recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - RGB ind i DVR 5100H ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRGB ind i DVR 5100H ?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2003 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af Torben Torben skrev:

Jeg tror man får brug for dvd-ram skiver som forlængelse af harddisken, bare nogle stykker (god julegaveidé). De skulle jo holde til 10.000 optagelser - gad nok vide om de er mere langtidsholdbare end f.eks dvd-r som jo falmer lidt for tiden?

Jeg har faktisk ingen anelse om holdbarheden på de forskellige DVD-medier. Det siges også at +RW og -RW skulle være mindre holdbart end de tilsvarende read-only udgaver, men jeg har ikke set nogen tests som beviser eller modbeviser dette.

Oprindeligt skrevet af Torben Torben skrev:

Med 5 - 10 dvd-ram maskiner out there, bliver leverencesikkerheden næppe noget problem (i hvertfald i Europa).

Ja, bestemt. Jeg tror såmen ikke formatet sådan lige forsvinder. Men spørg mig igen om 5 år Wink

Oprindeligt skrevet af Torben Torben skrev:

Noget andet er at DMR-100 fås henne i Amerika med 120 GB hdd - det kunne jo være denne udgave gider at formatere sådan én, medmindre skellet ligger mellem NTSC og PAL.

Ja, og i Japan fås en udgave med 160GB. Men et er formateringen, noget andet er om firmwaren vil adressere mere end det den er lavet til.

Mht. brug og ikke-brug af DVD-RAM, så er jeg nok for doven til hele den process med at have løse diske og vedligeholde dem. Holde styr på hvad der ligger på dem, slette det man ikke skal bruge, sørge for at have tomme diske ledige klar til optagelse ect.

Og når man beslutter sig for at optage på DVD istedet for harddisk, så skal man skifte recorderen over i DVD-mode, finde en tom disk, putte den i, sætte en optagelse igang, tage disken ud, sætte den på hylden, skifte recorderen tilbage i HDD-mode. Når alt dette blot er et tryk på en knap i HDD-mode.

Havde den haft to tunere, så den havde kunnet påtage på både DVD og harddisk samtidig havde det været noget andet. Men harddisken er simpelthen så meget mere bekvem at jeg ikke kan forestille mig at jeg "gider" optage direkte på DVD-RAM (eller DVD-RW på en Pioneer).

  /Lars

Til top
Torben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2003 kl. 19:39

Jeg skal lige have en ting på plads.

er RGB udgangene (med phonostik) bedre end scartudgangen på spilleren, således at hvis man har et tv kun med scart indgang, så er man bedre stillet med et kabel med RGB/scart end med blot scart/scart, eller er det et fedt.

Torben

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2003 kl. 19:50

Hej Torben

RGB er normalt i Scart, på de europæriske modeller. Dette gælder også Pioneer og Panasonics modeller.´

Men f.eks. i USA bruger de hverken RGB eller Scart, så når man ser en model beregnet til det marked sidder der istedet phonostik (RCA) med component (et signal ligeså godt som RGB).

Scart-stikket har nok ben, til at overføre almindelig video (composite), S-Video og RGB på samme tid.

På de korte afstande der normalt er imellem recorder og TV, betyder det ikke noget om det er et scart kabel eller separate coax kabler. Men over længere afstande vil der være en gevinst med separate kabler.

Et dårligt scart-kabel kan dog ødelægge noget af signalet. Hold dig fra de helt billige af sl*gsen (dem til 19,95 el.lign).

  /Lars

Til top
Torben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2003 kl. 11:22

Hej Lars !

Jeg ved da godt der foregår spændende ting hjemme hos dig, men når du nu lidt skråsikkert påstår at du ikke "gider" at håndtere skiver til at optage på, så var det jeg tænkte, Hvad mon Lars (og undertegnede) kommer til at savne i følgende konstellation:

JVC HM HDS4E 80 GB harddisk med S-vhs båndmaskine (til dine 3000 gamle videobånd), timeshift og hele pivtøjet (nylig EISA awarded, men det er vi jo ligeglade med) + Nintaus N9888 dvd afspiller, kode- og macrofri til under 7000 kr. ?

Torben

(pivtøjet er uden ansvar)

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2003 kl. 12:02

Hej Torben

Det jeg skrev med "ikke at gide håndtere skiver" var nu ikke ment sådan generelt Confused. Det var ment i sammenhæng med, at hvis den kombinerede harddisk og dvd-optager står der, så tror jeg ikke at jeg selv vil bruge selve dvd-optageren til almindelige daglige optagelser også. Der ville jeg formentlig kun bruge harddisken. Men jeg vil selvfølgelig bruge dvd-optageren - og dvd-afspilleren - til andre ting. Smile

Jeg kan ikke helt finde ud af disse Eisa awards, om det er noget man skal tage seriøst eller om de blot prøver at dele sol og vind lige. Men jeg syntes dog det er mærkeligt med priser hvor det - stort set - ikke er dokumenteret hvorfor prisen gives. Altså hvad det er som gør at lige apparat A får en pris, mens apparat B og C ikke gør.

En HDS4 + en DVD-afspiller for 7000 kr?  Det lyder umiddelbart som et meget godt tilbud. Er der nogen fælder (brugt i døgndrift, forsikringssag, andet) ?

  /Lars



Redigeret af Lars
Til top
Torben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2003 kl. 13:24

Hej Lars !

Nej, jeg tror bestemt ikke politiet er indblandet.

Når jeg søger på nettet dukker der en masse jvc'er op til under 800 Euro (6000 Dkr.) - og der står ikke noget om "nicht lieferbar". Nintaus'en kan købes et par steder herhjemme for ca. 800 Dkr., og hvis man søger på "macrofri" (vigtigt) er der ingen ende på de uvildige superlativer der dukker op, i stil med "perfekt til projektor" og det lyder jo krævende.

Det næste er at man måske kunne hidse JVC Danmark op til at deltage (jeg spørger lige).

Og hvis så at man alligevel ikke kan undvære en skive-optager, så forærer man sin Nintaus til naboen og køber en JVC DR-M1 eller en Panasonic DMR-E50. Så kan man alting.

Torben



Redigeret af Torben
Til top
Torben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2003 kl. 13:29

Lars !

Hvis du går ind på JVC Norge, så er der en EISA - "forklaring" på JVC'en.

Torben

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2003 kl. 14:01

Hej Torben

Oprindeligt skrevet af Torben Torben skrev:

Hvis du går ind på JVC Norge, så er der en EISA - "forklaring" på JVC'en.

Tak. Har læst det nu. Smile

Men det er umiddelbart som de andre "Jury afgørelser" fra Eisa noget tekst som ligeså godt kunne være klippet direkte ud af et katalog.

Jeg savner reelle begrundelser, og ikke blot en opremsning af nogle få features. For det er jo næppe sådan, at hvis man kan finde et andet apparat med præcis samme features at det så også vidner en pris hos Eisa Awards (!?)

Hov, måske skulle jeg indstifte Recorder Awards Big smile

  /Lars

 

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2003 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af Torben Torben skrev:

Når jeg søger på nettet dukker der en masse jvc'er op til under 800 Euro (6000 Dkr.) - og der står ikke noget om "nicht lieferbar".

På nettet kan jeg iøvrigt også finde Panasonic DMR-E100 til ca. 7000 Dkr. (i England) hvis det skulle være Smile

  /Lars

 

Til top
Torben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2003 kl. 16:29

Ja, og sådan kan det da også være det ender, hvis Hr. redaktøren kommer til samme fornemmelse som jeg har - en lidt bedre maskine til en meget højere pris (i Danmark).

Men Jeg kender til kloge folk som ikke har haft held til at "bøffe" macrovisionen i den gamle P.-HS2, og derfor ikke forventer at kunne gøre det i DMR-E100. Og en dvd med macrovision er for mig nogenlunde lige så spændende som et sort/hvid tv. Jeg vil selv bestemme hvornår jeg vil se den film jeg har lejet, og ikke tages til indtægt for hvad andre bruger grejet til - derfor - nemlig.

Torben

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2003 kl. 17:19

Hej Torben

Oprindeligt skrevet af Torben Torben skrev:

Ja, og sådan kan det da også være det ender, hvis Hr. redaktøren kommer til samme fornemmelse som jeg har - en lidt bedre maskine til en meget højere pris (i Danmark).

Uden at have været hele apparatet igennem endnu, så tror jeg dit udsagn vil passe meget godt som et slutord i anmeldelsen. Det kan være jeg låner det, hvis det er ok med dig Smile

  /Lars

Til top
Kjeld Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2003 kl. 17:11

Hej Lars

Kan du give mig link'et til det sted i England, hvor man kan købe Panasonic DMR-E100 til ca. 7000 Dkr

Hilsener Kjeld

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu