recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med Philips DVD890 Recorder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med Philips DVD890 Recorder

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
peng Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med Philips DVD890 Recorder
    Sendt: 05-December-2003 kl. 18:36

Hej

Jeg har store problemer med min Philips Recorder 890.  

Jeg har haft den siden maj 2003. Først havde jeg problem når jeg optog. Efter få sek. optagelse fremkom fejlmeldingen "disk error"og optagelsen standsede.

Jeg havde den til service og maskinen fik opdateret sin software.

Dette hjalp overhovedet ikke, og derefter fik jeg maskinen ombyttet til en anden.

Fejlen var herefter væk.

Nu har jeg så fået et andet problem:

Nu er der to fejl. Efter afslutning af en optagelse, hvor maskinen skal opdatere, varer det helt op til et minut med opdateringen, hvorefter indexbillederne fremkommer. Det har ikke altid taget så lang tid.

Det andet problem er at nu vil maskinen ikke afspille indspillede DVDér

Når der indsættes en indspillet DVD film, kan maskinen ikke læse denne, og dette har jeg prøvet ved flere forskelllige indspillede film.

Der er ingen problemer med de skiver, som jeg selv har optaget.

Er der nogen som kan hjælpe!!!

 

Med venlig hilsen

Peter

 

 

 



Redigeret af peng
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2003 kl. 16:42

Hej Peter

Oprindeligt skrevet af peng peng skrev:

Jeg har haft den siden maj 2003. Først havde jeg problem når jeg optog. Efter få sek. optagelse fremkom fejlmeldingen "disk error"og optagelsen standsede.

Det er en standard fejl på den model. Jeg har hørt at den kommer efter et stykke tid, måske efter en 50-100 indspilninger. Jeg har ikke kunnet få bekræftet om Philips har et fix til den, så apparatet får en mere normalt levetid.

Oprindeligt skrevet af peng peng skrev:

Jeg havde den til service og maskinen fik opdateret sin software. Dette hjalp overhovedet ikke, og derefter fik jeg maskinen ombyttet til en anden.

Softwaren kan man også selv opdatere. Men det hjælper normalt ikke på disc error fejlene.

Oprindeligt skrevet af peng peng skrev:

Nu er der to fejl. Efter afslutning af en optagelse, hvor maskinen skal opdatere, varer det helt op til et minut med opdateringen, hvorefter indexbillederne fremkommer. Det har ikke altid taget så lang tid.

Det behøver ikke være en fejl. Jo kortere tid optagelsen har varet, jo længere tid tager færdiggørelsen bagefter. Prøv at lave en optagelse der fylder næsten en hel disk, og se om det ikke hjælper på hastigheden.

Oprindeligt skrevet af peng peng skrev:

Det andet problem er at nu vil maskinen ikke afspille indspillede DVDér. Når der indsættes en indspillet DVD film, kan maskinen ikke læse denne, og dette har jeg prøvet ved flere forskelllige indspillede film.

En fejl. Send den til reparation.

Philips var ikke heldige med DVDR-880 og 890 modellerne. Der er alt for mange læse/skrive fejl på dem. Lige nu er der ikke andet at gøre, end at blive ved med at sende den ind til reparation selvom det jo er surt at skulle undvære den så meget.

  /Lars



Redigeret af Lars
Til top
peng Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2003 kl. 17:11

Hej Lars!

 

Mange tak for svaret!

 

Det jeg ikke kan forså er at der ikke er problemer når masskinen skal læse de skiver som jeg selv har indspillet. Lyder det ikke mærkeligt?

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2003 kl. 17:50

Hej Peter

Oprindeligt skrevet af peng peng skrev:

Det jeg ikke kan forså er at der ikke er problemer når masskinen skal læse de skiver som jeg selv har indspillet. Lyder det ikke mærkeligt?

Der er stor forskel på trykte DVD'er, og de skrivbare DVD'er som maskinen selv indspiller på. Altså fysiske forskelle i overfladen på DVD skiverne, den måde skiverne reflekterer lyset fra laseren ect.

Så der er som sådan ikke noget mystisk i at den kan have sådan en fejl, men jeg ved ikke hvad der forårsager det. Måske en dårligt justeret laser-mekanik. Men den skal selvfølgelig kunne afspille de trykte DVD'er, så afsted med den igen.

  /Lars

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu