recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med Fastspeed
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med Fastspeed

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med Fastspeed
    Sendt: 11-Januar-2024 kl. 17:24
Har haft Fastspeed i nogle år og været meget tilfreds. Der kommer så brev om at mit nuværende signal ophøre D. 3 januar, da AFAA overtager anlægget. Jeg kontakter så fastspeed og de
siger at de kan lave et nyt og billigere abonnement og de vil sende mig en my router. Jeg spørger så ind til om vi så kan beholde vores TV signal fra Yousee og det svarer de ja til. Der kommer så en teknikker ud i går, for der er ingen forbindelse til routeren og han fortæller mig at det ikke lade sig gøre at have internet fra Fastspeed og TV med kabel fra Yousee. Hvis han sætter nettet til, har jeg ingen TV kanaler og det omvendte sker med TV, at så er ingen forbindelse. 

Jeg har så i dag snakket med Fastspeed og de kræver 1500 kr. hvis jeg siger det op. De siger at de jo leverer forbindelsen, men vil ikke høre på at de så fjerner forbindelsen til tv’et og det var jo ikke det de lovede  

Kan de virkelig gøre dette?
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2024 kl. 17:35
Jeg tror, at det er en sag for Trustpilot, Forbrugerrådet og Teleklagenævnet. Jetnet, der er datterselskab af Fastspeed, laver samme nummer!
miri
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2024 kl. 17:38
Der er 30 dg opsigelse på fastspeed, de kan da ikke forlange mere.

Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2024 kl. 18:02
Der er en bindingsperiode på 6 måneder. Aftalen kan opsiges med 30 dages varsel dog tidligst til udløb af bindningsperioden
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2024 kl. 18:38
Hvilket tv-signal modtager du? Er det almindelige tv-signal (dvb-c) fra Yousee ikke ophørt? Der bliver så vidt jeg ved kun leveret grundpakken via dvb-c hos AFAA. Hvis du ønsker andet fra Yousee, skal du over på Play, som hos AFAA er ren streaming.

Både grundpakken og Play fra Yousee burde da være muligt med Fastspeed. Der er umiddelbart noget, der ikke giver mening.

Grundpakken er via Vios.

Edit: det eneste krav vios har i forhold til at internettet skal være fra dem, er deres telefoniprodukt. Jeg kan ikke se noget krav i forhold til tv. 


Redigeret af bubbleboy - 11-Januar-2024 kl. 19:48
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2024 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af Naim Naim skrev:

Der er en bindingsperiode på 6 måneder. Aftalen kan opsiges med 30 dages varsel dog tidligst til udløb af bindningsperioden
Du skriver jo du har haft Fastspeed i nogle år. Du er kun bundet i 6 mdr fra da du startede, herefter kan du opsige med 1 md varsel.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2024 kl. 19:47
Jeg modtager almindelige tv-signal (dvb-c) fra Yousee og vil gerne beholde dette, da jeg synes det er bedst til at se fodbold med. Det lovede Fastspeed jo også, men teknikkeren fortale mig i går at det kunne man ikke. Nu bliver jeg jo nød til at vælge Play fra Vios eller Yousee. Teknikkeren må jo så ud igen og det er så spørgsmålet om de vil betale eller jeg skal. Hvad koster det mon? Han skal flytte nogle kabler fra en kasse til en anden kasse 
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2024 kl. 20:05
Hvad er det for en antenneforening? Jeg mangler at forstå det antenneanlæg for at kunne forstå den melding. Det handler sædvanligvis om et filter, som skal fjerne adgangen til dvb-c.

For lige at forstå: har du adgang til mere end grundpakken via dvb-c efter overtagelsen?

Ud fra teknikerens beskrivelse, kan I vælge at blive koblet på eget anlæg, som ny styres af AFAA, og på yousees egne kabler (uden rabat på tv). I så fald har fastspeed rådgivet forkert... oprettelse direkte vs via AFAA (med rabat). 


Redigeret af bubbleboy - 11-Januar-2024 kl. 20:39
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2024 kl. 21:07
Der er to skabe i rummet, hvor det er til TDC og det andet er til Stofa. Jeg har grundpakken + 10 valgfrie kanaler, som jeg stadig har adgang til. 
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2024 kl. 21:13
Dvs. du skal bestille fastspeed uden om AFAA, for at kunne få begge dele (fastspeed via TDC-skabet) . Supporteren fra fastspeed har nok ikke kendt til dette setup. Du må have krav på at annullere aftalen. 
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2024 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af Naim Naim skrev:

Jeg modtager almindelige tv-signal (dvb-c) fra Yousee og vil gerne beholde dette, da jeg synes det er bedst til at se fodbold med. Det lovede Fastspeed jo også, men teknikkeren fortale mig i går at det kunne man ikke. Nu bliver jeg jo nød til at vælge Play fra Vios eller Yousee. Teknikkeren må jo så ud igen og det er så spørgsmålet om de vil betale eller jeg skal. Hvad koster det mon? Han skal flytte nogle kabler fra en kasse til en anden kasse 

Undskyld at jeg spørger:
Men har du prøvet at se fodbold fra f.eks en Apple TV 4K boks?
Jeg kan godt holde ud og se fodbold på streaming, fremfor at jeg skal betale for f.eks dvb-c.
//Guldhammer
Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2006
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2024 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Naim Naim skrev:

Der er en bindingsperiode på 6 måneder. Aftalen kan opsiges med 30 dages varsel dog tidligst til udløb af bindningsperioden
Du skriver jo du har haft Fastspeed i nogle år. Du er kun bundet i 6 mdr fra da du startede, herefter kan du opsige med 1 md varsel.

Man binder sig til nye 6 mdr hver gang man skifter abonnement, og trådstarter har jo netop sagt ja til et nyt abonnement.

Til trådstarter vil jeg sige, at hvis de ikke kan levere det de har lovet, kan du selvfølgelig annullere - dvs at når du er lovet at der stadigvæk er liv i tv-signalet selvom du skifter Internettet, skal de selvfølgelig levere det. Alternativt har du ret til at annullere aftalen ud fra at de ikke har leveret, det som der er lovet.

jeg arbejder i telebranchen - bl.a. med udarbejdelse af vilkår, aftaler, mm, så jeg har en del viden på området.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu