Print side | Luk vindue

Panasonic 55VT30Y retention/burn-in

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=98646
Udskrevet den: 08-Maj-2024 kl. 02:11


Emne: Panasonic 55VT30Y retention/burn-in
Skrevet af: Steen6400
Emne: Panasonic 55VT30Y retention/burn-in
Skrevet den: 25-Juni-2011 kl. 17:27
Der er blevet set en del tennis på TV2 Sport HD her i starten af ugen og nu kan jeg desværre se skyggen af TV2 Sport logoet, som jo må være enten retention eller burn-in. Det havde jeg ikke forventet på min fine 55VT30Y'er Cry
 
Hvad er den bedste metode til at fjerne retention?
 
Jeg har brugt den indbyggede funktion med en rullebjælke i 14 timer og her fra hjemmesiden plasma break-in i 4 timer og er nu igang med Burn-In Wash. Rullebjælken er en hvid bjælke, der "ruller" hen over skærmen på sort baggrund, hvor i mod burn-in wash er både hvide, sorte og forskellige grå-nuancer bjælker. Break-in er forskellige farver, der skiftevis vises over hele skærmen i længere tid ad gangen.
 
Jeg bruger THX indstilling som eneste ændring af standard opsætningen og havde inden "Wimbledon" kørt Plasma break-in i omkring 70 timer (4 timer dagligt de fleste dage siden jeg fik den).
 
Forsvinder logoet ikke vil jeg efterfølgende kontakte Panasonic for at høre deres holdning, selvom de i manualen fraskriver sig ethvert ansvar Confused


-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music



Svar:
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 25-Juni-2011 kl. 17:32
kan se du er den eneste som har oplevet det
havde ringet til forhandler på mandag og klaget over det
der må næsten være en fejl på dit panel

har haft 3 plasma og brugt til lidt og hvert
der har aldrig været noget

du har jo gjort som man anbefaler
både nu og til at starte med lav kontrast i starten


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 25-Juni-2011 kl. 17:40
 
 Tja, hvad kan man sige, har aldrig oplevet andet end lidt Retention på mit PX80, der har ikke været taget nogen specielle hensyn, det havde kørt i mindre end 30 timer da det blev justeret, og der har aldrig været noget at komme efter.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: baekgaard
Skrevet den: 25-Juni-2011 kl. 18:10
PUHA nu kører plasma boys igen på med deres, det findes ikke!
Når man køber et plasma, uanset hvilket, så er er der retention, sådan er det bare. Det er ikke en fejl på panelet, sådan virker plasma bare. Jeg har selv haft et pana g10 et pana v10 og nu et samsung. Alle har haft retention. Og jeg har ALDRIG set en plasma skærm, hvor jeg ikke kunne se retention, når rummet var mørkt. Jeg var også overbevist om at de gode modeller intet havde. Men det har de!
Da jeg i sin tid kæmpede et halvt år med panasonic, for at få mine penge igen (det lykkedes efter kontakt med deres skandinaviske direktør), fik jeg beskeden at retention opstår efter ganske få sekunder. Hvilket lyder sindsygt, men åbenbart er det hvad panasonic går ud fra.
Det jeg gør, er at sætte mit tv til at køre sådan en cleaning video som er indbygget, kan være pana også har lavet det. ellers så find noget myrekrig, det virker også.
Held og lykke med tvet.


-------------




Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 25-Juni-2011 kl. 18:16
hvad snakker du om

det er jo ikke retention
men burn in
en kæmpe forskel

så han skal ringe til sin forhandler på mandag

der var masser af retention på min tidligere px80
men det forsvandt hurtig

den bedste skærm uden noget særligt retention
er en pio skærm

ja der er retention på alle 
men BURN IN er alså noget helt andet
det har denne vt30 og det er jeg sikker på



 


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 25-Juni-2011 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

Det jeg gør, er at sætte mit tv til at køre sådan en cleaning video som er indbygget, kan være pana også har lavet det. ellers så find noget myrekrig, det virker også.
 
Hvor lang tid kører du normalt "clearing video"? Jeg har gjort det i 16 timer nu Ouch
 


-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 25-Juni-2011 kl. 18:30
 
 Ved Retention, så er det ganske kort tid, at skifte til anden kanal vil også fjerne det. Hvis det er Burn In, så kan det ikke fjernes, det er en permanent skade.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 25-Juni-2011 kl. 18:37
Surt med sådan et helt nyt tvOuch , er Pixel orbiter sat til ? Ellers er det normalt at plasma er mest " følsomt " overfor retention her i starten , så lad os håbe at det forsvinder....
MVH


-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: baekgaard
Skrevet den: 25-Juni-2011 kl. 18:49
altså retention behøver ikke forsvinde hurtigt, der kan godt gå flere dage inden de forsvinder, alt efter hvor slemt det er. Alt efter hvor tydeligt det er, så prøv lad den køre en hel nat, gerne på dynamisk. Jeg har erfaret at det er super vigtigt at det er på dynamisk, for at skrælle igennem. Ellers så bare se tv som normalt, så forsvinder det nok.
Problemet med retention og burn in, er at forhandleren faktisk kan være ligeglad, hvis de ønsker det.


-------------




Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 25-Juni-2011 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Surt med sådan et helt nyt tvOuch , er Pixel orbiter sat til ? Ellers er det normalt at plasma er mest " følsomt " overfor retention her i starten , så lad os håbe at det forsvinder....
 
Pixel orbiter står til automatisk, så det burde være ok. Mest følsom i starten, hvor lang tid er det? For de første 100 timer har jeg da rundet grundet 70 timer braek-in, som jeg lavede for at undgå ovennævnte problemer.


-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 25-Juni-2011 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

altså retention behøver ikke forsvinde hurtigt, der kan godt gå flere dage inden de forsvinder, alt efter hvor slemt det er. Alt efter hvor tydeligt det er, så prøv lad den køre en hel nat, gerne på dynamisk. Jeg har erfaret at det er super vigtigt at det er på dynamisk, for at skrælle igennem. Ellers så bare se tv som normalt, så forsvinder det nok.
Jeg prøver med burn-in wash her i nat med "dynamisk" og så må vi se i morgen. Jeg har ellers allerede gjort det 6 timer i dag, også dynamisk da jeg havde en teori om at det nok var bedst.
 


-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 25-Juni-2011 kl. 20:38
 
 Man har talt om, at de første 200 timer kan være kritiske, men det skulle ikke have betydning for så nyt et panel, og som skrevet tidligere så har jeg ikke haft problemer med en 2008 model. Der har kun være lidt Retention.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: hesselballe
Skrevet den: 25-Juni-2011 kl. 21:57
Vil det være det mere sikkert, at starte med indstillingen Professionel1 og lav kontrast og skarphed istedet for THX-profil?

-------------
De dumme er ikke for kloge.


Skrevet af: Alland82
Skrevet den: 25-Juni-2011 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

Og jeg har ALDRIG set en plasma skærm, hvor jeg ikke kunne se retention, når rummet var mørkt. Jeg var også overbevist om at de gode modeller intet havde. Men det har de!


Med fare for at starte endnu en åndssvag debat, så vil jeg altså godt lige skyde ind at jeg ALDRIG har observeret nogen form for retention på min Pioneer 5090'er.. Heller ikke efter adskillige timer Guitar Hero i streg..

Min Panasonic X10 i soveværelset derimod har jeg ofte haft lidt..

Held og lykke til trådstarter.. Ellers et fedt tv!!

//Allan


-------------
Elac FS247 | Primare SPA21 | Squeezebox Touch+HiFace
Synology DS411 | LG 55LM670
--------------
Xindak XF-1000S | SB Touch+HiFace m. Welborne PSU | Peachtree Dac-It | Heed CanAmp | B&O H6


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-Juni-2011 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af hesselballe hesselballe skrev:

Vil det være det mere sikkert, at starte med indstillingen Professionel1 og lav kontrast og skarphed istedet for THX-profil?
'I princippet ja. Jeg kører nu også THX, og har intet retension oplevetSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 25-Juni-2011 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

altså retention behøver ikke forsvinde hurtigt, der kan godt gå flere dage inden de forsvinder, alt efter hvor slemt det er. Alt efter hvor tydeligt det er, så prøv lad den køre en hel nat, gerne på dynamisk. Jeg har erfaret at det er super vigtigt at det er på dynamisk, for at skrælle igennem. Ellers så bare se tv som normalt, så forsvinder det nok.
Jeg prøver med burn-in wash her i nat med "dynamisk" og så må vi se i morgen. Jeg har ellers allerede gjort det 6 timer i dag, også dynamisk da jeg havde en teori om at det nok var bedst.
 
Jeg har heldigvis ikke observeret retention på min 55VT30, men havde på min første VT20 model. Min erfaring er, at den break in dvd man kan kan downloade herfra, virker bedst. Lad den køre i flere timer, med kontrast sat til dynamisk ( så går det hurtigere ). 


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 25-Juni-2011 kl. 22:51
Prøv "myrekrig"
Har selv haft genstridig retention på min plasma, det tog mere end en uge at fjerne helt (med en del myrekrig og alm. tv.)


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 25-Juni-2011 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af hesselballe hesselballe skrev:

Vil det være det mere sikkert, at starte med indstillingen Professionel1 og lav kontrast og skarphed istedet for THX-profil?


Ja, eller også skal man flytte lidt rundt på logoerne i starten ved at skifte mellem overscan/ingen overscan.

Jeg har desværre selv lavet en lille smule burn in på mit G20, som dog kun ses ensfarvet baggrund i ganske bestemte farver (som den blå baggrund på en BD80 afspiller) og ikke på normal se-afstand. Det er reduceret efter nogle timer med "whitewash DVD" men ikke helt væk.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: fatbass
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 06:34
Hej jeg har et 50vt20 hvor jeg har et "pænt" DR1 logo der ikke forsvinder. Skrev først til Panasonic. De sagde det burde være umuligt men de kunne ikke gøre noget. Jeg kunne sende det der og de kunne køre en burn in washer mod betaling.

Ringede derefter til nbradio hvor jeg havde købt det. De blev ved med at sige det ikke kunne lad sig gøre og det bare var retention. Indtil jeg sendt dem et billede af det. De viste ikke helt hvad de skulle gøre da garantien ikke dækker det. Så de kontaktede også Panasonic og fik det samme at vide :-(

Så ved ikke helt hvad jeg så skal prøve. Har prøvet burn in wash 5 x 24 timer uden held. Kan stadig ses tydeligt :-(11


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af fatbass fatbass skrev:

Hej jeg har et 50vt20 hvor jeg har et "pænt" DR1 logo der ikke forsvinder. Skrev først til Panasonic. De sagde det burde være umuligt men de kunne ikke gøre noget. Jeg kunne sende det der og de kunne køre en burn in washer mod betaling.

Ringede derefter til nbradio hvor jeg havde købt det. De blev ved med at sige det ikke kunne lad sig gøre og det bare var retention. Indtil jeg sendt dem et billede af det. De viste ikke helt hvad de skulle gøre da garantien ikke dækker det. Så de kontaktede også Panasonic og fik det samme at vide :-(

Så ved ikke helt hvad jeg så skal prøve. Har prøvet burn in wash 5 x 24 timer uden held. Kan stadig ses tydeligt :-(11
 
Det er da rigtig træls med din VT20 og andre med samme problem og endnu værre med Panasonics holdning, men det var så også hvad jeg frygtede. De sælger jo reelt et fjernsyn, der ikke er egnet til at se fjernsyn på. Yderligere 9 timer burn-in wash med dynamisk billedindstilling har ikke fjernet min skygge Cry
 


-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 10:38
Det er rigtig godt at høre hvad i andre har prøvet og også tak for opmundringerne, men er der nogen der har et indgående kendskab til opståelsen af retention og dermed kan beskrive den bedste metode til at fjerne den?
 
Umiddelbart skulle man tro at den indbyggede rullebjælke er bedst, siden Panasonic har valgt at have den funktion, men er det nu også rigtigt?
 


-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 10:49
 
 Der er noget om problemet her: http://en.wikipedia.org/wiki/Screen_burn-in - http://en.wikipedia.org/wiki/Screen_burn-in


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Det er rigtig godt at høre hvad i andre har prøvet og også tak for opmundringerne, men er der nogen der har et indgående kendskab til opståelsen af retention og dermed kan beskrive den bedste metode til at fjerne den?
 
Umiddelbart skulle man tro at den indbyggede rullebjælke er bedst, siden Panasonic har valgt at have den funktion, men er det nu også rigtigt?
 
Break in dvd'en med de forskellige farver, har jeg erfaring med er den bedste til retention. Den første VT20 jeg havde, led også af en del retention, det kunne break in dvd'en fjerne.
Din pixelorbiter skal sættes til "til", og ikke automatisk.
Et logo der kom efter 1½ times brug ( VT20 ), tog en lille uge at fjerne. Tv'et blev senere ombyttet, af andre årsager, og den nye model var mindre følsom.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Maggerholm
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:



Din pixelorbiter skal sættes til "til", og ikke automatisk.



På THX profilen er det ikke muligt, at ændre den.
Den står til automatisk, og er grå og kan ikke ændres.

Mvh Michael

-------------
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite


Skrevet af: fatbass
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 11:26
Hvordan får man pixel orbiter frem i professinel 1?


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:



Din pixelorbiter skal sættes til "til", og ikke automatisk.



På THX profilen er det ikke muligt, at ændre den.
Den står til automatisk, og er grå og kan ikke ændres.

Mvh Michael
Korrekt, men valgmuligheden forefindes i Pro 1 og andre udover THX.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af fatbass fatbass skrev:

Hvordan får man pixel orbiter frem i professinel 1?
Menu>Billede>Avancerede indstillinger>Pixel Orbiter> Auto/Til


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: fatbass
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 11:36
det har jeg ikke på mit 50vt20 ?!?!?


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af fatbass fatbass skrev:

det har jeg ikke på mit 50vt20 ?!?!?
Jo du har! Kig forneden under "Convenience" gruppen
http://www2.panasonic.com/match-maker/assets/pdf/viera/2010/VieraVT20SeriesPlasma.pdf - http://www2.panasonic.com/match-maker/assets/pdf/viera/2010/VieraVT20SeriesPlasma.pdf


Skrevet af: fatbass
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 11:44
har intet i menuen der hedder det :-(


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Et logo der kom efter 1½ times brug ( VT20 ), tog en lille uge at fjerne. Tv'et blev senere ombyttet, af andre årsager, og den nye model var mindre følsom.
 
Når du skriver en uge, hvor mange timer så? Eller taler vi 7x24 timer Confused
 


-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: Jakobii
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

altså retention behøver ikke forsvinde hurtigt, der kan godt gå flere dage inden de forsvinder, alt efter hvor slemt det er. Alt efter hvor tydeligt det er, så prøv lad den køre en hel nat, gerne på dynamisk. Jeg har erfaret at det er super vigtigt at det er på dynamisk, for at skrælle igennem. Ellers så bare se tv som normalt, så forsvinder det nok.
Problemet med retention og burn in, er at forhandleren faktisk kan være ligeglad, hvis de ønsker det.


Clap Tak for hjælpen

På mit G30 50" havde jeg et ret tydeligt TV2News logo nede i venstre hjørne, pga. jeg var faldet i søvn, og tv'et så selv havde slukket efter 4 timer. Jeg havde også et mindre tydeligt TV2Sport logo oppe i højre hjørne pga. Wimbledon

Jeg har prøvet at køre rullebjælken flere nætter i træk, uden at det har hjulpet, men i nat satte jeg den på dynamisk, kun 7 timer, og TV2Sport logoet er 100% væk. TV2News er 90 % væk.

For en sikkerheds skyld slog jeg over på en HDMI kanal, hvis nu rullebjælken skulle gå væk.





-------------
Panasonic TX-P50G30Y - Onkyo TX-SR605 - Kef KHT-3005 - Sony PS3 Slim - Apple Mac mini i5


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af fatbass fatbass skrev:

det har jeg ikke på mit 50vt20 ?!?!?
Har heller aldrig set det på en VT20 ( skandinavisk model ).


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af fatbass fatbass skrev:

det har jeg ikke på mit 50vt20 ?!?!?
Har heller aldrig set det på en VT20 ( skandinavisk model ).
Sorry! Mit link var åbenbart til en US model :(


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Et logo der kom efter 1½ times brug ( VT20 ), tog en lille uge at fjerne. Tv'et blev senere ombyttet, af andre årsager, og den nye model var mindre følsom.
 
Når du skriver en uge, hvor mange timer så? Eller taler vi 7x24 timer Confused
 
Termen 1 uge er nok ikke korrekt, men snarere 2-3 timers break in hver dag i en uge, samt 2-3 timers tv/dvd brug i en uge ( uden logo og sorte bjælker ).
Det logo du har fået, må selvfølgelig ikke vises i vaskeperioden ( stræk billedet, når du ser kanalen med logoet ).  


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Et logo der kom efter 1½ times brug ( VT20 ), tog en lille uge at fjerne. Tv'et blev senere ombyttet, af andre årsager, og den nye model var mindre følsom.
 
Når du skriver en uge, hvor mange timer så? Eller taler vi 7x24 timer Confused
 
Termen 1 uge er nok ikke korrekt, men snarere 2-3 timers break in hver dag i en uge, samt 2-3 timers tv/dvd brug i en uge ( uden logo og sorte bjælker ).
Eksakt tid kan ikke fastsættes, men bliv ved til skygge er væk. Jeg tror ikke, at du på så forholdsvis kort tid har fået burn in.
Det logo du har fået, må selvfølgelig ikke vises i vaskeperioden ( stræk billedet, når du ser kanalen med logoet ).  


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: THM
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 15:35
der må simpelthen ikke opstå så genstridig retention eller burn så hurtigt og slet ikke når du har kørt break in. vil mene du har fået et meget følsomt panel.
skal dog siges at tv2's logoer er specielt slemme. fik selv et tv2 logo på mit G20 da vi måske ser tv2 20% af tiden det er tændt, dr's logoer har jeg ikke problemer med. har siden slået overscan fra og efter et par måneder har jeg fået endnu et tv2 logo længere nede på skærmeLOLCry det første loge bilver til gengæld mere og mere utydeligt.
kender en med en lg plasma og her er ingen problemer, retention forsvinder hurtigt, den er dog mere tydelig når den er der.
skal lige ha med at det hovedsageligt kun er på grålig og blålig baggrund man ser det. det er kun sjældent man ser det ved levende billeder, så det genere mig ikke voldsomt, selvom jeg gerne så det væk...
tilsyneladende varierer følsomheden overfor disse logoer meget fra eksemplar til eksemplar og model til model. desværre...
 


Skrevet af: pksl
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 18:04
Det kan simpelthen ikke passe, at en skærm i denne prisklasse skal have problemer med retention/burn in og andet, og man så skal gøre både det ene og det andet, for at forsøge at fjerne det. Alt skal være iorden på sådan en skærm, fra man tænder det første gang.


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af pksl pksl skrev:

Det kan simpelthen ikke passe, at en skærm i denne prisklasse skal have problemer med retention/burn in og andet, og man så skal gøre både det ene og det andet, for at forsøge at fjerne det. Alt skal være iorden på sådan en skærm, fra man tænder det første gang.
 
Enig. 
 
At man vælger at implementere Pixel Orbiter for at forhindre retention/burn in er vel fint nok, men det siger mig samtidigt at producenten er klar over at der er problemer med produktet.


Skrevet af: fatbass
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 18:26
hva så med os der ikke har pixel orbiter, ga 22 k for tvet :-(


Skrevet af: THM
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 18:30
er selsagt enig, man bør ved påpasselig brug ikke få nogle problemer, og sådan er det også i de fleste tilfælde.
bruger man den derimod som computermonitor er man selv ude om sigClap


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af pksl pksl skrev:

Det kan simpelthen ikke passe, at en skærm i denne prisklasse skal have problemer med retention/burn in og andet, og man så skal gøre både det ene og det andet, for at forsøge at fjerne det. Alt skal være iorden på sådan en skærm, fra man tænder det første gang.
 
Enig. 
 
At man vælger at implementere Pixel Orbiter for at forhindre retention/burn in er vel fint nok, men det siger mig samtidigt at producenten er klar over at der er problemer med produktet.
 
Nej det er ikke anderledes end der er indbygget et "renseprogram" i min nye vaskemaskine. Jamen kan en vaskemaskine da blive snavset? Ja den kan komme til at lugte surt, og det har man så tænkt på fra fabrikanten Wink


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af pksl pksl skrev:

Det kan simpelthen ikke passe, at en skærm i denne prisklasse skal have problemer med retention/burn in og andet, og man så skal gøre både det ene og det andet, for at forsøge at fjerne det. Alt skal være iorden på sådan en skærm, fra man tænder det første gang.
 
Enig. 
 
At man vælger at implementere Pixel Orbiter for at forhindre retention/burn in er vel fint nok, men det siger mig samtidigt at producenten er klar over at der er problemer med produktet.
 
Nej det er ikke anderledes end der er indbygget et "renseprogram" i min nye vaskemaskine. Jamen kan en vaskemaskine da blive snavset? Ja den kan komme til at lugte surt, og det har man så tænkt på fra fabrikanten Wink
 
Nej, så skulle de have sørget for at lave din nye vaskemaskine så den blev renset mens du vaskede dit tøj.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af pksl pksl skrev:

Det kan simpelthen ikke passe, at en skærm i denne prisklasse skal have problemer med retention/burn in og andet, og man så skal gøre både det ene og det andet, for at forsøge at fjerne det. Alt skal være iorden på sådan en skærm, fra man tænder det første gang.


Du har misforstået konceptet med pris og ydelsesfohold.

Med et så billigt tv skal der være en masse faldgrupper - alternativt skulle det have kostet mindst det dobbelte.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af pksl pksl skrev:

Det kan simpelthen ikke passe, at en skærm i denne prisklasse skal have problemer med retention/burn in og andet, og man så skal gøre både det ene og det andet, for at forsøge at fjerne det. Alt skal være iorden på sådan en skærm, fra man tænder det første gang.
 
Enig. 
 
At man vælger at implementere Pixel Orbiter for at forhindre retention/burn in er vel fint nok, men det siger mig samtidigt at producenten er klar over at der er problemer med produktet.
 
Nej det er ikke anderledes end der er indbygget et "renseprogram" i min nye vaskemaskine. Jamen kan en vaskemaskine da blive snavset? Ja den kan komme til at lugte surt, og det har man så tænkt på fra fabrikanten Wink
 
Nej, så skulle de have sørget for at lave din nye vaskemaskine så den blev renset mens du vaskede dit tøj.
 
Ja det ka' du selvfølgelig ha' ret i. Det jeg ville med mit udsagn, var at gøre opmærksom på at producenter kan opføre sig ansvarligt, hvis de vil. Og den funktion med at flytte pixels hele tiden, er da genial og betyder at jeg ingen problemer har haft med mine tre plasma skærme Smile


Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af pksl pksl skrev:

Det kan simpelthen ikke passe, at en skærm i denne prisklasse skal have problemer med retention/burn in og andet, og man så skal gøre både det ene og det andet, for at forsøge at fjerne det. Alt skal være iorden på sådan en skærm, fra man tænder det første gang.
 
Enig. 
 
At man vælger at implementere Pixel Orbiter for at forhindre retention/burn in er vel fint nok, men det siger mig samtidigt at producenten er klar over at der er problemer med produktet.
 
Nej det er ikke anderledes end der er indbygget et "renseprogram" i min nye vaskemaskine. Jamen kan en vaskemaskine da blive snavset? Ja den kan komme til at lugte surt, og det har man så tænkt på fra fabrikanten Wink
 
Nej, så skulle de have sørget for at lave din nye vaskemaskine så den blev renset mens du vaskede dit tøj.
 
Ja det ka' du selvfølgelig ha' ret i. Det jeg ville med mit udsagn, var at gøre opmærksom på at producenter kan opføre sig ansvarligt, hvis de vil. Og den funktion med at flytte pixels hele tiden, er da genial og betyder at jeg ingen problemer har haft med mine tre plasma skærme Smile
Når nu du sætter pixel orbiter til. Hvor meget flytter det så rundt på billedet?
 
tvkartoffel


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 20:05
Noget siger mig at pixel orbiter ikke fungerer, for ellers havde jeg vel ikke haft problemet. Eller kan det være at den ikke kan "finde" logoet, fordi TV2 Sport logo er svagt gennemsigtigt og dermed ændrer sig hele tiden?

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: therazz
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 20:07
Jeg benytter Pixel Orbiter på en pioneer 5090h - og jeg kan ikke synligt se at den flytter billedet.. Jeg fatter ikke hvordan det virker :-) Skal siges at jeg aldrig 7-9-13 har haft problemer med retention eller sågar burn-in.

Jeg har ejet en pdp435 en pdp507 og nu 5090h i stuen, og en (anden) gammel pdp435 i kælderen.

På min første skærm, var der en lille smule TV2 logo på efter noget tid, men det forsvandt igen af sig selv
Edit
Som sidenote, så har min lillebror en 508, min far og farfar hver deres KRP500

Uden burn-in :)


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af pksl pksl skrev:

Det kan simpelthen ikke passe, at en skærm i denne prisklasse skal have problemer med retention/burn in og andet, og man så skal gøre både det ene og det andet, for at forsøge at fjerne det. Alt skal være iorden på sådan en skærm, fra man tænder det første gang.
 
Enig. 
 
At man vælger at implementere Pixel Orbiter for at forhindre retention/burn in er vel fint nok, men det siger mig samtidigt at producenten er klar over at der er problemer med produktet.
 
Nej det er ikke anderledes end der er indbygget et "renseprogram" i min nye vaskemaskine. Jamen kan en vaskemaskine da blive snavset? Ja den kan komme til at lugte surt, og det har man så tænkt på fra fabrikanten Wink
 
Nej, så skulle de have sørget for at lave din nye vaskemaskine så den blev renset mens du vaskede dit tøj.
 
Ja det ka' du selvfølgelig ha' ret i. Det jeg ville med mit udsagn, var at gøre opmærksom på at producenter kan opføre sig ansvarligt, hvis de vil. Og den funktion med at flytte pixels hele tiden, er da genial og betyder at jeg ingen problemer har haft med mine tre plasma skærme Smile
Når nu du sætter pixel orbiter til. Hvor meget flytter det så rundt på billedet?
 
tvkartoffel
Ikke noget der er synligt... Det er hele billedet der rykkes en enkelt pixel med jævne mellemrum


Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af pksl pksl skrev:

Det kan simpelthen ikke passe, at en skærm i denne prisklasse skal have problemer med retention/burn in og andet, og man så skal gøre både det ene og det andet, for at forsøge at fjerne det. Alt skal være iorden på sådan en skærm, fra man tænder det første gang.
 
Enig. 
 
At man vælger at implementere Pixel Orbiter for at forhindre retention/burn in er vel fint nok, men det siger mig samtidigt at producenten er klar over at der er problemer med produktet.
 
Nej det er ikke anderledes end der er indbygget et "renseprogram" i min nye vaskemaskine. Jamen kan en vaskemaskine da blive snavset? Ja den kan komme til at lugte surt, og det har man så tænkt på fra fabrikanten Wink
 
Nej, så skulle de have sørget for at lave din nye vaskemaskine så den blev renset mens du vaskede dit tøj.
 
Ja det ka' du selvfølgelig ha' ret i. Det jeg ville med mit udsagn, var at gøre opmærksom på at producenter kan opføre sig ansvarligt, hvis de vil. Og den funktion med at flytte pixels hele tiden, er da genial og betyder at jeg ingen problemer har haft med mine tre plasma skærme Smile
Når nu du sætter pixel orbiter til. Hvor meget flytter det så rundt på billedet?
 
tvkartoffel
Ikke noget der er synligt... Det er hele billedet der rykkes en enkelt pixel med jævne mellemrum
 
OK..
 
Jeg forstår så ikke hvordan det hjælper på fastbrænding af logoer. De er da meget bredere end een pixel. Mon ikke billedet langsomt bliver flyttet mere uden du har lagt mærke til det? Ellers kan jeg ikke rigtig se hvordan det skulle hjælpe.
 
tvkartoffel


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 
 
Ja det ka' du selvfølgelig ha' ret i. Det jeg ville med mit udsagn, var at gøre opmærksom på at producenter kan opføre sig ansvarligt, hvis de vil. Og den funktion med at flytte pixels hele tiden, er da genial og betyder at jeg ingen problemer har haft med mine tre plasma skærme Smile
Når nu du sætter pixel orbiter til. Hvor meget flytter det så rundt på billedet?
 
tvkartoffel
Ikke noget der er synligt... Det er hele billedet der rykkes en enkelt pixel med jævne mellemrum
 
OK..
 
Jeg forstår så ikke hvordan det hjælper på fastbrænding af logoer. De er da meget bredere end een pixel. Mon ikke billedet langsomt bliver flyttet mere uden du har lagt mærke til det? Ellers kan jeg ikke rigtig se hvordan det skulle hjælpe.
 
tvkartoffel
Nej for så skulle det jo flytte sig et helt logo, og det gør det ikke. Det må være tilstrækkeligt med den lille bevægelse en gang imellem for at få hver pixel til at ændre status/farve Smile


Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 22:22
Jeg kan ikke rigtig følge dig.
 
Hvis vi tager udgangspunkt i TV2 logoets hvide, ugennemsigtige bogstaver (TV2). Det er ca 100 pixel i bredden på mit TV: (5cm/92cm)x1920pixel =104pixel
 
Hvis man flytter det logo f.eks 5 pixel til højre eller venstre vil der stadig være 90 pixel tilbage der har samme farve som før. Ikke?
 
For at have en reel effekt skal billedet flyttes hele logoets bredde eller også skal TV selv identificere logoet og sænke lysstyrken lokalt så der ikke opstår unormalt lokalt slid.
 
tvkartoffel


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 22:33
Og jeg har ikke den tekniske indsigt så jeg kan forklare det. Jeg ved bare at det virker!Smile
Jeg har aldrig taget hensyn til hvor længe jeg kiggede på den samme station, så det kan godt være TV2 en hel aften. Og der er aldrig skyggen af retention


Skrevet af: bantam
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 22:44
Pioneers orbiter flyter billedet et par cm i hver retning meget, meget langsomt. Man kan f.eks. se det ved at vælge 1:1 pixel-mapping i TV'et for en ekstern kilde. Desuden skal man vælge den rigtige indstilling for orbiteren i TV'et opsætning - ellers vil den være deaktiveret ved 1080p.

-------------
/lars


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 22:47
Tak Bantam! Jeg håber da/regner med at Otto har aktiveret orbiter ved 1080p Confused


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Tak Bantam! Jeg håber da/regner med at Otto har aktiveret orbiter ved 1080p Confused
Det ville jeg da ikke mene er nødvendigt , da der ikke er noget logo ved afspilning af BD . Man kan vel heller ikke flytte billedet ved 1:1 , 1080p....
MVH


-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Tak Bantam! Jeg håber da/regner med at Otto har aktiveret orbiter ved 1080p Confused
Det ville jeg da ikke mene er nødvendigt , da der ikke er noget logo ved afspilning af BD . Man kan vel heller ikke flytte billedet ved 1:1 , 1080p....
MVH
PUHA! Så er jeg mere rolig! Jeg kan se at orbiter står til modalitet 1. Mon ikke det er godt nok? Smile


Skrevet af: hesselballe
Skrevet den: 27-Juni-2011 kl. 09:12
Det lyder helt vildt - at man skal være SÅ forsigtig.
Jeg modtager i denne uge mit VT30 som afløsning for mit gode gamle PX70 (hvor jeg aldrig har oplevet problemet Clap). Kan det passe at panelerne er blevet dårligere?
Hvordan burde jeg indstille profil Proffesionel_1 - hvis jeg vil sikres bedst muligt mod denne "plamasyge"? Dead


-------------
De dumme er ikke for kloge.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 27-Juni-2011 kl. 09:17
min teori er den nye fosfor der bruges til 3D
den er åbenbart ikke så modstandsdygtig

synes flere har problemer med vt20 og nu vt30



Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 27-Juni-2011 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Tak Bantam! Jeg håber da/regner med at Otto har aktiveret orbiter ved 1080p Confused
Det ville jeg da ikke mene er nødvendigt , da der ikke er noget logo ved afspilning af BD . Man kan vel heller ikke flytte billedet ved 1:1 , 1080p....
MVH
PUHA! Så er jeg mere rolig! Jeg kan se at orbiter står til modalitet 1. Mon ikke det er godt nok? Smile

kører med det samme
nu har jeg haft min 500m i 2 år og det kører som var det helt nyt
den bedste iinvestering i hifi, jeg har lavet


Skrevet af: baekgaard
Skrevet den: 27-Juni-2011 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

min teori er den nye fosfor der bruges til 3D
den er åbenbart ikke så modstandsdygtig

synes flere har problemer med vt20 og nu vt30



den kan jeg så skyde ned, V10 får retention i løbet af få minutter, hvis ikke sekunder.


-------------




Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 27-Juni-2011 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

min teori er den nye fosfor der bruges til 3D
den er åbenbart ikke så modstandsdygtig

synes flere har problemer med vt20 og nu vt30



den kan jeg så skyde ned, V10 får retention i løbet af få minutter, hvis ikke sekunder.

du kan du udmærket have ret i
fatter bare ikke pan er blevet bedre til det, når man tænker på PIO
hvor der godt nok er nogen som fået burn in, men det er som regel i mange timer
samt de har fået slået orbiter fra


når vi må se om der bliver mange der får samme problem på deres vt30



Skrevet af: taj59
Skrevet den: 27-Juni-2011 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Pioneers orbiter flyter billedet et par cm i hver retning meget, meget langsomt. Man kan f.eks. se det ved at vælge 1:1 pixel-mapping i TV'et for en ekstern kilde. Desuden skal man vælge den rigtige indstilling for orbiteren i TV'et opsætning - ellers vil den være deaktiveret ved 1080p.
.
 
Bantam nu er det jo Panasonic 55VT30Y tråden handler omWink det kan da godt være at Pioneers orbiter flyter billedet et par cm i hver retning meget, meget langsomt.Man kan f.eks. se det ved at vælge 1:1 pixel-mapping i TV'et (ellers en udmærked forklaring, du giver om orbit)
.
det kan man så ikke se på Panasonic 55VT30Y samt mit eget Panasonic 65VT30Y 
teksten lyder så ledes for når orbiter Til på VT30
Vælger tilstanden for rystelser af billedet for at forhindre
"Billedbibeholdelse"
 
man kan ikke se 1:1 pixel-mapping, men kun at orbiter er til på VT30
jeg har ikke sat THX til på Billed ved normal tv,men når jeg ser BD Film så slår den automatisk THX til, og slår så også automatisk orbiter fra ved 1080i, har jeg konstanteret, og det passer mig fint.
Jeg syntes også at lyden i mit 65VT30Y er udmærket, til at høre nyheder med, men slår så bio lyd på, når jeg ser BD Film.


Skrevet af: bantam
Skrevet den: 27-Juni-2011 kl. 20:49
Jeg svarede på et indlæg. der drejede sig om funktionen af Pioneers orbiter. Jeg skal gerne undersøge Panasonics orbiter ved lejlighed.

-------------
/lars


Skrevet af: taj59
Skrevet den: 27-Juni-2011 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Jeg svarede på et indlæg. der drejede sig om funktionen af Pioneers orbiter. Jeg skal gerne undersøge Panasonics orbiter ved lejlighed.
.
ok men jeg har lidt svært ved at se, at der er spurgt om funktionen af Pioneers orbiter, i denne Panasonic 55VT30Y retention/burn-in trådQuestion men du er da velkommen til at undersøge Panasonics orbiter, og poste det her.


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 28-Juni-2011 kl. 22:35

Efter 60 timer med diverse retention wash er TV2 Sport logo stadig synlig, dog meget svagt og kun synlig fra 2m afstand, men ikke fra min normale plads 3.5m væk. Jeg giver det lige et par dage ekstra inden jeg kontakter forhandleren.

Nogen der ved om følsomhed for retention blive mindre eller større med tiden?
 


-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: bantam
Skrevet den: 29-Juni-2011 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Efter 60 timer med diverse retention wash er TV2 Sport logo stadig synlig, dog meget svagt og kun synlig fra 2m afstand, men ikke fra min normale plads 3.5m væk. Jeg giver det lige et par dage ekstra inden jeg kontakter forhandleren.
 
Nogen der ved om følsomhed for retention blive mindre eller større med tiden?
Det lyder ikke som retention, du oplever - snarere som burn-in. Retention forsvinder normalt efter sekunder, minutter eller måske timer og kaldes derfor også "image sticking" modsat burn-in ("permanent image sticking"), der ikke forsvinder igen på samme måde.
 
Det gode er, at følsomheden overfor burn-in alt andet lige falder med tiden, da det skyldes ældning af fosforen i de enkelte sub-pixels i panelet (altså at de mister lidt evne til at udsende lys som funktion af brugstiden). Da ældningshastigheden falder over tid (altså anvendt/"tændt" tid) og til sidst flader nogenlunde ud, vil alle farver slides med samme hastighed herefter, og man undgår burn-in, såfremt man udnytter hele billedarealet det meste af tiden.
 
Problemet er, at ældningshastigheden er høj i starten - men endnu værre er, at de tre fosfortyper/farver (rød, grøn og blå) ikke ældes med samme hastighed. Derfor vil et hvidt logo, der står nogen tid på samme sted i starten af TV'ets brugstid kunne medføre forskelligt slid på de tre farver på netop dét arela, der belastes - og typisk vil den blå farve ældes mere end de andre. Hvis man sæter et helt hvidt billede på, bør man i dette tilfælde (efter at man har sikret sig, at der ikke er tale om retention) se, at området med burn-in fremstå mere gulligt (= rød + grøn) end resten af billedet. Det betyder jo så i princippet, at hvis man vil fjerne burn-in, skal man lave et billede, der viser det (farvemæssigt) modsatte mønster af det, område der har burn-in på panelet. I praksis er man nok nødt til at gøre, som du allerede har gjort - at køre en form for screen-wash.
 
Jeg har ikke set deciderede beviser på, at retention ændres positivt over tid - ikke på mine egne skærme - og heller ikke de, som jeg omgås til daglig. Jeg synes så iøvrigt, at lige netop det eksemplar af 55VT30Y, som jeg måler og kalibrerer på opfører sig fornemt mht. mængden af retention.
 
Der er skrevet lidt tidligere om emnet i http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=60729&PN=3&title=lidt-plasma-forklaring - denne gamle tråd .


-------------
/lars


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 29-Juni-2011 kl. 14:20
så ergo må det bedste råd
lad være med at se længere tid på en tv kanal med et logo de første 100-200 timer

det har jeg selv gjort på min px80 og min pio
måske årsagen til ingen af dem har haft bare antydningen af burn in

har skrevet tidligere jeg tror desværre også det er rigtig burn in



Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 01-Juli-2011 kl. 17:42
 
Så har jeg lige haft besøg af den supportansvarlige fra hvor jeg købte fjernsynet. Han kunne godt se resterne af TV2 Sport logoet, men sagde at det var så svagt at det ikke berettigede til et nyt panel. Hvis jeg fik tydelig retention, som ikke forsvandt indenfor kort tid (timer) med normal brug af TV'et, ville han komme og kigge på det igen. Det skal så også siges at jeg havde kørt 2 timer med Ramasjang logo i går aftes og derefter sluk, som ikke var synligt i dag, da jeg tændte, så det er ikke helt slemt.
 
Han bemærkede så en anden ting, nemlig at der på de øverste 10 cm af skærmen var en del små pinke prikker, som tilfældigt blinkede i det hvide område, når rullebjælken var i gang. Det var i hvert fald en fejl, så jeg får fjernsynet byttet Big smile Jeg havde selv bemærket det tidligere, men havde nok at se til med retention/burn-in.
 
Det nye TV kommer så desværre først til august, men så kan jeg da til den tid se om logoet stadig er der og at det dermed er tale om burn-in. Jeg kunne ha fået en demo model fra butikken, men jeg vil heller vente på en sprit ny.
 


-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 01-Juli-2011 kl. 17:47
Hej , jeg kunne godt tænke mig at vide , om de af jer der har en VT model , kører med pixel orbiter " til " . Dvs om der opstår retention ved brug af pixel orbiter ?....
MVH


-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-Juli-2011 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej , jeg kunne godt tænke mig at vide , om de af jer der har en VT model , kører med pixel orbiter " til " . Dvs om der opstår retention ved brug af pixel orbiter ?....
MVH
Nu må jeg fluks indrømme, at mit 55VT30 kun har kørt omkring 35 timer. Her har jeg set f.eks. film på flere kanaler, f.eks. Kanal 5HD som i mine øje har et fælt logo. Jeg har ikke kørt "Indkørings DVD" (har aldrig gjort det, og har aldrig oplevet retension), og det har jeg selvsagt heller med mit VT30 - og orbiter står på autoSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: fatbass
Skrevet den: 01-Juli-2011 kl. 17:55
Steen6400

Hvor har du købt dit tv? Nb radio vil nemlig ikke gøre noget ved mit :-(


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 01-Juli-2011 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af fatbass fatbass skrev:

Steen6400

Hvor har du købt dit tv? Nb radio vil nemlig ikke gøre noget ved mit :-(
 
AV-Connection. Hvilke problem har du (retention/burn-in/pink prikker)?
 


-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 01-Juli-2011 kl. 17:58
Hej Hother , ved du om den  "kører" på automatisk , eller er det kun ved " til " ?
Selvom jeg ikke har dette tv ( endnu...måske ) , kan man jo godt være nysgerrigEmbarrassed....
MVH


-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: fatbass
Skrevet den: 01-Juli-2011 kl. 18:04
Har burn in med DR1 logo er meget tydeligt når der er ens farvet bagrund. Og generalt har jeg probemer med retention
Selv undertekster kan jeg se op til en time efter


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 01-Juli-2011 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af fatbass fatbass skrev:

Har burn in med DR1 logo er meget tydeligt når der er ens farvet bagrund. Og generalt har jeg probemer med retention
Selv undertekster kan jeg se op til en time efter
Det lyder godt nok vildtOuch , hvad står din pixel orbiter til ?
MVH


-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: fatbass
Skrevet den: 01-Juli-2011 kl. 18:09
Har et 50vt20 og der er ikke pixel orbiter på :-(
Ja det er røve surt at gi 22k for et tv der er dårligere end mit 5 år gamle 42" panasonic :-(


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-Juli-2011 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej Hother , ved du om den  "kører" på automatisk , eller er det kun ved " til " ?
Selvom jeg ikke har dette tv ( endnu...måske ) , kan man jo godt være nysgerrigEmbarrassed....
MVH
Som jeg har fået oplyst, så kører orbiter, når den står på auto.
 
Undre mig uhyrligt over alle de retensioner m.v. på VT30 - det burde slet ikke kunne skeConfused


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 01-Juli-2011 kl. 18:16
Synes bare at jeg har læst et eller andet sted , at den skal stå til " til " for at køre ?....
MVH


-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-Juli-2011 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Synes bare at jeg har læst et eller andet sted , at den skal stå til " til " for at køre ?....
MVH
Det checker jeg når jeg kommer hjem. Lige pt på sommerhusferieEmbarrassed

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 01-Juli-2011 kl. 19:28
Ok Hother , fortsat god ferieSmile
Jeg synes nemlig at det er vigtigt , om der forekommer kraftig retention , hvis pixel orbiter bliver brugt korrekt.
MVH


-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 01-Juli-2011 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Synes bare at jeg har læst et eller andet sted , at den skal stå til " til " for at køre ?....
MVH
Min pixelorbiter er til og ikke automatisk. Automatisk fungerer vel kun, hvis tv/software spotter et logo.
Mit tv har kørt 45 timer, og jeg har ikke set skyggen af noget som helst.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-Juli-2011 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Ok Hother , fortsat god ferieSmile
Jeg synes nemlig at det er vigtigt , om der forekommer kraftig retention , hvis pixel orbiter bliver brugt korrekt.
MVH
Helt enig - og takkerTongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 01-Juli-2011 kl. 20:05
pixel orbiter er slået til, når man bruger sit tv første gang

samme problem havde en med et pio og fik burn in
netop fordi man lige skulle rode alt i gennem og stille på noget man måske ikke lige vidste noget om
Hother
har en vt20 ikke pixel orbiter?, synes det virker lidt underligt


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 01-Juli-2011 kl. 20:11
Hej , jeg mener IKKE at VT20 har pixel orbiter....
MVH


-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 01-Juli-2011 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

pixel orbiter er slået til, når man bruger sit tv første gang

samme problem havde en med et pio og fik burn in
netop fordi man lige skulle rode alt i gennem og stille på noget man måske ikke lige vidste noget om
Hother
har en vt20 ikke pixel orbiter?, synes det virker lidt underligt
VT20 har ikke pixelorbiter ( USA model har ), var ærgerligt, for VT20 har/havde problemer med retention.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 01-Juli-2011 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af fatbass fatbass skrev:

Har burn in med DR1 logo er meget tydeligt når der er ens farvet bagrund. Og generalt har jeg probemer med retention
Selv undertekster kan jeg se op til en time efter
 
Da NB Radio er Panasonic center kan du vel stadig nå at tegne deres tillægsforsikring
 
http://www.panasoniccenter.dk/files/dokumenter/kompleSikring_panasoniccenter.pdf - http://www.panasoniccenter.dk/files/dokumenter/kompleSikring_panasoniccenter.pdf
 
for hvis det er burn-in må det være en slidskade og det er dækket, hvis jeg ellers har forstået policen rigtig. Men det er godt nok for ringe at det stadig sker, og det lader jo til at være tilfældigt hvem det rammer  Confused
 


-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 02-Juli-2011 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Oprindeligt skrevet af fatbass fatbass skrev:

Har burn in med DR1 logo er meget tydeligt når der er ens farvet bagrund. Og generalt har jeg probemer med retention
Selv undertekster kan jeg se op til en time efter
 
Da NB Radio er Panasonic center kan du vel stadig nå at tegne deres tillægsforsikring
 
http://www.panasoniccenter.dk/files/dokumenter/kompleSikring_panasoniccenter.pdf - http://www.panasoniccenter.dk/files/dokumenter/kompleSikring_panasoniccenter.pdf
 
for hvis det er burn-in må det være en slidskade og det er dækket, hvis jeg ellers har forstået policen rigtig. Men det er godt nok for ringe at det stadig sker, og det lader jo til at være tilfældigt hvem det rammer  Confused
 
 
Under normale omstændigheder kan man ikke tegne en ny forsikring der dækker skader der allerede er opstået.
 
Det er under al kritik at NB radio ikke vil tage ansvaret på sig. Det er efter hvad jeg kan forstå der TVet er købt og det er derfor den forretning der har ansvaret overfor kunden. I øvrigt er det aldeles urimeligt at man skal forsikre sig, med tillægsforsikringer, mod skader der er opstået som følge af brug som apparatet er beregnet til.
 
@fatbass
 
Hvis det virkelig er så slemt som du skriver vil jeg afgjort opfordre dig til at gå videre med sagen. F.eks gennem ombudsmanden. Hvis du ikke, inden køb, tydelig er blevet gjort bekendt med at dit TV reelt er uegnet til at se TV på, så vil jeg tro at du har en sag der kan være værd at få prøvet. Ikke dermet at du automatisk vinder, men jeg har svært ved at tro at ansvarsfraskrivelsen i manualen holder juridisk vand.
 
MVH
tvkartoffel


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-Juli-2011 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

pixel orbiter er slået til, når man bruger sit tv første gang

samme problem havde en med et pio og fik burn in
netop fordi man lige skulle rode alt i gennem og stille på noget man måske ikke lige vidste noget om
Hother
har en vt20 ikke pixel orbiter?, synes det virker lidt underligt
Jeg har lidt svært ved at forstå, at mit navn rodes ind i dit indlægConfused

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 02-Juli-2011 kl. 14:44
Det er et spørgsmål til dig Hother:
 
 
"Hother har en vt20 ikke pixel orbiter?, synes det virker lidt underligt"
 
MVH
 
 


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 02-Juli-2011 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har lidt svært ved at forstå, at mit navn rodes ind i dit indlægConfused


Fordi han stiller dig et spørgsmål?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-Juli-2011 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Det er et spørgsmål til dig Hother:
 
 
"Hother har en vt20 ikke pixel orbiter?, synes det virker lidt underligt"
 
MVH
 
 
Nå sådanEmbarrassed Helt ærligt, jeg kan ikke huske det på stående fod, men skal gerne checke hos min stedsøn der nu har mit VT20. Men heller ikke på VT20 har jeg haft retension. Jeg checker jævnligt med recordere.dk´s download, hvor man bl.a. får en helt hvid farve på paneletTongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-Juli-2011 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har lidt svært ved at forstå, at mit navn rodes ind i dit indlægConfused


Fordi han stiller dig et spørgsmål?
Næh, fordi for mig, faldt mit navn ikke helt naturligt ind i rækken af sætninger - derfor mit spørgsmålSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: fatbass
Skrevet den: 02-Juli-2011 kl. 15:22
har prøvet at tag et billede af det, håber i kan se det, det er tydeliger i real life

http://www.fatbass.dk/tv/burnin.jpg - http://www.fatbass.dk/tv/burnin.jpg


Skrevet af: fatbass
Skrevet den: 05-Juli-2011 kl. 08:57
nu må vi se hva der sker, har ringet igen igen til Nb radio, og har skrevet en lang mail til panasonic.

men nb radios tekniker lød ikke særlig optimisk :-(


Skrevet af: fatbass
Skrevet den: 05-Juli-2011 kl. 09:19
har allerede fået svar fra panasonic at de intet kan gøre det er op til forhandleren hvad de vil gøre


Skrevet af: hunt
Skrevet den: 06-Juli-2011 kl. 09:40
Forbrugerklagenævnet vil også være interesseret i din sag. De ville gerne forfølge min, da jeg stod i sammen situation for halvandet år siden, men jeg orkede ikke...


Skrevet af: fatbass
Skrevet den: 06-Juli-2011 kl. 09:50
Hunt : hvad gør man det ? skriver eller ringer til dem ?


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 06-Juli-2011 kl. 10:26
https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/CheckComplaintStart.aspx - https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/CheckComplaintStart.aspx   Wink


Skrevet af: fatbass
Skrevet den: 06-Juli-2011 kl. 10:30
så er der klaget :-) venter spændt



Print side | Luk vindue