recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rippe DVD til itunes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rippe DVD til itunes

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vistrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Rippe DVD til itunes
    Sendt: 06-November-2012 kl. 20:11
Hej.

Jeg skal rippe en stak DVD'er til Itunes. Der er tale om serier.

Hvordan gøres dette? Jeg har forsøgt at google og der nævnes handbrake flere steder. Men dette er vel ikke nødvendigt efter VLC player er kommet til Ipad? Filmene skal nemlig efterfølgende overføres fra Itunes til Ipad.

Hvis jeg smider skiven i min mac, sker der intet når jeg trykker "import" og vælger filerne.

PFT.
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 20:25
Filmen er jo nok kopibeskyttet og det kan iTunes ikke fjerne. Det kan Handbrake heller ikke. DVD Shrink kan, men så skal du først rippe til eks. ISO og så efterbehandle i Handbrake. Alternativt skal du have fat i AnyDVD , som fjerner beskyttelsen for dig og så rippe til et iTunes format.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vistrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 20:32
Shit man jeg synes det er besværligt.. :/

Men tak for svar! Jeg prøver AnyDVD..
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 20:36
Prøv med Handbrake først. Mange DVD'er kan uden besvær rippes med Handbrake.
Til top
maagren Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maagren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 20:48
Jeg har rippet masser af DVD'er med serier med Handbrake, så prøv det først. Jeg har dog i enkelte tilfælde været ude for, at eks. et enkelt afsnit af en hel sæson simpelthen ikke ville lykkes.
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 07:56
Jeg har prøvet adskillige film og serier, som ikke ville noget som helst i Handbrake, så til sidst købte jeg AnyDVD. Jeg ser dog lige, at trådstarter bruger en Mac, så ingen af mine forslag virker.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 09:40
Mac DVDripper Pro:
Det bruger jeg selv.

Du kan prøve den med 5 film inden du køber.

Venlig hilsen
KB
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 11:25
dvdfab kan også, mener stadig der er trial på 30 dage, så man kan prøve det af
Mvh

René
Til top
Rough Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2009
Sted: Måløv, Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rough Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 12:11
Jeg bruger MacTheRipper til først at tage en fuld backup kopi (og fjerne evt kopi beskytelse)  Derefter en tur gennem Handbreake
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Rough Rough skrev:

Jeg bruger MacTheRipper til først at tage en fuld backup kopi (og fjerne evt kopi beskytelse)  Derefter en tur gennem Handbreake
 
Efter min erfaring er det spild af tid i 80% af tilfældene. Handbrake giver dog op overfor de fleste Disneyfilm.
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 843
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 16:07
Der er også Pavtube til Mac Smile
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vistrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2012 kl. 19:21
Tak for hjælpen gutter!

Det ser ud til det virker - Hvilket format skal jeg rippe til, når det skal over på en ipad? Mp4 eller mkv?

Og hvad med codec? Bare H264x264?


LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu