recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Readynas Duo / Squezebox Duet er langsom...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketReadynas Duo / Squezebox Duet er langsom...

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
olefrank Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Readynas Duo / Squezebox Duet er langsom...
    Sendt: 08-April-2010 kl. 17:38
Jeg har kombinationen Readynas Duo (NAS-server fra Netgear) og Squeezebox Duet. De kører over min trådløse g-netværk. Jeg bruger det udelukkende til at afspille flac-filer, som jeg har 89 gb af (4500 filer). 

Det kører sådan set fint (som i Det virker) men det er altså lidt langsomt. Controlleren reagerer sløvt når jeg browser gennem musikbiblioket. Jeg skal typisk vente 10 sek fra jeg vælger en kunstner til jeg ser numrene med denne. Og nogle gange går der ca ½ min inden den reagerer på at skrue op/ned i volumen. Det fungerer, men det er irriterende at bruge (jeg er en utålmodig ung mand!).

Så er det jeg tænker: Skal det være sådan, eller kan jeg gøre noget for at optimere mit system. Eller er Readynas'en bare langsom, og er der andre løsninger som er hurtigere?

BTW Readynas kører med 256 mb RAM (standard) og 2 diske i Raid-x (tror jeg det hedder).

På forhånd tak for hjælpen.

Ole
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu