recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 vs Apple TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PS3 vs Apple TV

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
socsci Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér socsci Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 vs Apple TV
    Sendt: 07-December-2012 kl. 20:56
Hej alle

Jeg har luret lidt på en  Apple TV, men er ret ny hvad angår smart-tv verdenen. Jeg har dog en PS3, men har aldrig rigtig brugt den til andet end spil og dvd/blu-ray. Jeg ved den har smart-tv funktioner, men har ikke brugt dem.

Mit spørgsmål er så, om jeg vil få mere gang i smart-tv funktioner, hvis jeg købte et apple tv. Hvad kan den, som min ps3 ikke kan? Jeg har i forvejen en iphone 5 og tænker at den sikkert vil spille bedre sammen med apple tv, end ps3'eren..

Vil folk, der har en ps3 købe et apple tv, eller er det spild af penge?

Derudover er jeg uheldig med at bo i en tidligere parkeringskælder med solide betonvægge, hvilket gør, at wifi-forbindelsen ikke er ret god i stuen. Kan det blive et problem med hensyn til airplay mellem iphone og apple tv? Jeg ved, at min ps3 ikke har ret god forbindelse til wifi-netværket.

Håber på nogle gode svar.


Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 21:30
Jeg har ps3 og køber et ATV ved lejlighed, helt simpelt for at slippe for blæserstøj
Til top
cvmoto Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-November-2012
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cvmoto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 10:31
Jeg har selv en PS3 fra 2007, og i dag har jeg den ene og alene fordi den er suveræn til at vise billeder på. Ulempen er at den larmer for meget når den afspiller film og så er den en strømsluger. De nyere er noget bedre, men så vidt jeg har hørt, kan udgiften på de 750-850 som ATV3 koster hentes hjem på et par år, da ATV3 bruger for 15-20 kroner strøm årligt ved normal brug.
 
Jeg bruger primært min ATV3 til Netflix, hvor det kører forrygende. Men der er også interessante ting som Vimeo, med masser af gode videoklip, og der findes endvidere utallige ind- og udenlandske podcasts - og så vidt jeg ved også masser af godt fra DR, som jeg kører ind over ATV3 via min Ipad Mini - i ok kvalitet.
 
Når du samtidig har en Iphone er der slet intet at betænke sig på, da du kan bruge den som fjernbetjening ved at hente appen Remote, så du enkelt og nemt kan søge på Youtube.
 
Jeg synes helt neutralt at boksen er alle pengene værd. Og så slipper jeg ikke mindst for at være i kløerne på ultragrådige YouSee, kan se film og udsendelser når det passer mig bedst - og uden reklamer.
 
Mvh CV-Moto
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 11:23
Lige en tilføjelse: Med ATV kan du også leje film i iTunes store.


Venlig hilsen
KB
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 12:05

mht netværk, kan du sætte trådet lan i appletv det bruger jeg ihvertfald, men fra telefonen kører det trådløst ved direkte airplay fra enheden til atv, og her er det vigtigt med et godt wifi til telefonen, hvor det er indirekte airplay ved feks stream af podcast o lign bruges wifi kun til at sætte streamen igang herefter hente atv selv dataen fra sin egen netforbindelse, og er den trådet gør det ikke noget at wifi ikke er så god.


ellers var det måske værd at ofre en wifi extender eller sætte et extra wifi op i den stue/alrum man mest kommer til at benytte airplay fra 
Mvh

René
Til top
socsci Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér socsci Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 19:58
Mange tak for svar.

Har nu fået Apple TV, og når jeg bruger Netflix er det til tider som om, at signalet ikke er godt nok. Nogle gange stopper udsendelserne og andre gange er kvaliteten meget dårlig.

Er løsningen at købe en wifi-forstærker og sætte den op nær mit Apple tv? Jeg har ikke mulighed for at sætte LAN-kabel i Apple TV, da modem står inde i soveværelset, som er det eneste sted der er "internetstik".

Ved I om man kan ringe til Stofa, som er min internet/tv-udbyder og bede dem om at forstærke signalet på wifi?
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 21:16
Netflix forudsætter selvfølgelig en rimelig internetforbindelse, og at den ikke belastes af alt mulig andet samtidigt. Men hvis ikke du mener det kan være problemet, er der også andre muligheder.

Hvis du bor i et tæt bebygget område, er der risiko for at dit wifi udsendes på samme eller næsten samme kanal som dine naboer. Det nedsætter hastigheden. Du kan enten eksperimentere med forskellige kanaler ved at logge ind på MineSider på Stofa.dk, eller du kan installere et pgm der kan vise hvad signalstyrken er på de forskellige kanaler. Til Windows findes bl.a. NetStumbler og inSSIDer (som jeg selv bruger). Der findes også tilsvarende programmer til Mac og Android enheder. Det findes ikke til iPhone medmindre den er jailbroken.
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
socsci Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér socsci Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 21:24
Jeg bor i lejlighed i et tidligere p-hus, hvilket vil sige, at der er solide beton mure flere steder. Det er det jeg mistænker for at mindske signalet.
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 21:27
Hvis du har en laptop eller Android med wifi, kan du også bruge disse programmer til at se hvordan signalet ændres rundt i lejligheden, og om det evt. kan være en ide at flytte din wifi router. Du kan jo starte med at lave en Speedtest.net forskellige steder. Så behøver du ikke installere noget.
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
socsci Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér socsci Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 22:10
Har lige haft downloaded inSSIder, og har skiftet kanal på stofa.dk/minesider. Det ser ud til at signalet nu er blevet stærkere. Før lå det på ca. -70 RSSI og nu er den på ca. -60 RSSI.

Jeg ved ikke ret meget om det, men inSSIDers instruktionsvideo siger, at hvis den ligger på -70, så anbefales det at købe en forstærker. Jeg ved ikke om -60 er godt? Men det er i hvert fald blandt de bedste i forhold til de netværk, jeg får på skærmen på inSSIDer.
Til top
socsci Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér socsci Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 22:19
Har lige kørt en speedtest. På min computer, som er fra 6½ år gammel er der en Ping på 25ms, download speed på 7,01 mbps og en upload speed på 0,99 mbps. På min kærestes computer, som er noget nyere er der en ping på 21ms, download speed 9,77 og upload speed 0,98.

Hvordan vil I vurdere dette i forhold til at køre f.eks. Netflix på Apple TV? Er det simppelthen vores internet, der ikke er godt nok fremfor at det er wifi-signalet der er dårligt?
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 00:10
Ifølge http://support.netflix.com/da/node/2738 bør det være nok, så der må være noget andet galt. Prøv evt. med et midlertidig kabel, bare for at se om det gør en forskel. Prøv evt. om kærestens pc kan afspille Netflix uden problemer. Sidste mulighed kunne være at skrue ned for kvaliteten på Netflix - det gøres inde under indstillinger et eller andet sted. Det var lige de ting jeg kunne komme på.
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu