recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pris på zaptor, kan det passe
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPris på zaptor, kan det passe

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
01unos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-April-2007
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Pris på zaptor, kan det passe
    Sendt: 18-Marts-2008 kl. 17:08

Jeg bor i århus og har lige fået reklamer for zaptor i dag. Basispakken koster 75,5kr pr måned og den store pakke 345,50kr.

De 3 temapakker sammen koster 239+75,5kr=314,5

Her får du så også den store pakke i analog kvalitet.

Dvs. som jeg ser det vil det altså være billigere at få de nye kanaler i digital kvalitet med zaptor.

Det eneste der kræves er engangsinvesteringen på zaptor og så kortafgift.

Am i right?

Desuden: til dem som har fået zaptor. Mit antennekabel er ca. 15meter langt men er lidt i tvivl om jeg vil få noget ud af at skifte til digital kvalitet. Min kvalitet er ikke alt for god i forvejen. Så hvad er jeres erfaring, blev jeres fladskærmsfjernsyn i synlig bedre kvalitet efter i fik zaptor?

 

Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-Januar-2008
Status: Offline
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2008 kl. 19:22
Jeg fik generelt langt bedre billedkvalitet på mit 40" HDTV med Zaptor (nogle få kanaler komprimerer tilsyneladende stadig signalet så voldsomt at kvaliteten er meget ringe selv med digitalt - Motors TV fx, må vist være blandt de konstant værste jeg har, og derudover kan der jo naturligvis være betragtelige kvalitetsforskelle mellem nyere og ældre udsendelser og film).

Med mindre jeg tager helt fejl, så tror jeg heller ikke længden af dit antennekabel (jeg bruger selv 10 meter "skærmet kvalitetskabel" fra stik til Zaptor boks, og så HDMI fra boks til TV) skulle have nogen indflydelse på billedkvaliteten med digitalt TV.
Enten virker det og så får du det optimale billede, eller også så er dit signal for svagt og du ender så med problemer som pixelering, billedfrysninger mv.
Der skulle vel logisk set ikke være nogen "sliding scale" med et digitalt signal som der er det med analogt.

Jeg bor i øvrigt også i Århus (Risskov), og den lader til at være blandt de byer hvor Zaptor nu stort set kører helt problemfrit efter seneste opdatering af boksen (det gør den i hvert fald hos mig ).
Så hvis du skulle få problemer her er det nok signalet hos dig specifikt der ikke er helt i top.

Redigeret af Miths - 18-Marts-2008 kl. 19:25
Til top
BusinessBo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2008 kl. 19:29

Jeg fik brev fra Stofa AFIK (kolding) at jeg kunne få Zaptor til 400 kr plus 375 kr i kortgebyr.

Hvis jeg har pakke 2 i analog så kan jeg få alle 3 pakker digitalt for kun 16 kr om mdr.

Så skal ned og hente den imorgen med pakke 3.

Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2008 kl. 12:50

Her i Århus steg priserne fra 176. kr i 2007 til 265. kr 2008 fuldpakken analog. Antenneforeningens ordvalg og tone mht. Grundpakken, lød som om størsteparten ville eller kunne nøjes med Grundpakken, med norske, svenske, TV4, RTL og tyske kanaler.

Jeg mener samme forening talte om nye skærme og som om HD var afskaffede eller udenfor "Programønsker"   , altså kun fra egne afspillere, DVD og BluRay.

Følgende link holder jeg af. De dyreste programmer skal ligesom trække interessen.

http://antenneforeningen-aarhus.dk/Default.aspx?ID=53

Min følge pengestrømmen er at forskellen mellem fuldpakke analog og så via Zaptor bliver "Begrænset", men lettere se tilbage på i for eks. marts 2010.    økonomisk kan jeg ikke Se Fremad.

Vores Afdelingsbestyrelse skrev om samme ikke var helt enige (??) men trods alt dog så enige at tingene skulle stige så ganske voldsomt.   Jeg har virkelig prøvet læse mellem linierne i vores Skræppeblad. Brabrand Boligforening.



Redigeret af moho - 19-Marts-2008 kl. 13:18
Til top
SirTofting Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2008 kl. 21:21
Hey 01unos

Det med prisen kan godt passe. Har snakket med en ansat hos Stofa, hvor jeg faktisk spurgte om det samme, og der bekræftede han at det var billigere abonnementsmæssig at have Zaptor..... men så kommer prisen på boxen oven i. Han forventede dog at der ville komme et tilbud på boxen inden for den nærmeste tid, ligesom Yousee har det i øjeblikket.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2008 kl. 14:28

Jeg er villig til moderere mine udtalelser.

I det lange løb kunne boligforeningerne her i Aarhus ikke overhøre lovgivningen om "Enkelt tilkobling", og Zaptorens fremmarch. Nu tænker jeg på prisforskellene mellem fuldpakke analog og for de forskellige Tema pakker, over de kommende to år.

Vil med spænding se tilbage når Vi når frem til marts 2010, priser, pakker og ikke at forglemme HDTV!   i forhold til via Satellit, Canal Digital og Viasat.

Til top
OrdR Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2008 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af SirTofting SirTofting skrev:

Hey 01unos

Det med prisen kan godt passe. Har snakket med en ansat hos Stofa, hvor jeg faktisk spurgte om det samme, og der bekræftede han at det var billigere abonnementsmæssig at have Zaptor..... men så kommer prisen på boxen oven i. Han forventede dog at der ville komme et tilbud på boxen inden for den nærmeste tid, ligesom Yousee har det i øjeblikket.


Prisen på boksen afhænger vist meget af hvor man bor, og hvor mange penge din forening vil smide efter det. Jeg tale med Stofa til deres arrangement i Cinemaxx i Århus for et par uger siden, og her mente man ikke boksen kom ned i pris (i Århus) lige med det samme. Simpelthen fordi Århus Antenneforening ikke havde råd til at give tilskud...

Skal lige siges, at det vist var en officiel Stofa-fyr, og ikke fra Århus A., så det er meget muligt han ikke aner noget om forholdene i foreningen. Han var ok skarp på teknikken ;-)

Nævnte blandt andet de arbejder på noget "content-on-demand", altså at abonnere på en serie eller programtype, i stedet for bare kanaler. Lyder rigtigt spændende, men jeg ser det ikke ske lige med det samme.


Redigeret af OrdR - 26-Marts-2008 kl. 15:15
ITV 20" CRT | Alba Ghettoblaster (m. kassette) | Fischer VHS (composite)|
Til top
Fabrin Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2008 kl. 18:36
Det er da et stort problem at en af de største (hvis ikke den største) antenneforening, i Danmark, ikke har økonomi til at yde tilskud til en Zaptor. Amatører er hvad antenneforeningen Århus er!

Der er masser af økonomisk potentiale i en foreningen af denne størrelse, bare ikke i Århus...
Mvh
Michael F. Hjort, Århus C

Panasonic TH-42PZ70EA
MacBook
Playstation 3, Wii
Onkyo TX-SR705
7.1 HarboSound Sat10+Sub10
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu