recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor til ps5
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projektor til ps5

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JonasBernt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-September-2022
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JonasBernt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Projektor til ps5
    Sendt: 01-September-2022 kl. 22:13
Hej er ny på dette forum, og havde håbet på lidt kyndig vejledning til køb af projektor med lavt input lag. Har kigget på benq tk700sti og deres nye x3000i. Er det vejen at gå, eller er det noget helt andet jeg skal kigge efter?
P.S. Er super noob på området, så alt ekspertise tages imod med kyshånd Smile

Vh Jonas
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2022 kl. 10:35
Du bliver nok nød til at fortælle lidt om rum og lærrede, før du får den bedste vejledning.

Til top
JonasBernt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-September-2022
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JonasBernt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2022 kl. 00:34
Det er i en stue, der bliver helt mørklagt. Lærred er ikke købt, så der er frit valg på den konto. Har et 82 tommer Samsung nu men vil gerne op i størrelse. Og ind til et 97" Oled bliver til at betale vil jeg gerne gå på kompromis for at kommet godt op i størrelse. Jeg vil gerne ofre en 20 tusind +/- på projektor men det er med gaming på ps4 for øje. 
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2022 kl. 15:47
Jeg kan da åbne ballet med at sige, at du har linket til DLP-projektorer
Er du overfølsom over for regnbuer? Wink
DLP-projektorer laver billedet ved, at et farvehjul kører afsindigt hurtigt rundt
Men ikke helt hurtigt nok til at snyde det menneskelige øje: Mange ser glimt af rød/blå/grøn, der kaldes for regnbuer
Bed om at se en DLP-projektor i mere end et par minutter med forskellige scener i HiFi Klubben

Du skal også sætte dig ind i, hvor langt projektoren kan placeres fra lærredet for at få den ønskede størrelse
Billigere projektorer har ikke mulighed for at flytte billedet op/ned eller til siden (lens shift)


Redigeret af jake51 - 05-September-2022 kl. 15:59
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
JonasBernt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-September-2022
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JonasBernt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2022 kl. 07:46
Er der ikke kun Benq x3000i der er dlp?
Den anden tk700sti skulle være alm lampe?
Jeg er med på afstand og muligheder. Da den skal bruges 
til gaming er det også vigtigt den bliver placeret rigtigt
da keystone forringer input lag voldsomt. 
Jeg har godt læst det med regnbueeffekt, det der
tiltalte mig var at den skulle larme mindre,
samt udlede væsentligt mindre varme. 
Findes der bedre bud på projektor til formålet?
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2022 kl. 17:33
Med hensyn til placering så kan projectorcentral.com hjælpe.
https://www.projectorcentral.com/BenQ-X3000i-projection-calculator-pro.htm#calc
Her kan du også søge på projektorer med lavst input lag.

BenQ tk700sti er også DLP. Jeg vil også stærkt anbefale dig at se dem i aktion, så de ved om du er følsom over for regnbueeffekt.

Larm? Har du ikke lyd på dine spil?? Gas til side. 32db er er 8-12db lavere end en opvaskemaskine, bare til referance.


Redigeret af kec2 - 06-September-2022 kl. 17:34
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
Kyian Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Januar-2010
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kyian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2023 kl. 09:39
Hej Jonas, 

Hvad endte du med at købe, jeg overvejer nemlig også en projektor til Xbox, har dog ikke været ude og se en DLP projektor endnu. 
// Rasmus Johansen
Til top
JonasBernt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-September-2022
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JonasBernt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2023 kl. 20:41
Har ikke købt nogen endnu 😄
Jeg har fået øje for Epson ls12000, den er dog lidt små peberet.
Jeg tror jeg går på en benq tk700sti og ser det an, hvis det så er noget for mig, så sælger jeg den og køber en epson.


Redigeret af JonasBernt - 22-April-2023 kl. 20:42
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu