recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sagem 81 - ingen RGB udgang?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSagem 81 - ingen RGB udgang?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
videoguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juli-2007
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Emne: Sagem 81 - ingen RGB udgang?
    Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 09:57
Jeg har tilsluttet min Canal Digital HD box til TV'et med HDMI kabel, men jeg ville jo gerne tilslutte den til min HDD via RGB, men tilsyneladende kan jeg kun vælge enten "video" eller "s-video". S-video er ganske godt, men alligevel.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 10:08

Det er vistnok sådan, i princippet, at man ved RGB udgang ikke kan kopisikre.

RGB udgange var jo beregnet til Billedrørsteknologien, som mange påstår slet ikke kan vise HDTV. Og dog blev teknikken oprindelig udviklet netop på baggrund af CRT-Tv. Sådan er der så meget.

Til top
erimads Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 11:14

Man kan ikke have RGB i scart stikket samtidig med HDMI.

Hvis man frakobler HDMI udgang kan man få RGB i scart stikket.

/Erik

Til top
Bridge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 430
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2007 kl. 12:51

Nu er jeg forvirret. Vi snakker om en TDC Selector box Sagem 81 box, ikke sandt ? Jeg kører da HDMI til min skærm, og scart rgb fra box'en til min HDD recorder.

Inde i selector box menuen vælger jeg Scart RGB under menuen for analoge tv udgange. Og det virker da fint. (Jeg formoder ihvertfald at det  er RGB, når jeg har valgt det.)

Men det er måske ikke TDC Selector box der omtales i denne her tråd, selvom der står Sagem 81 i overskriften.

 

Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD
Til top
videoguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juli-2007
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2007 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af Bridge Bridge skrev:

Nu er jeg forvirret. Vi snakker om en TDC Selector box Sagem 81 box, ikke sandt ? Jeg kører da HDMI til min skærm, og scart rgb fra box'en til min HDD recorder.

Inde i selector box menuen vælger jeg Scart RGB under menuen for analoge tv udgange. Og det virker da fint. (Jeg formoder ihvertfald at det  er RGB, når jeg har valgt det.)

Men det er måske ikke TDC Selector box der omtales i denne her tråd, selvom der står Sagem 81 i overskriften.

 

Nope, det er nemlig en Canal Digital HD box, som også er en Sagem 81, men tilpasset Canal Digital. 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu