recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Project startet ( Project STOPPET)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProject startet ( Project STOPPET)

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
mr_keep_smiling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2005 kl. 14:14

Har taget en ny beslutning, har bestilt denne

Så er det bare at flytte CPU + HD + RAM + TV KORT



Redigeret af mr_keep_smiling
Til top
erimads Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2005 kl. 14:26

Hej.

Den går ikke med hjemmebyggede kabinetter Og da slet ikke i træ eller plexiglas. Og dæksler på metalkabinetter skal have sålid mekanisk kontakt med lille afstand hele vejen rundt, ellers kan det ikke overholde EU's max grænse for HF udstråling.

/Erik

 

Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 450
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2005 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af erimads erimads skrev:

Hej.

Den går ikke med hjemmebyggede kabinetter Og da slet ikke i træ eller plexiglas. Og dæksler på metalkabinetter skal have sålid mekanisk kontakt med lille afstand hele vejen rundt, ellers kan det ikke overholde EU's max grænse for HF udstråling.

/Erik

 

 

Hvad så med de plexiglas kabinetter man kan købe?

 

The_Unforgiven

Til top
RDAF Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2005 kl. 17:05

hvem fa.... går også op i, om et kabinet overholder EU's udstrålingsdirektiver?? At jeg ikke selv ville gå i gang med at bygge et kabinet selv, mest fordi man kan få fede kabinetter til forholdsvis rimelige penge, er en anden sag. Men folk der går i gang med at bygge selv, får ofte et perfekt, og især specielt kabinet. og så betyder det ikke så meget hvad HF-udstråling osv. der er i kassen.

Det var så lige min mening om det

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2005 kl. 19:23

Hej RDAF

Oprindeligt skrevet af RDAF RDAF skrev:

hvem fa.... går også op i, om et kabinet overholder EU's udstrålingsdirektiver??

Sikkert de færreste selvbyggere, selvom det kan have betydning for stabiliteten at gøre det.

Dagens elektronik, især de hurtige mikroprocessorer, er meget mere følsomme overfor EMC påvirkning. Jeg læste på et tidspunkt, at man anså en del af de problemer som PC-brugere oplever med frys af appalikationer, crashes osv. godt kan skyldes EMC stråling - altså støj som påvirker de følsomme kredsløb.

Så måske bander man over at Microsoft ikke kan lave et stabilt OS. Måske over at hardware xx godt nok er dårlig, når det i virkeligheden kan skyldes at man ser stort på strålingspåvirkningen fordi man tror det højest har noget med naboens TV-modtagelse at gøre.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
papabear Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2005 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af RDAF RDAF skrev:

hvem fa.... går også op i, om et kabinet overholder EU's udstrålingsdirektiver??

Sikkert de færreste selvbyggere, selvom det kan have betydning for stabiliteten at gøre det.

Dagens elektronik, især de hurtige mikroprocessorer, er meget mere følsomme overfor EMC påvirkning. Jeg læste på et tidspunkt, at man anså en del af de problemer som PC-brugere oplever med frys af appalikationer, crashes osv. godt kan skyldes EMC stråling - altså støj som påvirker de følsomme kredsløb.

Så måske bander man over at Microsoft ikke kan lave et stabilt OS. Måske over at hardware xx godt nok er dårlig, når det i virkeligheden kan skyldes at man ser stort på strålingspåvirkningen fordi man tror det højest har noget med naboens TV-modtagelse at gøre.


EMC-stråling er et fænomen hvis indvirkning på PC'eres drift og stabilitet er efter min og mange andres mening stærkt overdrevet.

Du har naturligvis ret i hvad du skriver - men mest på det teoretiske plan.

Jeg har et arbejdsbord, hvor jeg tester, fejlfinder og sætter nye PC'ere i drift.

Opstillingen er en fastmonteret strømforsyning, DVD-drev, floppy osv., og så nogle spir op af bordet, som passer til standard-motherboards.

Prøveopstillingen er altså 100% uskærmet, og på trods af at mit stedet er spækket med kabler (både 230v, telefon, net, antenner, video, lyd osv.) og at der er 15-20 trådløse devices (de fleste på 2,4GHz men også andre, spændende fra en trådløs vejrstation til en babyalarm), har jeg aldrig haft problemer med EMC-stråling.

Jeg har sågar et par gange haft test-servere til senere indsættelse stående og køre 24h i en måneds tid ad gange - uden problemer.

Har jeg bare været heldig? Næppe, i betragtning af hvor meget forskellig hard- og software der har været testet på denne måde i tidens løb.

Det betyder naturligvis ikke at EMC-stråling aldrig kan give problemer i specielle tilfælde og miljøer - men at spekulere i det i en alm. dagligstue er nok et overkill

by PapaBear
(- som mangler afsnit 2 og 19 af 'Allo 'Allo samt BlackBooks afsnit 2 - anyone??)


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu