recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PX80 tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPX80 tråden

 Besvar Besvar Side  <1 181920
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2008 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af Vistrup Vistrup skrev:

Hej er der nogen der kan forklare hvad overscan er, og hvordan man får det på? Det er vel noget med at tv'et tilpasser billedet så det passer størrelses mæssigt?

 Se side 13 og 15 i manualen. der er det tydeligt forklaret, samt hvordan det slås til/fra.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Hr.Flæskesteg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Marts-2008
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2008 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Oprindeligt skrevet af doit doit skrev:

Syntes egentligt det er underligt, at der kommer retention ved sorte bjælker og undertekster ved film, når der ikke gør ved logoer osv. Ikke at det irriterer, for ser det ikke når jeg slår over på alm. tv, men det var bare en tanke  Den må da arbejde noget mere for at vise et logo end sorte bjælker..

Har ikke lagt mærke til noget som helst retention endnu på min skærm, jeg fortalte kæresten om det igår eftermiddags, og igår aftes da hun lå og så tv, med sorte bjælker blev hun nærvøs for om det gav retention/burn in men der var altså ingenting idag da jeg kiggede..

kan de sorte bjælker i siden give burn in(retention?, det er jo sort???

her til aften har jeg så siddet og set uefa cup på 3+, og jeg synes ikke signalet er særlig godt på selectoren, mange andre kanaler er meget bedre.. fik også lige hurtigt kigget på noget HD, og det var faktisk ret flot..

Så fodboldkampen på mit gamle crt TV. Selv der lagde jeg mærke til den håbløse billedkvalitet - Det var outstanding ringe. Selv om tv3+ tit får tæsk for deres fodbold, tror jeg der var noget mere galt her, uden jeg kan sige hvad det har været.

NB: De blå vandt..........2-1, så meget kunne jeg dog se.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2008 kl. 21:45

 

 Viaskvat har for vane at overkomprimere deres kanaler, så er der plads til flere på Transponderen. (Læs kvantitet og ikke kvalitet).

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
van the man Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Januar-2007
Status: Offline
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2008 kl. 10:40

Oprindeligt skrevet af Ebolaebola Ebolaebola skrev:

Du vil gerne IKKE have overscan! Overscan betyder at TV'et zoomer billedet en lille smule, hvilket betyder, at man mister billedinformation. Ganske vist ikke ret meget, men nok til, at det kan irritere en som en sindssyg, hvis man går op i sådan nogle ting (hvilket jeg bl.a. gør). Man bruger overscan til at eliminere "støj" (ved ikke lige hvad jeg skal kalde det) som kan optræde i kanterne på tv-udsendelser. Så vidt jeg har forstået er overscan noget, der var relevant i fjernsynets barndom, men ikke nu. Jeg fatter ikke, Panasonic ikke har en overscan-fjerner på px70erne... det er virkelig hjernedødt!

det gik jeg så ind og prøvede af, og det er ikke noget hit at slå fra!

resultatet var at der kom en flimrende stribe for neden og for oven i kanten når det var letterbox. kun ved fuldskærm 16\9 kunne det forsvares at gøre.

mener at have læst om en anden med samme problem i en anden tråd om samme tv.

mvh jb



Redigeret af van the man - 08-Marts-2008 kl. 10:41
panasonic TH-42"px80
sagem81 hdbox canaldigital.
rotel ra 985 bx.
marantz cd 63 ki signature.
Sony RDR-HX750B
avance dana
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2008 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af van the man van the man skrev:

det gik jeg så ind og prøvede af, og det er ikke noget hit at slå fra!

resultatet var at der kom en flimrende stribe for neden og for oven i kanten når det var letterbox. kun ved fuldskærm 16\9 kunne det forsvares at gøre.

mener at have læst om en anden med samme problem i en anden tråd om samme tv.

mvh jb

Ja - den flimrende støjstribe er netop årsagen til at overscan IKKE skal slås fra - det har intet med TV'et at gøre, men er netop derfor der findes noget der hedder overscan i alle tv. Støjstriben er bl.a. teksttv signaler - altså noget der ligger i signalet.

Overscan skal kun slås fra hvis man bruger en kilde der ikke har nogen ekstra information gemt i den øverste scanlinie. Og strengt taget er funktionen til at slå overscan fra kun beregnet til at bruge når man tilslutter en mediacenter pc hvor man ikke vil have overscan af desktoppen.

 

 

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
van the man Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Januar-2007
Status: Offline
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2008 kl. 12:47
så ebolaebola er galt på den når han hævder at man IKKE får noget godt ud af overscan,   godt vi fik det på plads så 
panasonic TH-42"px80
sagem81 hdbox canaldigital.
rotel ra 985 bx.
marantz cd 63 ki signature.
Sony RDR-HX750B
avance dana
Til top
tobey17 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2008 kl. 17:00
Så fik jeg sgu px80. Damn hvor er den nice...

Er overrasket over hvor godt billedet er
Specielt med ps3 også. Men generelt også analog tv fra stofa.

Men er der nogen som ved hvor man kan se hvor mange timer tv'et har kørt?

Har læst men ser ikke ud til at jeg kan finde det nogen steder?


PS3..game on:)
Til top
Ebolaebola Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 239
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2008 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af van the man van the man skrev:

Oprindeligt skrevet af Ebolaebola Ebolaebola skrev:

Du vil gerne IKKE have overscan! Overscan betyder at TV'et zoomer billedet en lille smule, hvilket betyder, at man mister billedinformation. Ganske vist ikke ret meget, men nok til, at det kan irritere en som en sindssyg, hvis man g�r op i s�dan nogle ting (hvilket jeg bl.a. g�r). Man bruger overscan til at eliminere "st�j" (ved ikke lige hvad jeg skal kalde det) som kan optr�de i kanterne p� tv-udsendelser. S� vidt jeg har forst�et er overscan noget, der var relevant i fjernsynets barndom, men ikke nu. Jeg fatter ikke, Panasonic ikke har en overscan-fjerner p� px70erne... det er virkelig hjerned�dt!

det gik jeg s� ind og pr�vede af, og det er ikke noget hit at sl� fra!

resultatet var at der kom en flimrende stribe for neden og for oven i kanten n�r det var letterbox. kun ved fuldsk�rm 16\9 kunne det forsvares at g�re.

mener at have l�st om en anden med samme problem i en anden tr�d om samme tv.

mvh jb



Jeg havde på et tidspunkt hooket en Xbox360 m. HDDVD-drev op til mit pv70 via. vga. Denne løsning eliminerede overscanning fuldstændigt og jeg så aldrig nogen flimrende striber v. letterbox,... det er på det grundlag jeg udtaler mig.
William Faulkner, mit nemesis.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 181920
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu