recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reklamation og evt. tilbagebetaling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketReklamation og evt. tilbagebetaling

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Emne: Reklamation og evt. tilbagebetaling
    Sendt: 16-Februar-2008 kl. 15:49
Hvor mange gange mener I en reklamation bør gælde trods forudbetaling?

Jeg har et bokssæt hvor første DVD har samme fejl, både på den første og den nye, som jeg har modtaget efter reklamation.
Jeg mener det må være en produktionsfejl, spørgsmålet er bare om det kan bevises?

CDONs regler siger at man skal betale for giro på trods af, at de sender en nye vare med ny giro kort under reklamation, som så bliver annulleret efter modtagelse af defekt.

Det er nyt for mig at modtage en vare efter reklamation med samme fejl.

Til interesse for nogle kan jeg tilføje, at det er en del af skiven hvor billedet stopper og fastfryses, hakker og springer nogle scener over.
Det viser sig på alle DVD afspillere.

Jeg har lige kontaktet CDON igen, men vil lige høre jeres mening.

Redigeret af T-teknik - 16-Februar-2008 kl. 15:51
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2008 kl. 18:39
Slet ingen bud på denne triste handel
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2008 kl. 18:47

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Hvor mange gange mener I en reklamation bør gælde trods forudbetaling?

Jeg har et bokssæt hvor første DVD har samme fejl, både på den første og den nye, som jeg har modtaget efter reklamation.
Jeg mener det må være en produktionsfejl, spørgsmålet er bare om det kan bevises?

CDONs regler siger at man skal betale for giro på trods af, at de sender en nye vare med ny giro kort under reklamation, som så bliver annulleret efter modtagelse af defekt.

Det er nyt for mig at modtage en vare efter reklamation med samme fejl.

Til interesse for nogle kan jeg tilføje, at det er en del af skiven hvor billedet stopper og fastfryses, hakker og springer nogle scener over.
Det viser sig på alle DVD afspillere.

Jeg har lige kontaktet CDON igen, men vil lige høre jeres mening.

jeg købte en tv serie hos dvd.dk fra sverige, hvor der på disc 2 eller 3 var en fejl på, fik så tilsendt en ny. de skulle så lige have den første retur, derefter sendte de en ny. og samme fejl. kontakt til dem. de gik så ind og prøvede på tre fra deres lager. så jeg måtte så bare have mine penge retur.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2008 kl. 18:59
flemming larsen - det kan være det bliver samme fremgangsmåde for mit vedkommende?

Overvejede en kort stund i eftermiddags at sende begge 2 tilbage i returkuverten.
Men nej så kan det nok ende at blive glemt.
Mens jeg afventer svar, så kan det undre, som også du har været udsat for, at der er fejl på en hel produktionsserie.

Mon produktionapparatet er ved at være lige hurtig, siden sådan en fejl opstår?
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2008 kl. 19:07

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

flemming larsen - det kan være det bliver samme fremgangsmåde for mit vedkommende?

Overvejede en kort stund i eftermiddags at sende begge 2 tilbage i returkuverten.
Men nej så kan det nok ende at blive glemt.
Mens jeg afventer svar, så kan det undre, som også du har været udsat for, at der er fejl på en hel produktionsserie.

Mon produktionapparatet er ved at være lige hurtig, siden sådan en fejl opstår?

engang imellem opstår disse fejl desværre. men held og lykke med at få en som virker.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2008 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

flemming larsen - det kan være det bliver samme fremgangsmåde for mit vedkommende? Overvejede en kort stund i eftermiddags at sende begge 2 tilbage i returkuverten. Men nej så kan det nok ende at blive glemt. Mens jeg afventer svar, så kan det undre, som også du har været udsat for, at der er fejl på en hel produktionsserie. Mon produktionapparatet er ved at være lige hurtig, siden sådan en fejl opstår?


engang imellem opstår disse fejl desværre. men held og lykke med at få en som virker.



Tak - jeg håber.
Om ikke andet så penge tilbage.
Pokkers til bøvl med at sende noget tilbage i kuverter.
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 08:30
På trods af en velmenende kontakt forholder CDON sig påfaldende tavs.
Det er problematisk at de ikke har et telefonnummer.

Jeg tror de bedste butikker er dem med e-mærke
og evt. danskejet, hvis en klage skal have en afgørelse.

At så nogle butikker i forhold til varens pris undlader at gøre noget, kan være fordi de ved hvilken pris som forbrugeren skal betale for en klagesag.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu