recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rip filmsamling til MKV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRip filmsamling til MKV

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
den_nye Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Juni-2010
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Emne: Rip filmsamling til MKV
    Sendt: 22-August-2010 kl. 16:08
Hej
Hvordan ripper jeg min filmsamling til MKV uden tab af kvalitet?
Til top
xEmiilx Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2010 kl. 16:14
Dvdfab til at fjerne kopispæringen og få filmen over på computeren og dernæst handbrake eller makemkv til at lave filen om til mkv format :)

Prøv de forskellelige ting og find den du synes bedst om :), du kan også prøve anydvd men jeg mener det koster penge.

Brug først dvdfab eller dvddecrybter til at få filmen over på din computer og til at fjerne kopibeskyttelsen og dernæst autoGK til at konvertere den til en avi fil :)


Jeg vil dog gøre dig opmærksom på at det efter dansk lovgivning er ulovligt at rippe en film også selvom man selv ejer den og det er til personlig brug inden for husstanden.

"I praksis betyder det, at det ulovligt at fjerne fx en kopispærring på en musik-CD eller DVD-film. Dette gælder også, selvom det alene sker for at lave en kopi til personligt brug. En kopispærring gør altså kopiering også til personlig brug ulovlig."



Hvis du ikke tager det så tungt kan du jo bare følge hvad jeg har skrevet ovenfor, jeg ville bare lige gøre dig opmærksom på loven inden du kaster dig ud i det :)


Redigeret af xEmiilx - 22-August-2010 kl. 16:14
Til top
den_nye Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Juni-2010
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2010 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af xEmiilx xEmiilx skrev:

Dvdfab til at fjerne kopispæringen og få filmen over på computeren og dernæst handbrake eller makemkv til at lave filen om til mkv format :)

Prøv de forskellelige ting og find den du synes bedst om :), du kan også prøve anydvd men jeg mener det koster penge.

Brug først dvdfab eller dvddecrybter til at få filmen over på din computer og til at fjerne kopibeskyttelsen og dernæst autoGK til at konvertere den til en avi fil :)


Jeg vil dog gøre dig opmærksom på at det efter dansk lovgivning er ulovligt at rippe en film også selvom man selv ejer den og det er til personlig brug inden for husstanden.

"I praksis betyder det, at det ulovligt at fjerne fx en kopispærring på en musik-CD eller DVD-film. Dette gælder også, selvom det alene sker for at lave en kopi til personligt brug. En kopispærring gør altså kopiering også til personlig brug ulovlig."



Hvis du ikke tager det så tungt kan du jo bare følge hvad jeg har skrevet ovenfor, jeg ville bare lige gøre dig opmærksom på loven inden du kaster dig ud i det :)
Hvis jeg bare vil rippe min filmsamling uden af konvertere filmene, så er det vel MakeMKV jeg skal bruge? Ripper MakeMKV hele filmen til mkv uden kvalitetstab? Findes der andre programmer i stil med MakeMKV?
 
Ja, jeg er opmærksom på lovgivningen på dette område, og vil også søge tilladelse inden jeg begynder på at rippe min filmsamling:
 
 
Til top
xEmiilx Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2010 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af den_nye den_nye skrev:

Oprindeligt skrevet af xEmiilx xEmiilx skrev:

Dvdfab til at fjerne kopispæringen og få filmen over på computeren og dernæst handbrake eller makemkv til at lave filen om til mkv format :)

Prøv de forskellelige ting og find den du synes bedst om :), du kan også prøve anydvd men jeg mener det koster penge.

Brug først dvdfab eller dvddecrybter til at få filmen over på din computer og til at fjerne kopibeskyttelsen og dernæst autoGK til at konvertere den til en avi fil :)


Jeg vil dog gøre dig opmærksom på at det efter dansk lovgivning er ulovligt at rippe en film også selvom man selv ejer den og det er til personlig brug inden for husstanden.

"I praksis betyder det, at det ulovligt at fjerne fx en kopispærring på en musik-CD eller DVD-film. Dette gælder også, selvom det alene sker for at lave en kopi til personligt brug. En kopispærring gør altså kopiering også til personlig brug ulovlig."



Hvis du ikke tager det så tungt kan du jo bare følge hvad jeg har skrevet ovenfor, jeg ville bare lige gøre dig opmærksom på loven inden du kaster dig ud i det :)
Hvis jeg bare vil rippe min filmsamling uden af konvertere filmene, så er det vel MakeMKV jeg skal bruge? Ripper MakeMKV hele filmen til mkv uden kvalitetstab? Findes der andre programmer i stil med MakeMKV?
 
Ja, jeg er opmærksom på lovgivningen på dette område, og vil også søge tilladelse inden jeg begynder på at rippe min filmsamling:
 
 

Ja makemkv beholder samme kvalitet fuldstændigt så det er nok det jeg ville bruge hvis jeg var dig, men først brug dvdfab hvis du vil fjerne overflødigt ekstramateriale for makemkv ripper det hele! :)

Og må jeg have lov at spørge hvor og hvordan du skal bruge mkv filerne, i hvilken afspiller :)

Og godt du er opmærksom på lovligningen, jeg følger selv http://enfrustreretforbruger.dk og jeg håber virkelig han kommer igennem med sin sag, for det er jo helt urimligt at man ikke må tage en kopi af en film man selv ejer så længe man beholder den inden for egen husstand :) 
Til top
den_nye Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Juni-2010
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2010 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af xEmiilx xEmiilx skrev:

Ja makemkv beholder samme kvalitet fuldstændigt så det er nok det jeg ville bruge hvis jeg var dig, men først brug dvdfab hvis du vil fjerne overflødigt ekstramateriale for makemkv ripper det hele! :)

Og må jeg have lov at spørge hvor og hvordan du skal bruge mkv filerne, i hvilken afspiller :)

Og godt du er opmærksom på lovligningen, jeg følger selv http://enfrustreretforbruger.dk og jeg håber virkelig han kommer igennem med sin sag, for det er jo helt urimligt at man ikke må tage en kopi af en film man selv ejer så længe man beholder den inden for egen husstand :) 
Man kan da godt rippe hovedfilmen med makemkv. Kan man selv pakke en film ned i en mkv container? Hvordan går man det?
 
Jeg overvejer, at købe et nyt samsung tv som understøtter mkv.
 
Ja, man kan godt støtte op om enfrustreretforbruger, da det er helt urimelig at man ikke må kopiere ens egne film (købt og betalt). Jeg håber, at forbrugerne vinder denne sag.
Til top
den_nye Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Juni-2010
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2010 kl. 17:37

Hvilke alternativer findes der til makemkv?

Er det muligt, at selv at rippe en film og så lægge den ned i en mkv container uden at miste kvalitet? 
Til top
almvik Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 12:08
Søg og du skal finde. Prøv Makemkv, Trial & Error, det tager ikke så lang tid at
lave en dvd om til mkv. Ellers er der masser af guides rundt på nettet.
Google.com er din ven! :-) Et enkelt råd, Samsungs USB 2.0 movie understøtter IKKE
Mpeg-2 i en mkv-container. Jeg havde selv samme drøm, men har nu købt en
A.C. Ryan Mini som klarer sagerne :-) 
Til top
den_nye Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Juni-2010
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af almvik almvik skrev:

Søg og du skal finde. Prøv Makemkv, Trial & Error, det tager ikke så lang tid at
lave en dvd om til mkv. Ellers er der masser af guides rundt på nettet.
Google.com er din ven! :-) Et enkelt råd, Samsungs USB 2.0 movie understøtter IKKE
Mpeg-2 i en mkv-container. Jeg havde selv samme drøm, men har nu købt en
A.C. Ryan Mini som klarer sagerne :-) 
Nu plejer google også at være min ven, men jeg synes ikke at jeg kan finde en guide eller andre programmer end makemkv til at lave mkv filer med uden det går ud over kvaliteten.
 
Nu havde jeg tænkt at streame mine film til mit kommende Samsung TV, men hvis de ikke understøtter mpeg-2, så kan det hvis være lige meget.
Til top
den_nye Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Juni-2010
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2010 kl. 07:29

Kan man købe en box som man kan tilslutte ens tv, hvor man kan streame mkv filer til?

Hvis jeg vil bruge et andet program end makemkv, hvilke muligheder har jeg så? Hvordan kan jeg tage dvd/bluray indholdet og pakke det end i en mkv-fil?
 
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2010 kl. 08:05
Oprindeligt skrevet af den_nye den_nye skrev:

Kan man købe en box som man kan tilslutte ens tv, hvor man kan streame mkv filer til?




Ja, dem er der masser af
søg i forummet på popcorn hour, dune, xtreamer, wdtv live, osv.

Oprindeligt skrevet af den_nye den_nye skrev:


Hvis jeg vil bruge et andet program end makemkv, hvilke muligheder har jeg så? Hvordan kan jeg tage dvd/bluray indholdet og pakke det end i en mkv-fil?
 


Der findes kun Makemkv og DVDfab som kan rippe og remuxe (ompakke) dvd og bd til mkv uden omkodning og med et nemt enkeltkliks gui.

Ellers skal du ud i noget mere bøvlet med forskellige værktøjer til de forskellige dele af processen. Resultatet bliver ikke bedre eller anderledes på den måde så du kan ligesågodt bruge makemkv eller dvdfab.
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
den_nye Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Juni-2010
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2010 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Der findes kun Makemkv og DVDfab som kan rippe og remuxe (ompakke) dvd og bd til mkv uden omkodning og med et nemt enkeltkliks gui.

Ellers skal du ud i noget mere bøvlet med forskellige værktøjer til de forskellige dele af processen. Resultatet bliver ikke bedre eller anderledes på den måde så du kan ligesågodt bruge makemkv eller dvdfab.
Mange tak for dit svarSmile Kan man med DVDfab rippe ens film til mkv uden det går ud over kvaliteten? Måske er det bare mig som kigger på det forkerte program, men det jeg har kigget på, skal man vælge forskellige indstillinger for lyd og billede.
 
Jeg er blevet lidt nysgerrig på, hvordan processen er for at kopiere ens film over til mkv. Hvad er det Makemkv gør? Ripper programmet selve filmen og så lægger dvd/bluray filmstrukturen ned i en mkv container? Vil man ikke kunne rippe ens film med et program (f.eks. DVDfab) og så lægge filmen ned i en mkv contrainer med et andet (hvilket program bruger man til dette)?
 
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2010 kl. 18:01
Man kan godt rippe til mkv med DVDfab uden at miste kvalitet
Ihvertfald i den nyeste version er en setting der hedder mkv.remux

Det som både DVDfab og Makemkv gør er ikke at lægge dvd/bluray strukturen ind i en mkv, det kan man ikke - de tager selve videosporet og audio sporet og remuxer dette fra hhv. dvd/bd strukturen til en mkv fil. Du behøver ikke andre programmer for at gøre dette.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu