recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Redigering med Studio 9
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRedigering med Studio 9

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
m_nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Emne: Redigering med Studio 9
    Sendt: 13-Februar-2006 kl. 15:31

Hej

Jeg sidder med 40-50 små videoer (cirka 1 GB tilsammen), som jeg er ved at sætte sammen vha. Studio 9. Indimellem nogle af videoerne er lagt nogle enkeltbilleder ind. Jeg er nu ved at sætte nogle effekter ind mellem dem.

Da jeg kun havde ca. 10 små videoer/billeder gik det hele tjept nok, men nu hvor den endelige liste er blevet lang, så tager det en hulens tid at sætte f.eks. en effekt ind. Fra jeg sætter den ind, indtil jeg kan gøre noget igen kan der gå flere minutter.

Jeg har en XP 3000+, 1,5 gb RAM og et 9800Pro grafikkort.

Er det godtnok så krævende af éns pc?

Eller er der noget i Studio, som jeg kan slå fra, så det går hurtigere at arbejde med?

 

Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2006 kl. 16:15
Pinnacle studio 9 er ikke specielt hurtigt til video krævende opgaver. Jeg har selv arbejdet lidt med Pinnacle Studio9, og det var ikke vildt fedt. Pinnacle Studio er ikke så dyrt, men tilgengæld får man heller ikke meget mere end man betaler for. En anden ting som Pinnacle med deres studio 7,8,9 serie har været præget af, er mystiske fejl og nedbrud af programmet. Men de seneste updates har vidst fikset de fleste bugs.

Din PC skulle sagtens kunne klare et alm. video reg. program. Men ens harddisk er også vigtig når man arbejder med video materiale, eftersom meget data streames direkte fra harddisken. Samtidig gemmes der sandsynligvis også en del data midlertidigt på disken. Så en sløv gammel 5400 omdr. disk ville kunne sløve et video redigeringssystem meget ned. Et hurtigt RAID system vil være at fortrække. Eller blot nogen af de seneste harddiske på markedet.

Selv svæger jeg til Sony Vegas, som er fortrinligt. Desværre koster det en del kroner, men det er hurtigt og arbejde med, og så er det super stabilt.

XP 3000 skulle være hel ok, windows XP bruger alligevel ikke meget mere end 1,4 - 1,5 gigabytes ram pga. en del 32bit overhead memory styring i windows. Jeg bruger selv et Radeon 9800 pro gfx kort, og det fungere fint of hurtigt til 2D grafik.

Mvh. Moef
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
m_nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2006 kl. 18:44

Tak for dit svar.

Jeg regnede heller ikke med, at min pc er for langsom, men da jeg ikke er vant til video-redigering, ville jeg lige bekræftes.

HD'en er en ny SATA 7200'er, så det er ikke den langsomste, men heller ikke den hurtigste :)
Tegnebogen var ikke lige til en 10.000'er :)

Well, jeg må leve med Studio, som fulgte med vores TV-kort. Jeg skal heldigvis ikke redigere videoer  så tit.

Til top
henrikkrebs Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-September-2005
Status: Offline
Point: 119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2006 kl. 19:21

Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

studio 7,8,9 serie har været præget af, er mystiske fejl og nedbrud af programmet. Men de seneste updates har vidst fikset de fleste bugs.

Noget du ved eller noget du har hørt (Fx fra Pinnacles "What's new" i ver 10)

Tilfreds ejer (siden 12.2005) af JVC DR-MH200
Irriteret bruger (OOS) af STUDIO 9 og tidligere gennem en årrække
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2006 kl. 20:12
En 7200'ere skulle være helt fint. Men som du selv er inde på, så findes der jo diske som er noget hurtigere. Mine diske er også 2 x 120gb SATA diske, sat i et RAID0. Det giver en lille smule hastighed, dog ikke vildt meget.

Der findes også noget det her:
http://www.tmpgenc.net/e_main.html

Som en del bruger svæger til. Det er vidst nok gratis. Jeg tror det er rimelig basalt angående editeringsfaciliteter, men det kan komvertere mellem mange forskellige formater.

Der findes også andre programmer i denne serie, bl.a. et "auther" program, som heller ikke koster meget.

Om det er ligeså brugervenligt som Pinnacles/hurtigt, det ved jeg ikke, men der findes vidst trialware versioner af disse Tmpxxxx programmer.


Mvh. Moef
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2006 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af henrikkrebs henrikkrebs skrev:

Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

studio 7,8,9 serie har været præget af, er mystiske fejl og nedbrud af programmet. Men de seneste updates har vidst fikset de fleste bugs.

Noget du ved eller noget du har hørt (Fx fra Pinnacles "What's new" i ver 10)



Jeg kender intet til den nye v10, desværre. Måske det er super godt?

Jeg har som sagt brugt Vegas i længere tid.
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2006 kl. 21:25

Jeg synes at Studio 9 er et fantastisk brugervenligt program med mange muligheder - bare ærgeligt at det er fyldt med bugs og at man skal betale ekstra for at benytte de fleste ekstra features (også selvom man har punget ud til en plus-version!)

Version 9.4.3 (seneste patch) er dog så stabil, at den godt kan tweakes til at fungere tilfredsstillende. Personligt skifter jeg mellem at være godt tilfreds og noget frustreret!

Version 10 skulle (ifølge Pinnacle) have været en helt ny version uden de gamle børnesygdomme, så den købte jeg. En katastrofe! Sluger systemressourcer som bare f..... og i den tid jeg brugte den, lykkedes det mig ikke at lukke programmet bare én gang - det var altid et lodret crash! Jeg endte med at afinstallere min dyrt betalte Studio 10 Plus og gå tilbage til Studio 9...

Et enkelt kig på Pinnacle's forum afslører at jeg ikke er alene med ovenstående oplevelse. Heldigvis så har Pinnacle indset at deres ry hænger i en tynd tråd, så de er gået i gang med en stor indsats (minder mig om det første ½ år med Skype) på Studio 10 med en mængde beta-versioner, som ifølge reaktionerne på forum bliver bedre og bedre - måske er der håb endnu!? Jeg venter med at bruge min Studio 10 indtil roen har lagt sig i forum - Studio 9 har de tilsyneladende helt opgivet at gøre færdig!

Og tilbage til dit konkrete problem: Studio har haft problemer med både AMD-processorer og også med systemressourcer når der indsættes mange overgange, så du er nok dobbelt ramt! Kig i ovenstående forum - der er mange hjælpsomme mennesker og mange gode råd! Pinnacles egne support-folk er vist alle i gang med at lave nye beta'er til Studio 10

Med venlig hilsen
Anders, tålmodig Studio bruger

(P4 2,33mhz, 1 GB ram, Matrox G550, 2 stk. Seagate 80 GB @ 7.200 rpm og Pinnacle PCTV 310i)

Til top
m_nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2006 kl. 08:54

Heldigvis er det ikke noget, som jeg skal lave hver dag, så jeg må bare få mit lille projekt overstået og lade det tage den tid, det tager at lave.

Så må vi jo bare håbe, at de tager sig sammen og får strikket et program sammen som både er brugervenligt og hurtigt :)

Mange tak for hjælp og synspunkter.

Til top
Sirius Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Februar-2006
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2006 kl. 11:32
jeg synes det er et godt program men jeg forstår ikke man skal betale igen for nogle extra ting når man har købt programmet. det er lidt noget svinderi hvad koster de extra ting er der nogen der ved det????
Til top
LJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2006 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af henrikkrebs henrikkrebs skrev:

Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

studio 7,8,9 serie har været præget af, er mystiske fejl og nedbrud af programmet. Men de seneste updates har vidst fikset de fleste bugs.

Noget du ved eller noget du har hørt (Fx fra Pinnacles "What's new" i ver 10)

m.v.h. Leon
Til top
LJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2006 kl. 14:56

Hej.

Har lige set de forsk. emner igennem.

så bedre sent end aldrig.

Jeg bruger selv Studio 9, og har opdaget at ved størrer filer kan det godt betale sig at dele filerne op i flere afsnit, så går det noget hurtigere.

Bagefter kan du samle dem med programmet "TMPGEnc DVD author 1.6) eller nyere.

Hilse  LJ

 

m.v.h. Leon
Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Status: Offline
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2006 kl. 15:34

Hvorfor ikke bare gå over til noget mere stabilt og mindre ressource tungt som f.eks. Cyberlink PowerDirector som er testvinder her:

http://video-editing-software-review.toptenreviews.com/ 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu