recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - profiber - DR HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketprofiber - DR HD

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 18:48
Ser lige nu Programmet USA / s Vilde Natur Hawaii
 
 
dvb-t nettet            Kan se at det er Hd dog ikke så skarbt billede ( Lidt sne )
 
Profiber 1080 i       Væsenligt skarpere billede flere detalier , Alt ialt efter ca 20 min et langt bedre billede .
 
Dog stadig ikke så godt som de andre Hd kanaler som vi får Fra Canal Digital .  Men så afgjort et langt bedre billede end sd billeder .
 
Skal dog også nævnes at visse serier som Csi og Lost også står meget skarpt i Sd , Så jeg er ikke i Tvivl om at kvaliteten af billede matrialet er langt bedre når jeg modtager  det igennem Profiber ( Canal digital ) end når jeg ser det samme billede  Fra dvb-t nettet     ( Boxer som jo også udbyder Canal Digital kanaler . )
 
Vil Også lige nævne at det  dvb-t signal kommer fra en gammel antenne som er på loftet har ikke brugt tid på at fininstille det så hvis jeg havde en af de rigtige digitale antenner ville billedet nok blive bedre .
 
Vi har et Sony 40 Tommer W 4000 fladskærm og vi bruger Mpeg 4 Tuneren til  dvb-t .
 
Det billedet vi ser fra Profiber leveres i 1080 i og sendes til skærmen igennem en Sony Str 3400 Es via Hdmi
 
 
 
 


Redigeret af janbau - 05-November-2009 kl. 19:02
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 11:59
Med hensyn til plads og HD, nuværende som kommende kanaler.
 
Bedst at sende HD ville være Fibre, Satellit, Kabler og sidste men ringeste valg via ´Masterne. Pointen er bare at man har fastlagt gøre trafiken på Fibrene ligeså smalbåndet som alt det andet, og dette håber jeg slår fibrene ihjel.  Altså at DR skulle levere flere HD udgaver i forhold til hvilket man distribuerer samme signaler, men OK det ringeste til alle parter, fint nok.
 
Når en almindelig DVD indeholder 4,7 GB og en BluRay ganske meget mere, jo Mindre mener DR der sagtens kan anvendes, og det er sådan det bliver og skal være. 8 Mega Bite svarer omkring 3,5 MHz båndbredde og så slåes alt HD ihjel.


Redigeret af moho - 07-November-2009 kl. 12:02
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu