recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med internetradio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med internetradio

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Pawnee Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2007 kl. 01:59

g'aften dkduck, Erik MM

 

Husk nu:

"Den der dør med mest legetøj vinder,

Koner og børn tæller ikke med"

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2007 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af Pawnee Pawnee skrev:

"Den der dør med mest legetøj vinder,

Kone og børn tæller ikke med"





Nåja, & så er der endda også hele skuret med værktøj af alle afskygninger, selvom man selv er en sølle papir- og bitskubber, der arbejder alt for meget til at bruge sine ægte værdier  

Nå, nu har jeg fået min(?!) Noxon igen i en helt ny version Og jeg tjekkede som det første, at http://media.xstream.dk/Radio_Alfa kunne afspilles....& det kunne jeg sørme også!

Hvad netradio angår er Noxon sej Jeg havde aldrig troet, at det blev mig, men på trods af, at vores samlede musiksamling rummer tæt på 10.000 numre, så lytter jeg faktisk en del til e.g. DR Jazz.

Så er der jo også podcasts, men dem får jeg ikke hørt så meget endda, selvom jeg gerne ville... Jeg forsøger dog at få hørt Harddisken, Mennesker og Medier og Videnskabens Verden. Så må Krause, Løkkegaards, Kaffeklubben og mange flere lide visnedøden - man kan ikke nå det hele, selvom man &så har earplugs til sin mobil
Det skulle altså lige med, selvom det måske var way off topic

WAP'en virker som en god afspiller, men jeg valgte den fra, selvom jeg med ca. 700,- mere end Noxon'en kunne få den leveret fra Tyskland.
Det har sikkert noget at gøre med musikforbrugsmønsteret, men fjernbetjeningen er for mig ikke essentiel, og det er vel stort set det eneste, som adskiller de to produkter?
Jeg er mere til at lave en spilleliste af numre i samme genre eller med en eller anden forbindelse, som så kan køre på spillemaskinen på anlægget

Venligst
Søren
Til top
Fimpe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2007 kl. 08:53

Hej i Internetradionørder

Når jeg trykker på nedenstående link åbner VLC og spiller radio alfa i en forbløffende radiokavlitet.

http://media.xstream.dk/Radio_Alfa

Hvad gør lige det link specielt?

Er det bedre at bruge dette i forhold til f.eks. Screamer når der køres direkte fra PC?

Mvh

Kurt

Til top
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2007 kl. 17:40

Hej alle

@Breddam Jeg tror også den største forskel på NOXON 2 og WAP-5000 er fjernbetjeningen. Jeg havde selv bestilt en NOXON 2, dengang jeg blev træt af at vente på wap'en, men noxon'en var heller ikke på lager den gang, så jeg ventede alligevel på wap'en.

@Fimpe Jeg ved ikke hvad der gør dette link specielt, men min firewall stopper det også, så måske er det porten eller formatet der gør det specielt. Wapen vil om alle omstændigheder ikke spille noget fra http://media.xstream.dk , det være sig Radio_alfa eller radio ABC eller nogen af de andre kanaler på media.xstream. Jeg ved sørme ikke hvorfor. 

Til top
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2007 kl. 22:40
Nu er der gået 10 dage siden jeg oprettede denne tråd. Jeg har skrevet 2 mails til Teac om emnet, men jeg har overhovedet ikke fået nogen reaktion. Dette bør indgå i overvejelserne for dem som pønser på en Wap-5000 (blot for info) også ved lanceringen af wap-5000 var der iøvrigt problemer.
Til top
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2007 kl. 18:57
Til de stakler derude som måske har samme problem. Jeg har nu modtaget en playlist fra TEAC *.wpl , som de hævder virker. Det fik mig til at bore lidt mere i det da den heller ikke virkede på min TEAC. Det viser sig så at det sandsynligvis er Twonky serveren der er problemet. Mht. playlists ihverttilfald. Twonky-forumet er fyldt med ubesvarede tråde om problemerne med playlists. Det forklarer dog ikke hvorfor vtuner heller ikke vil spille linket.
Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2007 kl. 21:04

Jeg kan heller ikke afspille radio alpha på Teac'en, Philips og Noxon kan godt. Hvad det for nogle problemer med playlister ? Jeg syntes ikke rigtig jeg har nogle store problemer der (udover danske bogstaver). I øvrigt Teac er et udemærket produkt, hvis fjernbetjeningen med display er et must. Hvis det ikke er tilfældet, er Noxon et bedre køb. Det er stadig langt den bedste UpnP afspiller, jeg har haft i hænderne.

//jm

 



Redigeret af j_mil - 18-Oktober-2007 kl. 21:30
Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2007 kl. 10:40

Jeg har prøvet importere radio Alpha's URL via USB stikket på WAP'en (som beskrevet i userguiden), så kan jeg spille radio Alpha, så måske er det Vtuner, der skal opdateret noget information ?. Der er iøvrigt kommet en ny firmvare til WAP'en, af nye features jeg har lagt mærke til er at man kan indspille internetradio på USB'en - smart.

//jm

Til top
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2007 kl. 18:37

Hej J_mil

Problemerne med playlisterne er for Twonkys vedkommende, vist noget med at de ikke bliver synliggjort. Jeg har selv konstateret det efter opgradering af Twonky i min Qnap. Tidligere kunne jeg oprette en playlist med url'er til mine internetradiofavoriter, men den går ikke længere. Playlist over reele numre som findes går derimod og for mit vedkommende stadigt godt. Jeg har også opdateret min WAP, men jeg har ikke prøvet at importere den via USB. Det vil jeg prøve.

mvh dreamstream

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu