recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ringbind til DVD’er
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRingbind til DVD’er

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
MikkelAnd Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Emne: Ringbind til DVD’er
    Sendt: 28-April-2007 kl. 19:01

Hejsa

jeg vil slemt gerne have alle mine DVD'er (pt. 350+) ud af diverse holdere og ind i flere ringbind - dvs. fruen vil gerne have dem væk fra hylderne og det her er et kompromis...

Følgende er mine krav til produktet

  1. Skal kunne lynes sammen for at holde mest mulig støv mv. ude
  2. Skal indeholde 75-100 skiver (regner med 2 skiver pr. film) plus cover
  3. Skal være pæne/neutrale

Jeg har fundet følgende produkter som opfylder mine krav
SondKase The Producer: http://www.scosche.com/soundkase/products/dvd_producer.aspx
CaseLogic: http://www.caselogic.com, men de er enten discontinued eller kan jeg ikke finde en forhandler som vil sende til Danmark/Grønland.

Kender I andre løsninger som kunne opfylde min krav og ønsker?

/mikkel

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 19:38

Det er jo muligt at finde cd/DVD plastichylstre som er egnet til at sætte i ringbind.......

Det kan også findes  en slags "foto"-album, altså et bind med et antal blade, hvor man kan indsætte cd/dvd-er...  

Selv bruger jeg en anden løsning, alle DVD/CD-er uanset hvad, der måtte være på den (film, musik, data) placeres i 5 mm en juvelcase. Disse juvelcases giver en bedre beskyttelse en ovennævnte plastikhylstre, plus det forhold at CD/DVD-er ikke sidder ordentlig i et ringbind...

Der er så fundet nogle passende kartotekskasser, hvor alle cd/DVDer forholdsvis kompakt kan opstilles i nummerorden.. Enhver cd/DVD-er får nemlig tildelt et fortløbende løbenr, når den registreres. Der er intet cover i juvelcasen, så man kan se løbenr. gennem forsiden...

Hertil hører en registering af enhver CD/dvd, som placeres i disse arkivkasser (med søge muligheder)...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Status: Offline
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 19:41

Der er lide af hver at vælge i mellem her:

http://www.mediecentralen.dk/?page=pi&a8=44

Søren

Til top
MikkelAnd Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 20:14

Takker for begge svar - men vi er temmelig hook på at få langt de fleste DVD'er i mapper.

Vedr. ringbind så faldt de på kravet om en de skulle sikres mod støv mv.

Vedr. mediecentralen, så ser det ikke ud til at nogen af deres løsninger giver mulighed for at opbevare coveret sammen med filmene.

Jeg har siden jeg skrev mit indlæg fundet en Ebay store i skotland som jeg sandsynligvis kan købe case logic hos - så nu krydser jeg fingre.

/mikkel

Til top
Damme Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Rønde
Status: Offline
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 20:25
Eller kunne du eventuelt også kigge her. Der er der i hvertfald flere muligheder at benytte sig af.
http://www.nierle1.com/s01.php?sid=PG00196579082230341765098 2230341&cur=dkr&sp=dk&ag=1&pp=sucheaug&a ug=67&augn=DJ-Taske
Til top
Lorentzen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2007 kl. 12:23

@ MikkelAnd

dit eget forslag med den mappe hvor der også er plads til cover er umiddelbart det fedeste forslag.

jeg har ikke set andre steder hvor man kan anskaffe sig sådan en taske, og jeg er faktisk blevet helt hooked på ideen med at skjule filmene sammen med deres cover i sådan en taske.

Godt fund, som sikkert også kan opstøves andre steder til enten samme pris eller dyrere/billigere, jeg har bare ikke set det nogle steder før

 

Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2007 kl. 12:29
Jeg har også mine film i mapper..

Jeg har gjort det at jeg har scannet covers ind, og printet ud i CD størrelse..
og så bruger jeg de "dj mapper" Nierle har.

Det har gjort at filmene ikke fylder hylder og skabe, og de er stadig beskyttede for støv osv..

De originale kassetter har jeg så gemt på loftet :-)
Til top
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2007 kl. 13:07

Har du prøvet at se hos Pixmania?

De fører Caselogic produkter og sender til Danmark, men du kan også prøve den danske importør selek.com. De har en fin onlineshop.



Redigeret af zaboom - 01-Maj-2007 kl. 13:12
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top
MikkelAnd Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 00:13

Hejsa

jeg har nu bestilt ved CaselogicK - de har en "butik" på ebay.co.uk, og de var ekstremt servicemindede og svarede prompte på alle forespørgsler. Varene skulle blive sendt i morgen.

Jeg giver £18 pr. stk for DVN80 modellen plus £40 for luftfragt til Grønland (jeg køber 10 stk.). Til info så er DVB modellen er discontinued, og kan derfor ikke påregns at kunne skaffes i fremtiden - og de skulle jo gerne matche...

En anden forhandler der var meget serviceminded, men som faldt på prisen var www.klik1stik.dk - det er ikke utænkeligt at en evt. næste ordre falder der...

Jeg melder tilbage med en lille kvalitetsanalyse når jeg har modtaget dem .

/mikkel

Til top
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2007 kl. 11:32

@MikkelAnd

Har du modtaget noget endnu?

...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top
MikkelAnd Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2007 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af zaboom zaboom skrev:

@MikkelAnd

Har du modtaget noget endnu?



Jep - de kom ultimo sidste uge, og weekenden er gået med at få ajourført Dvdprofiler og sat alle DVD'er i i korrekt rækkefølge.

Jeg skal gerne sende et par billeder, men her kommer min umiddelbare kritik (+ og -)
+ Fornuftig kvalitet
+ Overskuelig indeling og antal

- Skal man skifte en af midtersiderne i et album så skal alle de forrige ud først
- Ikke umiddelbart muligt at sætte et mærkat på ryggen (lidt trælst da vi pt. har 10 mapper)
- de er lige ½ cm for dybe til at stå i skabet med lågen lukket - men det kan jeg nok ikke klandre selve mappen for.

Jeg købte dem ved CaseLogicUK, og der var SUPER service. Hurtigt, venligt og præcist. Totalt i orden butikssmag!

/mikkel
Til top
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2007 kl. 12:21

Lyder godt.

Jeg bruger selv alu kufferter med hængemapper (behøver ikke covers mm.) og er utroligt glad for systemet og den plads jeg sparer. Bruger kufferter der er beregnet til 300 discs, men har kun 200 stk. i hver, da det så er nemmere at gennemse. Og så kan de stå under nederste hylde i tv-/audio møblet.

Har fra DVDProfiler printet lister ud med mine film så jeg ved hvor jeg skal finde dem - nemt og elegant (synes jeg og resten af familien).

...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu