recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med genaktivering af MitID
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problem med genaktivering af MitID

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
MMJ741 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-April-2004
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MMJ741 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med genaktivering af MitID
    Sendt: 22-Juli-2022 kl. 10:31
Hej folkens

Jeg tænkte, om jeg måske var så heldig, at der var en herinde, som kunne hjælpe mig med et irriterende og mærkværdigt problem, som jeg er stødt på med MitID:

Jeg har brugt MitID i anslået over et halvt år uden problemer (på samme telefon, hvor der nu er problemer), så jeg har for længst oprettet et ID osv.

Men forleden stoppede appen pludseligt med at virke og jeg blev derfor nødt til at geninstallere den. I den forbindelse skal jeg nu have det genaktiveret og det har jeg nu brugt mere end fire timer på, stadig uden at det er lykkedes for mig.

Når jeg skal genaktivere med mit pas lykkedes scanningen af chippen og der vises et stort blåt flueben i en blå cirkel på min skærm. Så det lader til, at chippen scannes med succes - problemet er bare, at der aldrig sker mere end dette. Det virker som om at appen "fryser" ved fluebenet og der sker aldrig mere (jeg har prøvet at lade telefonen ligge i over en time, uden at den nogensinde kommer videre. Og jeg kan hverken komme frem eller tilbage i appen. Så det eneste jeg kan gøre er at "kvæle" appen og starte forfra, hvor præcist det samme problem så opstår igen og igen.

Jeg har prøvet mere end 20 gange og jeg har haft genstartet min telefon talrige gange. Men problemet forbliver det samme.

Jeg ved godt, at man vist kan få en ny aktiveringskode ved Borgerservice, men her i byen er der ingen ledige tider hertil i hverken juli eller august måned, så det kunne vare rart at få det løst før september, da jeg bl.a. ikke kan logge ind i netbank mv. uden MitID.

Og ja, jeg har også skrevet til MitID-supporten, men de har endnu ikke svaret eller oplyst en forventet tidshorisont for et svar.

Telefonen er en fuldt opdateret OnePlus 7T Pro McLaren Edition med Android 11 (Oxygen OS 11.0.8.1HD01BA). Jeg har ikke "pillet" ved nogen indstillinger på min telefon, så det kan afvises som årsag til problemerne. Som nævnt indledningsvist, så har MitID også førhen virket upåklageligt for mig (på selvsamme telefon).

På forhånd tak og rigtig god weekend til jer alle. :-)
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2022 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af MMJ741 MMJ741 skrev:

  Jeg har prøvet mere end 20 gange og jeg har haft genstartet min telefon talrige gange. Men problemet forbliver det samme.

Jeg ved godt, at man vist kan få en ny aktiveringskode ved Borgerservice, men her i byen er der ingen ledige tider hertil i hverken juli eller august måned, så det kunne vare rart at få det løst før september,

Hej.

For ca 2-3 uger siden fik jeg en oplæst besked om, at scanningen af pas ikke virkede længere. 
Jeg fik beskeden, da jeg prøvede at ringe til et af de relevante telefonnumre, men kender ikke den nuværende status.
 
Så jeg har selv bestilt en tid en dag i næste uge kl 16:36. til en aktiveringskode ved Borgerservice På Frederiksberg.
Selv om jeg ikke bor på Frederiksberg, kan man sagtens bruge andre kommuner med kortere ventetid.

Hilsen Carsten.

Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2022 kl. 14:00
Har lige fået ny telefon og installerede MitID uden problemer, så det er ikke et generelt problem.
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2022 kl. 14:16
Du kan få en aden til at lave en genaktiveringskode til dig i deres app, ved at scanne dit pas
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2022 kl. 14:56
Jeg har prøvet det samme, MEN fik langt om længe MitID.

Prøv at af- og geninstallere MitId-app'en.
Aktiver på MitID-app'en ved at trykke på den af​ menuerne med tandhjul, hvor der aktiveres via NemID.
Dvs brug kun MitID, lad den sende dig til NemID og tilbage til MitID.
Herefter følger du anvisning hvor du blandt andet bruger dit pas.

Tilføjelser:
På denne måde behøver man ikke bestille ny aktiveringskode


Redigeret af bentpetersson - 22-Juli-2022 kl. 17:58
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2022 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jeg har prøvet det samme, MEN fik langt om længe MitID.
Prøv attraktive af-og geninstallere app'en.
Aktiver på minId ved at true på den af menuerne, hvor der aktiveres via NemID.
Dvs brug kun MitId, lad den sende dig til NemID og tilbage til MitID.
Herefter følger du anvisning hvor du blandt andet bruger dit pas.

Tjek lige din stavekontrol.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2022 kl. 15:46
Tak. Så burde ordet være rettet 
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2022 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Tak. Så burde ordet være rettet 


Kan stadig se et par fejlOuch.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2022 kl. 17:26
Måske du bør skrive rettelser
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2022 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Måske du bør skrive rettelser

Måske, atraktive helt skulle fjernes?
minID?

Skal vi sige skid & skål være med det.....

Og inden der går helt skolelærer i det, så kan man finde friveskejl i ALLE indlæg - OG artikler. Og ikke kun i andres indlæg. Alle mine indlæg er LOLgarantrisseLOL også smækfulde af fejl!!
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2022 kl. 17:53
Tak til jer for rettelserne.♥️ Jeg har tilføjet yderligere til mit første indlæg.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2022 kl. 23:02
Hvis du har MitID-appen på en anden enhed - f.eks. en tablet, eller hvis du har en kodeviser, så kan du aktivere appen på telefonen ved at gå ind på mitid.dk på en PC - logge på og aktivere og deaktivere alt efter behov.

Dette er grunden til, at jeg absolut vil anbefale at have mindst to muligheder aktiveret, som f.eks. telefon + tablet og/eller kodeviser.
På den måde bliver man ikke udelukket fra selv at redde en sådan situation.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu