recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reavon UBR-X100 / UBR-X200
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reavon UBR-X100 / UBR-X200

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
danishdrummer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2009
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danishdrummer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2021 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af ReZel ReZel skrev:

Oprindeligt skrevet af thxtex thxtex skrev:

Oprindeligt skrevet af ReZel ReZel skrev:

.... men Blu-Ray er hardware baseret så det er umuligt og cracke uden en chip eller andet hardware...

Øh host.... Jeg har jailbreaket på min Oppo UDP-205 og det er en ren software løsning man installerer en modificeret rusisk firmware. Jeg kan inde i menuen selv vælge hvilken BluRay region jeg vil køre.

Der er altid en undtagelse jeg skal ikke kunne sige hvorfor UDP-205 kan crackes med software måske har Oppo installeret en chip og låst den med software
Alle tre af Panasonics afspillere kan gøres regionsfri med software, så vejen frem for dig ville måske være at finde en DP-UB9000 billigt i DK/EU og så få den modificeret? Jeg har læst mig til, at indmaden er nøjagtig den samme i DP-UB820 og DP-UB420. Det er kun analogudgangene og den fysiske størrelse, der adskiller de to modeller, og de skulle være noget skrammel på 820'eren. Der skal du op i DP-UB9000 for få audiofil kvalitet. Med jailbreak og firmware er der ingen forskel på 820 og 420, med mindre man vil køre (dårlig) analog, og der kan i øvrigt også låses op for alle UB9000's funktioner som fx muligheden for at lave HDR Optimization til projektorer...

Selv er jeg ikke helt parat til at give i omegnen af 10.000 for en afspiller, netop fordi jeg ikke har et audiofilt setup, så jeg har bare købt en UB424 til UHD og så beholdt min chippede BDP-103D til min SACD -- og iø. også til afspilning af blu-ray, som jeg synes, den klarer bedre end Pana'en.

Jeg håbede derfor, at Reavons X100 kunne erstatte begge mine afspillere, så det var lidt af en kold klud at få i fjæset, at kun den audiofile X200 understøtter SACD. Så er de jo netop ikke på niveau med Oppo, hvis afspillere var ægte multiafspillere, både standard-afspillerne og high-end-afspillere.

Der er dukket en del brugeranmeldelser op ovre på AVS Forum, og det er lidt en blandet landhandel, hvad der er af ris og ros. Tilsyneladende har Reavon sendt afspilleren ud, uden den helt var klar, og der er allerede kommet en del firmware-opdateringer, og folk opdager stadig glitches i afspilleren. Desuden skulle interfacet være en klon af den kineiske Oppo-klon (har glemt, hvad den hedder), der er blevet udsendt der i mellemtiden: https://www.avsforum.com/threads/reavon-ubr-x100-ubr-x200-uhd-bd-player-thread.3184246/page-13

Ifølge tråden ovenfor findes der en fjernbetjeningskode, som gør maskinen regionsfri, og så kan man skifte region i selv menuen. Men altså, ingen SACD-support i X100'eren. Det bliver et nej tak herfra.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2021 kl. 13:54
Jeg skal kun bruge den til Blu-ray og måske en dag UHD BD, men der skal selvfølgelig ikke være fejl og andet ballade over det hele.
Til top
danishdrummer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2009
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danishdrummer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2021 kl. 14:30
Jeg er allermest træt af den SACD-brist. Har næsten 100 skiver, som jeg ikke er parat til bare at smide på loftet. Ellers lyder det jo til, at Reavon godt kan få patchet småfejlene via firmware, men det er selvfølgelig dybt uprofessionelt at sende et ufærdigt produkt på gaden. At dømme efter brugeranmeldelserne fra AVS lader det også til, at det er en god, om end ikke tiptop medieafspiller, men Reavon har også allerede været ude at sige, at det IKKE er tænkt som en medieafspiller, men en disc-afspiller.
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2021 kl. 18:22
Er også (virkelig) "sulten" på en ny SACD afspiller..... men den (x200) ligner ikke noget til små 13000,- Danske penge.... any way, det bliver spændende at se reelle test og ikke mindst, hvor prisen "lander" når den den rammer Dansk jord Wink 

Bond Cool

Til top
danishdrummer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2009
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danishdrummer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2021 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Er også (virkelig) "sulten" på en ny SACD afspiller..... men den (x200) ligner ikke noget til små 13000,- Danske penge.... any way, det bliver spændende at se reelle test og ikke mindst, hvor prisen "lander" når den den rammer Dansk jord Wink 

Bond Cool


Altså, det er jo et fransk firma, så jeg tror ikke du skal regne med de store prisændringer, hvis Reavon nogensinde lander hos forhandlere i Danmark. Så længe vi er inden for EU, så er der jo ingen grund til særimport på samme måde som der var med Oppo (som jeg bare blev dyrere af at komme til EU).

Brugeren ovre på AVS har revideret sin kritik, og det lyder nu som en ret genial afspiller. Men, igen, jeg kommer ikke til at lægge 13 af de skarpe, og X100 mangler SACD.

PS. Hvornår kommer Stridsvognens sønderlemmende Reavon-anmeldelse? Smile
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2021 kl. 22:59
Har de fået kigget på flytning af undertekster og er religionsfriheden blevet bekræftet?
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2021 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af danishdrummer danishdrummer skrev:

Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Er også (virkelig) "sulten" på en ny SACD afspiller..... men den (x200) ligner ikke noget til små 13000,- Danske penge.... any way, det bliver spændende at se reelle test og ikke mindst, hvor prisen "lander" når den den rammer Dansk jord Wink 

Bond Cool


Altså, det er jo et fransk firma, så jeg tror ikke du skal regne med de store prisændringer, hvis Reavon nogensinde lander hos forhandlere i Danmark. Så længe vi er inden for EU, så er der jo ingen grund til særimport på samme måde som der var med Oppo (som jeg bare blev dyrere af at komme til EU).

Brugeren ovre på AVS har revideret sin kritik, og det lyder nu som en ret genial afspiller. Men, igen, jeg kommer ikke til at lægge 13 af de skarpe, og X100 mangler SACD.

PS. Hvornår kommer Stridsvognens sønderlemmende Reavon-anmeldelse? Smile

Har ikke testet Reavon endnu, så det er lidt svært at anmelde den, men på data må man forvente at den kan Det samme som OPPO, - 1 usb indgang og -1 HDMI indgang, forvent ingen dynamisk tonemapping, eller multitap chroma upsampling.
Umiddelbart virker den alt for dyr, Pioneer LX500 er bygget på samme Mediatek chipset, den er ret velbygget spille med meget få features. Reavon ser ud til at være en lidt mere flimset spille, men det er ikke altid det der betyder noget.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
danishdrummer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2009
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danishdrummer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2021 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af danishdrummer danishdrummer skrev:

Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Er også (virkelig) "sulten" på en ny SACD afspiller..... men den (x200) ligner ikke noget til små 13000,- Danske penge.... any way, det bliver spændende at se reelle test og ikke mindst, hvor prisen "lander" når den den rammer Dansk jord Wink 

Bond Cool


Altså, det er jo et fransk firma, så jeg tror ikke du skal regne med de store prisændringer, hvis Reavon nogensinde lander hos forhandlere i Danmark. Så længe vi er inden for EU, så er der jo ingen grund til særimport på samme måde som der var med Oppo (som jeg bare blev dyrere af at komme til EU).

Brugeren ovre på AVS har revideret sin kritik, og det lyder nu som en ret genial afspiller. Men, igen, jeg kommer ikke til at lægge 13 af de skarpe, og X100 mangler SACD.

PS. Hvornår kommer Stridsvognens sønderlemmende Reavon-anmeldelse? Smile

Har ikke testet Reavon endnu, så det er lidt svært at anmelde den, men på data må man forvente at den kan Det samme som OPPO, - 1 usb indgang og -1 HDMI indgang, forvent ingen dynamisk tonemapping, eller multitap chroma upsampling.
Umiddelbart virker den alt for dyr, Pioneer LX500 er bygget på samme Mediatek chipset, den er ret velbygget spille med meget få features. Reavon ser ud til at være en lidt mere flimset spille, men det er ikke altid det der betyder noget.

Det er også lidt det indtryk, jeg får; at den er for dyr. Men hvis rygtet taler sandt, at den kan gøres regionsfri med en 4-cifret talkode, så er prisen ikke helt så slem alligevel, fx sammenlignet med hvad man betalte oveni for at chippe en Oppo. Og så igen, hvis du har ret, at X100 er 100% en Oppo-klon, bare uden SACD-playback, så er det jo nærmest 2 skridt frem og 3 tilbage, og så skal man jo kun købe afspilleren i mangel af bedre. Ift. X200, hvis LX500 er magen til, så er LX500 jo flere tusinde kroner billigere at købe og chippe (eller hvad man nu gør) end Reavons X200, og det er da helt godnat.
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2021 kl. 16:49
Hvor kan man købe en Pioneer LX500? Er selv lidt på jagt efter en god 4K Blu-ray/HDR med SACD support - og som har et display. Desværre Sony. Vil dog ikke over 8000,-
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2021 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

Hvor kan man købe en Pioneer LX500? Er selv lidt på jagt efter en god 4K Blu-ray/HDR med SACD support - og som har et display. Desværre Sony. Vil dog ikke over 8000,-

KT Radio har Pioneer LX500, tænker den kan købes hos de fleste Pioneer forhandlere.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2021 kl. 00:00
Ser ud til at Reavon er en lettere ommøbleret GEIC 5800 afspiller.

Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Kosmo12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kosmo12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2021 kl. 08:14
Overvejer at købe en Panasonic DP-ub 9000 eller en Pioneer LX-500. Er der nogen som kender begge afspillere og evt. kan anbefale den ene frem for den anden ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu