recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ridser i DVDer/Hastighed på drev
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRidser i DVDer/Hastighed på drev

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Studsgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 187
Direkte link til dette indlæg Emne: Ridser i DVDer/Hastighed på drev
    Sendt: 29-Februar-2004 kl. 11:05
Hej Alle

Jeg oplever tit når jeg tager backup af mine dvdere, at jeg får en Cyklisk Redundanscheck fejl. I 4 ud af 5 gange er det nok at rengøre dvd eller bruge et andet drev. Men den sidste 5 del kan jeg intet gøre ved.

Nogle der ved om man kan sætte læse hastigheden ned og derved undgå problemet. Problemet eksisterer ikke på min afspiller som jo kun læser med 1x.

Med venlig hilsen
Bjørn
Til top
sune Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2004 kl. 16:58
Ved afspilning af en dvd hvor der forekommer fejl i data, kan din afspiller f.eks. springe en frame over, eller forsøge sig at interpolere sig frem til de ødelagte data etc etc, så mindre datafejl på DVD'en har muligvis ikke nogen (umiddelbart synlige) konsekvenser for afspilning.

Min egen Plextor DVD brænder er meget følsom overfore ridser også (crc fejl), men heldigvis har jeg et old-gammelt Pioneer drev som æder stort set hvad som helst man fodrer det med, så hvis du har et andet dvd drev liggende et sted, er det værd at prøve!

/Sune



Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu