recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor - Råd / erfaring SØGES !
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProjektor - Råd / erfaring SØGES !

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dytten Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Projektor - Råd / erfaring SØGES !
    Sendt: 19-Juli-2005 kl. 15:23
Er der nogen som kan anbefale / give råd omkring projektorer og Lærred ?

Afstanden imellem Projektor og Lærred skal være ca. 5 meter og Lærredet må MEGET gerne være ca. 2 meter bredt ( højden følger vel breden ...).
Projektoren skal stå på en hylde oppe under loftet ( altså IKKE loft-ophængt).
Den samlede pris ... Tja ! - "måske" 20.000,-.

Hvad kan anbefales og/eller hvad skal jeg se efter.

Håber at I gider hjælpe eller "sende" mig videre til et sted/person som kan.

Mvh.
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem
Avatar

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2005 kl. 18:22

Start med at læse nedenstående link - den er skrevet for lidt tid siden, så du skal ikke tage evt. tal-angivelser helt bogstaveligt, men den skulle være ret brugbar stadigvæk:

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/forum/topic.asp?TOPIC_ID= 3

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Status: Offline
Point: 1299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2005 kl. 08:44

Det kan godt være at du får et problem med at sætte projektoren 5 meter fra lærredet. Det er ikke sikkert at du kan lave billedet lille nok til at passe på lærredet,selv på et der er 2m i bredden. Jeg har et lærrede på 2 m i bredden og jeg kan max hænge projektoren 4 meter væk, ellers blivert billedet for stort, men det er selvfølgeligt forskelligt fra projektor til projektor. Du skal også huske på at jo længere væk du sætter projektoren jo mere lysstærk (ANSI lumen) skal  projektoren være. Især hvis du ikke total mørklægger rummet.

 

Hvorfor kan du ikke lofthænge den og sætte den tættere på lærredet?

 

Med hensyn til valg af projektor er der 2 i øjeblikket som er rigtig gode til film og endda har High definition opløsning. De koster begge omkring 12-13000kr.

Den ene er en Sanyo Z3 og den anden en panasonic pt-ae700e

Med hensyn til lærred diskutere folk om det skal være hvidt eller gråt. JEg synes at hvidt ser klart bedst ud.

Du siger du har 20.000 at bruge så med en projektor til 13.000 er der 7000kr tilbage til lærrede. Det skulle være nok til en motoriseret lærred.

Kig her

http://www.cinemagic.dk/index.php?cPath=45_152_142&osCsi d=d857206f8544d5731734f2972dfcc28a

Jeg kan se at de største lærreder på 106" er 2.40 brede så det med de 5 meter kan måske godt lade sig gøre så.

Har du surround forstærker og surround højttalere allerede?

Jeg er selv lige blevet færdig med min biograf. Puha det løber sgu op

Håber du kan bruge informationerne, og held og lykke

 

Jacob

Til top
dytten Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2005 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af mylle mylle skrev:

Det kan godt være at du får et problem med at sætte projektoren 5 meter fra lærredet. Det er ikke sikkert at du kan lave billedet lille nok til at passe på lærredet,selv på et der er 2m i bredden. Jeg har et lærrede på 2 m i bredden og jeg kan max hænge projektoren 4 meter væk, ellers blivert billedet for stort, men det er selvfølgeligt forskelligt fra projektor til projektor. Du skal også huske på at jo længere væk du sætter projektoren jo mere lysstærk (ANSI lumen) skal  projektoren være. Især hvis du ikke total mørklægger rummet.

Jeg har allerede et Mørklægningsgardin - så det skulle være klaret

Hvorfor kan du ikke lofthænge den og sætte den tættere på lærredet?

Vi har lige ofret en mindre formue på at få rettet loftet op og vil derfor IKKE begynde at montere i det.

Med hensyn til valg af projektor er der 2 i øjeblikket som er rigtig gode til film og endda har High definition opløsning. De koster begge omkring 12-13000kr.

Den ene er en Sanyo Z3 og den anden en panasonic pt-ae700e

Med hensyn til lærred diskutere folk om det skal være hvidt eller gråt. JEg synes at hvidt ser klart bedst ud.

Du siger du har 20.000 at bruge så med en projektor til 13.000 er der 7000kr tilbage til lærrede. Det skulle være nok til en motoriseret lærred.

Kig her

http://www.cinemagic.dk/index.php?cPath=45_152_142&osCsi d=d857206f8544d5731734f2972dfcc28a

Jeg kan se at de største lærreder på 106" er 2.40 brede så det med de 5 meter kan måske godt lade sig gøre så.

Kan godt få plads til 240 ( så nærmer vi os vist også biografen )

Har du surround forstærker og surround højttalere allerede?

JA !

Jeg er selv lige blevet færdig med min biograf. Puha det løber sgu op

Igen JA !

Håber du kan bruge informationerne, og held og lykke

100000000000 TAK for svaret - jeg ser på Dine forslag.

 

Jacob

Til top
dytten Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2005 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Start med at læse nedenstående link - den er skrevet for lidt tid siden, så du skal ikke tage evt. tal-angivelser helt bogstaveligt, men den skulle være ret brugbar stadigvæk:

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/forum/topic.asp?TOPIC_ID= 3

Takker - ser på det

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2005 kl. 17:01
Hvis du har kig på en bestemt projektor, kan du bruge dette link http://www.projectorcentral.com/projection-calculator.cfm til at regne ud hvor langt væk projektoren skal være.

Redigeret af kaizer
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu