recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SAGEM 81 SKANDALE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSAGEM 81 SKANDALE

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
HDMartin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af bulk bulk skrev:

(Slettet - Jeg beklager, at det går noget ud over meningen af nedenstående ...Ole)

Øhh læs hvad vi skriver

jeg har lige siden jeg fik boxen blevet lovet at der kom opgraderinger i næste uge ..næste uge .. næste uge

men på et tidspunkt er det nok !!!



Redigeret af LER2001 - 11-August-2006 kl. 11:26
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 12:01

hmmn prøver en anden tone..

Er der nogen af jer med sagem81 der har skrevet et brev til tdc (der står for sagem81) og skrevet at produktet ikke lever op til hvad det lover og i gerne vil returner det og have jeres penge tilbage ! 

(det kan godt lade sig gøre..., havde selv engang et kabelmodem fra tdc (før webspeed tiden) det var et kort som skulle ind i computeren og kostede vist 995.-  mener jeg.  Det kørte godt i starten, men efter 5 mdr's tid var det rigtig ustabilt og kørte rigtig skidt... og jeg skrev til dem dengang... og klagede og jeg fik 995,- tilbage.....

så måske det kunne hjælpe at skrive den klage og skrive de fejl som i har... og gerne vil levere produktet tilbage og have pengene retur. For jeg tvivler meget på at de overhovedet vil overveje det ..det mindste i telefonen ell i butikkerne... sådan noget skal som regel være i brevform.. ligesom jeg gjorde dengang.

Det er bare igang med at skrive den klage og få pengene retur ! vil helt sikkert mene at i får pengene retur  (måske kommer i til at betale for de par mdr' hvor i haft canal+)

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 12:18

Det er lykkedes et par stykker at få pengene igen. De stædige og vedholdende. Nok dem TDC vil kalde kværgulanter

Selv giver jeg dem til den nye softwarerelease. Og den release skal vel at mærke ikke udsættes. Der er flere der har fået at vide at TDC ikke vil reparare på box'en i henhold til garantien, når en software update er på trapperne. Og derfor skal TDC ikke bryde sig om at udsætte releasen og på den måde drive mig rundt i managen.

Hvis den ikke løser problemerne, så gør jeg brug af min garanti.

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 12:40

(Flyttet fra SelectorHD - Feedback til TDC)

Zaragon skerv:

@hans - JA FOR HELVEDE!! Undskyld mit fransk, men det problem er vi blevet holdt hen med så pokkers længe, at jeg har MEGET svært ved at beherske mig mere! 5.1 virker OK på de ordinære Canal+ kanaler, og det virker herligt i TDC BUTIKKERNES ÅBNINGSTID PÅ CANAL HD, men når de "RIGTIGE" udsendelser begynder, SÅ VIRKER LORTET (pardon, FRANSK IGEN!) ikke mere! - så skal man "dreje på dén knap, og trykke på den fodpedal"... men "det bli'r rettet snarest", lover TDC.... det har de så lovet i godt 4 uger!!!! TILFREDS?? nej, det er UHØRT DÅRLIGT!

Hvis dette ikke høre til her, efter at Steen, har lovet at rette det, må det da være en erkendelse af, at det ikke er en fejl, men en bevisdt handling fra TDC's side. Men vi forlanger, hvad vi er blevet lovet, og har betalt for.



Redigeret af LER2001 - 11-August-2006 kl. 13:21
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
sge_tdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 657
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 13:24

Hej Alle,

Rent undtagelsesvist besvarer jeg hermed en post som ikke har teknisk karakter. Det føler jeg mig nødsaget til, taget i betragtning at jeg tolker det som et direkte angreb på min person.

Oprindeligt skrevet af Jensnør Jensnør skrev:


Det er imponerende hvordan sge_tdc har smurt jer allesammen ind fra øverst til nederst.

Jeg smører ikke nogen - Tvært imod har jeg gjort mit bedste for at melde klart og tydeligt ud.

At jeg ikke lige for nylig har fortalt om en eller anden fejl betyder IKKE at jeg skjuler noget, men at der ikke endnu er nogen afklaring. Hvis du dermed tolker det som om at der ikke bliver gjort noget ved tingene så tager du fejl. Vi er faktisk ganske mange personer som arbejder røven ud af bukserne for at identificere og rette fejlene. Og så er det ganske frustrerende at få skudt sådan noget bavl i skoene.

Oprindeligt skrevet af Jensnør Jensnør skrev:


Jeg har købt en box med HDMI udgang der ikke virker, at den virker som DVI udgang er fint, især hvis TDC havde fortalt mig det.
Det vil være OK hvis TDC vedkender sig fejlen, og garanterer, at boxen kommer til at virke ved software-opdatering eller chip-udskiftning.


Mht. dit TV's HDMI problemer så har jeg sagt det før: HDMI er en duplex forbindelse med en ganske kompliceret protokol. Når to apparater forbindes gennem HDMI foregår der først et handshake på selve HDMI delen, hvor TV'ets kapabiliteter kommunikeres gennem EDID til Set-top-Boksen. Dernæst (og her er en vigtig pointe!) foregår der et HDCP handshake hvor krypteringen af signalet initieres. Hvis dit TV ikke er 100% compliant med HDCP specifikationen vil Selector nægte at vise et billede - præcis som den skal i henhold til specifikationen. At det så virker at ændre HDCP mode til DVI betyder blot at dit TV korrekt understøtter denne del af HDCP som i kraft af at den er ældre som regel giver færre problemer. Teknologien er mere gennemprøvet. Standard argumentet er "Jamen jeg har forbundet mit TV til min DVD afspiller gennem HDMI og det virker fint". Disse ting kan ikke sammenlignes, fordi DVD afspilleren ikke benytter HDCP!

Der arbejdes intenst på at forbedre interoperability mellem HDMI/HDCP sink og source, også i de tilfælde hvor det faktisk er TV'et som har problemet vil vi forsøge at korrigere for i erkendelse af at det ikke er let at opdatere softwaren i sit TV.

Men at sige at Selectors HDMI udgang ikke virker er faktuelt forkert!

Oprindeligt skrevet af Jensnør Jensnør skrev:


Jeg skal slå alt HDMI og DVI fra for at kopiere et program fra boxen til Panasonic DMR-EH65, også selv om det foregår over SCART,
dette er uacceptabelt.

Det er selvfølgelig ikke hensigtsmæssigt at du er nødt til at gøre det, men kan vi blive enige i at der er andre problemer som er mere presserende? Problemer med optagelse er bestemt noget som vi vil kigge på men prioriteten må nødvendigvis være lavere end den er for f.eks. reboot problemet.


Oprindeligt skrevet af Jensnør Jensnør skrev:


Disse fejl er ikke rettet med 10a opdateringen.

Hvis du nu gad læse lidt tilbage i tråden kunne du have fundet en post fra mig (sendt 03-August-2006 kl. 14:42) hvor jeg fortæller at:

Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:


En ny software med fejlrettelsen bliver testet af leverandøren natten over, hvorefter den bliver sendt til TDC imorgen tidlig.
Efter en hurtig test bliver softwaren spillet ud i nettet til jer alle.
(...)
Denne software er præcis den samme software som er i jeres bokse idag - pånær selvfølgelig lige den nævnte rettelse
(...)
En ny software version som indeholder alle rettelserne fra BETA testen vil blive udsendt i løbet af et par uger.
Jeg beklager besværet med to på hinanden så tæt følgende software updates, men det er den måde hvorpå I hurtigst muligt får
billede på boksen igen.

Det er fair nok at du ikke gider at læse hele tråden igennem - den er efterhånden ved at være lang! Men det er IKKE fair at du beskylder mig for ikke at informere når du ikke engang gider se om jeg faktisk har informeret.

Oprindeligt skrevet af Jensnør Jensnør skrev:


Kan jeg ikke slippe for breve fra jer:
"Vi har et spørgsmål til dig vedrørende dit Selector-abonnement og har forgæves forsøgt at kontakte dig."
Jeg har modtaget et sådant brev 2 gange, og har ikke noget imod at hjælpe, når jeres administration ikke virker.
Men jeg bryder mig ikke om at man lyver mig lige op i fjæset, I har ikke forsøgt at kontakte mig. Jeg har telefon hos jer og mailadresse hos jer, er en fast og god kunde, og alligevel skal jeg udsættes for jeres løgne.

Jeg er nok lidt langsom... Kan du forklare mig hvad det er at TDC skulle have ud af at lade som om de har kontaktet dig?


Oprindeligt skrevet af Jensnør Jensnør skrev:


Vil I så snart vedkende jer fejlene og komme i gang med at rette dem.

Se - Her er det så at filmen knækker for alvor. "Feedback til TDC"-Tråden er lang, men tag lige at læse den igennem og kom så bagefter og fortæl mig at vi ikke erkender fejlene, og arbejder på at rette dem.

Det er fint nok at I tilsviner TDC som virksomhed - Det skal jeg ikke blande mig i.

Men jeg vil ikke finde mig i personlig tilsvining!

Bliv ved med det - og jeg skrider fra forum'et, hvilket ville være synd for både jer og mig. Jeres feedback er vigtig - og og I kan gennem mig have en direkte indflydelse på produktets fremtidige funktionalitet. Uanset hvad vil jeg fortsat arbejde på at forbedre Selector HD - og I kommer med vigtigt input, men min tid er for kort til at jeg gider at finde mig personlige angreb.

Jeg forstår udemærket jeres frustrationer angående Selector HD. Det har klart taget længere tid at rette fejlene end hvad der var tiltænkt - og det beklager jeg dybt både personligt og på vegne af TDC.

-Steen

EDIT: Denne post vil ikke blive besvaret/uddybet. Jeg smutter tilbage til feedback tråden og håber på en sober tone.



Redigeret af sge_tdc - 11-August-2006 kl. 13:31
Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem her
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:


    Svar til Jensnør


Sådan, Steen! Godt sagt! Vis, at du ikke stiller op for bollemælk (eller hvad de unge nu kalder det nutildags...) Jeg synes også det angreb var lige en kende for personligt!

/M
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 14:15
Besked fra: sge_tdc

AC3 på CmoreHD update

Kære Alle,

Fejlen er nu identificeret! Desværre kan vi ikke nå at løse det før weekenden, men vi forventer at det fungerer efter hensigten i starten af næste uge.

-Steen

________________________________________

Det er rigtigt dejligt at få en tidsramme

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 14:20
Kære alle

Jeg startede denne her tråd for at samle støtte til en fælles klage, såfremt den kommende software ikke løste problemerne. Jeg har fra starten sagt, at jeg syntes at Steen gør et kanon stykke arbejde, og det syntes jeg fortsat han gør.

Da tråden nu er blevet en HVEM SVINER HVEM mest til, så vil jeg bede Lars eller hvem der nu kan det lukke den, fordi den ikke længere har den ånd som jeg startede den i. Det eneste jeg efterlyste var folk der ville være med i en skriftlig klage, hvis det stadig ikke lykkedes at få det man havde betalt for.


Redigeret af LER2001 - 11-August-2006 kl. 14:30
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
hekke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 14:31

Oprindeligt skrevet af ZkiiFreak ZkiiFreak skrev:


Sådan, Steen! Godt sagt! Vis, at du ikke stiller op for bollemælk (eller hvad de unge nu kalder det nutildags...) Jeg synes også det angreb var lige en kende for personligt!

/M

Helt enig. Jeg har altid godt kunnet lide dette forum, fordi det er meget sagligt og kørt i en god tone. Det skulle da helst fortsætte

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 14:40
Inden denne tråd evt. bliver lukket, vil jeg lige tilkendegive  min sympati til jer der har kæmpet uanset sprog brug. For de som blot læser med, må det være forståeligt at det er frustrerende at, det produkt man har købt ikke det man havde håbet. Nu har jeg eks. fået en tidshorisont på et problem jeg beskrev for ca. 4 uger siden. Det er jeg lige så glad for, som jeg har været sur over at rende frem og tilbage mellem min stol og HD 81 boksen.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 14:41

Hej Alle

Dette emne lukkes.

Det sker efter ønske fra ham der startede det (Hummelmose) og vi har valgt at efterleve dette, da emnet ikke rigtigt bidrager til debatten længere. Der er for meget mudderkastning, og for lidt konstruktiv debat.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu