recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Readynas Duo vs. Synology performance
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketReadynas Duo vs. Synology performance

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
olefrank Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Readynas Duo vs. Synology performance
    Sendt: 11-April-2010 kl. 17:46
Jeg bruger min Readynas Duo NAS til at streame til min squeezebox, men jeg synes at den er lidt sløv.

Er der nogen, som  har erfaringer med andre NAS'er, f.eks. fra Synology, med hensyn til performance ved streaming lyd?? Er generelt Readynas'en langsommere end sine konkurrenter? Eller måske hurtigere?

Vil det hjælpe på readynas'ens performance at putte flere RAM i?

Håber nogle kan hjælpe mig..

/ Ole
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2010 kl. 18:06
tror ikke du kan opgradere din NAS med mere RAM    det plejer men ikke at kunne.

Generalt er Synology og Qnap meget hurtige servere,  især hvis det er nyere udgaver.

Min egen Qnap klarer fint streaming til andre PC'er  både film og musik   på samme tid
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2010 kl. 19:48
øh streaming af lyd? - det drejer sig om 20kbyte/s streaming? - hvis du mener den er for langsom til at reagere når man skifter spor og alt det der, så har NAS'en jo ikke nogen indflydelse på den del af funktionerne - det er jo SB'en og dens adgang til NAS'en. de filer er så små at hverken ram eller andet i bundkortet burde have nogen som helst indflydelse. - Det kan være dine diske er ekstremt langsomme (kører du raid 5 på nogle green diske? typisk er green diske en tand langsommere end normale diske og accesstiden er heller ikke nødvendigvis den hurtigste da der er fokus på strømforbruget.) men det er den eneste mulighed ud over et dårligt performende netværk.
Det med rammen burde først give mening med servering af store filer og mange af dem.
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1495
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2010 kl. 20:30
Hvis der er lidt RAM i NAS'en så bliver SBS påvirket og dermed virker den sløv i brugerinterfacet. Ikke når den er gået i gang med at streame. Hvis det var et problem ville der kommer udfald i musikken. Så mere RAM vil give en bedre oplevelse af menusystemet i f.eks. Controlleren.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu