recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med opsætning af nyt MESH
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problem med opsætning af nyt MESH

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2023 kl. 09:02
SOm andre siger er det højst sandsynligt fordi din nuværende forbindelse er løst til din nuværende router MAC adresse. Det kan løses på 2 (måske 3) måder:

1. Pil din nuværende router af og vent 1-2 timer inden du sætter din nye på (så burde MAC adressen være frigivet - det er ikke altid det virker)
2. Klon MAC adressen fra din gamle router over i den nye (det kan langt de fleste nyere routere klare)
3. Ring til din udbyder og bed dem om at frigive MAC adressen.
Til top
Putzi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Oktober-2022
Sted: Hellerup
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Putzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2023 kl. 10:05
Har du prøvet at følge TP vejledning? https://www.tp-link.com/dk/support/faq/1585/

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2023 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg har nu ikke selv Hiper, men som jeg kan forstår det, ret mig hvis jeg er forkert på denSmile Så skal man, hvis man vil benytte sin egen router hos Hiper, vælge i mellem at lade sin router køre enten i bridge mode eller i VLAN Tagging, og som jeg kan se hos Hiper så køre trafikken som TRUNK på VLAN ID 101, det er en opsætning som du skal lave i din TP link AX3000 router.
helt korrekt med hiper.
Fjern hiper routeren.
Sæt din egen på med vlan 101 på wan porten, så kører det.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu