recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rookie spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRookie spørgsmål

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
videoguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juli-2007
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Emne: Rookie spørgsmål
    Sendt: 28-August-2007 kl. 13:05

Sådan som jeg har forstået det, så kunne det gamle Dolby Pro Ligic format overføres via et alm. to kanal stereosignal, hvorefter det blev dekodet i surroundforstærkeren. Men hvad med AC3 (Dolby Digital)? Bliver dette KUN overført til surround forstærkeren via optisk kabel? Bliver det også overført via et HDMI kabel? Hvis man afspiller en DVD over et scartkabel, går jeg ikke ud fra at surround lyden bliver overført, men hvilken lyd er det så der når frem til TV'et. Er det et stereosignal, som DVD afspilleren har "blandet" sammen ud fra AC3 signalet? Og hvad hvis man tilslutter DVD'en til TV'et via HDMI men IKKE har et surround anlæg. Hvilken lyd er det så der kommer ud af TV'ets to højttalere?

Jan



Redigeret af videoguy - 28-August-2007 kl. 13:37
Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2007 kl. 15:56

Hej Videoguy

1) DD kan kun blive overført fra DVD - Forstærkeren ved diverse: optisk, coax, hdmi og 5.1Analog!..Og ja HDMI kan overfører præcis det sammen som optisk, coax og 5.1analog (HDMI er ligesom "All in one")..

2) Jeg mener bare at det er et normal stereosignal, som du selv siger, også smider TV'et bare lyden ud i dens ht'er!..

3) Lydmæssigt, hvis du kører en overførelse via HDMI, betyder det ikke noget!..Den kan ikke overfører DD, DTS osv!..Signalet bliver bare bedre (dvs lyden bliver mere klar)!..oG billedet ligeså, selvfølgelig!..Men ellers skulle der ikke være noget forskal!...

mvh Zirio

Til top
videoguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juli-2007
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2007 kl. 09:05

Hej zirio,

Tak for svarene

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu