recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så lukker Homeenter filmklub også
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Så lukker Homeenter filmklub også

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Så lukker Homeenter filmklub også
    Sendt: 12-August-2016 kl. 09:59
Så lukker endnu en af dem, som sælger film. 

Homeenter Filmclub, Danmarks største filmklub, så dagens lys for snart 22 år siden.

I dag vælger flere og flere at se film digitalt i stedet for at købe DVD og Blu-ray. Trenden er blevet større i de sidste år, og Homeenters filmsalg er blevet dårligere i samme takt. Det er derfor med tungt hjerte at vi bliver nødt til at afvikle klubben fra 31. december 2016. Magasin nummer 17 bliver vores sidste magasin, med den sidste ”magasinets udvalgte film”.

OBS! Husk at benytte dig af dine opsparede VIP-køb, da disse ikke vil kunne bruges efter at filmklubben er nedlagt. Din bonussaldo finner du på bestillingskortet, eller på din side på homeenter.com. Har du ubetalte fakturaer hos os, gælder betalingsfristen på fakturaen som sædvanligt.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte medlemsservice på telefon 59 27 44 30 mandag-fredag 13-16 eller på e-mail medlemsservice.fcdk@homeenter.com, vi hjælper dig gerne.

Tak for at du har været medlem hos os!

Med venlig hilsen
Jørgen Larsson
Klubchef
Denne e-mail blev sendt: 2016-08-12
Homeenter - En del af Bonnier-koncernen

Org.nr: SE 21347248. Postadresse: Box 950, 0900 København C
Telefon Medlemsservice: 59 27 44 30 man-fre 13-16
Kontakt os på Medlemsservice eller via E-post
Dette er et nyhedsbrev fra Homeenter
Du har fået denne e-mail fordi du har anmeldt interesse om at modtage information fra Homeenter.
Klik her for at afmelde dig
Mvh
Flemming Larsen
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2016 kl. 10:29
Ah, filmudgaven af det gamle Pladeringen.

Jeg vidste ikke, at det stadigvæk eksisterede. Det er jo fra den tid, da man fik kuponhæftet med posten.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2016 kl. 10:41
Det er egentlig en lidt sørgelig udvikling. Man kan diskuttere om Streaming af film, og for den sags skyld musik, har samme kvalitet som det fysiske medie. Jeg ved godt hvad jeg selv synes. Og har jeg ret, så prioritere folk nemheden frem for kvaliteten. Sådan er udviklingen jo i hele samfundet.   
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2016 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er egentlig en lidt sørgelig udvikling. Man kan diskuttere om Streaming af film, og for den sags skyld musik, har samme kvalitet som det fysiske medie. Jeg ved godt hvad jeg selv synes. Og har jeg ret, så prioritere folk nemheden frem for kvaliteten. Sådan er udviklingen jo i hele samfundet.   
Jeg ser da en del streaming, men så længe at der ikke er HD lyd på det, så køber jeg stadig de film og serier, som jeg ved, at jeg vil se flere gange. For mig, er lyden en stor del af oplevelsen.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2006
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2016 kl. 11:11
Jeg tror du har ret. Flertallet vælger indhold og nemhed fremfor kvalitet - se bare på hvor mange der "nøjes" med fjernsynets lyd.

Personligt vil jeg helst se filmene fra Blu Ray med surround lyd og HD billedkvalitet, ligesom jeg foretrækker CD'en på anlægget. MEN jeg ved også godt at jeg er i mindretal i samfundet...
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2016 kl. 13:00
Mange nøjes også med kun at streame serier fra HBO eller Netflix.

Dette er også synd, da mange af disse serier har en ringe indhold/kvalitet.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2016 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Mange nøjes også med kun at streame serier fra HBO eller Netflix.

Dette er også synd, da mange af disse serier har en ringe indhold/kvalitet.

Som i 4K OG HDR på flere nyere tv-serier på Netflix? LOL
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2016 kl. 13:54
Netflix er dejligt nemt, og så hopper den selv viderer til næste afsnit, ikke noget med af rejse sig for af skifte skive :D

Dovenheden længe leve
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2016 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Mange nøjes også med kun at streame serier fra HBO eller Netflix.

Dette er også synd, da mange af disse serier har en ringe indhold/kvalitet.

Som i 4K OG HDR på flere nyere tv-serier på Netflix? LOL

Nu tænkte jeg mere i indholdsmæssig kvalitet.

For mig bliver livet mere kedeligt af, at man kun ser Netflix serier.
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2016 kl. 15:48
Jeg gider ikke betale 150-200 kr. for en film, som jeg kun ser én gang.
Der er streaming smart for jeg kan se flere film til de samme penge, men er der så en film, der skiller sig ud, bliver den købt på BD (til sin tid UHD BD).
På samme måde med musik.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2016 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er egentlig en lidt sørgelig udvikling. Man kan diskuttere om Streaming af film, og for den sags skyld musik, har samme kvalitet som det fysiske medie. Jeg ved godt hvad jeg selv synes. Og har jeg ret, så prioritere folk nemheden frem for kvaliteten. Sådan er udviklingen jo i hele samfundet.   

Middelmådigheden længe leve!
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Jeg gider ikke betale 150-200 kr. for en film, som jeg kun ser én gang.
Der er streaming smart for jeg kan se flere film til de samme penge, men er der så en film, der skiller sig ud, bliver den købt på BD (til sin tid UHD BD).
På samme måde med musik.

Så længe du har den mulighed. Streaming entusiasterne ser ikke ud til at begribe, at de to ting ikke kan koeksistere. De jubler, når en forhandler af fysiske medier går under, uden at tænke på, hvad de rent faktisk mister. Ouch
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2016 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Jeg gider ikke betale 150-200 kr. for en film, som jeg kun ser én gang.
Der er streaming smart for jeg kan se flere film til de samme penge, men er der så en film, der skiller sig ud, bliver den købt på BD (til sin tid UHD BD).
På samme måde med musik.


Jeg har selv samme opførsel, men jeg frygter om det er holdbart i længden.

Hvis mængden inden længe kun vælger streaming, så udkommer de bedste film måske ikke længere i høj kvaitet på fysisk medie Confused

Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu