recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd for tilslutning af aktive højttaler.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Råd for tilslutning af aktive højttaler.

 Besvar Besvar Side  <1 3334353637 62>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2017 kl. 21:45

Med denne 12V Audiophonics-trigger vil du kunne tænde 230VA ekstre 
udstyr fra f.eks en Bluesound NODE2 Musikstreamer. - Set her.


Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2017 kl. 12:42

Oprindeligt skrevet af pedid pedid skrev:

 
Er der en årsag til at flere ikke benytter sig af BeoLab Transmitter 1 og BeoLab receiver 1 i deres opsætninger?
Her tænker jeg selvfølgelig at prisen kan være en faktor, men for 3000,- + 5x1500,- kan man nyde en fuld
WiSA opsætning med et komplet 5.1 setup (eller mere) uden al kabelrodet med deres non B&O tv.
Tænker bare der engang i mellem sker en automatisk fornyelse, og når man tænker på mængden af brugere
der netop spørg ind til "..hvad skal jeg købe for at få et par BeoLab 8000 højtalere til at indgå i mit ikke B&O
setup", så overrasker det mig at Peter, eller andre ikke foreslår den løsning.

Måske Peter svarer tilbage med hvad han har gjort sig af tanker og/eller erfaring med produktet.

Hej pedid - Tak for dit indput, som er vigtig for at få idér til nye setup tegninger.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2017 kl. 11:08

Fra forum: Har du prøvet at bruge Oppo som forforstærker/processor i surround ????
Ja jeg bruger den som forforstærker / processor til mit surround, dette er en SUPER
nem måde at få surround på, og det fungere uden problemer, NETflix og nu også Tidal.
Tror ikke man kan få en bedre og enklere løsning til setup, og volumen kontrol er simpel.
Oppo som en simpel surround-processor; har forstærkerudgang for hver kanal, og man
kan indstille hele lydprocesseringen via en intuitiv menu. Trigger In and Out. Oppo Blu-
ray BDP- Forforstærker/ processor inkluderede Oppo's Wi-Fi dongle.

Sådan opsetters en OPPO-afspiller som en forforstærker:
Trin 1 - Vælg Variabel volumenudgang  Opsætningsmenu> Lydbehandling> Output
Volume> Variable Valg af variabel muliggør volumenkontrol af de analoge udgange.
Brug VOL +/- knapperne på fjernbetjeningen til at øge / sænke det analoge lyd -
udgangsniveau (maksimum er 100 - vi foreslår at falde til 0 ved starten af din installation).
VIGTIGT: Det er vigtigt at vælge variabelt volumen, før du tilslutter din OPPO-afspiller
direkte til en forstærker, eller aktive højttaler da det høje udgangsniveau kan forårsage
skade på forstærkere og aktive højttalerne.

Mulighed  - Multikanal opsætning Oppo BDP- RCA til 7.1eller 5.1 afspilning.
Tilslut OPPOs FL-udgang FRONT LEFT INPUT.
Tilslut OPPOs FR-udgang FRONT RIGHT INPUT.
Tilslut OPPOs SR-udgang SURROUND RIGHT INPUT.
Tilslut OPPO's SL- udgang SURROUND LEFT INPUT.
Tilslut OPPOs C- udgang CENTER INPUT.
Tilslut OPPOs SW- udgang aktive subwoofer's LFE INPUT

Bemærk: Lydstyrken for den analoge udgang, justeres med Oppos følgende fjernbetjening

Idal streaminfunktionen er integreret i OPPO´s nyeste versioner. Media app, virker på både
tablets og telefoner. App’en skal opgraderes til version 4.0 for at få denne funktionalitet.
Tidal klar på Oppo Blu-ray BDP-105. 2014. Find den i Apple App. - Click her.

Brug din Oppo som forforstærker, de analoge lydudgange omfatter RCA'er til 7.1-afspilning.



 

God fornøjelse.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2017 kl. 17:00


Redigeret af Peter Pan - 23-August-2018 kl. 10:02
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2017 kl. 14:51
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 22:22

                  

For at BeoLab 2000 kan fungere sammen med ML-adapteren, skal du indtaste følgende
kommando: MENU 0 9 GO ^ (Pil op) CD-CD med en Beo4 eller MENU 0 9 PLAY -
^ (op pil) CD-cd med en Beolink 1000.

Lydstyrken styres af en B&O fjernbetjening eller volumenhjulet på BeoLab 2000.
Sluk højttaleren med den røde "Strømknap" på fjernbetjeningen eller direkte på BeoLab
2000. Bemærk: Når BeoLab 2000 er afbrudt fra strømmen, skal den omprogrammeres.

Masterlink-adapterkabel til BeoLab 2000. Dette gør det muligt at tilslutte en mobiltelefon
f.eks i dockingstation, eller Bluetooth-enhed direkte til højttaleren. Kablet bruges, hvor du
ikke bruger BeoLab 2000 i en linkopsætning.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2017 kl. 08:46

Hvis dette ikke har din interesse, men du gerne vil omgive dig med surround sound
fra B&O's aktive højttaler, er dette et billigt alternativ. På side 34 ser du de adapter
kabler du kan benytte, for tilslutning af aktive BL højttaler.


Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 07:55


Redigeret af Peter Pan - 16-Oktober-2018 kl. 13:46
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 07:56
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Hov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-September-2012
Sted: Virum
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 15:25
Hej Peter,

Mange tak for dine expert inputs. De er til stor hjælp.

Jeg er (omsider) igang med at ville lave et setup med et nyt 65" OLed TV sammen med mine Belolab 9.
Påtænker mig så at købe en beolab 7.2 som center og en B&O connectionhub som det hele så skal tilsluttes via.

Så vidt jeg kan se må jeg vist hellere vælge Sony's A1 65" da B&O's connection hub kun kan lære IR og ikke bluetooth. Det udelukker vist allerede der skærmene fra LG. 
Vil jo gerne minimere antallet af fjernbetjeninger så jeg kan bruge fjernsynets remote til at justere lyden op og ned.

Spørgsmålet er om det setup du skriver nedenstående med opsplitning af kabel med Mono-lyd til centerhøjtaleren (Beolab 7.2) og så stereo til Fronthøjtalere (Beolab 9) kommer til at virke lige så godt som hvis man f.eks. havde et BV11 eller BV14 som TV og Centerhøjtaler?

Man bliver jo lidt forvent når man er vant til B&O lyd og B&O fjernsynet har jo en eller anden form for styring af hvilken lyd der sendes til de enkelte højtalere.



Til top
Hov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-September-2012
Sted: Virum
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 15:34
Hej igen,
Glemte måske lige at skrive det var angående det set-up du beskrev på side 32 :-)
Til top
Hov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-September-2012
Sted: Virum
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 19:54
Hej Peter Pan

Jeg har talt med Best Buy angående køb af det kabel du foreslår i din tegning af 12. Dec 2016.

Nedenstående er hvad de skriver:
Du kan også godt bruge en BeoLab 7-2 som centerhøjttaler, men de omtalte kabler er ikke en god ide. Hvis du ser på tegningen går der et fordelerstik ud af hub´en. Der skyldes selvfølgelig at du ønsker at køre med to sæt højttalere. Der hvor der står “stereo out” på kablet, skulle de trækkes til BeoLab 9 og så spiller de stereo.

Der hvor der står mono out tilkobler du BeoLab 7-2. MEN HER GÅR DET GALT! Når du laver en kortslutning mellem ben 3 og 5 bliver signalerne lagt sammen, og dermed mono, men da splitterkablet bare er et stykke ledning kortsluttes ben 3/5 jo hele vejen, og betyder at dine BeoLab 9 også kører mono! Og det var ligesom ikke meningen.

Jeg vil derfor anbefale at du stadig kører stereo på BeoLab 7-2, for uanset hvad du gør, er der ingen “rigtig” centerinformation alligevel. Da jeg havde et billedrørstv fra B&O uden surroundmodul, havde jeg også tilsluttet ekstra højttalere, og selv om vi taler om 2 x stereo, forekommer det alligevel at lyden kommer henne fra billedet.

Citat slut.

Jeg er ikke selv specielt elektronik kyndig så vil sætte stor pris på din mening herom
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3334353637 62>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu