recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Redigering af MPEG4 .ts-filer fra Bluetinum DVB-C
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRedigering af MPEG4 .ts-filer fra Bluetinum DVB-C

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Emne: Redigering af MPEG4 .ts-filer fra Bluetinum DVB-C
    Sendt: 03-August-2010 kl. 11:42
Jeg har købt den Bluetinum BT-DTC-110, som sælges i Føtex og Bilka. Den optager fint til harddisk, opdelt i .ts-filstumper á 2 GB, men afspilningskvaliteten er ikke så god, og jeg får ikke 5.1-lyd på DR HD.

Flytter jeg harddisken med en DR HD-optagelse over på vores PS3, er både billede og 5.1-lyd i orden - men kun for den første filstump. En stor del af de efterfølgende filstumper er korrupte. Jeg får ca. samme resultat i VLC, dog med lidt flere læselige filstumper.

Jeg går ud fra, at det skyldes, at boksen simpelthen kapper transportstrømmen over, når den når til 2 GB, og starter en ny filstump uden diverse headere m.m. Recepten må derfor være at samle alle filstumperne til en stor fil, som derefter hakkes over i gyldige filmfiler á max. 2 GB, så de igen kan lægges ned på en FAT32-disk, som PS3'en kan læse. Det har jeg så ledt efter programmer til, indtil videre uden det store held.

Jeg har prøvet TSPE (Transport Stream Packet Editor). Den kan analysere filerne og finde både billed og lyd, men jeg får en buffer underrun, når jeg prøver at gemme til en ny fil.

Jeg har også prøvet TS Converter. Den analyserer fint og påstår også, at den har gemt uden fejl, men outputfilen fylder kun 1 kB.

Ovenstående er testet med en lille, komplet optagelse på under 2 GB, så jeg er ikke engang nået til problematikken med at samle de gyldige og ugyldige filstumper. Billedet er encoded med H264 ifølge VLC, og lyden er encoded med AC3.

Nogen forslag?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 12:09

Videoredo TVSuite V4 kan uden problemer samle filerne til én lang fil. Udfordringen ligger så i efterfølgende at dele den op så PS3en kan læse dem. Her må jeg melde pas.

Flemming 

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Videoredo TVSuite V4 kan uden problemer samle filerne til én lang fil.

Tak, men:
"H.264/AVC video streams are not yet supported."
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Videoredo TVSuite V4 kan uden problemer samle filerne til én lang fil.

Tak, men:
"H.264/AVC video streams are not yet supported."
 
Jo de er. Du har set på den forkerte version. Se her http://www.videoredo.net/msgBoard/showthread.php?t=15759
 
Flemming
 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
skachr Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 12:30
Prøv at se hvad du kan få ud af TS Doctor:
 
 
Den kan ihvertfald samle en optagelse fordelt på flere segmenter til en fil, og rense optagelsen for diverse støj.
 
Hvis kvaliteteten af antennesignalet ikke er ok, kan din optagelse være fyldt med så mange bitfejl, at der ikke er noget at gøre.
 
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 13:42
Tak til jer begge.

Der er åbenbart forskel på versionerne på videoredo.net og videoredo.com. Versionen i dit link virker for mig, Flemming.

Men det ser umiddelbart ud til, at TS Doctor kan løse mit problem for en noget mindre pris. Den kan reparere de enkelte filstumper, så PS3 forstår dem, og det er i princippet alt, hvad jeg behøver.
Til top
E Nørgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 100
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 19:47
Jeg kopierer ofte tingene sammen med gode gamle "DOS-kommandoer". Udskiftning af extension klarer også konverteringen uden problemer. LOL
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 20:03
tsmuxer kan vel også samle filerne til en lang.. og den kan også lave dem om til bdmv folder og mts fil hvis der skulle være behov http://www.smlabs.net/tsmuxer_en.html
Mvh

René
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af E Nørgaard E Nørgaard skrev:

Jeg kopierer ofte tingene sammen med gode gamle "DOS-kommandoer".

Jaja, men det er ikke der, udfordringen ligger.

Hvis dine DOS-kommandoer bagefter kan dele filen op i mindre, gyldige filmfiler, så de kan ligge på en FAT32-disk, vil jeg meget gerne høre om det.

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

tsmuxer kan vel også samle filerne til en lang.. og den kan også lave dem om til bdmv folder og mts fil hvis der skulle være behov http://www.smlabs.net/tsmuxer_en.html

Og den kan tilsyneladende også dele outputfilerne op i bidder. Den må jeg prøve.


Redigeret af Allan Olesen - 03-August-2010 kl. 20:35
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 21:03
husk hvis du samler flere klik så starter du med første klip som "add" og alle efterfølgende "join" ellers virker det ikke.
 
Og rigtigt den kan også splitte, det havde jeg helt glemt.. så er det jo hele 2 ting også er den endda gratis Smile
Mvh

René
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 00:13
Tsmuxer dækker behovet perfekt. Den er rasende hurtig at arbejde med, og den kan samle, splitte, korrigere lydforsinkelse og skære overflødige sekunder i start og slutning af en optagelse væk, alt sammen i samme arbejdsgang.

Bare lidt ærgerligt, at GUI-versionen skal bruge så meget museklikkeri for at udvælge filer til joining.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 08:43
nu har jeg ikke lige prøvet men hvis alle filer i mappen minus 1 skal joines kan man ikke klikke "ctrl A" (vælger alt) også holde "ctrl alt" nede mens du afklikker dem du ikke vil have med alligevel (feks første klip som jo addes)... det virker ihvertfald i nogle andre programmer jeg bruger.. men har som sagt ikke lige prøvet i tsmuxer.. så er det ikke så omstændigt.. og sålænge klippene ligger i nummerisk orden skulle de gerne lægge sig rigtigt

Redigeret af rhsin - 04-August-2010 kl. 08:44
Mvh

René
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu