere sin egen efter?



Skrevet af: Bruger udmeldt 6
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af martin_p martin_p skrev:

Findes der en færdig kalibrering af Panasonic AE4000 på nettet, man eventuelt kunne prøve at kalibrere sin egen efter?

Muligvis et eller andet sted. Men det svinger jo fra rum til rum, med lysforhold osv. Så en sådan "all include" kalibrering kan du ikke rigtig bruge. Synes udfra din billeder at den ser ud til at stå rimeligt, dog lidt overmættede farver. Men nu kan der jo være flere ting som spiller ind bla. kameraets kvalitet osv.
 
Eller kan du jo prøve dig frem, ved selv at kalibrere den Wink Du skal dog vide hvordan det skal se ud, ellers er det svært at ramme noget som helst.


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 18:53

Tror det ville være nemmere at få otto ud og ordne det for mig. Men synes selv farverne er rigtig gode, men igen, hvis det kan blive flottere, så kunne det være et plus. Kigger du forbi en gang?



Skrevet af: Tsunde
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 19:02
Super fedt setup, dybt misundelig :)

Kan dem på bagerste række de noget?

-------------
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af Tsunde Tsunde skrev:

Super fedt setup, dybt misundelig :)

Kan dem på bagerste række de noget?
Yep ingen problem der, da den bagerste sofa er til 3 personer og derfor sidder en smule forskudt i forhold til den forreste Wink
Meeeen jeg tror jeg i fremtiden vil anskaffe mig nogle ordentlige lænestole måske 3 stk, da jeg sjældent har biffen fyldt helt op.


Skrevet af: Tsunde
Skrevet den: 27-Maj-2011 kl. 10:27
Ok, er selv neget i tvivl om hvilken møbler jeg skal have i min, regner med en sofa og så 2 stole eller et par Fatboys måske. For selv om jeg heller ikke regner med at få fuldt hus så tit er det bare lidt surt når det sker, og folk så skal sidde på gulvet

-------------
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 27-Maj-2011 kl. 10:29
Mange bruger disse stole i hjemmebioer: http://www.jysk.dk/130/133/3698141/a/catalog-sales - http://www.jysk.dk/130/133/3698141/a/catalog-sales
Koster ikke alverden og skulle være behagelige at sidde i.


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 27-Maj-2011 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Mange bruger disse stole i hjemmebioer: http://www.jysk.dk/130/133/3698141/a/catalog-sales - http://www.jysk.dk/130/133/3698141/a/catalog-sales
Koster ikke alverden og skulle være behagelige at sidde i.
Det er faktisk også dem jeg har kigget på :)
Så kom mit Molton stof i dag :) så nu skal det lægges op og hænges op, dejligt!


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 28-Maj-2011 kl. 12:23
Har fået hentet Molton tæppet i dag nede på posthuset, and you know what Jonas? MAN KAN godt få Molton i 3x3 meter, selvom min kontakt hos thomann sagde det ikke kunne lade sig gøre. Jeg har ihvertfald fået et scenetæppe der måler 3x3 meter, så jeg er super glad :)


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 28-Maj-2011 kl. 12:27
Sådan! Synes heller ikke det gav nogen mening at man ikke kunne købe i metermål. Så udelukker de i hvert fald mange mulige kunder. Glæder mig til at se billeder!


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 28-Maj-2011 kl. 12:33
Er det muligt at anskaffe sig en rørforstærker til 5000kr ny som brugt, hvis man skulle køre stereo lyd ved siden af sit surround setup? Jeg har ladet mig fortælle at min HK 355 ikke skulle være super god i stereo, selvom jeg har en signature 1.3 indeover.
Er en rørforstærker ikke bedst til stereo lytning eller........?
 
Nu aner jeg INTET om det spørgsmål jeg stiller, så bær over med mig.


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 29-Maj-2011 kl. 08:13
Så fik jeg lige taget lidt nye billeder af mine surround højttalere, samt lidt familie hygge.


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 29-Maj-2011 kl. 09:33
Hvis nogen har lyst til at kigge forbi i kristihimmelfarts ferien (torsdag, fredag) og se/høre så skal i være velkommen. Bare skriv en privat besked


Skrevet af: Therock
Skrevet den: 01-Juni-2011 kl. 07:52
Tongue

Hej, Skal lige høre, er du glad for dine LS 80`er ?

Jeg Har selv LS 40`er som front og LS Center samt LS120 som Sub.

Synes de klare det virkelig godt til pengene, både i stereo og til Surround Tongue

Overvejer nemmerlig og købe en Sub mere samt enten LS80 eller LS 60 som front og derefter bruge LS40`erne til baghøjtalere


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 01-Juni-2011 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af Therock Therock skrev:

Tongue

Hej, Skal lige høre, er du glad for dine LS 80`er ?

Jeg Har selv LS 40`er som front og LS Center samt LS120 som Sub.

Synes de klare det virkelig godt til pengene, både i stereo og til Surround Tongue

Overvejer nemmerlig og købe en Sub mere samt enten LS80 eller LS 60 som front og derefter bruge LS40`erne til baghøjtalere

De LS80'er er super fede, sindsyg god bas håndtering både til musik og film. Dem kan jeg klart anbefale. Jeg tror derimod ikke det kan betale sig at købe 60'erne da jeg har hørt de ligger et godt stykke fra LS 80'erne. Hvor i landet kommer du fra, og har du billeder af dit setup??? Synes det er ærgeligt vi er så få der har LS systemet.



Skrevet af: Therock
Skrevet den: 01-Juni-2011 kl. 12:08
Hej

Jeg kommer fra Randers. Og har lige lavet eet indlæg.. Så kan du se setup

Mvh Carsten


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 01-Juni-2011 kl. 12:19
Kommer selv fra langå, så du kigger bare forbi hvis du vil se mit setup.


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 15:58
Så fik jeg langt om længe bestilt kabler, så jeg kan prøve at Bi-amp min front højttalere, samt div andre kabler til center og subwoofer :)
Molton er kommet, men bliver først hængt op i uge 28


Skrevet af: Therock
Skrevet den: 27-Juni-2011 kl. 09:41
Hej Martin
 
Tak for igår Wink
 
Hyggeligt og rigtig fed bif du har


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 27-Juni-2011 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af martin_p martin_p skrev:

Så fik jeg langt om længe bestilt kabler, så jeg kan prøve at Bi-amp min front højttalere, samt div andre kabler til center og subwoofer :)
Molton er kommet, men bliver først hængt op i uge 28
Er spændt på at høre om forbedringen med bi-amp! Jeg er sgu ærgelig over at bo så langt væk - ville super gerne høre dit setup.


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 27-Juni-2011 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:


Oprindeligt skrevet af martin_p martin_p skrev:



Så fik jeg langt om længe bestilt kabler, så jeg kan prøve at Bi-amp min front højttalere, samt div andre kabler til center og subwoofer :)
Molton er kommet, men bliver først hængt op i uge 28

Er spændt på at høre om forbedringen med bi-amp! Jeg er sgu ærgelig over at bo så langt væk - ville super gerne høre dit setup.


det er sku på Jylland det sker!

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 27-Juni-2011 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:


Oprindeligt skrevet af martin_p martin_p skrev:



Så fik jeg langt om længe bestilt kabler, så jeg kan prøve at Bi-amp min front højttalere, samt div andre kabler til center og subwoofer :)
Molton er kommet, men bliver først hængt op i uge 28

Er spændt på at høre om forbedringen med bi-amp! Jeg er sgu ærgelig over at bo så langt væk - ville super gerne høre dit setup.


det er sku på Jylland det sker!
Haha, ja jeg er også begyndt at indse det! Jeg må tage en hjemmebio-crawl en weekend LOL


Skrevet af: Therock
Skrevet den: 27-Juni-2011 kl. 11:05
Hej
 
I er meget velkommen over here Clap


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 27-Juni-2011 kl. 13:01
" På Jylland " Hvor faen er det henne? Fregatten! LOL


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 27-Juni-2011 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

" På Jylland " Hvor faen er det henne? Fregatten! LOL
 
LOL I er mere end velkommende alle sammen, til at kigge forbi og få en demo af mit setup.
Therock det var super hyggeligt, i kommer bare forbi igen når i har tid, så har jeg kolde drikkevare klar nærste gang.
Jonas, jeg glæder mig også til at hører om der er en væsentlig forskel i lyden, hvilket jeg selvfølgelig regner med der er, når selv JBL udtaler der er stor forskel.


Skrevet af: Thompson
Skrevet den: 28-Juni-2011 kl. 19:38
Hej Martin
Tak for en super hyggelig aften. Smile Kun en skam at vi skulle hjem igen. Må sige, at det er virkelig en fantastisk bio du har fået lavet. Super lyd, kanon billede som med den zoom funktion bare er et MUST, og jeg kunne ikke se forskel på kvaliteten. Der er kun et minus.....WinkDe billeder du har lagt ud, yder slet ikke din bio retfærdighed, den er langt mere hyggelig end det ses på billederne.
Håber vi kan gøre det igen...og så tar vi de kolde med Tongue
Mvh Kent... ham som var med Carsten


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 28-Juni-2011 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af Thompson Thompson skrev:

Hej Martin
Tak for en super hyggelig aften. Smile Kun en skam at vi skulle hjem igen. Må sige, at det er virkelig en fantastisk bio du har fået lavet. Super lyd, kanon billede som med den zoom funktion bare er et MUST, og jeg kunne ikke se forskel på kvaliteten. Der er kun et minus.....WinkDe billeder du har lagt ud, yder slet ikke din bio retfærdighed, den er langt mere hyggelig end det ses på billederne.
Håber vi kan gøre det igen...og så tar vi de kolde med Tongue
Mvh Kent... ham som var med Carsten
Hey Kent super at se dig herinde, og thanks for den gode feedback. I er helt sikkert velkommende til at komme forbi til en film eller flere tests, det var SUPER hyggeligt.
Mht til billederne, så føler jeg heller ikke man får samme indtryk af hvordan rummet er, for det er sgu langt federe og hyggeligere end på billederne.
Håber også du får lagt billeder op af dit udstyr, så jeg kan se hvad du har.


Skrevet af: Thompson
Skrevet den: 28-Juni-2011 kl. 21:34
Hej Martin
Med hensyn til mit setup, så er der jo lidt vej endnu. Har solgt mine dali fronter, og var også ved at sælge min parasound, men efter at have hørt dine effekttrin, så har jeg valgt at beholde den, og bruge den til fronterne, når de engang kommer.
Vi flytter måske i nyt hus næste år, og først da bliver mit setup købt. Men regner med at det kommer til at se sådan ud. B&W 803 diamond ( er jo også meget stereomand) B&W HTM2 diamond, B&W DB1, Denon 4311 eller ny model. Parasound til fronterne, et brokoblet roteleffekt 200W til center. Denon får lov at trække bagkanalerne. Ang. bagkanalerne, har jeg ikke helt bestemt mig. Et fastramme lærred samt projector ala dit. 
Håber snart vi ses Smile
Mvh Kent 


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 29-Juni-2011 kl. 06:16
Lyder også som et rigtig lækkert setup, og jeg kan godt li' du vælger fastrammelærred da det bare ser så lækkert ud Wink og mht til projektor, så overvej en med zoom funktion ligesom mit, det kunne du jo godt li' :)
Jamen Kent vi finder da bare en dag i kan komme ud, ellers kigger du bare forbi Big smile
Jeg fik lige kabler hjem i går, så jeg kan prøve at bi-ampe mine fronter, så det må jeg i gang med at lege med en af de nærmeste dage.


Skrevet af: Thompson
Skrevet den: 29-Juni-2011 kl. 12:35
Ja det skal være fastramme, det har jeg da indset efter at have set dit, og kæresten har accepteret at sådan bliver det. Smile Og ja det bliver en med zoom, det er ganske simpelt genialt. Og jeg kunne som sagt ikke se nogen forringelse af billedkvaliteten. Big smile 
Jeg/vi vil rigtig gerne kigge forbi igen, til en hyggelig film dag. Men tror først det kan blive efter sommerferien. har familiefødselsdage de næste weekender, og derefter starter sommerferien, uge 29 og 30. Cool
Rigtig god sommer til dig og din familie
Mvh kent
 


Skrevet af: Bruger udmeldt 6
Skrevet den: 29-Juni-2011 kl. 19:55
Det er en smart funktion den har. Det er sådan set en go grund til at købe, alene at den har den funktion, men så kræver det selvfølgelig også liige at man har et scopelærred, ellers gir det jo ingen mening.
Hvad er det for et Lissau lærred du har, og er det specielt dyrt i scope format?


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 29-Juni-2011 kl. 21:09
Det er et Lissau 2.35:1 LS frame fastramme lærred med True Color, ISF cert. mathvid dug, gain 1.0, 120'', 280 x 119 cm. (4 m²)
Jeg synes det er lavet i en super kvalitet og farver plus detaljer er super klarer


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 04-Juli-2011 kl. 21:14
Så fik jeg endelig Bi-ampet mine fronter, og hold da op! Jeg føler selv jeg har fået en hel ny front højttaler. Bassen er mere kontroleret, og diskanten skærer ikke i øret når man skruer højt op, det er ihvertfald min erfaring. Jeg mangler stadig at teste dem efter en kalibrering, så har kun hørt en smule musik. Til jér der har mulighed for at bi-amp, PRØV DET!


Skrevet af: Therock
Skrevet den: 05-Juli-2011 kl. 07:49
Hej Martin
 
Perfekt, det er også min oplevelse af det


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 05-Juli-2011 kl. 08:28
Har du fået dig et par Ls80'er? Wink


Skrevet af: Therock
Skrevet den: 07-Juli-2011 kl. 07:07
Hej Martin
 
Nej ikke endnu, men det er godt nok tæt på nu TongueCoolHug


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 07-Juli-2011 kl. 08:39
Okay du siger lige til, så kommer jeg og lytter :)


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 11-Juli-2011 kl. 12:27


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 11-Juli-2011 kl. 12:28
Så skulle der lige smides en masse merchandise op, som jeg har modtaget gratis fra Harman.
Det kalder jeg sgu god kundeservice.


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 11-Juli-2011 kl. 12:36
Det er for vildt, at de bare har sendt dig alt det der :) Fedt!


Skrevet af: db89
Skrevet den: 11-Juli-2011 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Det er for vildt, at de bare har sendt dig alt det der :) Fedt!


Du skal da have dem til at sende det samme til dig Wink


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 11-Juli-2011 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Det er for vildt, at de bare har sendt dig alt det der :) Fedt!


hva skete der der Jonas - du bliver nød til at sende nogle billeder af din stue. Så for du nok en lastvogn med logo på

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 11-Juli-2011 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Det er for vildt, at de bare har sendt dig alt det der :) Fedt!


hva skete der der Jonas - du bliver nød til at sende nogle billeder af din stue. Så for du nok en lastvogn med logo på
Haha! Harman har ikke så stor fortjeneste på deres pro-linje som consumer-linjen, så de er nok mere glade for Martin LOL


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 11-Juli-2011 kl. 13:20
Wink det tror jeg også du har ret i Jonas :) Men ja vildt nok de sendte mig alle de lækre ting.


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 11-Juli-2011 kl. 15:19
Så fik jeg endelig bestilt de lamper jeg har længes efter at få op i biffen
Eglo laver sgu de fedeste lamper, no doubt. Jeg har kigget igennem rigtig mange hjemmesider og kataloger, men ingen har haft de lamper jeg har ledt efter. Jeg synes dem jeg har fundet, gir en rigtig bio fornemmelse med det rustikke look.


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 14-Juli-2011 kl. 20:38
Status på lamperne----->er på vej. Så de skulle gerne komme op i løbet af næste uge ;)


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 17-Juli-2011 kl. 15:22
Nogen der har forslag til subwoofer, hvis jeg stod og skulle have en ny eller 2 til biffen????Rummet er 18kvm så ikke noget med overkill tak Wink


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 17-Juli-2011 kl. 16:23
Hvad synes du om JBL LS subs da du hørte dem? To af dem er jo en oplagt mulighed til dit rum :)


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 17-Juli-2011 kl. 16:27
Jeg synes de er pæne, men mangler plads til 2 stk. Overvejer svs tubes, om det var noget? 2 stk i hvert hjørne.


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 17-Juli-2011 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af martin_p martin_p skrev:



Jeg synes de er pæne, men mangler plads til 2 stk. Overvejer svs tubes, om det var noget? 2 stk i hvert hjørne.


I mine øre mangler de noget præcision. Men de kan flytte en masse luft

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 17-Juli-2011 kl. 17:37
p.las hvad vil du så foreslå mig? jeg er åben for forslag.


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 17-Juli-2011 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af martin_p martin_p skrev:



p.las hvad vil du så foreslå mig? jeg er åben for forslag.


hvad er budgettet, og hva med størrelsen?

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 17-Juli-2011 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af martin_p martin_p skrev:



Jeg synes de er pæne, men mangler plads til 2 stk. Overvejer svs tubes, om det var noget? 2 stk i hvert hjørne.


I mine øre mangler de noget præcision. Men de kan flytte en masse luft
Det er også den beskrivelse jeg har fået fra folk jeg kender der har haft dem. De får rummet til at ryste, men bassen har ingen definition.

Måske er denne noget: http://ktradio.dk/product_detail.asp?id=2523
Jeg havde deres "Servo 15" engang og den lød rigtigt godt. Hørte også en af deres andre subs hos KT-Radio og den klarede det overraskende godt i forhold til størrelsen.

Men det er da bare ud og lytte til en masse, og finde noget som lever op til dine krav Smile


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 18-Juli-2011 kl. 09:22
det er jo svært at tage ud og lytte til en masse, og så være sikker på at man opnår det samme hjemme i ens eget rum. Derfor ville jeg hører jer ad med erfaringer og hvad i selv har hørt. Budgettet er omkring 15 kilo og mål maks 50x50x50 


Skrevet af: Therock
Skrevet den: 18-Juli-2011 kl. 10:51
Hej Martin, Hvorfor ikke LS subs ?

-------------
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 18-Juli-2011 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af martin_p martin_p skrev:



det er jo svært at tage ud og lytte til en masse, og så være sikker på at man opnår det samme hjemme i ens eget rum. Derfor ville jeg hører jer ad med erfaringer og hvad i selv har hørt. Budgettet er omkring 15 kilo og mål maks 50x50x50 


15K til to stk?

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: sani
Skrevet den: 18-Juli-2011 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af martin_p martin_p skrev:



det er jo svært at tage ud og lytte til en masse, og så være sikker på at man opnår det samme hjemme i ens eget rum. Derfor ville jeg hører jer ad med erfaringer og hvad i selv har hørt. Budgettet er omkring 15 kilo og mål maks 50x50x50 



Hvor stor er dit rum ? Jeg har haft en svs tube sub i vores stue som er på 60 m2 og den var mere end rilig, pg af konsturuktion så er de ikke verdens mest precise susb, men jeg synes personlig at de er alle penge verd,
PS du skal bor i huset for at modtage alt den glade og bas den kan give dig , og et styk er mere end nok

http://www.eu.lsound.no/Avdelinger/Produkter/Speakers/Subwoofers/SVS/SVS-PC13-Ultra-DSP-Subwoofer---13,5-woofer-and-1000W-DSP-100904.aspx



-------------
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 18-Juli-2011 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

Oprindeligt skrevet af martin_p martin_p skrev:



det er jo svært at tage ud og lytte til en masse, og så være sikker på at man opnår det samme hjemme i ens eget rum. Derfor ville jeg hører jer ad med erfaringer og hvad i selv har hørt. Budgettet er omkring 15 kilo og mål maks 50x50x50 



Hvor stor er dit rum ? Jeg har haft en svs tube sub i vores stue som er på 60 m2 og den var mere end rilig, pg af konsturuktion så er de ikke verdens mest precise susb, men jeg synes personlig at de er alle penge verd,
PS du skal bor i huset for at modtage alt den glade og bas den kan give dig , og et styk er mere end nok

http://www.eu.lsound.no/Avdelinger/Produkter/Speakers/Subwoofers/SVS/SVS-PC13-Ultra-DSP-Subwoofer---13,5-woofer-and-1000W-DSP-100904.aspx

Grunden til at vælge to subs, er ofte bedre response i rummet og ikke så meget i forhold til lydtryk.
Men som du skriver, er der ingen tvivl om, at en SVS kan få stuen til at ryste, men hvis man sætter pris på en artikuleret og præcis basgengivelse, vil jeg mene man skal søge andre steder.


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 18-Juli-2011 kl. 13:19
Jamen rummet er 18m2 og den svs jeg har nu gør det også udemærket, men jeg vil have mere præcision som Jonas nævner. Jeg vil ofre 15 kilo ialt, og om det bliver til 1 eller 2 subs ved jeg ikke. Carsten jeg har godt overvejet Ls suben, men igen hvis man kunne få noget der var bedre og ikke kun skulle gå efter looket, så var det jo en mulighed. Hvad kender i til Epik Empire subwoofere? er de lidt lig SVS? 


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 18-Juli-2011 kl. 13:39
Hvor handy er du med træværk etc? Du kan få rigtigt meget ved at købe en løs enhed og skrue noget sammen selv.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 18-Juli-2011 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Hvor handy er du med træværk etc? Du kan få rigtigt meget ved at købe en løs enhed og skrue noget sammen selv.

Enig

Jeg er selv ved at bygge 2 af Tony Gee's Serious Subs (1500 til træ, 570 til bitumen, 1000 kr. til skum, 8000 til enheder). Som du kan se er der omkring 3k til en forstærker og finish.. Det er to stk 21" som er lavet for at være præcise og ikke en masse output. 

Eneste negative er at de er 650 x 600 x 500 mm.


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 18-Juli-2011 kl. 19:09
Jeg gider ikke lave noget selv, ikke når det kommer til Hi-fi byggeri, så vil jeg hellere betale mig fra det :)
Hvad er jeres meninger om velodyne?


Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 18-Juli-2011 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af martin_p martin_p skrev:

Så fik jeg endelig bestilt de lamper jeg har længes efter at få op i biffen
Eglo laver sgu de fedeste lamper, no doubt. Jeg har kigget igennem rigtig mange hjemmesider og kataloger, men ingen har haft de lamper jeg har ledt efter. Jeg synes dem jeg har fundet, gir en rigtig bio fornemmelse med det rustikke look.

De er squ fede, jeg er også hel vild med den rustikke stil. 


-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!


Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 18-Juli-2011 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af martin_p martin_p skrev:

Jeg gider ikke lave noget selv, ikke når det kommer til Hi-fi byggeri, så vil jeg hellere betale mig fra det :)
Hvad er jeres meninger om velodyne?

Jeg er rigtig glad for mine 2 stks. men om der findes noget bedre til pengene ved jeg ikke, men jeg er rigtig glad for dem. 

Hurtig og præcis response og et ok lydtryk. Ok pga. jeg har hørt 2 stk af deres DD plus 12'ere og de rykker så meget.Smile


-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 18-Juli-2011 kl. 21:01
Hvad koster sådan 2 stk. SPL-800?


Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 18-Juli-2011 kl. 21:08
http://www.av-connection.dk/?PGr=2738&ML=1126 - http://www.av-connection.dk/?PGr=2738&ML=1126  


Stk pris 8499.



-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 19-Juli-2011 kl. 00:04
Jeg har haft en velo DD12. Det er en god allround sub. Jeg syntes dog den har en tendens til at være one note. Det er i hvert fald fakta at M&K subberne er noget mere nyanceret, og med mere dynamik

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 19-Juli-2011 kl. 00:23
Har også overvejet M&K subs, meeeen fylder de ikke en del?
KENZO85 de lamper er nemlig rigtig fede, og de har mange andre modeller. Man kan jo bare fjerne snoretræks funktionen.


Skrevet af: Therock
Skrevet den: 19-Juli-2011 kl. 08:22
Nå Ja,
 
Du er jo så heldig du ikke helt behøver og gå vildt op i udseendet Wink. Ja man kan jo måske godt finde noget der er bedre så til de penge.. Men tror da alligevelle de vil matche dine JBL 80 fedt...
 
Smider lige et link, ved ikke om du kender det
 
http://www.goodsound.com/index.php?option=com_content&view=article&id=141:jbl-ls120p-subwoofer&catid=56:equipment-reviews&Itemid=37 - http://www.goodsound.com/index.php?option=com_content&view=article&id=141:jbl-ls120p-subwoofer&catid=56:equipment-reviews&Itemid=37
 


-------------
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 19-Juli-2011 kl. 09:17
Nice review Carsten, tror jeg har læst det før. Det kunne være jeg skulle hører Lars fra sound2vision om jeg kunne låne et par stykker med hjem og hører hvordan de performer.


Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 19-Juli-2011 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Jeg har haft en velo DD12. Det er en god allround sub. Jeg syntes dog den har en tendens til at være one note. Det er i hvert fald fakta at M&K subberne er noget mere nyanceret, og med mere dynamik
Jeg har lige fået hørt 2 stk. Velo DD12 plus'ere, det er den bedste bass jeg har hørt nogensinde.
Jeg er dog også bundet af at jeg ikke har plads til større end 8" i mit møbel, ellers havde jeg 100% valgt 10" eller 12" udgaverne af SPL Ultra'en.
og jeg er ikke imponeret af M&K subben, i mine ører egner den sig dog godt til filmlyd.

-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!


Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 19-Juli-2011 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af martin_p martin_p skrev:

Har også overvejet M&K subs, meeeen fylder de ikke en del?
KENZO85 de lamper er nemlig rigtig fede, og de har mange andre modeller. Man kan jo bare fjerne snoretræks funktionen.
Jo de fylder ret meget, men du har vel plads til en enkelt eller 2.
 
er der også nogen med elektronisk lysstyring i. Smile


-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 19-Juli-2011 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af martin_p martin_p skrev:

Har også overvejet M&K subs, meeeen fylder de ikke en del?
Der er altså noget galt, når personen med et dedikeret rum, går på kompromis med størrelsen på subs Smile 


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 19-Juli-2011 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Oprindeligt skrevet af martin_p martin_p skrev:

Har også overvejet M&K subs, meeeen fylder de ikke en del?
KENZO85 de lamper er nemlig rigtig fede, og de har mange andre modeller. Man kan jo bare fjerne snoretræks funktionen.
Jo de fylder ret meget, men du har vel plads til en enkelt eller 2.
 
er der også nogen med elektronisk lysstyring i. Smile
Nej der er ikke lysstyring i, de kører 230V med E14 fatning, så det er simpelt.
 
Jonas, problemet er lidt at jeg ikke gider et ordentlig skrummel af en sub til at fylde det hele hvis jeg kan få ligeså god lyd ud af en mindre og samtidig får en sub med en flot finish


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 19-Juli-2011 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Jeg har haft en velo DD12. Det er en god allround sub. Jeg syntes dog den har en tendens til at være one note. Det er i hvert fald fakta at M&K subberne er noget mere nyanceret, og med mere dynamik


Jeg har lige fået hørt 2 stk. Velo DD12 plus'ere, det er den bedste bass jeg har hørt nogensinde.
Jeg er dog også bundet af at jeg ikke har plads til større end 8" i mit møbel, ellers havde jeg 100% valgt 10" eller 12" udgaverne af SPL Ultra'en.
og jeg er ikke imponeret af M&K subben, i mine ører egner den sig dog godt til filmlyd.


På grund af den mere nyanceret bas ,og generelt mere slanke lyd, mener jeg at de er bedre til musik end dd12eren. Dd12eren havde simpel problemer med at "hænge" på mine s150. Men alt er jo en smagsag. Mange mener jo også at SVS er de bedste subs de har hørt. Lige som med højtalere, er subs en smagsag.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio



Print side | Luk vindue