recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - S: 2 stk Yousee kabelTV bokse.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

S: 2 stk Yousee kabelTV bokse.

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2023 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Og det er helt fair, at vi ikke er enige :) 

Af helt åbenlyse årsager kan jeg jo naturligvis heller ikke vide hvad du og en servicemedarbejder har talt om og hvad der er blevet sagt.


Nej, det er den "lange historie". 
Jeg var i kontakt med dem et par gange, om ikke det var smartes jeg bare beholdt boksen, da mit abonnement inkluderede en boks i forvejen. (den eneste forskel var, at den jeg havde var registreret til testpilot projektet). Og hvis jeg skulle returnere den for at få en anden (magen til). Så ville jeg stå uden boks i en periode. 

Servicemedarbejderen mente at det selvfølgelig ville være bedst for alle, og jeg derfor så skulle beholde den. Det var samme ordlyd begge gange jeg kontaktede dem. 

Det skulle så ikke gå sådan. Så jeg valgte til sidst at købe den, da jeg fik endnu en rykker, og opfattede det som, at jeg enten kunne købe den eller returnere den. 

Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:


Jeg vil egentligt slet heller ikke forpurre eller ødelægge noget salg selvom det blev en længere meningsudveksling. 

Jeg ønsker dig held og lykke med salget :) 


Du forpurrer bestemt ingenting. Tværtimod synes det er ret væsentlig for evt interesserede, at de ved hvad de måske går ind i.
Jeg har af gode grunde ikke holdt mig orienteret siden jeg for lidt over to år siden opsagde mit Yousee kabeltv abonnement, da jeg solgte mit daværende hus og skulle flytte i et nyt hus uden mulighed for Yousee kabeltv. Så jeg har bare slæbt boksene med mig, og er nu nået til, at de har bedre af at komme i brug af en anden, end at de bare ligger og samler støv hos mig.

Men det var selvfølgelig ud fra den tanke, at de selvfølgelig bare ville virke på Yousee´s kabeltv net uden problemer. 

Så al din inputs er yderst velkommende!

Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2023 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Og det er helt fair, at vi ikke er enige :) 

Af helt åbenlyse årsager kan jeg jo naturligvis heller ikke vide hvad du og en servicemedarbejder har talt om og hvad der er blevet sagt.


Nej, det er den "lange historie". 
Jeg var i kontakt med dem et par gange, om ikke det var smartes jeg bare beholdt boksen, da mit abonnement inkluderede en boks i forvejen. (den eneste forskel var, at den jeg havde var registreret til testpilot projektet). Og hvis jeg skulle returnere den for at få en anden (magen til). Så ville jeg stå uden boks i en periode. 

Servicemedarbejderen mente at det selvfølgelig ville være bedst for alle, og jeg derfor så skulle beholde den. Det var samme ordlyd begge gange jeg kontaktede dem. 

Det skulle så ikke gå sådan. Så jeg valgte til sidst at købe den, da jeg fik endnu en rykker, og opfattede det som, at jeg enten kunne købe den eller returnere den. 

Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:


Jeg vil egentligt slet heller ikke forpurre eller ødelægge noget salg selvom det blev en længere meningsudveksling. 

Jeg ønsker dig held og lykke med salget :) 


Du forpurrer bestemt ingenting. Tværtimod synes det er ret væsentlig for evt interesserede, at de ved hvad de måske går ind i.
Jeg har af gode grunde ikke holdt mig orienteret siden jeg for lidt over to år siden opsagde mit Yousee kabeltv abonnement, da jeg solgte mit daværende hus og skulle flytte i et nyt hus uden mulighed for Yousee kabeltv. Så jeg har bare slæbt boksene med mig, og er nu nået til, at de har bedre af at komme i brug af en anden, end at de bare ligger og samler støv hos mig.

Men det var selvfølgelig ud fra den tanke, at de selvfølgelig bare ville virke på Yousee´s kabeltv net uden problemer. 

Så al din inputs er yderst velkommende!


Kender du nogen, som allerede HAR YouSee Kabel-TV? Hvis ja,så kunne du teste boksene hos dem for at se, om de virker på en andens adresse uden at de skal aktiveres, og andet bøvl. Gør de det, så burde der vel ikke være problemer.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsvj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2023 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hvis du går videre med salget, Kim, så vil det være fint med en tilbagemelding fra ny køber om situationen.
Det skal jeg nok. 
Hvis Lars stadigvæk er interesseret i boksen efter denne debat, så er jeg villig til at han afprøver den først uden betaling, mod at han melder tilbage til mig, om det går godt eller skidt. 
Ja, er stadig interesseret :)
Helt fint for mig (Lars) at teste Boksen (YSR-2000) af, er selv af den formodning at boksen kan optage/afspille de kanaler der er i vores TV pakke, det er da plan snedig.

Hvis boksen skal registreres for at bruge Arkiv/StartForfra, har vi en ChromeCast i baghånd.


Redigeret af larsvj - 13-Oktober-2023 kl. 20:40
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2023 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hvordan kan YouSee på forhånd kræve engangsbetaling for, at en boks ikke er sendt retur? Sådan har de jo solgt deres tv-bokse i mange år, altså givet mulighed for køb eller leje.


Er pointen ikke, at disse bokse IKKE kunne købes?

YouSee tager normalt er gebyr for udstyr man ikke returnerer. Det er ikke det samme som et salg.
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2023 kl. 00:16
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Men både YS-2000 og YS-4000 er basalt set bare DVB-C bokse, som snildt burde kunne vise DVB-C kanalerne. Det er fair nok hvis der er funktioner i firmwaren som ikke opdateres eller tilføjes, når de udgår. Men som simple DVB-C modtagere, det burde virke ligesom hvis det var et TV. 


Boksen ringer hjem til Yousee, når man tænder for den. Hvis den ikke er tilknyttet et abonnement, så kommer man ikke videre. Er den tilknyttet, sender Yousee en kanalliste til boksen - man kan ikke selv "tune" kanalerne.

Hvis boksen ikke følger med abonnementet, koster den 30 kr. om måneden. Ønsker man flere bokse, koster de samlet 99 kr. Det kommer man ikke udenom ved at erhverve sig en boks på egen hånd (jeg tvivler på, at man få dem til aktivere den).
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2023 kl. 07:39
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hvordan kan YouSee på forhånd kræve engangsbetaling for, at en boks ikke er sendt retur? Sådan har de jo solgt deres tv-bokse i mange år, altså givet mulighed for køb eller leje.


Er pointen ikke, at disse bokse IKKE kunne købes?

YouSee tager normalt er gebyr for udstyr man ikke returnerer. Det er ikke det samme som et salg.

Jeg kan ikke huske om YSR-boksene kunne købes eller ej, men jeg kan huske, at man i en årrække kunne vælge mellem at købe og leje bokse fra YouSee.

Den nye YouSee Streamer koster ligeledes et engangsbeløb, men det er leje, hvilket jeg synes er svært at tyde ud fra YouSees kommunikation (hvorfor jeg spurgte konkret ind til det).

Men altså, elektronikskrot per design? Hvad gør YouSee i dag med de mange (millioner?) DVB-C bokse, som de gennem årene har haft i omløb?


Redigeret af Rasmus Larsen - 16-Oktober-2023 kl. 07:41
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2023 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Kender du nogen, som allerede HAR YouSee Kabel-TV? Hvis ja,så kunne du teste boksene hos dem for at se, om de virker på en andens adresse uden at de skal aktiveres, og andet bøvl. Gør de det, så burde der vel ikke være problemer.


Nej desværre ikke. Så havde de fået boksene Wink
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2023 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

 

Er pointen ikke, at disse bokse IKKE kunne købes?

YouSee tager normalt er gebyr for udstyr man ikke returnerer. Det er ikke det samme som et salg.


Nope, jeg fik muligheden. Enten returnere den eller købe den. 
Og jeg er faktisk ret overbevist om, at man netop godt kunne købe dem på det tidspunkt (og dermed slippe for den månedlige leje). 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2023 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:


Men altså, elektronikskrot per design? Hvad gør YouSee i dag med de mange (millioner?) DVB-C bokse, som de gennem årene har haft i omløb?

Et rigtig godt spørgsmål, specielt hvis de nægter at registrere gamle (købte) bokse. 
Det er jo det gale vanvid, når de burde virke helt normalt som en DVB-C modtager. 
Det er meget muligt der så er funktioner som kræver abonnement. Det er helt fair. Men det må/burde de kunne styre på anden vis.  
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2023 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

 

Er pointen ikke, at disse bokse IKKE kunne købes?

YouSee tager normalt er gebyr for udstyr man ikke returnerer. Det er ikke det samme som et salg.


Nope, jeg fik muligheden. Enten returnere den eller købe den. 
Og jeg er faktisk ret overbevist om, at man netop godt kunne købe dem på det tidspunkt (og dermed slippe for den månedlige leje). 

Man har på intet tidspunkt kunnet købe hverken YS2000, YS4000 (eller YS5000 for den sags skyld). Om jeg husker ret, så er det helt tilbage til boksen hed Kiss. Årstal tør jeg ikke sætte på, men der var en (lang?) årrække med Cisco 5030 samt ISB3231 imellem Kiss og YS2000 blev introduceret. 

Kan fejlen og misforståelsen skyldes, at en tilfældig servicemedarbejder ved Yousee ikke har været skarp nok og blevet forvirret (de har ønsket TV-boksen retur ELLER opkrævet betaling for manglende returnering og da du har tilbudt at købe den, så har de tolket det således, at du betalte for manglede returnering)? Ja, sagtens. Jeg siger ikke, at de ikke kan have lavet en fejl. Men disse TV-bokse har aldrig været solgt. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2023 kl. 14:24
Det er ved at være temmelig længe siden. Men jeg er rimelig sikker på, at ordlyden var, enten returner eller købe den. Selvfølgelig med det forbehold, at jeg ville blive faktureret, hvis jeg ikke gjorde noget af det, (Det giver lidt sig selv, synes jeg).

Jeg forsøger at finde brevet frem igen, da det tilsyneladende er vigtig for nogen.  

Personligt mener jeg det er irrelevant. Hovedsagen må være, at jeg har betalte for den. Og dermed burde kunne gøre med den hvad jeg vil. Men hvis Yousee ikke vil registrere den på deres net (uanset om det er mig eller en anden). Så har jeg principielt betalt for noget der er værdiløst og ikke brugbar.

Men kan så argumentere med, at den havde værdi og var brugbar, mens jeg stadigvæk havde Yousee abonnement. Men det betyder vel ikke, at den ikke skulle kunne gå videre til en anden Yousee kunde og kunne bruges af denne. Det giver svært dårlig mening, synes jeg. 
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2023 kl. 14:46
Ja, du har betalt for noget som i bund og grund er værdiløst - fordi du har betalt erstatning for manglende returnering. Det er ikke det samme som "at købe en TV-boks" og det har jeg et par gange skrevet. Yousee gav dig to muligheder og du valgte den ene af dem. Derefter har Yousee naturligvis afskrevet de/den TV-bokse for tid og evighed og hvad du derefter bruger den til at er uvedkommende for Yousee. Fuldstændig som hvis tordenvejret tog livet af din TV-boks, så bliver du også bedt om, at betale erstatning for det lejede udstyr. Det har intet som helst at købe med at købe en TV-boks. Du lejer noget udstyr og dette har du pligt til at returnere. Gør du ikke dette, så bliver du opkrævet for manglende returnering. End of story. 

Om det er VIGTIGT ved jeg nu ikke - men når man begynder at råbe bondefangeri og svindel, så skal man måske lige holde tungen lige i munden og forstå forskellen på at blive bedt om at betale for manglende returnering af en lejet TV-boks og det er købe en TV-boks. TV-bokse som aldrig nogensinde er blevet solgt, hvorved at snakke om salg af disse TV-bokse overhovedet ikke giver mening. 

Havde det nu gået sin gang og TV-boksen var sendt retur, så ville den derimod blive tjekket/nulstillet/whatever og var den fejlfri, så var den formenligt blevet sendt afsted til en anden kunde. Men det sker via udbyderen og den anden kunde. Ikke mellem dig og en anden af udbyderens kunder. Så at sige den ikke har værdi er igen udtryk for den forkerte opfattelse: at TV-boksen er blevet solgt til dig. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu