recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ripning af dvd film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketripning af dvd film

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2008 kl. 13:03

Jeg vil gerne lige lægge låg på debatten om lovligheden i kopiering af DVD film her i tråden. Den høre som sagt ikke til her, og nu er der oprettet en tråd til formålet, så jeg forventer vi tager det der i stedet.

For at lukke den een gang for alle og forklare lidt om Recordere.dk´s holdning til dette, og ikke mindst hvorfor denne debat udvikler sig, så skyldes det netop de absolut vage formulering i lovgivningen. Der er praktisk talt INGEN som kan sige, hvorvidt man bryder loven eller ej, ved at foretage en kopiering af en kopibeskyttet DVD film, til EGET BRUG i sit hjem vel at mærke.

Årsagen til at Recordere.dk har taget sin egen holdning og dermed fortolkning, er ene og alene for at beskytte forbrugerne og ikke mindst sponsorerene pga. usikkerheden. Det nytter ikke vi får et forum der er fyldt med alskens henvisninger og beskrivelser til ting, fordi vi måske troede, at det ikke var ulovligt. Det er unfair over for forbrugerne og for sponsorerene, da sidstnævnt under ingen omstændigheder kan eller vil bidrage til et forum, som er på kant af lovgivningen. Dette er ganske normalt og forståligt med en sådan holdning.

Indtil der findes en helt klar lovgivning eller svar fra kulturministeriet omkring de ting, som for mange af os (inkl. jeg selv), er åbentlyst galemathias formuleringer og hæmninger af vores retsligt og korrekt indkøbte film, så er vi nødt til at holde os på den helt sikre side, ihvertfald udaftil her på forumet.

Der arbejdes sideløbende med dette, med at få et klart og tydeligt svar. Og skulle det vise sig, at det ikke tolkes som værende ulovligt at kopiere en kopibeskyttet DVD film til eget brug i hjemmet, f.eks i forbindelse med afvikling fra NAS eller Media Center, så VIL Recordere.dk også ændre sine regler på dette punkt. Alt andet vil være destruerende for brugerne.

Spørgsmål og svar til dette henvises til denne tråd herunder.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=47219& PN=1&TPN=1

 



Redigeret af Kandersen - 18-September-2008 kl. 13:23
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2008 kl. 07:32

HVORFOR ER DER INGEN SOMBRUGER DVDFAB, DET ER SGU DA I ALL-IN-WONDER PROGRAM. DET KAN ALT NÅR MAN SKAL ALT....!

http://dvdfab.com/dvd-fab-mobile.htm

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu