recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med Mirai TV og component fra PS2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblem med Mirai TV og component fra PS2

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med Mirai TV og component fra PS2
    Sendt: 09-August-2006 kl. 16:35
Eftersom enkelte PS2-spil understøtter progressiv, og et par stykker sågar 1080i, tænkte jeg det ville være smart med et component kabel til at sætte min PS2 til mit nye Mirai LCD TV. Det åd component signalet fra DVD-afspilleren udmærket, så jeg regnede jo med at component indgangen på TVet var helt normal.

Først købte jeg et GAME brand component kabel, men det virkede ikke. Det tog jeg tilbage i dag og modtog senere et andet uoriginalt kabel fra GameBits. Fra denne butik fik jeg også et component kabel til den gamle Xbox, og det virker fint, men PS2 kablet gav samme problem som det andet. Der kommer intet signal ind i TVet, udover et halvt sekund hvor jeg lige kan høre PS2 opstarts lyden. Der sker nogle underlige ting på skærmen med noget flimmer af forskellig farve, og enkelte gange skriver TVet "over range". Jeg har selvfølgelig været inde og sætte PS2en til component i stedet for RGB out.

Jeg tænkte på at køre signalet igennem en AV-receiver, for at se om det kunne hjælpe. Eller en anden form for component switch.

Jeg ved godt at man får hvad man betaler for mht. til de her LCD TV, men at købe noget bedre (dyrere) er ikke lige en mulighed, så den slags anbefalinger har jeg ikke brug for  Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvis nogen havde en idé eller to til en løsning på problemet. Dette problem kommer ovenpå, at der faktisk ikke er RGB i scart indgang nummer 2, selvom dette er lovet i det officielle produktblad fra Mirai, og alle andre steder på nettet der specificerer den slags. Jeg skrev til deres hovedsæde i Europa og de svarede nærmest bare "tough luck". Fedt. 2 RGB-indgange var en af de store motivationer til at købe dette TV, men nu jeg har det (og blandt andet X360eren ser fantastisk ud og med en Oppo 971 på vej), så ville jeg godt se om jeg ikke kunne klare mig med en enkelt RGB indgang.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu