recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reol til BD/DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reol til BD/DVD

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SpencerTracy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SpencerTracy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Reol til BD/DVD
    Sendt: 19-November-2023 kl. 17:52
Nå, folkens. Nu kommer der lige et meget old school indlæg, for jeg blev ikke klogere af søgninger her på forummet. Hvor kan man egentlig få reoler/møbler til sine film nu til dags? Det er jo mindst ti år siden, Ikea droppede den forretning.

Jeg står over for at flytte, og lige nu har jeg en hjemmelavet løsning fra trælasten, som jeg gerne vil skifte ud med en lidt pænere "rigtig" reolløsning, når jeg flytter. Jeg har brug for 35-40 hyldemeter, hvilket lyder vanvittigt, når man skriver det, men sådan er det.

Jeg har kigget på denne, og så længe man (forhåbentlig) selv kan bestemme afstanden mellem hylderne, så bringer 3-4 af dem mig jo et godt stykke: https://www.trademax.dk/m%C3%B8bler/tv-m%C3%B8bler/cd-dvd-blu-ray-reol/cd-reol-102x16x1775-cm-sp%C3%A5nplade-sort-sort-p818646

Der er også denne noget, billigere - og grimmere - løsning: https://www.tectake.dk/reol-christel-180x102x23-5cm-800212?tec_color=276

Der står, at den er 23,5 cm dyb, men det må næsten henvise til foden, så vidt jeg lige kan se.

Jeg har også overvejet skuffesystem for konens skyld, men med 40 meter i skuffer kommer det jo hurtigt til at ligne et bibliotekt og optage det meste af et helt rum, tænker jeg.

Har I bedre eller andre tips?

PS. Jeg kan/vil ikke streame eller rippe min samling til disk, osv., så undlag venligst anbefalinger og/eller jokes i den retning. På samme måde vil jeg heller ikke lægge mine disks i mapper og gemme cases på loftet. Jeg er kort sagt ikke ude efter at pakke skidtet væk.
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2023 kl. 18:42
Hvis du bruger skuffer, skal du ikke bruge 40 meter, da der kan være flere film per meter skuffe end per meter hylde.
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
SpencerTracy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SpencerTracy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2023 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Hvis du bruger skuffer, skal du ikke bruge 40 meter, da der kan være flere film per meter skuffe end per meter hylde.

Det er klart, men det vil nok stadig fylde frygteligt. Bruger du skuffer? Og, hvis ja, kan du anbefale en type? Jeg tænker, at man også vil bygge meget op i højden. Fordelen ved skuffer er vel også, at der ikke er så meget adgang for støv?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2023 kl. 19:43
Noget lignende det du selv har fundet, men måske billigere. Dybden er jo til bøger, men egner sig til film. Jeg har selv brugt en alternativ opbevaring i de berømte små klodskasser der er 23x33 cm og rummer mellem 26 og 30 film alt efter covertykkelse. Men leder efter det samme, en pæn reol der kan stå i stuen.

Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2023 kl. 21:07
Hej.

Så lige at Trævarefabrikkernes Udsalg stadig har pæne DVD og CD reoler til salg, men det vil nok blive ret dyrt, med så mange reolmeter som du skal bruge.

Alternativet kunne være, at få skåret nogle 8-12 mm. birkekrydsfinérplader i den længde og dybde du skal bruge, slibe og afrunde forkanterne og derefter monter på væg på hyldeknægte efter eget valg.

Brug evt. bogstøtter ved enderne.



Redigeret af Jespus - 05-December-2023 kl. 21:20
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA2.1 705+200 Ahorn
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu