recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemmer med yousee boks,
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemmer med yousee boks,

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemmer med yousee boks,
    Sendt: 19-December-2023 kl. 19:59
Mine forældre har en boks fra Yousee der ikke er andet end problemer med.
Det er en boks hvor de kan optage.
Problemet er at de er over 80 år og boksen fejler konstant og de ringer
ofte at nu skriver boksen sådan og sådan og at de nu igen ikke kan se tv.

Hvordan kan man modtage Yousee signal uden denne boks.?


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2023 kl. 20:07
Hvad siger YouSee, når de ringer til dem?

Hvad oplever de af fejl?

Hvilken forbindelse har de?

Mine forældre (lige 10 år yngre) har også en YouSee boks og her hører jeg ikke noget om fejl. De er på fiber.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2023 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvad siger YouSee, når de ringer til dem?

Hvad oplever de af fejl?

Hvilken forbindelse har de?

Mine forældre (lige 10 år yngre) har også en YouSee boks og her hører jeg ikke noget om fejl. De er på fiber.


Klaus


Jeg ved faktisk ikke hvad de er på.
Men idag var der intet internetsignal og så kunne de ikke se tv.
Jeg måtte forbi dem og tog strømmen fra boksen og satte den til igen.
Så virkede det.
Nu ringer de så at der ikke er lyd på.
Jeg sidder 25 km fra dem og kan ikke køre så tit som de har fejl.
De har haft fat i Yousee men de fattede ikke en dyt af hvad de sagde.

Jeg kunne godt tænke mig at de kun havde tv'et hvor signalet kom til.
Men kan man godt tage signalet uden en boks når det er yousee.
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2023 kl. 20:52
Den stueantenne jeg bruger til de obligatoriske free-to-air kanaler, kan i princippet bruges til Boxer.
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA2.1 705+200 Ahorn
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2023 kl. 21:01
Som jeg skrev tidligere, er et antennekabel fint uden boks.
Kanalerne skal så indlægges på TVet. Har man ekstra kanaler  , kan man evt. anskaffe et kort til fjernsynet.
Jeg har selv fire bokse, men mine TV virker alle uden boks.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2023 kl. 21:07
Det afhænger af hvordan de modtager fjernsyn. Hvis det er via antennekabel, så kan kablet sættes direkte i fjernsynet (evt. med kort), såfremt de ikke har Yousees nyeste Play-abonnement. 

Redigeret af bubbleboy - 19-December-2023 kl. 21:08
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2023 kl. 21:21
Biksene fra YouSee bruger alle et antennekabel. Det kan jo bare flyttes op i fjernsynet. Sm jeg skrev, skal kabalerne indlægges på fjernsynet.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2023 kl. 21:48
Takker for svarene.

Jeg må ud at prøve at sætte stikket op i tv'et.
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2023 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Biksene fra YouSee bruger alle et antennekabel. Det kan jo bare flyttes op i fjernsynet. Sm jeg skrev, skal kabalerne indlægges på fjernsynet.

Yousee bruger også en boks, når man er på fiber/dsl. De har valgt ikke at tilbyde kort til Play-kunder på coax. 
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2023 kl. 08:10
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Biksene fra YouSee bruger alle et antennekabel. Det kan jo bare flyttes op i fjernsynet. Sm jeg skrev, skal kabalerne indlægges på fjernsynet.


Det er da ikke rigtigt.

Mange har det, hvor de modtager TV via internettet IP.

Så her kan man ikke bare bruge TV'et uden boks. 
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2023 kl. 08:15
Hvis de får TV via internettet alene, har de ikke en YouSee boks, der kan optage.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2023 kl. 18:35
Yousees ip-bokse kan også optage. Smile Nu om dage er det dog indirekte optagelser, da det hele sker i yousees sky. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu