Print side | Luk vindue

Hjælp! opsæt. af Time Machine (Wi-Fi) til Synology

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Netværk
Forumbeskrivelse: Netværk i hjemmet og på farten
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=98665
Udskrevet den: 08-Maj-2024 kl. 17:10


Emne: Hjælp! opsæt. af Time Machine (Wi-Fi) til Synology
Skrevet af: Kri5toffer
Emne: Hjælp! opsæt. af Time Machine (Wi-Fi) til Synology
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 02:21
Hej har du forstand på opsætning af Time Machine  (Wi-Fi) til min nye Synology 211+

-jeg kan simpelthen ikke finde ud af det, har siddet hele aftenen/natten og rodet med det, uden at vide hvad jeg skal gøre... porte, ip, statisk ip etc, etc. jeg har givet op... efter at have kigget på flere emner om det.

Time Machine kan godt finde min synology og lave backup når jeg har netværkskabel fra min mac, til ZyXel-routeren og igen til synologyen, men disken forsvinder i Time Machine når jeg hiver kablet, (klart nok)

Ved ikke om det er i Dsm 3.1 der skal rodes i, eller i routerens konfiguration eller noget helt andet i min mac... Cry

Hjælp....



Svar:
Skrevet af: Cartman
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 02:28
Det er efterhånden ved at være nogen tid siden jeg selv har rodet med det, men havde noget liggende, fra da jeg gjorde. Du kan prøve selv at oprette et diskbillede og flytte det over på din NAS. Det gjorde jeg, og det virkede for mig. 

file://localhost/Users/lasse/Library/Caches/TemporaryItems/msoclip/0clip_themedata.xml -
file://localhost/Users/lasse/Library/Caches/TemporaryItems/msoclip/0clip_themedata.xml -  

500g - til størrelsen som din backup maximalt må blive

 

NAVN PÅ DIN BACKUP - til det navn, som du gerne vil have, at diskbilledet skal have

 

COMPUTERNAVN - Navnet på din computer (se under netværk)

 

MACADRESSE - Mac-adressen på dit netværkskort

 

Bum.

file://localhost/Users/lasse/Library/Caches/TemporaryItems/msoclip/0clip_themedata.xml -


Skrevet af: Kri5toffer
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 02:39
Jeg forstår slet ikke hvad du skriver og hvad jeg skal gøre? jeg er en rookie i det her.


Skrevet af: Cartman
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 02:52

okay - glem den post.
Når du mounter det drev, du ønsker at gemme din TM backup på, kommer den så op inde i "systemindstillinger --> Time Machine --> vælg disk" ?



Eller hvordan ?


Skrevet af: Kri5toffer
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 03:02
Jeg ved ikke hvad mounter "spejle" betyder i denne sammenhæng, men ja den er synlig når der er netværkskabel tilsluttet. Ellers ikke.


Skrevet af: Cartman
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 03:08
Prøv at tag en backup med dit kabel i og derefter se om ikke du kan lave en Wifi backup, altså uden et kabel :-)


Skrevet af: Kri5toffer
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 10:03
Jeg har taget backup med netværkskablet i. Men disken forsvinder når det tagea ud.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af Kri5toffer Kri5toffer skrev:

Jeg har taget backup med netværkskablet i. Men disken forsvinder når det tagea ud.


Når du tager kablet ud, er det så kablet mellem mac og router du mener?

Hvis det er tilfældet og du ikke kan se synologyen, kan du så heller ikke komme på internet?

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Kri5toffer
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 10:29
Ja det er kablet mellem macen og routeren jeg tager ud. Jeg kan sagtens komme på internettet over Wi-Fi


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 10:44
TimeMachine disken er kun synlig på skrivebordet, når den skal bruges af TimeMachine.

Når din Mac er trådløs, skal du kunne se NAS'en under Fælles i Finder. Hvis du ikke kan det, skal du begynde dér.




-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 11:06
havde svaret på pm, her var mit bud på en løsning
 
det kan være fordi at du veksler mellem ledning og wifi, jeg har enkelte gange været ude for noget lignende, hvor man er nødt til at adde drevet i timemachine når man kører på wifi (og ikke lan).
en anden ting der også kan hjælpe er at tilføje det drev du kører timemachine over på under dine opstartsemner på dit brugernavn i opsætningen på maccen, således at hver gang du starter computeren så mounter den det drev du kører backuppen på. (gå ind i opsætning, brugere og opstartsemner mener jeg det hedder.. klikker på + under feltet til venstre og tilføj drevet og indtast evt brugernavn og adgangskode)
så burde det gerne køre.


-------------
Mvh

René


Skrevet af: Kri5toffer
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 11:29
Hvordan adder du det pågældende drev i Machine. -enten kan man se drevet der, eller også er det der ikke?

Under opstartsemner kan jeg kun tilføje mapper ikke drev... 
Vi er enige om at det er et fæles mappe man skal oprette i DSM 3.1 og ikke en bruger?


Skrevet af: Simba
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 12:00
Hej Kri5toffer.
Klik på dit Airport på menu bjælken øverst og klik på det nederste punkt "åben netværk". Check der om du har tilmeldt det rette netværk til backup. Det hjalp for mig. Har netop også købt mig en Time Machine (4. gerenation) og var ved at opgive, da jeg prøvede dette forslag.


-------------
Bedste hilsner fra
Steen
Loewe Individual 55 ISF kalibreret
Loewe SoundProjector SL
Loewe Highline Subwoofer
Digital Signal by Stofa (Zaptorfri)
Antenneforeningen Helsingør
Apple all the way


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 12:10
Sørg for at det drev du vil tilføje opstartsemner er mountet inden du trykke på +
Det gør du ved at stille dig på skrivebordet, tryk æble k og skriv afp://dinserversipadresse og vælg det drev du vil mounte og indtast brugernavn og adgangskode, herefter skulle du meget gerne kunne tilføje drevet under opstartsemner... Den med æble k er også en fin hurtig adgang til serveren sådan i daglig brug

-------------
Mvh

René


Skrevet af: Kri5toffer
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 12:27
http://www.synology.com/support/how_to_back_up.php?lang=dan
Den ovenstående guide har jeg fulgt.

Jeg har ikke noget netværkskabel tilsluttet.
Jeg har tilføjet alle drev fra Synology'en som du (rhsin) beskrev. Jeg bliver dog ikke bedt om brugernavn eller adgangskode.


Skrevet af: Kri5toffer
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 12:30
Hej Simba, det må du uddybe.... Jeg har ikke købt en Time Capsule, tror det er det du mener. Jeg vil derimod gerne kunne bruge Time Machine over Wi-Fi til min Synology.


Skrevet af: Simba
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 12:46
Time Capsule? Når du godt kan se dine disk via kabel, men ikke trådløs, så kunne det være den mulighed at disken ikke er sadt til at backe gæstenetværk op og så er det måske det der er/kunne være problemet. Hvis Time Machinen køre via gæstenetværket backen den jo netop ikke op. Du kan derfor heller ikke se din disk til det.

-------------
Bedste hilsner fra
Steen
Loewe Individual 55 ISF kalibreret
Loewe SoundProjector SL
Loewe Highline Subwoofer
Digital Signal by Stofa (Zaptorfri)
Antenneforeningen Helsingør
Apple all the way


Skrevet af: Kri5toffer
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 12:55
Ok, men hvordan sætter jeg den til det... en guide vil være dejligt - tak Tongue


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af Kri5toffer Kri5toffer skrev:

Hvordan adder du det pågældende drev i Machine. -enten kan man se drevet der, eller også er det der ikke?

Under opstartsemner kan jeg kun tilføje mapper ikke drev... 
Vi er enige om at det er et fæles mappe man skal oprette i DSM 3.1 og ikke en bruger?
Jeg har benyttet metoden på synologys hjemmeside. Der opretter man en ny bruger m.m.

Det virker både på wifi og via lan forbindelse.

Jeg hverken mounter, atp, køre sudo, har blodt fuldt guiden.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 18:00
Kan du pinge din synology med LAN og via WIFI ?

Åben Terminal i din Mac
Ping din synology

Last login: Sun Jun 26 15:55:13 on console
$ ping 192.168.1.10
PING 192.168.1.10 (192.168.1.10): 56 data bytes
64 bytes from 192.168.1.10: icmp_seq=0 ttl=64 time=0.147 ms
64 bytes from 192.168.1.10: icmp_seq=1 ttl=64 time=0.172 ms
64 bytes from 192.168.1.10: icmp_seq=2 ttl=64 time=0.165 ms
64 bytes from 192.168.1.10: icmp_seq=3 ttl=64 time=0.163 ms
64 bytes from 192.168.1.10: icmp_seq=4 ttl=64 time=0.165 ms




Print side | Luk vindue