recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ripning af dvd film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketripning af dvd film

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2008 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:


Jeg kan som en sidebemærkning sige at jeg på det seneste er begyndt at eksperimentere med x264 i mkv kontaineren, men er ikke helt gode venner med det codec endnu, men det kan komprimere noget kraftigere end xvid da den bruger MPEG4 i stedet for MPEG2 som xvid bruger.


Xvid er Mpeg4

Christ!?!?!?!
Det var vist kvajebajer fra mig :S
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2008 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af nkt1 nkt1 skrev:

Jeps ok Nero, men som jeg skriver er jeg rimelig ny på dette område, så er der en der kan bruge en 10-15 min. på at forklare helt ned på mit niveau, hvordan jeg skal gøre.

Er der noget der hedder rip til Dvix inde i Nero, eller er det mere komplekst, håber i gider bruge lidt tid på at hjælpe..?

God weekend..

Nero bruger sit eget format, kaldet Nero Digital, som også er en MPEG4 afart. Det komprimerer temmelig kraftigt, men leverer alligevel en rigtig god kvalitet. Programmet  (Nero Recode) er næsten selvforklarende at bruge. Eneste minus er, at ikke alt udstyr kan afspille Nero Digital.

Flemming



Redigeret af fltk - 15-September-2008 kl. 09:59
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2008 kl. 14:05
Hvorfor ikke bruge Clone DVD mobile sammen med AnyDVD. Nero kan (vil)ikke kopiere de fleste DVDer fordi de er Kopibeskyttede, det kan Clone DVD sammen med AnyDVD. Man kan desuden skrue op og ned for kvaliteten (og dermed filstørrelsen) samt vælge om det skal foregå med 1 (normal kvalitet og normal hastighed) til 3 pass (maksimal kvalitet, tager længere tid). Den kan DivX, WMA samt stort set alle formater til bærbare enheder
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2008 kl. 14:38

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Hvorfor ikke bruge Clone DVD mobile sammen med AnyDVD. Nero kan (vil)ikke kopiere de fleste DVDer fordi de er Kopibeskyttede, det kan Clone DVD sammen med AnyDVD. Man kan desuden skrue op og ned for kvaliteten (og dermed filstørrelsen) samt vælge om det skal foregå med 1 (normal kvalitet og normal hastighed) til 3 pass (maksimal kvalitet, tager længere tid). Den kan DivX, WMA samt stort set alle formater til bærbare enheder

Nu er vi ude i gråzonen, og så vidt jeg ved plejer vi ikke at diskutere den slags her på boardet.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2008 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Hvorfor ikke bruge Clone DVD mobile sammen med AnyDVD. Nero kan (vil)ikke kopiere de fleste DVDer fordi de er Kopibeskyttede, det kan Clone DVD sammen med AnyDVD. Man kan desuden skrue op og ned for kvaliteten (og dermed filstørrelsen) samt vælge om det skal foregå med 1 (normal kvalitet og normal hastighed) til 3 pass (maksimal kvalitet, tager længere tid). Den kan DivX, WMA samt stort set alle formater til bærbare enheder

Nu er vi ude i gråzonen, og så vidt jeg ved plejer vi ikke at diskutere den slags her på boardet.

Flemming


Det er vi sådan set overhovedet ikke. De to programmer er fuldt ud lovlige i Danmark. At deres fuktioner giver mulighed for ulovligheder er noget helt andet, men så er din bil også i gråzonen, sammen med din køkkenkniv, og sågar din internetbrowser.
Og det er lovligt at bryde en kopibeskyttelse i DK hvis det er nødvendigt for at afspille filmen. Og værsgod at se region 1 dvd'er og region a blu-rays uden AnyDVD ;)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2008 kl. 22:12

Nagash - Flemming har ret. Så længe vi snakker IKKE kopibeskyttede film, så er det iorden at omtale muligheder for at kopiere DVD film her på forumet. Lovligt eller ej, så er det reglerne for forumet der er gældende, og jeg formoder det er det som Flemming hentyder til.

Det er ikke tilladt at snakke om end henvise til programmer som kan omgå kopibeskyttet film, her på forumet.

Hvorfor tror du jeg henviste til Nero

 

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2008 kl. 10:45
Hvis du mener vi skal gå i den slags detaljer, så er det heller ikke tilladt at henvise til Nero, da det er betalingssoftware:

Det er ikke tilladt at reklamere for produkter, ydelser eller andre sites, hverken private eller kommercielle. Det er tilladt at henvise til gratis produkter og ydelser, men kun, hvis man ikke har en tilknytning hertil.

Nero er et lovligt program som kan brænde ulovlige kopier af alt muligt.
AnyDVD er et lovligt program som igen kan bruges til ulovlige formål. Det var der jeg gerne ville hen.

Må jeg i øvrigt sige at det er en meget dårlig formuleret regel den der, da det sådanset også gør det rigtig svært at omtale Windows med dertilhørende MCE, da Windows også er et betalingssoftware :S


Redigeret af Nagash - 16-September-2008 kl. 10:49
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2008 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Hvis du mener vi skal gå i den slags detaljer, så er det heller ikke tilladt at henvise til Nero, da det er betalingssoftware:

Det er ikke tilladt at reklamere for produkter, ydelser eller andre sites, hverken private eller kommercielle. Det er tilladt at henvise til gratis produkter og ydelser, men kun, hvis man ikke har en tilknytning hertil.

Nero er et lovligt program som kan brænde ulovlige kopier af alt muligt.
AnyDVD er et lovligt program som igen kan bruges til ulovlige formål. Det var der jeg gerne ville hen.

Må jeg i øvrigt sige at det er en meget dårlig formuleret regel den der, da det sådanset også gør det rigtig svært at omtale Windows med dertilhørende MCE, da Windows også er et betalingssoftware :S


Faktisk tåbelige regler hvis du spørger mig.....Nero komprimerer lovligt til MPEG4 og Gordian Knot gør ikke? Der står svjv ikke beskrevet i nogen lovgivning hvad "der er nødvendigt" præcist dækker over...Hvis jeg nu ripper min DVD med Gordian Knot og de utilities det nu indbærer og jeg så komprimerer den efterfølgende via Virtualdubmod eller lignende førend jeg kan afspille den på min computer der kun har en Xvid handler installeret? Så er dette mindst ligeså lovligt som Nero er det ikke det? Det har intet med betalings- eller ikke betalingssoftware at gøre, ej heller har det at gøre med om der brydes en kryptering eller der ikke gør....Jeg har ret til at bryde kopibeskyttelsen hvis dette er en nødvendighed.

Reglerne er tåbelige sådan generelt, men det er da MINDST fem gange så tåbeligt at Neros Rip skulle være mindre ulovlig og mere stueren ift dansk lovgivning...Helt ærligt den må du længere ud på landet med Kim


Redigeret af Patriarken - 16-September-2008 kl. 15:09
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2008 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Nagash - Flemming har ret. Så længe vi snakker IKKE kopibeskyttede film, så er det iorden at omtale muligheder for at kopiere DVD film her på forumet. Lovligt eller ej, så er det reglerne for forumet der er gældende, og jeg formoder det er det som Flemming hentyder til.

Det er ikke tilladt at snakke om end henvise til programmer som kan omgå kopibeskyttet film, her på forumet.

Hvorfor tror du jeg henviste til Nero

 

Det er stadig væk recordere.dk som fortolker loven forkert.. og det er nu altså lovligt inden for husets vægge.. og det er heller ikke forkert at tale med andre om løsninger, dog er udveksling af data'erne så ulovligt. og det foregår da ikke her?

men skal man følge forum regler kan i jo lukke mange emner og folk ude, da daglig brug af ens computer omhandler brug af indirekte reklame for software som bruges til løsninger, når man spørger til hjælp?

Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2008 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Nagash - Flemming har ret. Så længe vi snakker IKKE kopibeskyttede film, så er det iorden at omtale muligheder for at kopiere DVD film her på forumet. Lovligt eller ej, så er det reglerne for forumet der er gældende, og jeg formoder det er det som Flemming hentyder til.

Det er ikke tilladt at snakke om end henvise til programmer som kan omgå kopibeskyttet film, her på forumet.

Hvorfor tror du jeg henviste til Nero

Hej Kim

Hvordan har denne artikel så sneget sig ind i forum'et: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1860&zoneid=5

Hilsen Søren



Redigeret af spoxy - 16-September-2008 kl. 15:09
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2008 kl. 15:12
Hoho

Priceless!! 
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2008 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Nagash - Flemming har ret. Så længe vi snakker IKKE kopibeskyttede film, så er det iorden at omtale muligheder for at kopiere DVD film her på forumet. Lovligt eller ej, så er det reglerne for forumet der er gældende, og jeg formoder det er det som Flemming hentyder til.

Det er ikke tilladt at snakke om end henvise til programmer som kan omgå kopibeskyttet film, her på forumet.

Hvorfor tror du jeg henviste til Nero

Hej Kim

Hvordan har denne artikel så sneget sig ind i forum'et: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1860&zoneid=5

Hilsen Søren


Klasse... Ja, det må kaldes dobbeltmoral.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu