recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Returnering af TV - Wupti
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketReturnering af TV - Wupti

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Hekon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Emne: Returnering af TV - Wupti
    Sendt: 23-Januar-2008 kl. 16:23

Hejsa,

Jeg har et lille spørgsmål angående returnering af varer købt på wupti.com, som jeg håber at kunne få lidt gode råd til.

Min svigermor har købt en samsung f86 på wupti.com og var ikke lige opmærksom på at det var parallelimport. Derfor ville hun returne tv'et og købe et med samsung's ekstra garanti.

Problemet er at wupti ikke vil sende en returseddel til postdanmark, da postdanmark ikke kan tage imod pakker over 20 kilo - Når der er altså tale om en privatperson. Derfor vil de ikke tage i mod en returpakke. Svaret fra wupti var så at hun selv måtte sørge for en vognmand der skulle returnere Tv'et. Det virker i mine øjne som fuldstændig godnat - da det jo gør den 14 dages returret ubrugelig eftersom man skal have uforholdsmæssige omkostinger ved at sende det retur.

Andre der har oplevet lignende og har i nogle gode råd til hvordan man takler den her?

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 16:39
Kan nok ikke regne med andet, da Wupti ikke er forpligtet til noget som helst, da apparatet intet fejler. Returnering vil under alle omstændigheder være for egen regning.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 16:43

Hej hekon

Den er god nok, Wupti har ret. Reglerne er i dag, at ved fortrydelse skal man selv sørge for forsendelsen og betale fragten.

Hvem betaler forsendelsen?
Du skal selv betale for returforsendelsen, når du fortryder. Det er det eneste, sælgeren kan kræve, at du betaler, når du fortryder.

Link til forbrug.dk

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 19:08
Kender I ikke nogen i familien som ejer et firma eller lign? Hvis det er et firma kan du godt sende pakker over 20 kg, så burde der ikke være nogen problemer...
Mvh.

Casper
Til top
NOEL.dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 21:45

Som alle andre nævner, så skal man naturligvis selv betale. Godt nok har Wupti.com en stor pengetank at trække på, men hvorfor i alverden skulle de dog betale fordi hr & fru danmark bestiller noget de fortryder? Det ville da være helt groteskt.

Dog ville jeg foreslå Wupti.com om de ikke kan sende en rigtig "returseddel" (Udskrevet af dem som firma) som i kunne benytte til returnering, fragtomkostningerne kunne de så fratrække ved kreditering.

Med venlig hilsen,

Noel Christensen
http://www.noelchristensen.dk | http://www.eReviews.dk
Til top
Hekon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af NOEL.dk NOEL.dk skrev:

Som alle andre nævner, så skal man naturligvis selv betale. Godt nok har Wupti.com en stor pengetank at trække på, men hvorfor i alverden skulle de dog betale fordi hr & fru danmark bestiller noget de fortryder? Det ville da være helt groteskt.

Dog ville jeg foreslå Wupti.com om de ikke kan sende en rigtig "returseddel" (Udskrevet af dem som firma) som i kunne benytte til returnering, fragtomkostningerne kunne de så fratrække ved kreditering.

Nu er det nok mig der ikke fik udtryk mig klart nok, da jeg udemærket er klar over at man selv skal betale for returfragten (beklager hvis det ikke fremgik helt klart :) 

Min pointe var, som du også skriver her, at man skal bruge et firma for at kunne sende den retur med posten (da det er over 20 kilo) eller med en alm. fragtmand. (At jeg så ikke lige kan forstå postdanmark her, er så en anden sag)

Da Wupti ikke vil sende en returseddel (selvom hun naturligvis selv skal betale fragten) er det eneste mulighed at få eks. 3x34 til at køre over med det, hvilket for hendes vedkommende vil sige 3-4000 - og så mener jeg at det er uforholdsmæssige omkostninger ved at udnytte sin returret. Dermed mener jeg også at Wupti inddirekte forsøger at undgå returretten! (dog klar over at det er gråzone, da det ligeledes skyldes PostDanmark)

 

Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 11:44
En anden og billig løsning, var da at beholde TV'et.
Nu ved jeg ikke hvad samsung's ekstra garanti går ud på, men regner med at det er en af de der tåbelige dyre ekstra forsikringer, som man ikke rigtigt har brug for.
Mvh Jesper
Til top
Hekon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 12:57

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

En anden og billig løsning, var da at beholde TV'et.
Nu ved jeg ikke hvad samsung's ekstra garanti går ud på, men regner med at det er en af de der tåbelige dyre ekstra forsikringer, som man ikke rigtigt har brug for.

Det er det ikke - Den er udvidet garanti som de giver fra producentens side af, men som man mister ved parallelimport. Nu har de besluttet at returnere Tv'et, så det er ikke rigtig et alternativ

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af Hekon Hekon skrev:

[QUOTE=NOEL.dk]

 Wupti inddirekte forsøger at undgå returretten! (dog klar over at det er gråzone, da det ligeledes skyldes PostDanmark)

Wupti har ingen som helst indflydelse på, hvad Postdanmark vil/ikke vil transporter for private kunder. Så på den led kan jeg ikke forstå din bemærkning.

Det er dog korrekt (og jeg er dermed enig i dilemmaet), at Wupti eller andre firmaer kan nyde godt af denne tåblighed fra Postdanmark, fordi de har nemmere ved at sende pakker den ene vej (uanset vægten), mens det er sværrer at returner dem igen. Men det er altså en af hagerne ved at handle på den her måde, online, hvor man kan benytte sig af en 14 dages "prøve periode". Og dermed en ting man som forbruger skal tænke over, hvis man skal returner et produkt.

Jeg vil dog aldrig gå såvidt som til at klandre firmaerne for det. Det vil højst være forbrugeren selv, jeg vil klandre, eller måske i virkeligheden transportfirmet (i dette tilfælde Postdanmark), som efter min mening ikke ønsker at tjene penge, (af gud ved hvilken grund).

 

Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 20:59

hvorfor snakker du ikke bare med wupti. hvor i sender pengene til dem, hvor efter de sender returseddel.

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

hvorfor snakker du ikke bare med wupti. hvor i sender pengene til dem, hvor efter de sender returseddel.

det skulle da heller ikke være et problem for wupti at sende en returseddel, og så bare trække beløbet fra de penge, som kunden skal have tilbage for skærmen.

Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af Hekon Hekon skrev:

Oprindeligt skrevet af NOEL.dk NOEL.dk skrev:

Som alle andre nævner, så skal man naturligvis selv betale. Godt nok har Wupti.com en stor pengetank at trække på, men hvorfor i alverden skulle de dog betale fordi hr & fru danmark bestiller noget de fortryder? Det ville da være helt groteskt.

Dog ville jeg foreslå Wupti.com om de ikke kan sende en rigtig "returseddel" (Udskrevet af dem som firma) som i kunne benytte til returnering, fragtomkostningerne kunne de så fratrække ved kreditering.

Da Wupti ikke vil sende en returseddel (selvom hun naturligvis selv skal betale fragten) er det eneste mulighed at få eks. 3x34 til at køre over med det, hvilket for hendes vedkommende vil sige 3-4000 - og så mener jeg at det er uforholdsmæssige omkostninger ved at udnytte sin returret. Dermed mener jeg også at Wupti inddirekte forsøger at undgå returretten! (dog klar over at det er gråzone, da det ligeledes skyldes PostDanmark)

Har du ikke fået et 0 for meget i det beløb?

Da jeg for et par siden måtte sende en PC skulle jeg betale 400 med Danske Fragtmænd. 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu