recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - rør
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

rør

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Audiospace Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-December-2023
Sted: Djursland
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Audiospace Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: rør
    Sendt: 15-Februar-2024 kl. 03:15
Hej Forum.

Hvor køber vi vores 300b rør her til lands? 
Beklager hvis det har været oppe før, jeg kunne ikke finde det.

EU er også super. 

Vh Søren
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2024 kl. 06:08
Måske online?

Er der ingen special-elektronikbiks i nærheden af dig? Ellers, så kunne der være Tricomp i Aars - dog en noget lang køretur... Kan desværre ikke tilgå hjemmesiden ligenu, men vil linke til den senere - har skrevet til Tricomp...

Adressen
Tricomp
Tolstrupbyvej 5
9600 Aars
tlf. nr. 98 62 62 63 - ring til Tricomp, inden en evt. køretur dertil.

Kører du dertil, så skal du ikke tage dig af, at der er et skilt, hvor der står "Alphasound". Du ER kommet det rigtige sted hen!!

Nåh, ØV! UPDATE! Han lukker desværre biksen 20/2, så du skal - he-he... Ud af røret, hvis du vil prøve. Dog, lukkes telefonnummeret ikke.

Det var mine skud...


Redigeret af mnielsen - 15-Februar-2024 kl. 16:36
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnhh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2024 kl. 17:39
Jeg køber rør ved Tube Amp Doctor.
 
 Eller BTb-elektronik. 

 Begge er Tyske butikker. 
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502
Til top
Audiospace Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-December-2023
Sted: Djursland
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Audiospace Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2024 kl. 19:08
Mange tak for svar. 😃
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2024 kl. 13:22
OFF TOPIC

Om aftenen, eller når lyset (i stuen) er slukket, lyser sådanne moderne rør så? Husker, at min  forældre jo havde de radioer, som i gamle dage var med radiorør, der lyste, når den var tændt...


Redigeret af mnielsen - 16-Februar-2024 kl. 13:34
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnhh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2024 kl. 23:29
 Ja. Men der er stor forskel på hvor meget de lyser. 


Redigeret af pnhh - 17-Februar-2024 kl. 20:43
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2024 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af pnhh pnhh skrev:

 Ja. Men der er stor på hvor meget de lyser. 

OK! Smile du sprang vist over ordet "forskel"... Hvor tit skifter man egentligt nu om dage - i gamle dage, skulle de skiftes ret tit, synes jeg at kunne huske, når radioen kørte hver dag... Men der var jo selvfølgelig også ret mange rør i sådan en radio!
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Audiospace Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-December-2023
Sted: Djursland
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Audiospace Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2024 kl. 23:38
mine gløder svagt og lyser ikke op. Har hørt at nogen har rør der “lyser” som en 5 watts glødepære. 😊
Til top
Audiospace Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-December-2023
Sted: Djursland
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Audiospace Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2024 kl. 23:43
Levetiden i rør er meget forskellig og afhænger af mange faktorer som kvalitet og brugsmønster og belastningsgrad. Jeg synes at forstå at for 300b røret, som er det eneste jeg har erfaring med, at levetiden kan veksle mellem 6000 timer og 30.000 timer. 🥴
Til top
Audiospace Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-December-2023
Sted: Djursland
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Audiospace Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2024 kl. 01:32
Mnielsen - det er simpelthen så pænt af dig mht Tricomp, men jeg må jo have et firma med lidt forskelligt på hylderne og sådan. Kan ikke rigtig se noget på hjemmesiden. De kan nok skaffe hvad jeg skal bruge, men der hvor de skaffer det fra, kunne jeg måske selv shoppe lidt rundt. SmileStar På samme måde med den der Elektronik-lavpris. Det ser ud som om at jeg er den sidste middelalder hifi bruger. Hylderne er tomme iflg hjemmesiden. 
Jeg vælger et eller andet fra de tyske sider og må læse tests af de forskellige rør og bestemme mig for en slags. Smile
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2024 kl. 01:41
Oprindeligt skrevet af Audiospace Audiospace skrev:

Mnielsen - det er simpelthen så pænt af dig mht Tricomp, men jeg må jo have et firma med lidt forskelligt på hylderne og sådan. Kan ikke rigtig se noget på hjemmesiden. De kan nok skaffe hvad jeg skal bruge, men der hvor de skaffer det fra, kunne jeg måske selv shoppe lidt rundt. SmileStar På samme måde med den der Elektronik-lavpris. Det ser ud som om at jeg er den sidste middelalder hifi bruger. Hylderne er tomme iflg hjemmesiden. 
Jeg vælger et eller andet fra de tyske sider og må læse tests af de forskellige rør og bestemme mig for en slags. Smile

Nej - der er desværre ikke meget på den - mere info om nummer og sted. Når jeg har købt noget der, så har det været med vejledning, og så har han bare fået tingene hjem - det med nethandel, er jeg ikke så god til. Så er det bedre at lade andre gøre det for mig - så må jeg jo betale for det.

Men, at nogle rør lyser så meget som en 5 watt pære, er godt nok meget!LOL 
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnhh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2024 kl. 15:32
Har haft en 811 rørforstærker.

 811A røret lyser rigtig meget.
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu