recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Øretelefoner uden vindsus?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Øretelefoner uden vindsus?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Øretelefoner uden vindsus?
    Sendt: 25-September-2017 kl. 12:13
Jeg har brug for nogle in-ear øretelefoner som kan holde vindsus ude. Når jeg cykler med dem jeg har, så suser det så jeg hverken kan høre musikken eller noget andet.

Hvad har i af erfaringer?
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2017 kl. 13:37
Tjaa..mine Klipsch x10 er så små og sidder så dybt i ørerne, at der næsten ikke er noget vindstøj. Så små in-ears beregnet til "deep insert" er en idé Geek. Men næste gang vil jeg gerne have nogen, hvor kablet kan føres op over øret. Det er lidt akavet med X10.

(Det er dem i midten):


Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2017 kl. 13:43
Ja, de ser meget små ud. Enig i at det med ledningen skal tages med i overvejelserne. Det er MEGET irriterende når ledningen hiver i øreproppen, men det kan som regel reddes med en klips. Jeg har ikke prøvet dem der går over øret, men det er da bestemt en mulighed.

Redigeret af Mefisto - 25-September-2017 kl. 13:44
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2017 kl. 12:29
Få nogle uden ledning. B&O og Jabra laver nogle fine Bluetooth høretelefoner.

Husk på at du kan få klip i dit kørekort ved at cykle med musik i ørerne på åben vej.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2017 kl. 12:39
er virkelig lidt ked af at smide lidt malurt i bægeret. - en ting er at det er ulovligt. noget helt andet er at du så pludselig er til fare for andre for med forsvinden af vindsus mister du også fuldkommen følingen og muligheden for at følge med i trafikken. Det lydmæssige spiller mindst ligeså stor en rolle i at optræde som ansvarsfuld i trafikken. Du har SELV pligt til at være årvågen i trafikken. Det er desværre ikke kun bilerne der skal tage sig i agt. 

Personligt er jeg virkelig meget mod at bruge musik når man cykler, men jeg bor så også i Århus. - jeg tør sg ikke lukke mig inde i min egen verden når jeg går udenfor en dør.  Jeg kan til nød gøre det når jeg går eller løber rundt om brabrand søen, men så snart jeg er på vejene, er jeg sg nødt til at være opmærksom fra samtlige sider.
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2017 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af Alinity Alinity skrev:


Husk på at du kan få klip i dit kørekort ved at cykle med musik i ørerne på åben vej.

Det passer heldigvis ikke. Det eneste der står i færdselsloven er, at du skal opføre dig hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed, og du skal holde vejen fri, når der kommer udrykningskøretøjer. Desuden må man ikke bruge håndholdt mobiltelefon. 

Jeg cykler ofte med musik i ørerne, men skruer ikke mere op end at jeg kan høre trafikken, og således udgør det ikke noget problem. Ville ønske jeg kunne sige det samme om bilisterne :-)
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2017 kl. 17:37
Og jo det passer. En kollega fik klip i kortet da han var til fare for trafikken på cykel og kørte uforsvarlig pga. musik i ørerne. Så jo. Du er desværre forkert på den min ven.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2017 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

er virkelig lidt ked af at smide lidt malurt i bægeret. - en ting er at det er ulovligt. noget helt andet er at du så pludselig er til fare for andre for med forsvinden af vindsus mister du også fuldkommen følingen og muligheden for at følge med i trafikken. Det lydmæssige spiller mindst ligeså stor en rolle i at optræde som ansvarsfuld i trafikken. Du har SELV pligt til at være årvågen i trafikken. Det er desværre ikke kun bilerne der skal tage sig i agt. 

Personligt er jeg virkelig meget mod at bruge musik når man cykler, men jeg bor så også i Århus. - jeg tør sg ikke lukke mig inde i min egen verden når jeg går udenfor en dør.  Jeg kan til nød gøre det når jeg går eller løber rundt om brabrand søen, men så snart jeg er på vejene, er jeg sg nødt til at være opmærksom fra samtlige sider.

Men man må gerne køre i en lydisoleret bil med radioen tændt og ruderne rullet op, eller i en varevogn der støjer som en jetjæger i kabinen, hvor man samtidig ikke kan se en skid.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2017 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af Alinity Alinity skrev:

Og jo det passer. En kollega fik klip i kortet da han var til fare for trafikken på cykel og kørte uforsvarlig pga. musik i ørerne. Så jo. Du er desværre forkert på den min ven.

Har meget svært ved at tro på at bøden faldt for at høre radio alene. Hvis man cykler som en idiot og samtidig hører radio, vil jeg gerne tro det. Ellers er det jo helt til hest, i forhold til, at det er helt lovligt at køre i en lydisoleret bil og høre radio.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2017 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af Alinity Alinity skrev:

Få nogle uden ledning. B&O og Jabra laver nogle fine Bluetooth høretelefoner.

Husk på at du kan få klip i dit kørekort ved at cykle med musik i ørerne på åben vej.

Så virker radioen ikke, men ja jeg har da overvejet det. Den primære udfordring er dog at slippe for vindsus der overdøver tale/musik.
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2017 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Alinity Alinity skrev:

Og jo det passer. En kollega fik klip i kortet da han var til fare for trafikken på cykel og kørte uforsvarlig pga. musik i ørerne. Så jo. Du er desværre forkert på den min ven.


Har meget svært ved at tro på at bøden faldt for at høre radio alene. Hvis man cykler som en idiot og samtidig hører radio, vil jeg gerne tro det. Ellers er det jo helt til hest, i forhold til, at det er helt lovligt at køre i en lydisoleret bil og høre radio.


Nu er jeg hverken jurist eller politi, men det var den melding han fik. “Du må ikke have lyd i ørerne når du cykler” men kan ikke sige om det var en kombination der gav et klip. Der er jeg et svar skyldig.

Nu nævner du en lydisoleret bil og dårligt udsyn.

1. Du må jo ikke køre bil med dårligt eller blokeret udsyn hvor man ikke kan se en disse. Og 2. Så er du som cyklist en “blød” trafikant og skal derfor færdes lidt anderledes end i en bil. Der er nogle lidt andre regler for bløde trafikanter.

Men for en uddybende forklaring skal vi nok over i retshjælp. Jeg ved bare at en færdselsbetjent der engang stak mig en bøde for at gå over for rødt fortalte mig at trafikken har anderledes regler for bløde trafikanter.   
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2017 kl. 10:11
Men det er stadig et faktum, at man har betydeligt ringere udsyn i en bil eller især en varebil, end man har på cykel. I en bil eller varebil kan man heller ikke høre hvad der foregår uden for, så hvis man anvender de samme argumenter som er fremført mod cykling med ørepropper, på biler og varebiler, så bude de også være ulovlige at køre i.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu