recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Returnering af TV - Wupti
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketReturnering af TV - Wupti

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
NOEL.dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af Hekon Hekon skrev:

Oprindeligt skrevet af NOEL.dk NOEL.dk skrev:

Som alle andre nævner, så skal man naturligvis selv betale. Godt nok har Wupti.com en stor pengetank at trække på, men hvorfor i alverden skulle de dog betale fordi hr & fru danmark bestiller noget de fortryder? Det ville da være helt groteskt.

Dog ville jeg foreslå Wupti.com om de ikke kan sende en rigtig "returseddel" (Udskrevet af dem som firma) som i kunne benytte til returnering, fragtomkostningerne kunne de så fratrække ved kreditering.

Nu er det nok mig der ikke fik udtryk mig klart nok, da jeg udemærket er klar over at man selv skal betale for returfragten (beklager hvis det ikke fremgik helt klart :) 

Min pointe var, som du også skriver her, at man skal bruge et firma for at kunne sende den retur med posten (da det er over 20 kilo) eller med en alm. fragtmand. (At jeg så ikke lige kan forstå postdanmark her, er så en anden sag)

Da Wupti ikke vil sende en returseddel (selvom hun naturligvis selv skal betale fragten) er det eneste mulighed at få eks. 3x34 til at køre over med det, hvilket for hendes vedkommende vil sige 3-4000 - og så mener jeg at det er uforholdsmæssige omkostninger ved at udnytte sin returret. Dermed mener jeg også at Wupti inddirekte forsøger at undgå returretten! (dog klar over at det er gråzone, da det ligeledes skyldes PostDanmark)

 

Vil er enige så langt som at Wupti.com godt kunne være mere fleksibel - men uanset hvad så har de Deres på det rene, at det så er små-dårlig service fra Deres side er en helt anden sag :)

Jeg ved at UPS kan klare det billigere end de 3000-4000 du af ukendte årsager er blevet oplyst af 3x 34, jeg vil skyde på du kan gøre det via UPS for 500-1000,- m/ forsikring. Ring evt til dem på 80 30 22 22.

Med venlig hilsen,

Noel Christensen
http://www.noelchristensen.dk | http://www.eReviews.dk
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2008 kl. 11:47
3000-4000 lyder altså helt forkert.
Til top
Hekon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2008 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

hvorfor snakker du ikke bare med wupti. hvor i sender pengene til dem, hvor efter de sender returseddel.

det skulle da heller ikke være et problem for wupti at sende en returseddel, og så bare trække beløbet fra de penge, som kunden skal have tilbage for skærmen.

Problemet er netop at Wupti ikke vil sende den returseddel :(

Til top
Hekon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2008 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af NOEL.dk NOEL.dk skrev:

Vil er enige så langt som at Wupti.com godt kunne være mere fleksibel - men uanset hvad så har de Deres på det rene, at det så er små-dårlig service fra Deres side er en helt anden sag :)

Helt enig - jeg mener heller ikke at de overtræder loven, men at det inddirekte bliver svært at få gjort brug af returretten, når man ikke kan sende det retur uden, at det bliver meget dyrt for forbruger. Havde de nu bare ville sende en returseddel ville alt jo have været fint.

Oprindeligt skrevet af NOEL.dk NOEL.dk skrev:

Jeg ved at UPS kan klare det billigere end de 3000-4000 du af ukendte årsager er blevet oplyst af 3x 34, jeg vil skyde på du kan gøre det via UPS for 500-1000,- m/ forsikring. Ring evt til dem på 80 30 22 22.

Tak - Det vil jeg prøve at kontakte, men prisen på de 3-4000 var som privatperson med 3x34, ingen tvivl om at det kan gøres billigere hvis bare man havde et firma at gøre det igennem

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu