recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemmer med yousee boks,
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemmer med yousee boks,

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2023 kl. 19:15
Den der startede denne tråd gjorde opmærksom på, at det var en boks med optagelse på boksen.
Jeg har selv tre bokse fra YouSee med harddisk og en nyere boks, der gemmer i skyen. Begge slags bokse kræver antennestik og forbindelse til internettet.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2023 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Jeg har selv tre bokse fra YouSee med harddisk og en nyere boks, der gemmer i skyen. Begge slags bokse kræver antennestik og forbindelse til internettet.

Har du TV og internet via fiber eller coax?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2023 kl. 20:27
Der er tre indgange fra YouSee. Et til radio, et til TV og et til nternettet. Altså internetadgangen forbindes til min router.
Boksen er koblet op til nettet trådløst, men der kan bruges kabler.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2023 kl. 10:16
Der foreligger nok en lille misforståelse. Yousee leverer ikke kun fjernsyn via antennekabel. De leverer også via telefonkabel (dsl) og fiber. Fjernsyn via dsl og fiber kører også via boks, men her bliver signalet leveret via ip (multicast). Dette skal ikke forveksles med deres streamingtjeneste, som er noget andet.

I tidligere tider var der også harddisk i deres ip-bokse (tidligere TDC).

Jeg kan nævne, at jeg selv er glad for direkte antennekabel/dvb-c og kort. Jeg fortsætter med at se fjernsyn, når dem med boks ikke gør, fordi systemet, som styrer boksen med en hård hånd, er gået ned. Smile


Redigeret af bubbleboy - 21-December-2023 kl. 10:32
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2023 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Hvis de får TV via internettet alene, har de ikke en YouSee boks, der kan optage.

Det findes. Jeg har noget familie som har sådanne en boks. Nogle dage, er der så dårlig netværksforbindelse, så de ikke kan se tv, optage og være på nettet samtidig. 
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2023 kl. 08:58
Til en start så log ind på ‘mit yousee’ med deres MitID. Der kan du få et overblik over hvilket abonnement de har. 

Har de tv via coax(kabel tv) kan de godt køre antennekablet direkte i tv. Det kræver dog at tv’et ikke er alt for gammelt. Desuden kræver det et kort i tv’et hvis de har andet end de almindelige tv pakker.
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beamer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2023 kl. 19:55
Interessant diskussion ! Jeg har også haft yousee bokse, og har sendt dem retur i flere omgange. Siden har jeg brugt apple tv boks. Jeg ved godt, at yousee boks kan lejes for 20 kr. om måneden, og det er billigt. Men en apple tv boks køber man for ca. 1200 kr.
Hvem optager noget i dag ? Man streamer.
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2023 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af beamer beamer skrev:

Hvem optager noget i dag ? Man streamer.
Det er ret populært at streame det, man har optaget. Smile

Yousee har også et arkiv, men her udløber udsendelserne ret hurtigt. En del udløber efter blot 24 timer. Mange ting bliver slet ikke arkiveret. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu